Gå til innhold

Hva er det BESTE du vet?

'Lilly'

Anbefalte innlegg

Hva er det aller beste du vet å spise? Jeg klarer faktisk ikke selv å svare på det, for det finnes så mye godt, og smaken forandrer seg fra dag til dag. En dag (som i dag) er det nachos, en annen dag er det fisk i ulike varianter og nå i disse juletider er jo ribba en klar favoritt.

Hva med dere...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen ganger fyser jeg no sinnsykt på keftedes (greske kjøttboller laget av lammekjøttdeig), gresk salat m masse fetaost, tzatziki og hvitløkbrød. Tørr rosévin dertil............MMMMMMMMM!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste jeg vet å spise varierer med humør, dagsform og årstid tror jeg, men en helårsfavoritt har jeg innimellom; tomatsuppe. Nammmmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LoisLane

Liker mye god og eksotisk, gjerne sterk mat, men ingenting slår god fløyelsgrøt med smørøye, sukker, kanel og god saft! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så mange favoritter.. men Lammelår med fløtegratinerte poteter og gode grønnsaker kommer svært langt opp på listen.. Ellers kommer det litt ann på dagsformen ja.. Kyllinsalat, biff, pitabrød og forskjellige slags gryter er vel alle favoritter.

Hjemmelaget pizza og lasagne er jo også alltid godt

I disse juletider er det nok allikevel pinnekjøtt som frister mest :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste jeg vet er ting jeg får sjelden.

Sånn som mammas kjøttkaker og ekte spansk Paella. Det hjelper ikke med kopier av sånne ting. Det må dessuten serveres i de rette omgivelsene.

Det fungerer ikke med mammas kjøttkaker på mitt kjøkken eller Paella på en spansk restaurant i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest pulverheksa

Tror jeg må si bacondadler eller rømmegrøt med masse sukker og kanel og rosiner oppå.

Kongekrabbe generelt sjømat. Er egentlig glad i all slags mat avhengig av humør og dagsform

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er et skikkelig matvrak og er utrolig glad i veldig mye forskjellig mat.

Blant favorittene er: grillmat (gjerne sommerkoteletter) med hjemmelaget potetsalat og salat, biff, marinert helstekt indrefilet av svin med gratinerte poteter, fylt paprika med jasminris (gleder meg til middag i dag! :D ), svigermors hjemmelagde pizza, gratinert nachos, kinamat (biff med brokkoli i østersaus, yummi!), kalkun... Blir nesten helt sulten jeg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aaah! Herlig tråd!

Jeg elsker skalldyr og skjell!

Og av fisk er lutefisk, baccalao med mild tomatsaus & hvitløk, spekesild m/rå løk og skikkelig laget sushi favoritter.

Av kjøtt er en medium stekt biff med peppersaus, hvitløksspettet lammelår m/fløtegratinerte poteter og pinnekjøtt med kålrabistappe digg.

Av indiske retter holder jeg en knapp på kylling i godt krydret fløte-tomatsaus med ris og litt grønnsaksraita til for å dempe "brannen".

Gresk mat er fantastisk stort sett!

Snegl med provancekryddersmør, sopp og hvitløk til er nydelig.

Creme Broule med markjordbærsaus er en dessert som går rett hjem hos meg.

Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja! Skalldyr er bra :-)

-Digger spesielt scampi - yum!

-Ellers er lasagne/andre pastaretter med ostesaus/pesto osv ganske bra.

-Caesar-salat med kylling

-Hjemmelagde kjøttboller (sterke) eller hjemmelagde kjøttkaker

-Indisk mat

-Thai/indonesisk mat er snadder

Av søte saker er det :

-Creme brulee

-Verdens beste

-Napoleonskaker

-Sjokoladekaker

Ja, kaker i det hele tatt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...