Gå til innhold

jeg klør, jeg klør !!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg klør jeg klør!!!!

Fikk i helgen litt utslett på innsiden av knærne ...det klødde grusomt - og etterhvert har jeg nå utslett langt opp på lårene og ned til anklene. Og det kløøøør :x

Utslettet ser ut som eksem - det minner meg om soleksem - og når jeg klør så blir jeg full av blemer (de går bort når jeg klarer å la være å klø)

Så er jo spørsmålet hva som har forårsaket dette - jeg aner ikke .

Kan komme på to ting : brukte en strømpebukse på fredagen som var ny - kjemiske stoffer kanskje? Og spiste en posegryterett som jeg ikke har spist på lenge. Noe i den kanskje?

Eller en mystisk sykdom??

Problemet er jo å få bort dette da . Jeg har hydrokortisonsalve - men den er så seig å smørre ut - og å smørre hele bena med dette ....grøs og gru.

Noen tips før jeg klør meg fordervet? :o

Lille Meg 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff... Hørtes ikke behagelig ut! Har nok ingen råd på lur, men jeg skal krysse fingrene for at det forsvinner så snart som mulig! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en allergisk reaksjon på noe som du har spist kun nå nylig, eller den strømpebuksen, så burde det gi seg snart.

Hvis ikke, dra til lege i morgen, og kom deg til hudlege så fort som mulig etter det (du kan få resept på kløstillende piller hos en vanlig lege og)

Har du ikke tålmodighet, dra rett til hudlege. Om du bruker privat trenger du ingen rekvisisjon fra en vanlig lege. En konsultasjon hos privat hudlege koster mellom 4 og 500 kroner.

Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... Det klør, det klør, tiddelibom... d'er deeet det gjøøør tiddelibom, nå kløør det mye mer enn før, tiddelibom og huttemeitu....

*traller*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe...blæ.....den kom jeg sikkert på leeenge før deg ......

"Jeg KLØR , jeg KLØR tiddelibom" ..................enda mer enn før! :evil:

Forstår ikke hva det kan være ...men går ikke til lege med det ..det har jeg ikke tid til .....og jeg er ikke så glad i leger heller jeg ..... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du hørt om Elveblest....??

Det var det første som slo meg da jeg leste innlegget ditt!!

Fikk dette selv et par ganger da jeg var rundt 14-15 år, og det klødde noe så inn i he........!!! Jeg dusjet,smurte....prøvde ALT!! Tilslutt hovnet jeg opp i ansiktet og rundt øynene.Heldigvis ringte mutter'n legen, og jeg fikk en sprøyte og noen allergi-piller som tok det. I ettertid skjønte jeg at det var teppe-gulvet på rommet til min bror som gjorde at jeg fikk dette. Hadde nemlig ligget på det rommet sidens vi hadde gjester!!

Så hvis ikke kløen gir seg og du hovner opp i ansiktet også, så bør du kontakte legen om så på kveldstid!! Ikke for å skremme deg,men hvis det er elveblest,kan du faktisk til og med hovne opp i spiserøret, og da blir det nok lite trivelig å være deg!! Men vær ikke redd for å kontakte lege!!

Tenk nøye over hva du har spist og hvor og hva du har vært i nærheten av det siste døgnet.Ting som du ellers ikke er i kontakt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke en allergisk reaksjon mot kulde da??

Har selv fått sånn litt kløe når det blir kaldt (og rødt!!). Og da spesielt på innsiden av lårene, ned mot kneet og fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kulden ja - kanskje det er det ! Har jo blitt fryktelig kald på lårene nå de siste dagene når jeg har vært ute (greier ikke bruke strømpebukse under heller og har vært helt iskald og rød når jeg har kommet inn)........for jeg kan ikke forstå at jeg har spist noe rart heller.....så kulden ...mulig det ...uansett er det irriterende...... :roll: ....hm.....har jo hatt det fem dager nå ...... :o håper det går bort av seg selv jeg !! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra til legen du!

Jeg er nemlig og slik at jeg ikke liker leger, så jeg drøyde det i 6 mnd fordi jeg håpet det bare ble borte av seg selv :roll:

Problemet var bare at det ble ikke borte, det ble værre.....

Så dro jeg (nesten frivillig) til legen, fikk vite hva det var, og etter 1 uke nå med å ha fulgt legens råd ser jeg mye bedre ut, så jo nesten ut som om jeg var spedalsk på det værste..., og jeg har fått piller (Zyrtec som nevnt før her) som tar bort kløen slik at jeg slipper å bli gal og :wink:

Så leger er ikke en så dum ting å ha alikevell...

Hilsen Lereè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver at det blir til byller, og at du klør konstant.... blir det sår av dette? Kan jo hende du har fått brennkopper. Hadde det selv for 4 år siden. Det medisineres med penilin og kløelindrende krem.

Håper du finner ut av det! Trøst deg med at en dag så slutter det å klø.......tenk så deeeeilig!!! *ler*

*klør litt for deg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det blir ikke byller ..men når jeg har klødd på det så hovner huden på en måte litt opp ...så det blir en slags humpete blemmer eller store nupper....går ikke hull på de...klør bare når jeg kommer borti og det blir irritert ...minner veldig om soleksem.....ikke lett å beskrive .....har hatt soleksem før nemlig ..men ikke tatt sol på en uke ..og da kan det ikke være det jeg reagerer på ....irriterende ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kulde var det første som dukket opp i hodet mitt. Det du beskriver høres akkurat ut som noe moren min får på bena hver eneste vinter. Hun pleier å smøre med Eight Hour Cream (vidunderkremen fra Elizabeth Arden :D ), og det hjelper visst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei

Beklager å måtte si det, men det høres ut på meg som om du burde komme deg til lege ganske kjapt. En kamerat av meg hadde skabb for en tid tilbake, og han beskrev det som dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff det kan da ikke være så ille :-? Ser nesten ikke noe til det nå ...men kommer jog borti enkelte steder så begynner det og klø-og da klør jeg - og så er det på'an igjen...men er ikke så mye plaget nå som jeg var tidligere i uken. (bank i bordet!!)

håper det går over av seg selv......

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...