Gå til innhold

Ustelte damer er noe av det verste

India

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

guri malla!

det er da forskjell på å gå rundt som en dass hver dag, ift det å gjøre det innimellom.

jeg ser ikke ut på trening eller når jeg står opp om morran, men en dusj, litt sminke og rene pene klær fikser biffen.

dere kan da ikke mene at dere ikke har sett "de uflidde"? :overrasket:

som går sånn dag ut og dag inn. men egentlig kanskje ønsker noe annet, men at det vanskelig å forandre seg. og akkurat det skjønner jeg. men det er mulig, hvis man ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hmm. vanskelig spørsmål ja.. virkelig vanskelig å skjønne hva jeg mener..

det er virkelig ikke dere jeg snakker om som er sånn nå og da pga en tur i butikken,til og fra trening osv osv..

dere trenger ikke føle dere truffet av det. Alle er vel sånn,helt normalt. det er jo tydelig dere bryr dere om hvordan dere ser ut siden dere føler det er dere jeg mener.

Det er IKKE det jeg mener.. Det er de som ALLTID er sånn, som har brukt mange uker på å dyrke frem det fete håret,flere mnd på å dyrke frem uren hud..

Det er IKKE de som bare tar seg en kjapp tur ut. Man blir IKKE ustelt av å gå med hestehale, slaskete klær, ikke sminke seg, osv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei.. Akkurat idag hvor jeg våknet med fett hår og matutslett i ansiktet og følte meg seig etter å ha sovet på et varmt soverom. Og så dusjet jeg ikke FØR jeg begynte vaske huset!

Så nå har jeg fett hår i hestehale og shabby Tshorte og slaskete shorts, null sminke, litt mascararester under øynene OG attpåtil matutslett i trynet!

OMG!!!!! 

Hva skal det bli av meg?? Og stakkars de menneskene som måtte se meg fra veien, jeg blender de med den hvite huden min i tillegg..

Bare hold deg innendørs du, slik at ingen trenger å ta anstøt av din fremtoning i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

India hadde elsket mine skitne ustelte dreads ;)

Men så veier jeg jo opp igjen med å kle meg "fint" og sminke meg hver dag... usj :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

guri malla!

det er da forskjell på å gå rundt som en dass hver dag, ift det å gjøre det innimellom.

jeg ser ikke ut på trening eller når jeg står opp om morran, men en dusj, litt sminke og rene pene klær fikser biffen.

dere kan da ikke mene at dere ikke har sett "de uflidde"? :overrasket:

som går sånn dag ut og dag inn. men egentlig kanskje ønsker noe annet, men at det vanskelig å forandre seg. og akkurat det skjønner jeg. men det er mulig, hvis man ønsker det.

Takk gjest! Du forsto hva jeg mener.. Andre må da også ha sett disse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk gjest! Du forsto hva jeg mener.. Andre må da også ha sett disse...

Jo da, jeg forstår selvsagt også hva du mener, men jeg må si at jeg faktisk legger mer merke til overstæsja damer som vandrer rundt i matbutikken en torsdag morgen og ser ut som som om de skal rett på fest. DA løfter jeg et øyebryn. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neffi
Man får ikke sånt hår og hud av at man en gang i blandt drar på trening, butikken eller noe sånt i joggedress og ikke "ordner" seg.

Jeg snakker om disse damene som alltid er sånn, tror nok ikke man ser disse damene så mye på trening..

jeg har overhodet ikke problemer med å se hvilke typer du sikter til.

For meg kan de gjöre hva de vil. Folk i denne tråden kan også si hva de vil. Alle har sine meninger og holdninger uannsett om de tørr å vise det eller ikke.

Nå mener jeg ikke at man nødvendigvis trenger å se stygt på en som ser for jævlig ut - men jeg VET at flere som har svart i tråden her sikkert hadde reagert (hvordan? vet ikke - tenk sitt muligens, eller kanskje følt at det luktet ekkelt?) om det satt seg et skikkelig takras ved siden av de på bussen.

TRor ikke TS snakker om å style seg for å gå i butikken.

De du ikke kan forstå er antagligvis folk med større problemer enn sitt utseende. Kanskje de er deprimerte, er fysisk syke, eller har andre grunner til å ikke vaske seg.

De fleste opprettholder og foredrar en viss hygiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
hmm. vanskelig spørsmål ja.. virkelig vanskelig å skjønne hva jeg mener..

det er virkelig ikke dere jeg snakker om som er sånn nå og da pga en tur i butikken,til og fra trening osv osv..

dere trenger ikke føle dere truffet av det. Alle er vel sånn,helt normalt. det er jo tydelig dere bryr dere om hvordan dere ser ut siden dere føler det er dere jeg mener.

Det er IKKE det jeg mener.. Det er de som ALLTID er sånn, som har brukt mange uker på å dyrke frem det fete håret,flere mnd på å dyrke frem uren hud..

Det er IKKE de som bare tar seg en kjapp tur ut. Man blir IKKE ustelt av å gå med hestehale, slaskete klær, ikke sminke seg, osv....

Jeg tror du kan være rimelig sikker på at disse damene har større problemer å slite med enn fett hår og dårlig hud.

Er man f.eks. dypt deprimert så er det et altfor stort ork og skulle pynte og stelle seg. Og ikke bare et ork, men et totalt uinteressant ork.

Jeg har mine perioder selv, men jeg er såpass jålete at da går jeg ikke utendørs. Jeg lukker meg inne og åpner ikke døren hvis det ringer på, ei heller tar jeg telefonen. Heldigvis er ikke mine perioder lange, men jeg vet at mange er kronisk deprimerte, og sånn som jeg har det innimellom, sånn har de det alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har ikke problemer med å se hvem du sikter til, det tror jeg ingen av oss har, men det de fleste her prøver å få fram, er at det vanligvis ligger mer bak enn bare latskap og urenslighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
Det er de som ALLTID er sånn

Hvor mange mennesker ser du fast hver dag? Er alle disse ustelte? Den eneste jeg ser hver dag er mannen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baby-E
Overladiske mennesker er kanskje det værste jeg veit om.

enig.

Jeg behøver ikke å sminke og styre og stelle bare fordi jeg skal ut av døren.

Greit, jeg tar en dusj. Men mer behøver jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar, det har faktisk vært veldig lærerikt for meg..

Etter å ha vært unna diskusjonen noen timer har jeg begynt å se det på en annen måte.

Har aldri tenkt at det er en grunn til at noen faktisk er slik, at de kan være syke eller noe sånt.. Stakkars,nå har jeg faktisk litt dårlig samvittiget for å ha tenkt så negativt om slike folk..

Men da lærte jeg noe i dag, noe som jeg egentlig burde tenkt på før :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg forstår hva trådstarter mener :ler: Jeg har en slik nabo. Hun er knapt 40 og har grått, kort hår, alltid usminket og alltid i joggebukse,-og da mener jeg alltid.

Ja, hun er koselig og ja, kanskje det er overfladisk å henge seg opp i andres utseendet men så gidder jeg ikke å være så politisk korrekt som endel av de andre svarene du har fått.

Jeg liker å se bra ut. Det betyr ikke at jeg kliner på sminke og tripper rundt med speil i vesken. Nei, jeg sminker meg moderat, får frem mine beste trekk, grer håret og fikser det litt, har klær som får meg til å fremheve figuren min og jeg liker å gjøre meg litt attraktiv for min mann.

Jeg forlanger selvfølgelig det samme av han. Hadde han dasset rundt her hjemme i utvaska joggebukse, hvit t-skjorte og tredagers skjegg hver dag så hadde jeg følt at han tok meg litt for gitt ja.

Jeg blir unektelig litt mer forelsket i han når han fikser seg,barberer seg, er nydusjet og lukter deilig. Da får jeg kriblinger ;)

Selv om min nabo er godt gift og sikkert har det helt topp så lurer jeg på hvorfor hun ikke føler behov for å fikse seg litt, både for sin egen del og for sin mann. Hun er 40, ikke 90.

Det er greit å være avslappet i klesstilen, det er greit å ikke ha noe stil i det hele tatt :ler: Men om en aldri viser partneren sin beste side, så blir det alt for avslappet for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1
Selv om min nabo er godt gift og sikkert har det helt topp så lurer jeg på hvorfor hun ikke føler behov for å fikse seg litt, både for sin egen del og for sin mann. Hun er 40, ikke 90.

Hun har det kanskje så godt og er så trygg på seg selv at hun ikke finner noe behov for å pynte seg?

Det er ikke alle som er opptatt av utseende og fremtoning, det behøver ikke være noe galt av den grunn, de har bare andre prioriteringer. Er det virkelig så vanskelig å tenke seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle som er opptatt av utseende og fremtoning, det behøver ikke være noe galt av den grunn, de har bare andre prioriteringer. Er det virkelig så vanskelig å tenke seg?

Nei, det er det ikke. *svarer for meg selv*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha vært unna diskusjonen noen timer har jeg begynt å se det på en annen måte.

Har aldri tenkt at det er en grunn til at noen faktisk er slik, at de kan være syke eller noe sånt.. Stakkars,nå har jeg faktisk litt dårlig samvittiget for å ha tenkt så negativt om slike folk..

Du vet du hva?

Dette tror jeg er første gang i min KG historie noen så åpent har skrevet at de har lært noe. Du gikk fra å være (i mine øyne) krass og ekkel/kjip til sympatisk og klart å se lenger en den overfladiske siden.

All honør til deg for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår også hva trådstarter mener, selv om jeg personlig bryr meg katten om hvordan folk ser ut.

Jeg ser ganske shabby ut selv innimellom, synes det er litt digg. Bare være slæck, for senere å dusje å føle seg ren.

Men et godt eksempel på et sånt menneske som ikke bryr seg om å se lekker ut, er en av proffesorene mine. En litt sånn surrete dame, som er innmari interessert i faget sitt. Går i fjollete klær, sminker ser ikke og håret ser vått ut pga av det er så fett. Hun bryr seg katten i hvordan hun ser ut, men dama er herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Dette synes jeg er stort av deg! Gratulerer med ny innsikt! :klappe:

Dette var ikke ironisk ment for den som måtte tro det, jeg har stor respekt for India som har endret sin oppfatning!

Jeg forstår hva trådstarter mener :ler:  Jeg har en slik nabo. Hun er knapt 40 og har grått, kort hår, alltid usminket og alltid i joggebukse,-og da mener jeg alltid.

TS snakket om kvinner som er ustelte, ikke kvinner som er kjedelige utseendemessig.

Det er mange av oss som går inn under den kategorien fra tid til annen uten å være ustelte av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Piper
Det er greit å være avslappet i klesstilen, det er greit å ikke ha noe stil i det hele tatt :ler:  Men om en aldri viser partneren sin beste side, så blir det alt for avslappet for meg.

Ser du henne 24 timer i døgnet, sånn at du vet at hun aldri viser partneren sin, sin beste side?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette tror jeg er første gang i min KG historie noen så åpent har skrevet at de har lært noe. Du gikk fra å være (i mine øyne) krass og ekkel/kjip til sympatisk og klart å se lenger en den overfladiske siden.

:Nikke: I like!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...