Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Ifjor i podens bursdag hadde vi pølser. Jeg tenkte ikke på at det var to i klassen fra en annen kultur, vi serverte vanlig wiener. Da sa de to utlenningene at de måtte ha kyllingpølser for de kunne ikke spise svin. Noe jeg ikke hadde.

I år hadde vi grandis, både med skinke og kjøttdeig. Da forsynte de seg av hjertens lyst av begge typene. Jeg syns det var rart at de plutselig kunne spise svinekjøtt jeg, og neste år trenger vi tydligvis ikke ta hensyn til deres matvaner.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle grandiosavariantene er uten svin...

Gjest Gjesta
Skrevet

:ler:

Virker som om dette er vanskelig, trådstarter. Hvorfor ikke løse problemet med å la være å invitere dem? Så slipper du alle disse bekymringene.

Skrevet

Fordi ungene ikke vet om alle retter som det finnes svin i?

Bra du fikk tvunget i dem litt svin. Foreldrene blir sikkert fornøyde.

Skrevet

Det er ikke svin i grandiosa.

MEN, jeg synes det var ganske respektløst uansett, om du (TS) trodde det var det.

En ting er å ikke ha mat uten svineprodukter i den første bursdagen (da regner jeg med at du ikke visste om disse ungene?), men at du igjen serverer noe (du tror) inneholder svin... :overrasket:

Gjest Gjest
Skrevet
Det er ikke svin i grandiosa.

MEN, jeg synes det var ganske respektløst uansett, om du (TS) trodde det var det.

En ting er å ikke ha mat uten svineprodukter i den første bursdagen (da regner jeg med at du ikke visste om disse ungene?), men at du igjen serverer noe (du tror) inneholder svin...  :overrasket:

Det var for at de to skulle slippe mat med svin at vi også hadde kjøttdeig.

Rart hvordan enkelte drar sine egne konklusjoner ved en sak :overrasket:

Gjest Gjest
Skrevet

Hvor står det at de ble tvunget til å spise svin :overrasket:

Gjest gjest1
Skrevet

Men gjorde du dem oppmerksm på at den ene inneholdt svin da? Selv om den ikke gjør det i følge andre..

Skrevet (endret)

Så bra da! Da kan du ihvertfall slappe av med tanken på at det ikke var svin i noen av pizzaene. ;)

Edit: Fra nettsidene til Stabburet:

Inneholder noen av Grandiosa-variantene svinekjøtt eller andre ingredienser som kommer fra svin?

Nei, alle Grandiosa variantene er uten svin.

Endret av brumma*
Gjest Gjesta
Skrevet

¨

Enig.

Rart hvordan du konkluderer med at de ikke er så nøye på dette med svin siden du helt uten å ville og*/eller vite det serverte mat helt uten.

Gratulerer!

Gjest Gjest
Skrevet
Men gjorde du dem oppmerksm på at den ene inneholdt svin da? Selv om den ikke gjør det i følge andre..

Selvsagt sa jeg at den (holdt fram) inneholder skinke, og den (holder også fram) er med kjøttdeig. Går rundt bordet flere ganger med serveringsfat og gjentar det samme.

Jeg mener ikke at jeg har tvunget noen til å spise svin. Jeg reagerte på at de det ene året ikke kunne spise svin, å neste år så kunne de spise grandis med skinke.

Å til dere andre bedrevitere. Er ikke skinke svinekjøtt :overrasket:

Gjest Gjesta
Skrevet

HAr du lest tråden du startet?

Du blir bare bedre og bedre!

Gjest Elfrida
Skrevet

Jo, skinke er vanligvis svinekjøtt, men Stabburet sier selv på sine hjemmesider at alle Grandiosaene er uten svinekjøtt. Lurer på hva slags mysteriekjøtt det de kaller 'skinke' egentlig er....

Gjest Gjest
Skrevet
HAr du lest tråden du startet?

Du blir bare bedre og bedre!

Ja tråden er lest.

Å jeg ser klart og tydelig at du er direkte ufin i dine kommentarer.

Skrevet

Bedrevitere? For tredje gang: Grandiosa inneholder ikke svin. Ingen av variantene.

Det er vel mer "skinke" enn skinke for å si det sånn.

Greit du lurte altså, men nå har du fått svar. Ungene spiser sikkert Grandiosa hjemme, og har fått vite at det ikke inneholder svin.

Ellers, bra du sa fra sånn i tilfelle.

Gjest Gjest
Skrevet
For tredje gang: Grandiosa inneholder ikke svin. Ingen av variantene.

Det er vel mer "skinke" enn skinke for å si det sånn.

Takker for opplysningen som jeg har fått med meg.

Men på de andre innleggene må jeg gå utifra hva jeg serverte i den aktuelle bursdagen, å beskyldningene som hagler etter det.

Jeg er sikker på at både jeg og andre har lært noe nytt idag, for jeg går faktisk utifra at når det står grandiosa med skinke, så tror jeg og sikkert mange med meg at den inneholder netopp skinke.

Så vi kan med god samvittighet trygt servere alle varianter av grandis, også til de som ikke spiser svin :)

Skrevet

Skjønner forsåvidt at du trodde det var skinke i den pizzaen. Inntrykket jeg satt igjen med etter det første innlegget ditt, var at du ikke var spesielt opptatt av hva du serverte disse ungene. Det stod kun at de spiste den med skinke, ingenting om at du hadde sakt fra om dette... Man svarer jo utfra det man vet, ikke sant? (og litt utfra hva man tror... Jeg fikk ikke med meg kjøttdeigpizzaen...)

Gjest Chantal
Skrevet (endret)

Er det ikke svin i enkelte typer gelatin, da? Noe som finnes i den vanlige grandissen?

Eller, løpe kalles det vel??? Æh?

Endret av Lita_
Skrevet
Er det ikke svin i enkelte typer gelatin, da? Noe som finnes i den vanlige grandissen?

Eller, løpe kalles det vel??? Æh?

Stabburet:

Inneholder noen av Grandiosa-variantene svinekjøtt eller andre ingredienser som kommer fra svin?

Nei, alle Grandiosa variantene er uten svin.

Da må man jo nesten stole på det. Det er strengt forbudt å opplyse om at noe er fritt for svin/ingredienser som kommer fra svin hvis det faktisk ikke er det.

Skrevet

Føler meg som rene opplysningskontoret for Grandiosa nå jeg... :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...