Gå til innhold

Folk som ikke har annet å interessere seg for enn

Gjest Gjest_mysan_*

Anbefalte innlegg

Gjest Fargerike

Jeg tror ikke mennesker som henger sge opp i andres utseende og væremåte nødvendigvis er evneveike, lite intelligente eller rent ut dumme.

Jeg tror det i større grad er snakk om at de er KJEDELIGE mennesker.

Mennesker som ikke har personlighet nok til å være seg selv og ha sin egen stil/væremåte.

For dem blir det litt skummelt at andre kan ha en fargerik og annerledes personlighet.

Og skikkelig skummelt at noen ikke bryr seg om hva de har på seg, eller kanskje er for feite.

For TENK at noen kan være bra mennesker og ha god selvtillit selv om de ikke kler seg i moteklær eller er slanke.. Det rokker jo ved de kjedelige menneskenes selvtillit, som er basert kun på det ytre.

Hele deres verden raser sammen, for å si det litt dramatisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Neffi
Jeg tror ikke mennesker som henger sge opp i andres utseende og væremåte nødvendigvis er evneveike, lite intelligente eller rent ut dumme.

Mennesker som ikke har personlighet nok til å være seg selv og ha sin egen stil/væremåte.

For dem blir det litt skummelt at andre kan ha en fargerik og annerledes personlighet.

Og skikkelig skummelt at noen ikke bryr seg om hva de har på seg, eller kanskje er for feite.

For TENK at noen kan være bra mennesker og ha god selvtillit selv om de ikke kler seg i moteklær eller er slanke.. Det rokker jo ved de kjedelige menneskenes selvtillit, som er basert kun på det ytre.

Nei - for nå generaliserer ikke du :)

Nemlig, det er stor forskjell på å være fargerik..., og på å være møkkete!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Antar at folk som starter slike tråder er ute etter å provosere. Dem om det.

Det verste er vel likevel vi som gidder å svare på slike tråder. Det hender faktisk at jeg gjør det selv, enda jeg vet at det klokeste burde være å ikke gjøre det.

Husmusa

Jeg føler også at jeg ikke burde svare i sånne tråder, men jeg blir for irritert.

Jeg kan ha sans for provoserende utsagn, men da må det være emner med litt mer substans. Ikke gå på folks utseende liksom, det blir for flatt og innholdsløst.

Tror jeg må være litt enig med deg i dette også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Svarer på overskriften i tråden din, og mitt svar er JA!

JA, de er uinligente mennesker de som kun ser på fasaden og ikke det som bor i menneske bak det ytre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Er det mer ovenfra og ned å synes det er greit å se fin ut, enn det er ovenfra og ned å rakke ned på folk som synes det er greit å se fin ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta
Er det mer ovenfra og ned å synes det er greit å se fin ut, enn det er ovenfra og ned å rakke ned på folk som synes det er greit å se fin ut?

Eh.. Hvis du omformulerer til:

Er det mer ovenfra og ned å rakke ned på de som ikke ser bra ut, enn det er å rakke ned på de som rakker ned de som ikke ser bra ut?

Svaret er nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S
Eh.. Hvis du omformulerer til:

Er det mer ovenfra og ned å rakke ned på de som ikke ser bra ut, enn det er å rakke ned på de som rakker ned de som ikke ser bra ut?

Svaret er nei.

:fnis: Den var faktisk vanvittig vanskelig å formulere, den der, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hæ?

Selvfølgelig er det greit å se fin ut, har noen sagt noe annet?

Jeg spør om det mangler noe i hodet på dem som ikke har annet å interessere seg for enn hvordan ANDRE ser ut til en hvert tid.

Jeg mener også at det ikke er greit å snakke nedsettende om folk på grunn av vekt, hårfarge, fregner osv. Man kan tenke hva man vil, men man behøver ikke snakke nedsettende om folk fordi de ikke fyller "dine" krav til hva som ser greit ut. Man snakker ikke stygt om folk og lager tråder om utseende KUN for å rakke ned på dem.

Jeg mener at det å rakke ned på folk for hvordan de ser ut, (rødt hår, fregner og overvekt er ikke nødvendigvis noe man kan gjøre så mye med selv), er hakket verre enn å rakke ned på folk som bevisst mobber andre for disse tingene.

Jeg pleier å si til ungene mine: Har du ikke noe hyggelig å si, så hold heller munn.

Å svare på tiltale er noe helt annet, man har lov å ta igjen når folk er ufine.

Endret av mysan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barmfager

jeg regner med at du sikter til meg. jeg startet fregnetråden. jeg har andre ting å interressere meg for enn utseendet og er ikke evneveik heller.

bare fordi jeg har startet en tråd om fregner så er jeg evneveik i følge deg? ja jøss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Mulig det er du som startet den tråden, jeg ser ikke så mye på nick og bilder når jeg leser innlegg.

Jeg kan ikke si direkte til deg at jeg synes du fremstår som evneveik for da blir jeg slettet omgående, men når man kan lire av seg sånt, til tross for at muligheten for at flere av de som leser tråden har fregner, og noen kanskje også komplekser for dem, faktisk er til stede, så vitner det om lite omtanke og empati, og ganske kort tankegang.

Edit: Her har jeg hatt problemer med formuleringen ser jeg. Nå er det rettet opp.

Endret av mysan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene, nå står det jo tydelig i overskriften hva disse trådene handler om, og hvis man har fregner eller rødt hår og komplekser for det, går man vel ikke inn i tråden, med mindre man er selvplager?

Endret av Pet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Kjære vene, nå står det jo tydelig i overskriften hva disse trådene handler om, og hvis man har fregner eller rødt hår og komplekser for det, går man vel ikke inn i tråden, med mindre man er selvplager?

Så du mener det er helt greit å poste sånne utsagn da? Merkelig innstilling, og liten empati og omtanke for andre mennesker.

Jeg gjentar: har man ikke noe hyggelig (les gjerne: konstruktivt) å komme med. så må det være bedre og ti stille.

Jeg forstår ikke gleden enkelte har av å rakke ned på andre, annet enn det gir dem selv en følelse av vellykkethet der og da.

Ja, jeg rakker ned på folk i denne tråden, men det er folk som i mine øyne ber om det. Er man en dritt får man tåle å få høre det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Chantal
Så du mener det er helt greit å poste sånne utsagn da? Merkelig innstilling, og liten empati og omtanke for andre mennesker.

Jeg gjentar: har man ikke noe hyggelig (les gjerne: konstruktivt) å komme med. så må det være bedre og ti stille.

Jeg forstår ikke gleden enkelte har av å rakke ned på andre, annet enn det gir dem selv en følelse av vellykkethet der og da.

Ja, jeg rakker ned på folk i denne tråden, men det er folk som i mine øyne ber om det. Er man en dritt får man tåle å få høre det  ;)

For det første så er vi inne på Skråblikk og generaliseringer.

Jeg er enig i at sånne tråder er høl i hue, men hvis moderatorene lar det stå, ja da er det tydeligvis lov.

Jeg forstår heller ikke gleden enkelte har av å rakke ned på andre, men jeg unngår gjerne disse trådene da det bare står ræl og dritt i dem uansett. Som du sier, svært lite konstruktivt i disse trådene.

En ting jeg er uenig i, er at du har "lov" å rakke ned på de som rakker ned på folk.

Når ble det greit? To slemme ting blir jo ikke en snill ting?

For meg så slår du i hjel argumentene dine når du går ned på det samme nivået som disse evneveike (noe du kalte de).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette innlegget er jeg veldig mye enig i, og tror stemmer. Slik tenker jeg for det meste om slike folk, ihvertfall. Det er ikke provoserende, bare litt sånn... gjeeEEeeeesp. :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
En ting jeg er uenig i, er at du har "lov" å rakke ned på de som rakker ned på folk.

Når ble det greit? To slemme ting blir jo ikke en snill ting?

For meg så slår du i hjel argumentene dine når du går ned på det samme nivået som disse evneveike (noe du kalte de).

Vel, det motsatte til å rakke ned på sånne innlegg, er jo å bare la dem ture frem uten å forsøke og få dem til å tenke annerledes engang.

Og jeg tenker på de som eventuelt kan ta seg nær av sånne tråder, som allerede sliter med selvtilliten, og derfor laget jeg en tråd hvor jeg har sagt hva jeg mener om sånn oppførsel.

Og hvis det er å være evneveik, så er jeg vel det da, men det var i hvert fall med de beste intensjoner. Det er det neppe å hyle ut om hvor stygge de fete og oransjhårede er.

Tillegg: De overvektige, og de med "oransje" hår og fregner har som regel fått høre det hele livet. Av nettopp sånne som starter slike tråder. Jeg klarer ikke å synes det er greit, og bare snu ryggen til å late som ingen ting.

Endret av mysan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Chantal
Vel, det motsatte til å rakke ned på sånne innlegg, er jo å bare la dem ture frem uten å forsøke og få dem til å tenke annerledes engang.

Og jeg tenker på de som eventuelt kan ta seg nær av sånne tråder, som allerede sliter med selvtilliten, og derfor laget jeg en tråd hvor jeg har sagt hva jeg mener om sånn oppførsel.

Og hvis det er å være evneveik, så er jeg vel det da, men det var i hvert fall med de beste intensjoner. Det er det neppe å hyle ut om hvor stygge de fete og oransjhårede er.

Tillegg: De overvektige, og de med "oransje" hår og fregner har som regel fått høre det hele livet. Av nettopp sånne som starter slike tråder. Jeg klarer ikke å synes det er greit, og bare snu ryggen til å late som ingen ting.

Det er fint at man ikke bare sitter og glaner i veggen når slike tråder kommer opp (personlig orker jeg ikke å engasjere meg), men jeg syns at man kunne lagt seg på en litt annen linje hvis man i det hele tatt vil nå frem med et budskap.

Ved å rakke ned på dem som rakker ned på de med fregner o.l, da blir man egentlig ikke noe bedre selv.

For da går jo du ned på deres nivå og da blir det ikke så veldig hold i argumentene dine akkurat i en sånn type tråd i hvertfall.

Som sagt. Enig med deg at det er høl i hue å lage slike tråder i utgangspunktet, men det er mange måter å uttrykke seg på. Skjønner at man blir forbanna og irritert, men ved å kalle noen evneveike og lignende blir i mine øyne feil, for da gjør man akkurat det samme som de "evneveike" gjør.

Med andre ord... jeg tror ikke budskapet ditt når frem ved et sånt vokabular.

Endret av Lita_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg tror det når helt fint frem allikevel til dem det gjelder. Men jeg er enig med deg, det går an formulere seg litt annerledes. Vente med å skrive til etter at man har talt til tre hundre for eksempel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chantal
Jeg tror det når helt fint frem allikevel til dem det gjelder. Men jeg er enig med deg, det går an formulere seg litt annerledes. Vente med å skrive til etter at man har talt til tre hundre for eksempel  ;)

For eksempel. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miloine
Ved å rakke ned på dem som rakker ned på de med fregner o.l, da blir man egentlig ikke noe bedre selv.

For da går jo du ned på deres nivå og da blir det ikke så veldig hold i argumentene dine akkurat i en sånn type tråd i hvertfall.

Med andre ord... jeg tror ikke budskapet ditt når frem ved et sånt vokabular.

Det å rakke ned på andres skapte utseende er stygt!

Det blir helt feil å sammenligne de som rakker ned på noen som "mobber" de som gjør/sier denne ondskapen!

Å jatte med folk som sier at rødt hår er grusomt, at fregner er stygt og at tjukke folk er ekle det blir det samme som å samtykke!

Godt at noen sier fra at dette er ren mobbing av enkeltgruper!

De som rakker ned på andre mennesker på denne måten, er mindre smarte mennesker som kan uttale seg på den måten. Så kan de som føler seg truffet bæle så mye dem vil, men å uttale seg sånn om andre mennesker viser at den sosiale inteligensen ikke eksisterer.

Endret av Miloine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...