Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2006 #21 Del Skrevet 1. juni 2006 Åh, det er så morsomt med Frpere med oppmerksomhetstrang. Lenge siden deres talking points ble snakket om, kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elfrida Skrevet 1. juni 2006 #22 Del Skrevet 1. juni 2006 Dersom hele verden av naturlige årsaker en vakker dag er lysebrune/mørkebrune/gule/bleike alle sammen er det meg knekkende likegyldig. Samle på en rase? For noe sprøyt. Vi er da ikke modne for museet ennå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 1. juni 2006 #23 Del Skrevet 1. juni 2006 De fleste har sin identitet knyttet opp mot de som er mest lik dem selv. Det gjelder etnisitet, kultur og personlige preferanser. Hadde folk flest forholdt seg likegyldig til slike ting hadde ikke innvandring og flerkultur vært noe problem. ← Kanskje dette er noe du burde jobbe med hos deg selv, Bønna, siden du tydeligvis har slike problemer med mennesker som ikke ser ut som deg? For at et fellesskap i det hele tatt skal oppstå, må det være en felles forståelse av at vi ligner på hverandre. Det må være noe felles som knytter oss sammen. ← Og det fellesskapet bør bygge på noe mer solid enn utseende. Delte interesser og verdisyn er mye større betydning enn at noen ser likedan ut som deg. Dette er en direkte rasistisk uttalelse. ← Ja vel? Begrunn. Siden du ikke har den minste aning om hvorfor jeg sier jeg ville vurdert å adoptere fra Afrika, så vil jeg gjerne høre hvordan du kan påstå at det er en rasistisk uttalelse? Bare et spørsmål Bønna. Hvis jeg, etnisk norsk kvinne, da velger å reprodusere meg - og finner meg en flott nigerianer å gjøre det med. Er det greit for deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 1. juni 2006 #24 Del Skrevet 1. juni 2006 (endret) Det var jo ikke noe særlig til svar på spørsmålet, da. ← Så var det jo ikke noe særlig til spørsmål heller da! Som man spør får man svar. Endret 1. juni 2006 av Possum Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2006 #25 Del Skrevet 1. juni 2006 Og det fellesskapet bør bygge på noe mer solid enn utseende. Delte interesser og verdisyn er mye større betydning enn at noen ser likedan ut som deg. ← Vise ord. Det er Frp/Demokratene, samt Vigrid, som skiller seg ut, og er unorske. Selv om de ikke tror det selv, da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 1. juni 2006 #26 Del Skrevet 1. juni 2006 (endret) Hvis jeg hadde tilhørt en liten folkegruppe der språk og kultur holdt på å dø ut, og jeg hadde hatt tid og mulighet til å ta meg av flere barn kunne jeg kanskje gjort det (har ingen barn i dag, så jeg vet ikke hvordan det er å være foreldre). Men, jeg føler ikke at det er noe problem i Norge, og derfor er ikke det noe jeg ville gjort nei. Det ville i så fall vært språk og kultur jeg ville vært bekymret for, ikke hud og hår, for å si det sånn. Og et flerkultuerlt norge er bare bra Endret 1. juni 2006 av Tocogo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2006 #27 Del Skrevet 1. juni 2006 Dette høres ut som noen nazigreier. Fra Wikipedia: "The Lebensborn program in Norway Lebensborn was one of several programs initiated by Nazi leader Heinrich Himmler to secure the racial heredity of the Third Reich. The program served mainly as a welfare institution for racially valuable parents and children (see the article Lebensborn for more details). In Norway a local Lebensborn office, Abteilung Lebensborn, was established in 1941, and given the task of supporting children of German soldiers and their Norwegian mothers, pursuant to German law (Hitlers Verordnung, July 28, 1942). The organization ran several homes where pregnant women could give birth. Facilities also served as permanent homes for eligible women until the end of the war. Additionally, the organization paid child support on behalf of the father, and covered other expenses, including medical bills, dental treatment and transportation. In total, between 9 and 15 Lebensborn homes were established. It is estimated that between 10,000 and 12,000 children were born by a German father and a Norwegian mother during the war, 8,000 of these were registered by Abteilung Lebensborn." http://en.wikipedia.org/wiki/Nazi_children Heil og sæl, liksom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2006 #28 Del Skrevet 1. juni 2006 Her er en artikkel om Lebensborn generelt: http://en.wikipedia.org/wiki/Lebensborn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 1. juni 2006 #29 Del Skrevet 1. juni 2006 I dag er det en kjensgjerning at etnisk norske kvinner i Norge, og germanskættede kvinner i resten av verden, føder for få barn til å opprettholde dagens befolkningsmengde. Samtidig er det en kjensgjerning at fremmedetniske folkeslag, bosatt i de germanske folkeslagenes kjerneområder, har en eksplosiv vekst. Kan det så være aktuelt for deg å føde flere barn? For å sikre at ditt eget folk også i fremtiden har den politiske, økonomiske og kulturelle kontrollen på sitt land? Jeg mener at etnisk norske kvinner, bosatt i Norge, gjennom økonomiske tilskudd bør stimuleres til å føde flere barn. For å opprettholde den demografiske balansen mellom etniske nordmenn fremmedetniske folkeslag, bør fremmedetniske kvinner bli positivt diskriminert i forhold til statlige tilskudd som barnetrygden etc. ← jeg er norsk men kjæresten min er afrikansk, mener du at vi også skal få mindre barnetrygd, eller gjelder det bare for par som er av utenlandsk opprinnelse, eller skal de gjelde for andre og tredjegenerasjonsinnvandrere også, hvor har du tenkt å sette grensen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 1. juni 2006 #30 Del Skrevet 1. juni 2006 jeg er norsk men kjæresten min er afrikansk, mener du at vi også skal få mindre barnetrygd, eller gjelder det bare for par som er av utenlandsk opprinnelse, eller skal de gjelde for andre og tredjegenerasjonsinnvandrere også, hvor har du tenkt å sette grensen ← Du må vel skjønne at for sånne raseblandere som dere, så er det fratrekk i barnetrygden. Minus penger hver mnd, faktisk. Dere ødelegger jo systemet, må vite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bønna Skrevet 1. juni 2006 Forfatter #31 Del Skrevet 1. juni 2006 Kan jeg spørre hva ditt politiske ståsted er, Bønna? ← Ja, det kan du. I det norske politiske landskapet er jeg er relativt venstreorientert. Men som du sikkert ser er jeg ikke akkurat stereotypien. Det er de her som hevder jeg representer Frp, men å stemme på dem kunne aldri falt meg inn. Til det er Frp altfor positivt innstilt til økonomisk globalisering, og de er altfor negativt innstilt til trygder og fagforeninger. Kan jeg spørre hva ditt politiske ståsted er, Ciara? Kanskje dette er noe du burde jobbe med hos deg selv, Bønna, siden du tydeligvis har slike problemer med mennesker som ikke ser ut som deg? Problematikken er nettopp at mennesker flest danner sin identitet på bakgrunn av de som er mest lik seg selv. Dette er noe man kan observere i virkeligheten. Da synes jeg det er uredelig å redusere dette til et spørsmål om mine personlige xenofobier. Og det fellesskapet bør bygge på noe mer solid enn utseende. Delte interesser og verdisyn er mye større betydning enn at noen ser likedan ut som deg. Fellesskap bygger på likhet. Punktum. Det inkluderer selvfølgelig også slike ting som delte interesser. Men når utgangspunktet er at fellesskap bygger på likhet, må nødvendigvis også det inkludere etnisk likhet. I den virkelige verden, også i såkalte multikulturelle fellesskap, kan man jo observere at etniske grupper trekker sammen med sine egne. Bare et spørsmål Bønna. Hvis jeg, etnisk norsk kvinne, da velger å reprodusere meg - og finner meg en flott nigerianer å gjøre det med. Er det greit for deg? ← Et ubetinget ja! Jeg anser ikke etnisk norske kvinner med negerfetisj for å utgjøre en trussel mot etniske nordmenns politiske, kulturelle og økonomiske kontroll med Norge. Dersom hele verden av naturlige årsaker en vakker dag er lysebrune/mørkebrune/gule/bleike alle sammen er det meg knekkende likegyldig. ← Det vil absolutt ikke skje gjennom naturlige årsaker. Det vil skje gjennom politiske handlinger. Og som med all politikk tar man stilling til det ene eller det andre. Hvis menneskeheten noen gang blir til en eneste stor felles etnisk og kulturell gruppe, vil også det være et resultat av politiske handlinger. Hva slags etniske trekk disse menneskene vil ha vil også være et resultat av politiske handlinger. Og det er da man kommer inn på det interessante. Hvorfor synes så mange germanere at det er greit å utrydde de hvite og skape et verdensomspennende brunt folkeslag, når de blir så voldsomt sinte på germanere som ønsker at de hvite skal være det verdensomspennende folkeslaget? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 1. juni 2006 #32 Del Skrevet 1. juni 2006 Hvorfor synes så mange germanere at det er greit å utrydde de hvite og skape et verdensomspennende brunt folkeslag, når de blir så voldsomt sinte på germanere som ønsker at de hvite skal være det verdensomspennende folkeslaget? ← Fordi hvitt (eller svart for den saks skyld!) enevelde er et resultat av utvelgelse av én fargegruppe, mens lysebrunt er et resultat av en salig blanding av alle? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bønna Skrevet 1. juni 2006 Forfatter #33 Del Skrevet 1. juni 2006 Du må vel skjønne at for sånne raseblandere som dere, så er det fratrekk i barnetrygden. Minus penger hver mnd, faktisk. Dere ødelegger jo systemet, må vite. ← Har du egentlig noen argumenter for hvorfor det skal føres en politikk som på sikt fratar etniske nordmenn etnisk, politisk, økonomisk og kulturell kontroll med Norge? Kan du forklare hva som er så bra med innvandring? I hele denne tråden er det ikke et eneste kritisk innlegg som har noen andre begrunnelser enn at de synes det jeg sier enten er latterlig eller ekkelt. Ja vel, men hvorfor mener dere det, da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2006 #34 Del Skrevet 1. juni 2006 Hvorfor synes så mange germanere at det er greit å utrydde de hvite og skape et verdensomspennende brunt folkeslag, når de blir så voldsomt sinte på germanere som ønsker at de hvite skal være det verdensomspennende folkeslaget? ← Hvorfor er så enkelte så opptatt av germanere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2006 #35 Del Skrevet 1. juni 2006 I hele denne tråden er det ikke et eneste kritisk innlegg som har noen andre begrunnelser enn at de synes det jeg sier enten er latterlig eller ekkelt. Ja vel, men hvorfor mener dere det, da? ← Det er dine ord, og som ekstremist er du selvfølgelig eneveldig og fastslår at ingen av de andre innleggene holder mål. Hvorfor du er latterlig? Tja, lever litt på 1930-tallet, kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Snart medlem* Skrevet 1. juni 2006 #36 Del Skrevet 1. juni 2006 Kan du forklare hva som er så bra med innvandring? ← Kan du forklare hva som er så bra med etnisk segregering? I hele denne tråden er det ikke et eneste kritisk innlegg som har noen andre begrunnelser enn at de synes det jeg sier enten er latterlig eller ekkelt. Ja vel, men hvorfor mener dere det, da? ← Nei, det kan du ha rett i, men grunnen til det er ganske enkel. Du har heller ikke produsert et eneste godt argument for ditt synspunkt heller. Hvis du kommer med noen gode argumenter, så skal du få gode argumenter tilbake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 1. juni 2006 #37 Del Skrevet 1. juni 2006 Ja, det kan du. I det norske politiske landskapet er jeg er relativt venstreorientert. Men som du sikkert ser er jeg ikke akkurat stereotypien. Det er de her som hevder jeg representer Frp, men å stemme på dem kunne aldri falt meg inn. Til det er Frp altfor positivt innstilt til økonomisk globalisering, og de er altfor negativt innstilt til trygder og fagforeninger. Kan jeg spørre hva ditt politiske ståsted er, Ciara? Jeg anser ikke etnisk norske kvinner med negerfetisj for å utgjøre en trussel mot etniske nordmenns politiske, kulturelle og økonomiske kontroll med Norge. Hvorfor synes så mange germanere at det er greit å utrydde de hvite og skape et verdensomspennende brunt folkeslag, når de blir så voldsomt sinte på germanere som ønsker at de hvite skal være det verdensomspennende folkeslaget? ← Skjønner. Selv regner jeg meg også som rimelig venstreorientert. Men jeg må innrømme at jeg tok deg for å være FrP-tilhenger. Slike utspill er mer typisk høyre enn venstre, men du kan jo selvsagt ha mange venstre-holdninger på andre områder. Når du kaller kvinner som har kjærester med menn av afrikansk avstamning for "norske kvinner med negerfetisj", så synes jeg du har beveget deg langt vekk fra nøytral politisk grunn. Både bruken av ordet "neger" og kjærlighet til mennesker med afrikansk avstamning som en "fetisj", synes jeg er ganske drøy. Det avslører en holdning som jeg ville karakterisere som smårasistisk, med mindre dette kun var ment som et sleivspark fra din side. Og hvorfor synes så mange germanere at det er greit å utrydde de hvite når de blir sinte på germanere som ønsker at de hvite skal være det verdensomspennende folkeslaget? 1. Jeg tror ikke vi blir utryddet. 2. Om noen minoriteter ønsker å utrydde oss, gjelder det langt fra alle. Faktisk så få at tiltak mot minoriteter generelt ville ramme uskyldige, etter min mening. 3. Vesten har, med holocaust, en stygg historie. Derfor er vi gjerne mer følsomme for hvite som vil utrydde minoriteter enn motsatt. De hvite har satt seg selv i en herskerposisjon og gjort svært mye skade i verden, og jeg skal i hvert fall gjøre mitt for at det ikke fortsetter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 1. juni 2006 #38 Del Skrevet 1. juni 2006 Flere barn for å redde rasen? Never. For meg må gjerne alle bli gyldne og få brune øyne og snakke ett felles språk og også ha felles religion så kanskje det kunne blitt litt fredeligere her i verden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bønna Skrevet 1. juni 2006 Forfatter #39 Del Skrevet 1. juni 2006 Fordi hvitt (eller svart for den saks skyld!) enevelde er et resultat av utvelgelse av én fargegruppe, mens lysebrunt er et resultat av en salig blanding av alle? ← Det krever i så fall en aktiv internasjonal rasepolitikk som alle enes om. Noe som i dagens verden fremstår som ganske så umulig. I praksis vil det være slik at et folkeslag vinner fram på bekostning av et annet. Ellers er det gledelig å se at du understreker fordelen av et homogent samfunn. Men det reiser et interessant spørsmål. Hvorfor være så sinte på de som er motstandere multietniske og multikulturelle samfunn, når man selv fremhever homogenisering av menneskeheten som en positiv ting? Hvorfor er så enkelte så opptatt av germanere? ← Det er vel av samme grunn som at enkelte er så opptatt av arabere, kurdere og negere og slikt. Jeg ser ikke noen grunn til at det skal være så mye verre å ønske at germanere skal få ha sine områder som eksklusivt er deres, enn å ønske at kurdere og arabere etc skal få ha sine områder som eksklusivt er deres. Hvorfor er det egentlig så populært, blant germanere som aktivt hetser andre germanere for å ønske egne germanske områder, å hylle andre folkeslag som ønsker et eget område for sitt folkeslag? Kan du forklare hva som er så bra med etnisk segregering? ← Etnisk segregering er mer i tråd med den menneskelige natur. I den virkelige verden er det observerbart at mennesker trekker sammen med de som er lik seg selv. Det være seg etniske likheter, kulturelle likheter, interesselikheter, verdilikheter og klasselikheter. En tvungen blanding av gjenomgående ulike mennesker skaper unødvendig mye gnisninger og friksjoner. Etnisk segregering skaper samfunn med naturlige fellesskapsbånd mellom mennesker. Kan du så forklare hva som er så bra med innvandring? Har du i det hele tatt et eneste argument for hvorfor vi skal ha innvandring? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 1. juni 2006 #40 Del Skrevet 1. juni 2006 Er du sikker på at du passerer det raserene nåløyet, da? ← jeppp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå