Gå til innhold

mannen min trenger hjelp

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

mannen min bor alene med ungene våre i ukedagene da jeg jobber i en annen by. han har lav forbrenning og veier nå ca 105 kg og er ca 180 cm høy. han har kraftig benbygning. han har alltid vært aktiv med fotball,men pga treningstidene blir det nå bare en gang i uken. han vil så gjerne gå ned 15-20 kg. kostholdet hans er ikke stabilt. han har en jobb med mye stress og sjelden pauser.

kan reducil hjelpe han til en bra start på slankingen?

ellers ønsker jeg mange svar.. vil så gjerne se mannen min glad igen. han vantrives i sin egen kropp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uten at jeg har særlig peil tror jeg ikke han kan få Reductil med så lite 'til overs'. Han bør vel satse på den sikre vinneren 'kosthold og trening' i stedet. Kan anbefale slankenett.no og iform.no for å innhente informasjon om kosthold. Ellers kan han jo registrere det han spiser på vektklubben.no eller vektklubb.no (sistnevnte koster penger) og holde seg innenfor et bestemt kaloriinntak på den måten.

Det er et stort tema du spør om, derfor et ganske så generelt svar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

15-20 kilo høres litt i meste laget ut med den høyden og den vekten. Menn veier gjerne forholdsmessig mer enn kvinner, og en mann som veier 80 kilo og er 180 høy er gjerne ganske mager og lite muskuløs (eller alternativt det jeg pleier å kalle tynnfeit, dvs spinkel, høy fettprosent og null muskler). Han veier nok sannsynligvis for lite til å få Reductil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

men han e faktisk veldig overvektig og magen henger langt over buksa nå. pga av at han er alene med to små barn får han ikke myr tid til trening. blir vel bedre når jeg får ferie. hvordan kan han få en pangstart slik at han blir motivert. han er ganske uttafor nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en ergometersykkel og en stoppeklokke til ham. Da kan han trene mens han passer barna. Dette går nok bra, for de aller fleste menn er det tross alt svært enkelt å gå ned i vekt.

Start med 15 minutter den første dagen og øk med 5 minutter annen hver dag.

Husk at det å være støl er godt og ikke vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sykkeltur med barna? hvis de er små så kan man ha dem i en sånn sykkel tilhenger.

Personlig sykler jeg ca 1.5 time 5 ganger i uken og det har virkelig satt fart på forbrenningen min, trener litt styrke ved siden av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale å ha ergometersykkel foran TV'n. Hvis han har tid til å sette seg ned å se nyhetene er det en grei måte å få seg litt trim på. Mener ikke å insinuere at han sitter mye foran TV'n, altså ;) Bare et tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

Å ha to små barn kan gjerne være en trenigsøkt i seg selv, hvis barna er aktive.

Hvis han slenger seg med barna i lek får han iallefall beveget seg mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pulsklokke eller skritteller er også kjempebra motivasjon. Hvis han går mer enn 10000 steg om dagen og i tillegg spiser sunt så skal man i teorien gå ned i vekt i følge kurslederen min på GR.

Henger meg også tipset om å gå inn på vektklubben.no eller kanskje starte på et GR-kurs. De har kurs som er kun for menn også. Da får man masse motivasjon og mange tips om hvordan man kan legge om kostholdet og legge seg til gode vaner i forhold til trening. For meg har den viktigste endringen vært å spise mange nok måltider og aldri la det gå mer enn 3 timer mellom hver gang jeg spiser. Kanskje det også er noe mannen din kan tenke på?

Har dere kanskje mulighet til å ha barnevakt for ungene en times tid et par ganger i uka? Et par sykkel- eller gåturer i uka kan jo gjøre underverker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lise-Lotte

Jeg bruker VG`s www.vektklubb.no - og anbefaler det på det varmeste. Mange trenger å bli obs på hva de virkelig putter i munnen i løpet av en dag ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15-20 kilo høres litt i meste laget ut med den høyden og den vekten. Menn veier gjerne forholdsmessig mer enn kvinner, og en mann som veier 80 kilo og er 180 høy er gjerne ganske mager og lite muskuløs (eller alternativt det jeg pleier å kalle tynnfeit, dvs spinkel, høy fettprosent og null muskler). Han veier nok sannsynligvis for lite til å få Reductil.

Hva slags menn er det du kjenner, da? :ler: Min mann er 185, han veier rett under 80, er slank, veltrent med lange, slanke muskler og praktisk talt ikke fett - ingen mage, bare helt flott! Han er over 40, men ser 10 år yngre ut :sjarmor: (nesten, ihvertfall)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en ergometersykkel og en stoppeklokke til ham. Da kan han trene mens han passer barna. Dette går nok bra, for de aller fleste menn er det tross alt svært enkelt å gå ned i vekt.

Start med 15 minutter den første dagen og øk med 5 minutter annen hver dag.

Husk at det å være støl er godt og ikke vondt.

Ja, en ergometersykkel er nok tingen i dette tilfellet. Kombinert med rett mat er problemet historie på mindre enn ett år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen treningssenter har jo barnepass, så regelmessig trening burde ikke være så vanskelig å få til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...