Gjest Fruktkake Skrevet 31. mai 2006 #1 Del Skrevet 31. mai 2006 Jeg har sannsynligvis en meniskskade i kneet. Legen har frarådet meg belastning på kneet, siden det kan forverre smertene. Venter på røntgen og MR-undersøkelse, og med tiden vil det muligens bli operasjon. Lange gåturer og løping kan jeg ikke bedrive, og ikke fotball.. Har hørt at sykling ikke er så ille for kneet? Hva med svømming? Svømming inkluderer jo en del vridninger i beina, så jeg kan se for meg at det kan bli smertefullt? Jeg vil ikke utsette kneet mitt for noe som kan forverre skaden. Jeg har vondt nok fra før. Men ventetiden på slike operasjoner er vanligvis ganske lang, og jeg er pokker meg nødt til å trene NOE! De som kjenner meg her inne vet at jeg holder på å gå ned i vekt, men jeg kan bare glemme å klare de siste par kiloene uten bevegelse. Noen med peiling som kan gi meg noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille kolibri Skrevet 31. mai 2006 #2 Del Skrevet 31. mai 2006 Å sykle er kjempe bra for deg nå, finn fram sykkelen og kom deg ut! Det finnes også mange bra styrkeøvelser som er bra å ta for de med menisken skade, hør med fysioterapaut eller med et treningssenter. Det er viktig å ikke gjøre ting værre enn det alt er, så ta det med ro med en gang du kjenner smerten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Huldali Skrevet 3. juni 2006 #3 Del Skrevet 3. juni 2006 Jeg har også fått en kneskade og syklet veldig mye til å begynne med, men man blir jo fort lei av å sykle hele tiden! Nå bruker jeg en elipsemaskin, den blelaster ikke kneet så mye og når jeg "løper" i høyt tempo i 30 min blir jeg kjempe svett! Det er virkelig god trening. I tilegg kan du trene styrke beregnet på overkroppen. Svømming er nok også veldig bra. Jeg har nok ingen meniskskade, jeg overbelastet kneet ved å løpe på for hardt underlag. Men har fått et kjempe bra opplegg på treningsstudioet der jeg trener, så jeg kan styrke musklaturen rundt kneet. Så jeg trener like mye nå som det jeg gjorde med friskt kne. Nå vet ikke jeg noe særlig om meniskskader, men det er uansett viktig at du får et bra opptrenings program, så du ikke ødelegger deg med en gang igjen. God bedring og lykke til med trening! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå