Gjest gjest1 Skrevet 4. juni 2006 #61 Del Skrevet 4. juni 2006 I grunnen som om jeg skulle ha sagt det selv, og jeg har vel forsåvidt sagt det også... Man kan si fra på en annen måte, men man blir bare så rasende forbannet, ikke sant? Dumskap provoserer meg. Men jeg skal prøve å trekke pusten noen ganger før jeg kaller folk evneveike. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chantal Skrevet 4. juni 2006 #62 Del Skrevet 4. juni 2006 Det å rakke ned på andres skapte utseende er stygt! Det blir helt feil å sammenligne de som rakker ned på noen som "mobber" de som gjør/sier denne ondskapen! Å jatte med folk som sier at rødt hår er grusomt, at fregner er stygt og at tjukke folk er ekle det blir det samme som å samtykke! Godt at noen sier fra at dette er ren mobbing av enkeltgruper! De som rakker ned på andre mennesker på denne måten, er mindre smarte mennesker som kan uttale seg på den måten. Så kan de som føler seg truffet bæle så mye dem vil, men å uttale seg sånn om andre mennesker viser at den sosiale inteligensen ikke eksisterer. ← Selvfølgelig er det stygt gjort å rakke ned på andres utseendet. Jeg har ikke sagt noe annet. Dessuten så jatter ikke jeg med noen. Jeg ser bare ikke grunnen til å blande meg i slike tråder da det bare er dritt og gørr i dem. Jeg sier bare at det gjør ikke saken noe bedre å rakke ned på de som rakker ned på folk hvis man vil nå frem med et budskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2006 #63 Del Skrevet 4. juni 2006 Selvfølgelig er det stygt gjort å rakke ned på andres utseendet. Jeg har ikke sagt noe annet. Dessuten så jatter ikke jeg med noen. Jeg ser bare ikke grunnen til å blande meg i slike tråder da det bare er dritt og gørr i dem. Jeg sier bare at det gjør ikke saken noe bedre å rakke ned på de som rakker ned på folk hvis man vil nå frem med et budskap. ← Selvsagt så hjelper det å si i fra at mobbing av andre ikke tolereres! Skal vi bare overse det da? Når du ser noen blir mobbet ute, skal du bare overse det eller er det mest riktig å snakke til mobberne og fortelle dem at det de gjør og sier er dumt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chantal Skrevet 4. juni 2006 #64 Del Skrevet 4. juni 2006 Selvsagt så hjelper det å si i fra at mobbing av andre ikke tolereres! Skal vi bare overse det da? Når du ser noen blir mobbet ute, skal du bare overse det eller er det mest riktig å snakke til mobberne og fortelle dem at det de gjør og sier er dumt? ← Har jeg sagt at det ikke hjelper? Jeg sier at mysan kanskje burde ha formulert seg litt annerledes. Her inne og IRL er litt annerledes faktisk. Hver gang en eller annen kommer med et innlegg som er satt litt på spissen så sier folk: "Ikke mat trollene.". Nå må man kanskje bestemme seg. Skal man mate de, eller ikke? Jeg kan godt si det igjen. Det er mange måter å formulere seg på. Tror man når mer frem ved å ikke bruke en angrepsposisjon. Det tror jeg gjelder i de fleste tilfeller, uansett mobbing på nett eller IRL. Når mysan bruker ordet evneveik, da har hun jo allerede "tapt" hvis målet var å nå frem så klart. Nå har jo mysan forklart seg. Og ja, jeg forstår henne. Det er lett å bli forbanna, men som hun selv sier: Hun skal prøve å trekke pusten neste gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2006 #65 Del Skrevet 5. juni 2006 Jeg synes det er helt greit å drøfte andres utseende. Vi gjør det vel hele tiden? På kafe, på gaten, på byen, osv. Sist mine venninner og jeg gikk ute på bytur, kommenterte vi alle tjukke jenter og damer vi så, og det ble ganske mange etterhvert. Barnslig ja, men det er slik mange gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2006 #66 Del Skrevet 5. juni 2006 Jeg synes det er helt greit å drøfte andres utseende. Vi gjør det vel hele tiden? På kafe, på gaten, på byen, osv. Sist mine venninner og jeg gikk ute på bytur, kommenterte vi alle tjukke jenter og damer vi så, og det ble ganske mange etterhvert. Barnslig ja, men det er slik mange gjør. ← Enig. Noen synes rødt hår er stygt, noen synes hvitt hår er stygt. Utrolig dumt å bry seg med hva som skrives i sånne tråder fordi noen kan bli såret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 5. juni 2006 #67 Del Skrevet 5. juni 2006 Jeg synes det er helt greit å drøfte andres utseende. Vi gjør det vel hele tiden? På kafe, på gaten, på byen, osv. Sist mine venninner og jeg gikk ute på bytur, kommenterte vi alle tjukke jenter og damer vi så, og det ble ganske mange etterhvert. Barnslig ja, men det er slik mange gjør. ← Det er vel og bra, men ser du ikke forskjellen? Om du har en feit, rødhåret venninne i venninneflokken og du ikke liker akkurat det utseendet, så snakker du ikke om disse tingene mens hun er der. Og snakke seg i mellom om noen som passerer på gata, som IKKE hører hva du sier, blir noe annet. Såfremt man har diskresjon og empati nok til å være så diskret at vedkommende ikke oppfatter det. Her inne kan faktisk - og vil garantert - disse utsagnene også leses av akkurat dem det gjelder. DER er forskjellen. Det blir som å åpenlyst peke på og le av de forbipasserende på gata som du/dere baksnakker IRL. Det er flere tusen registrerte brukere her inne, og en drøss med gjester i tillegg, tror du ikke sånn "Æsj-jeg hater sånt utseende" treffer MANGE av disse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå