Gå til innhold

luksuriøst dilemma

katta23

Anbefalte innlegg

Sitter her og lurer på hva jeg skal gjøre. Har et sjeldent dilemma. Har nettopp fått meg jobb, og det skal være en grillfest der i nærmeste fremtid. Problemet er at jeg er interessert i en kollega av meg, og han kommer garantert dit. La oss kalle ham X. Samtidig skal en kompis av meg på den samme festen, og jeg vil ikke at X skal tro kompisen min er typen min. Og denne kompisen er ganske påhengende, så hvem som helst kan tro at vi er sammen.

Hva skal jeg gjøre? Ta mer avstand fra kompisen min? X, som jeg er interessert i er en skikkelig "hunk", han er en man kan kalle drømmetypen. Og vi har tatt samme studie også. Hvordan skal jeg vise at jeg er interessert i X, uten at kompisen min "er i veien"?

I helga hadde jeg trøbbel på jobb, og jeg sendte X en sms for å få hjelp. Han ringte meg til og med. :) Det har vært noen blikkvekslinger, men jeg er av den typen som ikke tør å gå rett bort å spørre om vi skal finne på noe. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Si i fra til kompisen din at du vil benytte anledningen til å bli bedre kjemt med de du jobber sammen med, og at du dermed ikke vil henge sammen med han hele tida selv om der er til stede begge to?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si fra til kompisen din at du er hypp på X?

hehe! Det vet han. Men likevel kjenner han ikke så mange på festen.

Jeg ble for en stund siden kjent med en kompis, Y, av en kollega av meg. Han virker som om han er interessert, men vet ikke hvorfor han nøler. Han kommer også på festen, og det blir verre. Han er jo søt, men har gitt ham opp. så når han ser at jeg er interessert i X, blir det forklaringsproblemer. Hjelp! Jeg er forelska i to stykker, men X er den som er mest moden, han er mer voksen enn Y. Jeg liker dette dårlig, får samvittighetskvaler. Men så lenge det ikke er et forhold allerede kan jeg vel sikle etter hvem som helst. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et alternativt råd er jo å sikle på menn du ikke jobber sammen med. Vet at du ikke spurte om det, så du får overse om ønskelig. Men Det blir veldig lett tull dersom man roter med folk på arbeidsplassen, og spesielt dersom det er snakk om flere sånn som du beskriver det nå. Jeg hadde vært VELDIG forsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Scenario 1: Så fort du får sjansen så får du presentere kompis Z som din VENN Z til hunk X. Venn Y får du bare drite i.

Scenario 2: du går rett på kompis Y.

Endret av punktom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_katta23_*
Scenario 1: Så fort du får sjansen så får du presentere kompis Z som din VENN Z til hunk X. Venn Y får du bare drite i.

Scenario 2: du går rett på kompis Y.

:ler: Ja, skal drite i Y, og satse på X. Dere skulle sett ham. Jeg fatter det ikke, hver gang ser jeg på øynene. :) Trodde de fleste så etter rumpa. :sjarmor:

Han kompisen min er bare en venn og ikke noe mer. Det blir han aldri heller, han er overhodet ikke min type.

:riste:

Får vel bare sette inn sjarmen og stase meg litt ekstra opp da, så går det vel så bra atte.. :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_katta23_*
Et alternativt råd er jo å sikle på menn du ikke jobber sammen med. Vet at du ikke spurte om det, så du får overse om ønskelig. Men Det blir veldig lett tull dersom man roter med folk på arbeidsplassen, og spesielt dersom det er snakk om flere sånn som du beskriver det nå. Jeg hadde vært VELDIG forsiktig.

Nei nei nei! Er ikke flere på arbeidsplassen, bare en! :) Og den eneste, en jeg vil satse på. Y er så vinglete og vet ikke han vil. Han skal mest sannsynlig studere til høsten, så jeg har sagt til ham at jeg gidder ikke satse på noe med ham når han skal reise vekk for å studere. Da ble han litt fornærmet jah... Men that's life, kan ikke få alt heller. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Introduser kompisen din for han du liker med: "dette er min VENN....." (XYZ eller hva det nå var... ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal kompisen din på den festen om det er for jobben din? Jobber han der også? For da er det jo ikke noe vits å presentere han som din venn mener jeg, om de andre vet hvem han er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Dette er et dusteproblem som du har skapt selv. Jeg vet det, for jeg gjør alltid det samme! Men luksusproblemer er fremdeles problemer.. man er jo redd for å såre folk og sånt. Men så lenge du ikke lurer noen, kan du ta hvem du vil og avvise de andre slik du har gjort.

Når det gjelder det du egentlig spurte om, så er jo det ganske kurant (som andre før meg her har påpekt): si til kompisen din at du er interessert i kollegaen, og introduser ham som en venn på festen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal kompisen din på den festen om det er for jobben din? Jobber han der også? For da er det jo ikke noe vits å presentere han som din venn mener jeg, om de andre vet hvem han er...

Han kompisen min skal også jobbe der ja. Men de er ikke introdusert for hverandre ennå. Han jobber på en annen avdeling enn jeg og X. X og jeg jobber på samme avdeling. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han kompisen min skal også jobbe der ja. Men de er ikke introdusert for hverandre ennå. Han jobber på en annen avdeling enn jeg og X. X og jeg jobber på samme avdeling. :P

Case closed: introduser din venn som din venn til X (og helst noen andre han står med). Du startere å prate med X, og vennen din prater med de andre.

Endret av punktom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Case closed: introduser din venn som din venn til X (og helst noen andre han står med). Du startere å prate med X, og vennen din prater med de andre.

Ja, case closed. Spurte han kompisen min tidligere i dag, han hadde visst

ombestemt seg. Han kommer ikke. :ironi: Okei, den der var frekk :D

Da får jeg jo bare ennå mer tid til å sende blikk til X da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Er det ikke rart så ofte vi går rundt og bekymrer oss over ting som aldri kommer til å skje.......? ja jeg gjør det selv...........

:tristbla:

ja vi må få "sladrerapport". ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det?:) *nyskjerrig*

Det går fint! :) Enten ser jeg helt rar ut, eller så er han forelsket. Han går rundt og ser på meg av en eller annen grunn. Og blikkene våre har møttes mange ganger i flere sekunder. Tror han er klar over at jeg er interessert i ham. Skal på en fest sammen i helga. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...