Gå til innhold

vaffeljern


Gjest Vaffelrumpa

Anbefalte innlegg

Gjest Vaffelrumpa

Ditt beste tips for vaffeljern? Jeg har et vilfajern, men det suger. Vaflene blir hvite og slaskete. Ekkelt. Sant å si har jeg ikke sett et vaffeljern som lager brune jevne vafler siden farmor sitt gamle fra 1945 avgikk!

Skal røra være tjukk eller suppete?

Og mens du sitter her og glaner; har du en fin oppskrift på risotto?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo tydelig at du ikke steker vaflene dine lenge nok, siden de ikke rekker å bli brune engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vaffelrumpa

Joda. Alt som skjer er at de blir flekkete og harde. Og steker jeg enda lenger blir de plussli svarte. :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje på tide å kjøpe et nytt vaffeljern da. Og når det gjelder røren så pleier den å være litt tykk, men det skulle ikke ha noe særlig å si på hvordan de blir stekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vaffelrumpa

Hvilket var opprinnelsen til at jeg skrev her i første omgang...DITT BESTE TIPS FORE VAFFELJERN...see? Du er ikke til mye hjelp må jeg si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Til og med vaffeldiskusjonen blir opphetet! ;)

Jeg har et vaffeljern av typen "Watt" som jeg er veldig fornøyd med. Ingen hvite og sleskete vafler her i gården!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er veldig fornøyd med vaffeljern fra Cloer, og det samme er mamma og svigermor. :) Har i tillegg til at de steker fint en hendig ledning-oppsnurrings-feste-sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:roll::overrasket:

Denne gidder jeg ikke å svare på. Psykisk ustabile vaffelrumper bør ikke bruke vaffeljern.

:sarkasme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Se om du finner et gammelt et til salgs... Jeg har et som er helt fint, kjøpt på Rema eller noe...

Men jeg er ute etter et gammelt firkantjern - først da blir jeg fornøyd med vaflene mine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hippopotamus

Vårt vilfa-jern gikk rett i søpla etter et par forsøk. Ikke mye vits når vaflene ikke blir stekt, nei. På mitt var problemet delvis at varmen var konsentrert om ca 4 kvadratcentimeter på kanten av det ene hjertet, mens resten av jernet bare var halvlunkent. Problem nummer to var at jernets øvre halvdel faktisk ikke nådde ned til vaffelrøra, slik at man fikk vaffel på undersida og ... eh... ustekt pannekake eller noe på oversida. Veldig delikat og noe midt mellom vaffel, pannekake, suppe og grøt... :forvirret:

Har dessverre ikke fått kjøpt noe nytt jern enda, så jeg har ingen å anbefale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vaffal hjerte
Sant å si har jeg ikke sett et vaffeljern som lager brune jevne vafler siden farmor sitt gamle fra 1945 avgikk!

So blind that you cannot see?

De nymotens gjør-seg-selv-greiene med elektrisitet er ikke det samme som når utrettelige hender snudde de gode, gamle jernene på begge sider. Det var ihvertfall koselig å sitte å se på at bestemor gjorde det, det er vaffal sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Jeg er veldig fornøyd med vaffeljern fra Cloer, og det samme er mamma og svigermor. :) Har i tillegg til at de steker fint en hendig ledning-oppsnurrings-feste-sak.

jeg har også et Cloer jern, et dobbelt faktisk, som jeg er kjempefornøyd med :) Bestilt på nett fra Clas Ohlson :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åviken er et bra merke som steker vafflene jevnt,

Dette er riktignok et dobbelt jern da. (husker ikke om det er 4 eller 5 hjerter)

Det som er bra med dette er at det er sterkere i den øvre delen... slik at vafflene blir jevnt stekt på begge sider., det tar jo litt tid fra du heller oppi røra til du har lokket igjen lokket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg er ute etter et gammelt firkantjern - først da blir jeg fornøyd med vaflene mine

Philips selger et godt vaffeljern med fire hjerter... Min mor har dette og jeg har solgt maaaange ettersom vi selger det der jeg jobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

det fra philips ble jo også testvinner en gang tv2 hadde sånn test

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Philips selger et godt vaffeljern med fire hjerter... Min mor har dette og jeg har solgt maaaange ettersom vi selger det der jeg jobber.

Dette vaffeljernet kan jeg anbefale på det sterkeste. Jeg har jobbet på museum hvor vi stekte flere tusen vafler i sesongen, og Philipsjernet med fire hjerter stekte perfekte, sprø vafler hver gang. Det har termostat hvor du kan regulere styrken, og det lager store, gode vafler. Og mens de andre vaffeljernene gikk i stykker rett som det var, så holdt Philipsjernene sesong etter sesong!

Er dette vaffeljernet jeg har privat også, kunne ikke tenkt meg noe annet! Hmm... Nå fikk jeg lyst på vafler, gett! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vaffelrumpa

Se der ja! Nå skal det jaggu meg bli sving på vaflene :) Og så Clas O. da gitt! "Gubbdagis", mannen bli overlykkelig om jeg sender ham dit et ærend! :ler: Takk alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...