Gå til innhold

ukjennt signal ifra verdensrommet


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest1

Hvorfor skal det latterliggjøres at det kan finnes vesener som prøver å kontakte oss andre steder enn på jorden? Er det egentlig så usannsynlig?

Jeg synes vi er nokså arrogante om vi tror vi vet alt, bare fordi vi har vært forholdsvis intelligente (mennesket generelt) i noen år.

Synes det er spennende jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1
Hvorfor skal det latterliggjøres at det kan finnes vesener som prøver å kontakte oss andre steder enn på jorden? Er det egentlig så usannsynlig?

Jeg synes vi er nokså arrogante om vi tror vi vet alt, bare fordi vi har vært forholdsvis intelligente (mennesket generelt) i noen år.

Synes det er spennende jeg.

Det er sånn Violetta, at jo mer du egentlig vet, desto mer blir du klar over at det er masse du ikke vet. At det faktisk finnes biblioteker fulle av bøker som handler om ting du ikke vet katta om.

Jeg husker jeg fant en liten notis for noen måneder siden om et forsøk som var gjort. Folk skulle rangere seg selv når det kom til hvor intelligente de trodde de var, eller hvor kunnskapsrike eller hva det nå var. Husker ikke helt lenger, men resultatet var ganske artig. De som rangerte seg høyest, var nemlig de som faktisk var dummest. ;)

Det er forsåvidt logisk, de er for dumme til å skjønne at de ikke vet bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg tror du kan ha rett, TS, fordi i bibelen står det at underet skal skje uventet og med stor kraft. Dessuten var det jo uklart, var det ikke?

Hvis du ser noen brennende rosebusker, og spedalske som blir helbredet, samt et par undere, så er det nok en gud.

:klappe::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_RPM_*

ok, siden jeg ikke fikk lime inn en hel artikkel her tidligere, vil jeg nå ikke ta med hele, men jeg må ta med bevisene om sju-talls mønsteret i bibelen som står i artikkelen.

Ivan Panin brukte sin matematiske gave for Gud, og vi får ta del i oppdagelsen som ikke har blitt motbevist, fordi dette er sant, men verden vil ikke blåse sånt opp, fordi verden ikke vil tjene på at Gud finnes, Vår skaper har allerede vist seg inteligent og allmektig i skapelsen, men her er litt av Hans allmakt vist i bibelens 7-talls mønster.

Verden ble skapt på 7 dager. Av hver art rene dyr og fugler ble det tatt 7 inn i arken. Det ble gitt Noa 7 dagers varsel. I Mosebøkenes offerlover og høytider forekommer 7 lamper 7 usyrede bred som skulle nytes i 7 dager. 7 årlige høytider, 7 uker. 7 år. 7 dagers adskillelse pga. urenhet. Blodet ble bestenket 7 ganger. Og det var 7 alter og 7 lam.

...

Litt av et fenomen dette her, la meg da spørre, finnes et sånt fenomen i andre skrifter om Gud, f. eks bagahvan gita??

Deler av innlegg fjernet, jmfr reglene ang. kopirett.

vimse

-mod-

Endret av vimse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå sporer jeg vel helt av, men i går satt jeg å såg på et vitenskapsprogramm og ble litt redd faktisk.

Jorden har plukket opp et ukjennt signal ifra verdensrommet, og jobber nå med å knekke koden!! :overrasket:

Kan dette være Guden alle snakker om?? :overrasket:

At guden skulle befinne seg i det universet han selv skal ha laget tviler jeg sterkt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_RPM_*
Deler av innlegg fjernet, jmfr reglene ang. kopirett.

vimse

-mod-

Ok, her er med egne ord hva som står i artikkelen,

Det står at i 1911 på island var det en misjonær som kom ut med et skrift som het:"Kan man stole på sin bibel, i siste kapittel sto det om en ateistisk fri tenker, en russisk matematiker:dr Ivan Panin, en dag bestemte Panin seg for å studere bibelen av literær interesse, og behersket gresk og hebraisk for å kunne grunnteksten. Og dermed var en stor oppdagelse gjort.

Da panin forsøkte å lese seg gjennom grunntekstene i Bibelen, for best mulig å forstå dens innhold, og for som fritenker å danne seg en mening om det kristne budskap, så hadde han tallene hele tiden i hans hode.

Hebraiske og greske bokstaver har også tallverdi, så dette interiserte denne matematikeren med sine kunnskaper. Etterhvert som han leste så han et interisant sju-talls mønster, og en svak gudsfykt kom over ham.

Panin leste da Bibelens første setning: I begynnelsen skapte Gud himmelen og jorden. Og hans matematiske hjerne la merke til at denne setningen på hebraisk består av 7 ord.

I alt 28 dokstaver (4x7). Plutselig var det som om han ikke så ordenes mening, men bare deres tallverdi. Ordene ”Gud” ”himmelen” og jorden - kom frem for hans blikk som på et regneark.

De hadde en tallverdi av 14 (2x7). Han prøvde å sette den hebraiske artikkel til, men tallet kunne ikke slås i stykker! DET FORBLE DELELIG MED 7. Han la det til setningens verb og fikk tallverdien 203 (29x7). Så samlet han i blinde den første og siste bokstav i ordet og fikk tallet 133 (19x7).

Han så at bibelen iberegnet alle dens slektsregister var sammenføyd inn i et kjempemessig syvtallsmønster! Var dette menneskers verk?...

Var det i det hele tatt mulig?...

Dr. Panin kalte to kompiser til seg som var fagkyndig i det hebraiske og det greske språk. Rundt 13 uker brukte de sammen for ved hjelp av leksikon og utregninger å bygge opp en eneste setning på de to språk etter syvtallsmønsteret. Dette førte til den matematiske vitenskapsmannens omvendelse!

De skjønte at bibelen ikke var blitt til på et skrivebord med leksikon og utregninger. De visste at den var skrevet over en lang tidsperiode og forfatterne bodde langt fra hverandre i forskjellige samfunnslag som konger og bønder og fiskere. Og det var matematisk umulig at mennesker kunne ha satt sammen dette sju-talls mønsteret. De fant ut at det måtte ha vært Guds menn drevet av den hellige Ånd.

Han begynte da å offentliggjøre hans oppdagelser i tidsmagasinet "New York Sun"

en annen gang utfordret han offentlig ni kjente rasjonalister i teologi, tre prester fra forskjellige kirkesamfunn og en redaktør til å tilbakevise hans fakta

Her er noen av bevisene igjen av sjutallsmønsteret:

f.eks i Jesu stamtavle i den første boken i nye testamentet, Matteusevangeliet:

Den første del av stamtavlen, inneholder 49 ord.(7x7). Disse består av 266 bokstaver (38x7). Det finnes 42 substantiver (6x7). Av disse er 35 egennavn (5x7) og de resterende 7 er almindelige substantiver. Av de 35 egennavn er 28 mannlige (4x7) De øvrige 7 er kvinnelige.

Panin gikk videre: Han tok også beretningen om Jesu fødsel med, som står skrevet i versene 18-25 i Matteus. De inneholder 161 ord (23x7). Hele ordforrådet teller 77 ord (11x7), som forekommer i 105 former (15x7). Når engelen taler til Josef, benyttes 28 ord (4x7). Av de 105 former bruker engelen 35 (5x7). Summen av ordenes tallverdi er så, delelig med 7.

Så er det i Jesu yppersteprestelige bønn i Johannes evangeliet 17 så

inneholder dette kapitlet i den greske grunntekst følgende:

490 ord(70x7).49 setninger (7x7). 1162 vokaler (166x7). 917 konsonanter (131x7 ). 98 verb (14x7) navneord (11x7). 77 konjunksjoner (11x7). 49 preposisjoner (7x7). 126 pronomener (I8x7). 70 adverb og artikler (10x7) 49 pronomener som refererer til Kristus (7x7). 91 som viser hen til personer i guddommen (13x7). 7 som refererer til Gud Fader, og 7 som vises hen til verden. Ingen av Panins MOTSTANDERE kunne tilbakevise hans matematiske grundighet.

Og siden han levde har det mange av hans motstandere.

Tenk deg desse bevis, at ordene, substantivene, vokalene, bokstavene og ordenes tallverdi at de er delelig med sju, og ikke 7,22 eller 7 komma et eller annet, men 7,0000000000.

De som vil finne ut mer om dett kan søke på google på:

Dr Ivan panin.

Eller gå inn på

www.profetier.com ,,,,,,,,,,og så klikke på bibelen som du kan gå innpå, og deretter på bibelens 7-talls mønster.

Det er overbevisende og sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg må si jeg blir rimelig overraska over hvor fort enkelte klarer å trekke konklusjonen om at dette ingen måte kan være sant. Hvorfor kan det ikke være sant? hvorfor så sikre på at det ikke finnes "andre der ute"?? Et spm til dere det gjelder: vet dere nøyaktig hvor stort universet er?? vet dere nøyaktig hvor mange planeter det eksisterer der ute?? for meg så virker det rimelig håpløst og tro at jorden er den eneste levende planeten i hele universet! det blir rett og slett for naivt.... for all del, jeg må få legge til at det ligger i menneskets natur og være skeptisk og man skal ikke ta alt man hører og leser for god fisk, men man bør heller ikke lukke øynene for mulighetene.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maja, å ikke tro at dette er sant er ikke det samme som å tro at det ikke finnes liv der ute. Jeg tror du selv har godt av å sette deg ned for å finne ut hvor stort universet er og hvor liten sannsynligheten er for at du og resten av oss faktisk skal kunne støte på andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chantal
Det hender, når det er helt helt stille rundt meg, og jeg ikke har noe særlig annet å tenke på, at jeg hører pipelyder. Tror kanskje at det er en fremmed sivilisasjon som prøver å kontakte  meg, men jeg kan ikke morse, så jeg velger å overse det. Er det dumt?

Kanskje? Jeg hører det samme ganske ofte også nemlig. Merkelig, tenkte jeg. Det er helt sikkert en eller annen som vil gi meg et kall.

Men så fant jeg ut at det bare var trafikklyset som pep når den grønne mannen kom. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest King James

Jeg avviser ingenting. Men jeg tror ikke at de har besøkt eller sendt signaler. Rett og slett fordi jeg tror de har viktigere ting og gjøre

En og bry seg om hva en primitiv planet som Jorden er. Iforhold til de som nok hører våre signaler. Og om de svarer så tror jeg det er så avansert at vi ikke er i stand til og ta i mot signalene,

Er det mulig ja mulig er det, Men jeg tror ikke de har og jeg tror heller ikke de vil., Men jeg håper og om det skjer så vil de sansynligvis vere så mye mer avanserte en oss, Innefor alle områder. At om de er militære vil de knuse oss som fluer. Og er de fredelige vil vi angripe dem. Og de vil vise oss at krig bare fører til ondskap.

men det som er sikkert er dette. Om liv fra en annen planet faktisk kommer til jorden. Så vil 90 % av alle mennesker vere redde. Og vi vil møte dem med våpen...Ja og folk lurer på hvorfor de ikke kommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Vår verden har eksistert før.Alt begynner på nytt når alt er oppbrukt av nye ideer. Overmakten lar det bli igjen noen inteligente menesker som starter fra eks.steinalderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest King James

Og hvor er disse såkalte inteligente mennesker ?

Jeg må si meg veldig uenig i den påstanden. Men tanken er jo intersang.

Men det er nok feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maja, å ikke tro at dette er sant er ikke det samme som å tro at det ikke finnes liv der ute. Jeg tror du selv har godt av å sette deg ned for å finne ut hvor stort universet er og hvor liten sannsynligheten er for at du og resten av oss faktisk skal kunne støte på andre.

Jeg har faktisk tenkt på dette en god del jeg og det er jo slettes ikke nødvendig å komme med spydigheter bare fordi at jeg har ytret min mening? da sitter jo jeg igjen med en følelse av at du har følt deg truffet i noe av det jeg har sagt? og nei,min hjerne er ikke i stand til å fatte omfanget av universet og det er nok neppe din heller eller noen andres for den saksskyld. ER sansynligheten så liten egentlig? hvordan kan du påstå noe sånt? hvordan kan du vite? det kan jo hende at jorden har blitt besøkt en rekke ganger opp igjennom tusner av år og så vidt jeg vet så finnes det flerfoldige ting som tyder på det. For alt vi vet,så kan de "gudene" som vi tror på i dag være et direkte utspring fra andre sivilisasjoner i andre solsystemer? Om du har lest bibelen,så vet du sikkert at hver gang "gud" viste seg så skjedde det som oftest med ild,røyk og himmelen "revnet". Det står også i esekiel at ut av skyene på himmelen kom det et objekt frem (og dette skjedde også med ild og torden) som liknet krysolitt. og som du sikkert vet siden jeg får en anelse provoserende vibber fra deg så er krysolitt en type metall. Ut av denne farkosten steg det ut fire "livsvesner" som det står skrevet. Ved siden av hver av disse fire livsvesnene svevde det et hjul med ringer som dreide i motsatt retning av hverandre og disse ble etterhvert kalt esekiels ildhjul. De er flere ganger blitt prøvd å konstruert ut i fra en nøye forklaring av esekiel,men det finnes ikke den rette teknologien for å få dem til å virke. Den er for avansert.

Siden vi er inne på det, så kan du vel kanskje også svare meg på f.eks hvorfor pyramidene i giza ørkenen står på nøyaktig lik linje som orions belte? De gamle egypterne var ikke i besittelse av en så avanset kunnskap. Men ikke nok med det, det er blitt funnet pyramider over hele verden. Alt i fra i den dypeste jungel til bunnen av sargasso havet. og ALLE står på lik linje som de i egypt igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk tenkt på dette en god del jeg og det er jo slettes ikke nødvendig å komme med spydigheter bare fordi at jeg har ytret min mening? da sitter jo jeg igjen med en følelse av at du har følt deg truffet i noe av det jeg har sagt? og nei,min hjerne er ikke i stand til å fatte omfanget av universet og det er nok neppe din heller eller noen andres for den saksskyld. ER sansynligheten så liten egentlig? hvordan kan du påstå noe sånt? hvordan kan du vite? det kan jo hende at jorden har blitt besøkt en rekke ganger opp igjennom tusner av år og så vidt jeg vet så finnes det flerfoldige ting som tyder på det. For alt vi vet,så kan de "gudene" som vi tror på i dag være et direkte utspring fra andre sivilisasjoner i andre solsystemer? Om du har lest bibelen,så vet du sikkert at hver gang "gud" viste seg så skjedde det som oftest med ild,røyk og himmelen "revnet". Det står også i esekiel at ut av skyene på himmelen kom det et objekt frem (og dette skjedde også med ild og torden) som liknet krysolitt. og som du sikkert vet siden jeg får en anelse provoserende vibber fra deg så er krysolitt en type metall. Ut av denne farkosten steg det ut fire "livsvesner" som det står skrevet. Ved siden av hver av disse fire livsvesnene svevde det et hjul med ringer som dreide i motsatt retning av hverandre og disse ble etterhvert kalt esekiels ildhjul. De er flere ganger blitt prøvd å konstruert ut i fra en nøye forklaring av esekiel,men det finnes ikke den rette teknologien for å få dem til å virke. Den er for avansert.

Siden vi er inne på det, så kan du vel kanskje også svare meg på f.eks hvorfor pyramidene i giza ørkenen står på nøyaktig lik linje som orions belte? De gamle egypterne var ikke i besittelse av en så avanset kunnskap. Men ikke nok med det, det er blitt funnet pyramider over hele verden. Alt i fra i den dypeste jungel til bunnen av sargasso havet. og ALLE står på lik linje som de i egypt igjen....

Nei egypterne var jo afrikanere, og alle vet at det jo bare er hvite europeere som kan ha avansert astronomi. Ellers har det blitt funnet kar over hele verden og. Er det et tegn på at vi har hatt besøk, eller tegn på at kar er veldig kjekke for å samle på vann? Hva med klær? Det er klær over hele jorda. Andre bygninger også. Hvorfor skal det være så spesielt med pyramidene? Jeg kan fortelle deg så mye at pyramideformen er en veldig fornuftig bygningsfom hvis du skal lage store bygninger. Enhver person som har sett noe rase ned ser hva slags form det får.

Jeg konkluderer ut fra dette lange innlegget at du ikke har tenkt så mye over universet størrelse og avstander. Det teller ikke at du har lest rasisten von Dãnicken.

Endret av punktom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...