Gå til innhold

Kunne du tenke deg å føde flere barn,

Bønna

Anbefalte innlegg

Gjest *Snart medlem*

Kan du så forklare hva som er så bra med innvandring? Har du i det hele tatt et eneste argument for hvorfor vi skal ha innvandring?

Jeg kan godt gi både positive og negative sider ved innvandring, men nå handlet jo ikke tråden om innvandring.

Noen positive sider ved innvandring:

Vi får mer mangfold i vårt eget samfunn, som igjen kan åpne for større forståelse og åpenhet for ting som oppfattes som annerledes i vårt samfunn. I tillegg kan det bidra til en større forståelse for kulturer og kulturforskjeller. Dette kan igjen hjelpe oss til en bedre konflikthåndtering fordi man må godta at mennesker er forskjellige på ulike plan.

Arbeidsutveksling og utveksling av ressurser på det menneskelige plan (ikke nødvendigvis kultur osv, men kunnskaper). Sørge for at alle forskjellige oppgaver i samfunnet blir ivaretatt ved å fylle opp arbeidsmarkedet på de områdene som ikke er fylt.

Kan godt komme med mer, men det var vel ikke innvandring som skulle diskuteres. Jeg kan også godt komme med argumenter mot å skulle bevare den germanske rase. Men ballen kastes over til deg: hvilke argumenter har du for at det er viktig å bevare den germanske rasen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Hvorfor er det egentlig så populært, blant germanere som aktivt hetser andre germanere for å ønske egne germanske områder, å hylle andre folkeslag som ønsker et eget område for sitt folkeslag?

Er du så sikker på at det er det er på grunn av folkeslagets etniske sammensetning at vi 'hyller' dem som ønsker et eget område? Du tror ikke det er fordi vi ønsker andre mennesker frihet og demokrati, da? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg må gjerne alle bli gyldne og få brune øyne og snakke ett felles språk og også ha felles religion så kanskje det kunne blitt litt fredeligere her i verden.

Du mener altså at homogene samfunn fungerer bedre enn heterogene samfunn. Det mener jeg også. Faktisk er det nettopp derfor jeg er motstander av den fremmedetniske og fremmedkulturelle masseinnvandringen til Europa.

Ellers ser jeg ikke hvordan det er mer legitimt å ville gi en hudfarge verdensmonopol framfor ett annet.

Slike utspill er mer typisk høyre enn venstre, men du kan jo selvsagt ha mange venstre-holdninger på andre områder.

Stereotypien i de germanske folkeslagenes politiske landskap er faktisk noe som irriterer meg. Hvis man bekjenner seg til den ene eller andre siden er det forventet at man også deler meninger som ikke er relevant for en høyre-venstreakse.

Både bruken av ordet "neger" og kjærlighet til mennesker med afrikansk avstamning som en "fetisj", synes jeg er ganske drøy. Det avslører en holdning som jeg ville karakterisere som smårasistisk, med mindre dette kun var ment som et sleivspark fra din side.

Det er et retorisk grep som jeg i aller høyeste grad står inne for. Din innvending anser jeg bare for å være et typisk utslag av germansk semantikkhysteri.

Og hvorfor synes så mange germanere at det er greit å utrydde de hvite når de blir sinte på germanere som ønsker at de hvite skal være det verdensomspennende folkeslaget?

1. Jeg tror ikke vi blir utryddet.

Det vil vi bli dersom de får det som de vil, de som bruker en homogenisering av menneskeheten som en legitimering for den fremmedetniske masseinnvandringen til Europa. Det er iallfall det praktiske resultatet av en slik politikk.

2. Om noen minoriteter ønsker å utrydde oss, gjelder det langt fra alle. Faktisk så få at tiltak mot minoriteter generelt ville ramme uskyldige, etter min mening.

At noen representanter i Norge, for relativt store folkeslag i verdenssammenheng, ønsker å utrydde oss er en alvorlig ting i seg selv. Men mitt poeng er at det er de praktiske konsekvensene av vår egen politikk som er den største trusselen mot vår folks fremtid.

3. Vesten har, med holocaust, en stygg historie. Derfor er vi gjerne mer følsomme for hvite som vil utrydde minoriteter enn motsatt.

Ja, dessverre. Uten Hitler og holocaust ville vi nok aldri hatt den fremmedetnisk og fremmedkulturelle masseinnvandring til Europa vi har i dag. Hitler gjorde at nasjonalisme i dag fremstår som illegitimt per se.

De hvite har satt seg selv i en herskerposisjon og gjort svært mye skade i verden, og jeg skal i hvert fall gjøre mitt for at det ikke fortsetter.

Jeg vil si det er temmelig naivt å tro at andre folkeslag er så mye bedre enn germanerne. For ikke å si rasistisk. Jeg er hvit. Og det siste jeg ønsker er å være en nyttig idiot for en brun rasist.

Dessuten har jeg, ut i fra hva du skriver, en følelse av at du ikke helst leser det jeg faktisk skriver. Det er faktisk innvandringsPOLITIKK som er temaet mitt, og dennes demografiske, politiske, kulturelle og etniske konsekvenser og praktiske resultater. Ikke innvandrere som sådan. Skjønner du forskjellen? Du skriver som jeg er ute etter å ta innvandrerne. Når jeg er ute etter å ta innvandringspolitikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Dessuten har jeg, ut i fra hva du skriver, en følelse av at du ikke helst leser det jeg faktisk skriver. Det er faktisk innvandringsPOLITIKK som er temaet mitt, og dennes demografiske, politiske, kulturelle og etniske konsekvenser og praktiske resultater. Ikke innvandrere som sådan. Skjønner du forskjellen? Du skriver som jeg er ute etter å ta innvandrerne. Når jeg er ute etter å ta innvandringspolitikken.

Hva har hvite mennesker som puler andre hvite mennesker med innvandringspolitikk å gjøre?

Du har ikke engang peil på hva ditt eget tema er :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du så sikker på at det er det er på grunn av folkeslagets etniske sammensetning at vi 'hyller' dem som ønsker et eget område? Du tror ikke det er fordi vi ønsker andre mennesker frihet og demokrati, da? ;)

Ved denne støtten til etniske separatister bekrefter dere jo bare det kritiske røster fra deres eget folk hevder, at homogene samfunn fungerer bedre enn heterogene samfunn, og at fremmedetnisk og fremmedkulturell masseinnvandring til Europa dermed er uklokt.

Dessuten er det jo etnisitet som er den sentrale faktoren. Støtten til kurderne er et typisk eksempel på dette. Det har ikke så mye å gjøre med honnørord som frihet og demokrati, når kurderne som minoritet ønsker å beslaglegge områder fra en rekke land for å gjøre det eksklusivt kurdisk. Mye av grunnen til at kurderne blir forfulgt er jo nettopp at de ønsker etnisk herredømme over landområder andre folkelag besitter i dag.

Og hvis kurderne noensinne skulle oppnå sine drømmer om et eget land for sitt folk. Hva tror du vil skje med for eksempel ottomanske minoriteter i Kurdistan? De forfulgte vil ganske så sikkert forfølge sin forfølgere, tror du ikke? Hva gjør dere germanske naivister da? Støtter den ottomanske minoritetens kamp for at deler av Kurdistan tilbakeføres til Tyrkia? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har hvite mennesker som puler andre hvite mennesker med innvandringspolitikk å gjøre?

Du har ikke engang peil på hva ditt eget tema er :ler:

Både innvandringspolitikken og germansk knulling er viktige faktorer i Norges fremtidige demografiske sammensetning. Slike forsøk på personangrep er bare et tegn på at man ikke lenger har noe å fare med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1
Du mener altså at homogene samfunn fungerer bedre enn heterogene samfunn. Det mener jeg også. Faktisk er det nettopp derfor jeg er motstander av den fremmedetniske og fremmedkulturelle masseinnvandringen til Europa.

Ellers ser jeg ikke hvordan det er mer legitimt å ville gi en hudfarge verdensmonopol framfor ett annet.

Per i dag har vi jo en mengde fordommer som går på hudfarge og religion, og disse fordommene vil du holde ved like ved å henvise de forskjellige folkeslagene til sine oppmerkede områder. Ting vil aldri kunne bli bedre på den måten.

At den gyldne hudfargen vil dominere sammen med brune øyne skyldes rett og slett at de mørke fargene er dominante ved eventuell genblanding av de to.

Det er ikke mange blåøyde her i verden og vi vil bli helt borte etter hvert. Og hva så?

Det er andre og viktigere ting å bekymre seg for her i verden enn hva slags hudfarge fremtidens mennesker kommer til å ha.

Masseinvandringen til Europa som du er så redd for, er noe vi i den vestlige verden må ta litt av æren for helt selv, ved at vi er overforbrukere av klodens samlede ressurser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varg-Menja

Nei, det kunne jeg ikke, for jeg klarer ikke å se på det som ett problem om vi nå skulle dø ut. Det gjør meg faktisk ingenting om det ikke finnes etniske "nordmenn" eller blonde mennesker generelt om tusen år. (Dessuten "forsvinner" ikke gener ved at man blander dem med andre, for at gener skal "utryddes" må man hindre alle bærerne av disse genene i å formere seg, og siden vi her snakker om recessive gener er det i praksis umulig.)

Dessuten finnes ikke den genetisk "rene" nordmannen heller, at det bor folk her i landet er ett resultat av noen mennesker som fulgte isen nordover, og det har til alle tider vært en relativt stor utvekling av gener mellom oss og resten av verden. (Ett naturlig resultat av sjøfart og handel.) Vikingene feks importerte mennesker fra hele Europa, Nord-Afrika og Midt-Østen, som de også formerte seg med, og de fleste nordmenn stammer fra trellene også, ikke bare kongerekka.

Endret av Varg-Menja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Per i dag har vi jo en mengde fordommer som går på hudfarge og religion, og disse fordommene vil du holde ved like ved å henvise de forskjellige folkeslagene til sine oppmerkede områder.

De forskjellige folkeslagene henviser seg selv til sine egne. Segregering er det som er mest i tråd med den menneskelige natur. Dessuten tekker du jo selv fram fordelen med et homogent samfunn. Så jeg skjønner ikke hva som er vitsen med å insistere på å føre en politikk som i praksis viser seg å være uforenlig med den menneskelige natur.

Det er ikke mange blåøyde her i verden og vi vil bli helt borte etter hvert. Og hva så?

Det er andre og viktigere ting å bekymre seg for her i verden enn hva slags hudfarge fremtidens mennesker kommer til å ha.

Det vil bare skje som en konsekvens av den politikken som germanerne fører i dag. Jeg ser ingen grunn til hvorfor vi skal føre denne politikken. Og hvorfor skal vi ikke bekymre oss for konsekvensene av et av de største sosiale eksperimentene som pågår i de germanske områdene i dag? Våre etterkommeres lykke, både våre egne og de andres, vil jo være avhengig av hvilke konsekvenser vår politikk i dag vil få for dem i fremtiden. Hvorfor skal vi ikke tenke på dette? Hvorfor skal dette på død og liv være et ikke-tema?

Masseinvandringen til Europa som du er så redd for, er noe vi i den vestlige verden må ta litt av æren for helt selv, ved at vi er overforbrukere av klodens samlede ressurser.

På den annen side er det ikke er germanerne som overbefolker verden. Og det er det totale forbruket av jordens resurser som har noe å si. Ikke germanernes andel av dette forbruket. Dessuten er det en rekke ikke-germanske folkeslag som har et ressursbruk på høyde med vårt. Men de tar ikke i mot innvandrere av den grunn, for å lette på samvittigheten. Japan er for eksempel et etnisk homogent samfunn som tilnærmet ikke har innvandring. Hvorfor skal ikke de germanske folkeslagene føre den samme innvandringspolitikken som Japan? Har du et godt svar på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hadde lest noe om folkevandringer, ville du visst at folkevandringer hører til sjeldenheten. Historisk har folkevandringer kun oppstått i perioder med mye uro og store katastrofer. Normalt holdt de ulike folkeslagene seg der de var.

Hvorfor lese når man kan høre det av afrikanere som har vandret , i et år.

Så det er vel ikke sjeldent, med tanke på at det er stammeutrydelse i afrika.

Og jeg hadde aldri født barn, for å oprettholde etnisk balanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Bønna skriver;

Kan du forklare hva som er så bra med innvandring?

Jeg spør; Bønna, spiser du kebab, taco, spagetti, pizza, nuddler, og mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje denne skulle vært posta på skråblikk?

Og så holder jeg for øvrig tritt med muslimene så det holder. Jeg tenker at i framtida er alle kommunister, bare vi får reprodusert nok;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bønna skriver;

Kan du forklare hva som er så bra med innvandring?

Jeg spør; Bønna, spiser du kebab, taco, spagetti, pizza, nuddler, og mer?

Og tar du taxi, buss eller tog, bønna? Det er innvandrerene som sørger for slikt nå, siden bortskjemte nordmenn ikke vil ha sånne drittjobber..

For ikke å snakke om at vi har legemangel i dette landet. De eneste som gidder å ta de mindre populære legejobbene langt i nord, f.eks. Jeg har bodd på et bittelite sted, og begge legene som jobbet der var henholdsvis afrikaner og av asiatisk opprinnelse. Flere steder i landet er det kritisk legemangel, fordi norske leger nekter å jobbe der. Hva skulle de gjort uten innvandrere?

Et annet viktig aspekt ved innvandring er at vi tar inn en god del folk som faktisk trenger hjelp. Skal vi la folk dø i sult og krig for for å beholde vårt etnisk perfekte paradis?

Den germanske rasen ("rase" er for øvrig et uttrykk jeg normal bruker når jeg snakker om hunder og katter) har vært heldige, og laget seg en hyggelig liten boble av velstand. Klart de som ikke har vært så heldige vil ha en del av dette. Med hvilken rett grabber vi til oss verdens ressurser og lar andre ha det så godt? Hva har vi gjort for å fortjene det?

Men greit, la oss bevare det etnisk norske paradiset. På én betingelse: At den "germanske rase" oppgir en del av sin rikdom og går ned i levestandard, til fordel for befolkningen i andre land, slik at de kan leve under verdige forhold de også. Om vi hadde vært villige til å dele av godene ville ikke folk kjempet så hardt for å komme hit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til: rasister klager jo ofte over at verden har nok ressurser, den er bare overbefolket. Bør vi bidra til denne overbefolkningen da?

Endret av Misty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
En ting til: rasister klager jo ofte over at verden har nok ressurser, den er bare overbefolket. Bør vi bidra til denne overbefolkningen da?

Jeg mener å ha lest at vi ikke er overbefolket, men vi er veldig skjevfordelt når det gjelder utnyttelse av ressursene.

"Fremtiden i våre hender" kan litt om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjesta

Takke meg til en haug med uhygieniske somaliere fremfor flere blekansikter med denne trådstarterens menneskesyn.

Sånn generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke bare innvandrere som har dårlig betalte jobber. Og vær så snill og ikke kall det "drittjobber", Vanilla. Litt respektløst kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Takke meg til en haug med uhygieniske somaliere fremfor flere blekansikter med denne trådstarterens menneskesyn.

Sånn generelt.

her må jeg bare gjøre sånn: :klappe:

Selv om jeg vet at enkelte får anfall av sånne innlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke bare innvandrere som har dårlig betalte jobber. Og vær så snill og ikke kall det "drittjobber", Vanilla. Litt respektløst kanskje?

Jeg satte det på spissen..litt må dere tåle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...