Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 10. desember 2002 #21 Del Skrevet 10. desember 2002 Kjolen er inspirert av en gammel YSL kjole som jeg så i en bok. Jeg tegnet en grov illustrasjon som syersken lagde mønster til basert på mine visjoner. En slik kjole finnes i utallige varianter, det som er felles for dem alle er det store skjørtet med lengde til midt på leggen... tryllen skal virkelig bruse og holde skjørtet oppe uansett om du sitter eller står. Jayne Mansfield og Marylin Monroe var en av dem som gjorde disse kjolene kjent. Bettie Page poserte også i slike kjoler før hun ble århundrets mest kjente pinup modell. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 14. desember 2002 #22 Del Skrevet 14. desember 2002 I dag var jeg å hentet den røde kjolen som nå henger på skapdøren i plast, jeg prøvde den i sted og den sitter som en drøm :-) vesken ble også kjempesøt. Nå blir det ingen flere kjoler i år, men jeg skal lete etter røde sko med rem som passer til kjolen. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde Skrevet 14. desember 2002 #23 Del Skrevet 14. desember 2002 Hvor mye må man betale for å få sydd en kjole eller andre klesplagg ? Jeg for min del måtte til systue for å få sydd ny glidelås i ett par bukser for noen år siden, og fikk sjokk da jeg skulle betale. Det kostet jo flere hundre kroner. Etter den episoden gikk jeg til anskaffelse av egen symaskin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde Skrevet 14. desember 2002 #24 Del Skrevet 14. desember 2002 Ser nå at Milla betalte kr. 800,- for å få sydd denne kjolen - det hadde man ikke fått gjort til den prisen her i byen - det tør jeg vedde på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 14. desember 2002 #25 Del Skrevet 14. desember 2002 Jeg betale 750 kroner for selve syingen & tilpasningen og 350 kroner for tyll som hun hadde i sitt enorme lager. Brokaden som jeg tok med fra København er svært eksklusiv og kostet 600 meteren. Men skulle jeg kjøpt en slik kjole i en butikk hadde den nok kostet mange tusen kroner så jeg har alikevel spart mye penger. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslejenta Skrevet 14. desember 2002 #26 Del Skrevet 14. desember 2002 Jeg fikk en kjole sydd til meg da jeg var 18 og skulle på russeball. Jeg er veldig liten av vekst og på den var jeg også veldig tynn. Skulle jeg kjøpt en kjole i en butikk så måtte jeg uansett ha fått lagt den opp og inn, og da hadde kjolen sikkert mistet fasongen sin, og det hadde blitt like dyrt. Kjolen i nervøs fløyel ble veldig fin, og det ble lagt "usynlige legg" i innerforet, sånn at nå, når jeg har litt mer figur, så har jeg bare lagt den ut, og kjolen er like pen! Jeg håper at jeg får råd til å gå mere til syerske senere. Siden jeg er så liten er det håpløst å få rett størrelse i butikker. ALT må legges opp, bukser, kjoler og skjørt. Og det koster for 100-200 kroner. Jeg synes det er så teit at man må ha A4-figur i mange klesbutikker. Unntaket er enkelte butikker for damer over 40 og en del dyre design-butikker, som syr for deg. Men jeg syns det er merkelig... I en del ungdomsforretninger bruker jeg størrelse 40-42 i bukse, mens i litt dyrere forretninger for voksne bruker jeg størrelse 36. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 14. desember 2002 #27 Del Skrevet 14. desember 2002 Det er fullstendig håpløst og beregne størrelsene, før så fantes det en konfeksjonsstandard men den er nå borte- for meg er det slik at størrelsen min avhenger av merke. På H&M bruker jeg 38/40 mens på feks. Oasis må jeg opp i 40/42 osv. Skostørrelser er også det samme, noen steder bruker jeg 39 mens i andre steder så er det 40. Jeg er veldig glad i å få sydd kjoler til spesielle anledninger, ikke fordi jeg har problemer med å finne kjoler i butikkene men fordi de blir unike- laget kun for meg. Kvaliteten på mine sydde kjoler er strålende, har aldri opplevd dårlige sømmer etc. og de er sydd med både legg og for. Det er kjempegøy og se proffe syersker i arbeid, de kan virkelig sitt håndtverk. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 15. desember 2002 #28 Del Skrevet 15. desember 2002 Gjør denne systua omsøm av klær? Jeg har gått ned masse, og mange av buksene mine passer ikke lenger. Jeg elsket de da jeg kjøpte de, men de er ikke verdens dyreste, så jeg gidder ikke bruke 400,- pr.stk for å legge inn, da kjøper jeg heller nye. Hva koster det å legge INN bukser? Milla: YSL har noen nydelige røde fløyelssandaler/pensko med høy hæl, som jeg er sikker på ville være nydelige til kjolen din, forutsatt at det er riktig farge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 15. desember 2002 #29 Del Skrevet 15. desember 2002 Ja, de gjør også omsøm av klær men jeg har ikke benyttet meg så mye av det så priser kan jeg ikke hjelpe deg med. Men jeg vet hvertfall at de gjør godt arbeid. Hvor har du sett de YSL skoene? Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 16. desember 2002 #30 Del Skrevet 16. desember 2002 Jeg brukte de i et foto-opptak på jobben, og det var stylisten som hadde de med. De var rålekre - og det ble flotte bilder. Mener hun sa at hun hadde lånt de på Oasis, men det rimer liksom ikke helt når jeg tenker etter. Har forsøkt å søke litt på YSL sko, men klarer ikke å finne dem.... Sorry! Hadde vært morsomt å se bilde av kjolen din. Har et par Blues-bukser som jeg er så glad i men som er for store. Vil det lønne seg for meg å sy dem inn, eller skal jeg bare kjøpe meg nye? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 17. desember 2002 #31 Del Skrevet 17. desember 2002 YSL på Oasis?? Hm, det høres rart ut. Uansett når det gjelder de buksene dine så ville jeg hvertfall forsøkt å legge dem om, kanskje de også kan tilpasse de over hoftene slik at de får 100% perfekt passform? Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 20. desember 2002 #32 Del Skrevet 20. desember 2002 Jeg syns også det høres rart ut. Handler sjelden på Oasis og har ikke helt oversikten over hva de har der, men jeg trodde ikke det var slike merker? Må sjekke opp dette..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå