Coronas Skrevet 31. mai 2006 Forfatter #41 Skrevet 31. mai 2006 hvitmugg ost heter det tror jeg.. ← Har søkt på det også i wikipedia. Får null i treff
Trude29 Skrevet 31. mai 2006 #43 Skrevet 31. mai 2006 Jeg og mannen er litt uenige der, han kaller det hvitost og jeg gulost. Den er jo gul !
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2006 #44 Skrevet 31. mai 2006 Har søkt på det også i wikipedia. Får null i treff ← Wikipedia er ikke Bibelen. Hvis du leser om oster i litt mer nyttige kilder, finner du ut av dette. Hvorfor er det så vanskelig å ta inn/lære noe du tydelig ikke vet? BRIE OG CAMENBERT ER HVITMUGGOST. Kjøp deg ei bok.
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2006 #45 Skrevet 31. mai 2006 Coronas: hvorfor er du så opphengt i Frankrike?? Det er da mulig å lage Brie i Danmark(mange i butikken er derfra), Norge, Tyskland osv. Lån deg en bok. Du er helt på jordet. Eller aller yhelst; du VIL ikke lære.
Coronas Skrevet 1. juni 2006 Forfatter #46 Skrevet 1. juni 2006 Wikipedia er ikke Bibelen. Hvis du leser om oster i litt mer nyttige kilder, finner du ut av dette. Hvorfor er det så vanskelig å ta inn/lære noe du tydelig ikke vet? BRIE OG CAMENBERT ER HVITMUGGOST. Kjøp deg ei bok. ← Bibelen er en eventyr bok. Wikipedia er ett oppslagsverk på lik linje som leksikon. Jeg vet at brie og andre franske og italienske oster er mugg på. Men de ligger ikke under BETEGNELSEN for muggost. Det er bare ett norsk ord for ost som er lagret og tilsatt muggsopp. Og norske oster har to betegnelse hvit/gul og brune oster. Du får legge ut litt nyttige linker til meg som forteller meg hvilket land i verden som bruker betegnelsen muggost om oster.
Coronas Skrevet 1. juni 2006 Forfatter #47 Skrevet 1. juni 2006 Coronas: hvorfor er du så opphengt i Frankrike?? Det er da mulig å lage Brie i Danmark(mange i butikken er derfra), Norge, Tyskland osv. Lån deg en bok. Du er helt på jordet. Eller aller yhelst; du VIL ikke lære. ← He he selvfølgelig får vi laget oster i Norge. Men OPPSKRIFTEN er ikke norsk! Man kan ikke kalle camembert for en norsk ost. Sorry
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå