Gå til innhold

ukjennt signal ifra verdensrommet


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Neffi
Nei egypterne var jo afrikanere, og alle vet at det jo bare er hvite europeere som kan ha avansert astronomi. Ellers har det blitt funnet kar over hele verden og. Er det et tegn på at vi har hatt besøk, eller tegn på at kar er veldig kjekke for å samle på vann? Hva med klær? Det er klær over hele jorda. Andre bygninger også. Hvorfor skal det være så spesielt med pyramidene? Jeg kan fortelle deg så mye at pyramideformen er en veldig fornuftig bygningsfom hvis du skal lage store bygninger. Enhver person som har sett noe rase ned ser hva slags form det får.

Jeg konkluderer ut fra dette lange innlegget at du ikke har tenkt så mye over universet størrelse og avstander. Det teller ikke at du har lest rasisten von Dãnicken.

Jeg må bare få kommentere at du er usedvanlig frekk!

Hva er det som gjør at du angriper denne brukeren? Er det kanskje den åpenlyse alderen som gjør deg så varm i trøja?? ;) hennes navn?? det er andre brukere som kommer med mer tullball - hm, som du kanskje heller budre bruke tiden din på? Da mener jeg systematisk tullball!

Vel, min mening om tid og rom er ganske så komplisert og er under konstruksjon hele tiden. Uannsett, det er viktig å ta i betraktning at mye kunnskap har gått tapt - og annen kultur har tredd frem mht menneskets tid og verdi ;) Dette bidrar til at fortidens f.eks byggninger fremstår som "umuligheter"; pyramidene.

Folk er opptatt av å ha en høyere makt å se opp til - ellers kan det være vanskelig å få fotfeste. Godta DET!

Og du!! Egyptere var ikke "afrikanere", men arabere. Altså lysere i huden.

Inlägget ändrat

/Furstina (moderator)

Endret av Furstina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må bare få kommentere at du er usedvanlig frekk!

Hva er det som gjør at du angriper denne brukeren? Er det kanskje den åpenlyse alderen som gjør deg så varm i trøja??  ;)  hennes navn?? det er andre brukere som kommer med mer tullball - hm, som du kanskje heller budre bruke tiden din på? Da mener jeg systematisk tullball!

Vel, min mening om tid og rom er ganske så komplisert og er under konstruksjon hele tiden. Uannsett, det er viktig å ta i betraktning at mye kunnskap har gått tapt -  og annen kultur har tredd frem mht menneskets tid og verdi ;)  Dette bidrar til at fortidens f.eks byggninger fremstår som "umuligheter"; pyramidene.

Folk er opptatt av å ha en høyere makt å se opp til - ellers kan det være vanskelig å få fotfeste. Godta DET!

Og du!! Egyptere var ikke "afrikanere", men arabere. Altså lysere i huden.

Jeg har ikke angrepet brukeren (elitisten von Dânicken som ikke tror at andre enn europeere kan være intelligente, derimot). Navnet hennes? Jeg pleier å svare på innlegg, ikke brukerenes navn. Jeg trodde du var henne før du pratet om henne. Jeg var ikke en gang sikker på at det var en henne. Uansett er ikke mine svar til brukeren noen annerledes enn brukerens svar selv.

Nok om det.

Afrika er et kontinent, og de som bor der er afrikanere. På samme måte som mørke som bor i Europa er europeere. Araberene kom vel først til Nord-Afrika med perserne (ca 3000 år etter Egypts første kongedømme), og senere med muslimene. Ellers er Egypts historie eldre enn araberenes historie. Betegnelsen araber dukket opp noen tusen år etter Egypts første store dynasti.

Endret av Furstina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neffi
Jeg har ikke angrepet brukeren (elitisten von Dânicken som ikke tror at andre enn europeere kan være intelligente, derimot).  Navnet hennes? Jeg pleier å svare på innlegg, ikke brukerenes navn. Jeg trodde du var henne før du pratet om henne. Jeg var ikke en gang sikker på at det var en henne. Uansett er ikke mine svar til brukeren noen annerledes enn brukerens svar selv.

Nok om det.

Afrika er et kontinent, og de som bor der er afrikanere. På samme måte som mørke som bor i Europa er europeere.  Araberene kom vel først til Nord-Afrika med perserne (ca 3000 år etter Egypts første kongedømme), og senere med muslimene. Ellers er Egypts historie eldre enn araberenes historie. Betegnelsen araber dukket opp noen tusen år etter Egypts første store dynasti.

Du har rett i det siste innlegget ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_RPM_*

Jeg har faktisk tenkt på dette en god del jeg og det er jo slettes ikke nødvendig å komme med spydigheter bare fordi at jeg har ytret min mening? da sitter jo jeg igjen med en følelse av at du har følt deg truffet i noe av det jeg har sagt? og nei,min hjerne er ikke i stand til å fatte omfanget av universet og det er nok neppe din heller eller noen andres for den saksskyld. ER sansynligheten så liten

egentlig? hvordan kan du påstå noe sånt? hvordan kan du vite? det kan jo hende at jorden har blitt besøkt en rekke ganger opp igjennom tusner av år og så vidt jeg vet så finnes det flerfoldige ting som tyder på det. For alt vi vet,så kan de "gudene" som vi tror på i dag være et direkte utspring fra andre sivilisasjoner i andre solsystemer? Om du har lest bibelen,så vet du sikkert at hver gang "gud" viste seg så skjedde det som oftest med ild,røyk og himmelen "revnet". Det står også i esekiel at ut av skyene på himmelen kom det et objekt frem (og dette skjedde også med ild og torden) som liknet krysolitt. og som du sikkert vet siden jeg får en anelse provoserende vibber fra deg så er krysolitt en type metall. Ut av denne farkosten steg det ut fire "livsvesner" som det står skrevet. Ved siden av hver av disse fire livsvesnene svevde det et hjul med ringer som dreide i motsatt retning av hverandre og disse ble etterhvert kalt esekiels ildhjul. De er flere ganger blitt prøvd å konstruert ut i fra en nøye forklaring av esekiel,men det finnes ikke den rette teknologien for å få dem til å virke. Den er for avansert.

Siden vi er inne på det, så kan du vel kanskje også svare meg på f.eks hvorfor pyramidene i giza ørkenen står på nøyaktig lik linje som orions belte? De gamle egypterne var ikke i besittelse av en så avanset kunnskap. Men ikke nok med det, det er blitt funnet pyramider over hele verden. Alt i fra i den dypeste jungel til bunnen av sargasso havet. og ALLE står på lik linje som de i egypt igjen....

Hmmm, du ga meg lyst til å lese esekiel nå, jeg har lest hele Jesaja, og slik det blir talt om endetiden, der er lik de tider vi nå lever i, men jeg vet at i esekiel blir det talt meget mye om endetiden og mye i et åndelig spekter lik Johannes åpenbaring. Det står i Johannes åpenbarring at Nye Jesrusalem skal stige ned fra himmelen, og målet på byen blir omtalt som en svær kube, herlig å forsvinne i sånne historier i bibelen av og til.

Men er det noe mennesker trenger idag, er det å vite at de er alle elsket av Gud, så lenge de lever er det nåde å få hos Han, men det gjelder å vite hvem Han er.

Du vil ikke kjenne meg uten at du får vite hvem jeg er og når jeg kommer deg i møte, vil du kjenne meg igjen etter hva du har hørt om meg. Og hvem kjenner vel meg bedre enn min ånd som lever i meg.

Ta imot Guds Ånd så vil du begynne å vite hvem Gud er mer og mer.

Jesus sa: -Kjenner dere meg, kjenner dere også Faderen, for jeg er utgått fra Faderen, og gjør Faderens vilje, så dere kan lære Ham å kjenne.

Korrekter meg om jeg tar feil, jeg mener å si at Jesus sa det.

Sporer litt av nå som vanlig, men Gud setter sine spor her og der siden vi alle har så mange interesser og den søkende vil finne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...