Gå til innhold

Ma vie


Manon

Anbefalte innlegg

Da var den gamle dagboken slettet, og den nye startet... Håper jeg blir mye flinkere til å skrive i denne ;)

I dag har jeg hatt fri og det har vært fantastisk deilig. Har egentlig ikke gjort så mye, bortsett fra å kjøpe hagemøbler. Fire stoler og bord - fra Ikea selvsagt.

Mannen er og henter bordet nå, for det fikk vi ikke med oss på den første turen.

Skal bli deilig å sette dem på terrassen, nå mangler vi bare grillen.

Oppussingsplanene begynner å ta form, så nå venter vi vel egentlig bare på finværet før vi begynner å male. Gleder meg til å bli kvitt gulfargen i stua...

Har hentet masse fargeprøver, men det blir en eller annen hvitnyanse. Så får vi heller ha masse farger på tilbehøret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Malina

:vinke:

Så gøy med oppussingsplaner! :-D

Venter på finværet vi også... det ble liksom borte :sjokkbla:

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Malina :vinke:

Nå har jeg spist litt pizza og bittelitt smågodt. Litt usunn fredagskos må man jo unne seg i blant, så får jeg heller brenne av noen kalorier før jeg sovner... :sjarmor:

Jeg er litt overrasket over de som har hatt rekkehuset før oss. De ga liksom inntrykk av å være ganske pertentlige og ordentlige, men det mangler en del på "finishen" av det som er gjort. Malingen av stua er ikke gjort særlig pent, listene er lagt litt rart - litt sånne småting som ikke synes på avstand, men som dukker opp når man går ting litt etter i sømmene.

Men nå skal jo vi pusse opp en del uansett, så da blir det gjort skikkelig!

I tillegg til å male stua, blir det badet som har førsteprioritet. Regner med at vi begynner rett over sommeren. Skal bli godt å få det gjort, akkurat nå er det en lettere psykedelisk våtromstapet som sikkert var helt "in" på 70-tallet en gang :ler:

Deilig at det ennå er to dager før jeg skal tilbake på jobb. Har litt av vært å tenke på i forbindelse med jobben også, ikke noen alvorlige greier altså, bare litt hvordan jeg skal legge opp strategien fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malina
Hei Malina  :vinke:

Nå har jeg spist litt pizza og bittelitt smågodt. Litt usunn fredagskos må man jo unne seg i blant, så får jeg heller brenne av noen kalorier før jeg sovner...  :sjarmor:

What a great idea :sjarmor:

Kos deg med fridagene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag... Har ikke gjort så mye fornuftig i dag egentlig, litt prektig husmorarbeid selvsagt, og så har vi vært en tur hos mine besteforeldre.

Jeg burde sikkert ha vært en tur på Plantasjen og kjøpt litt blomster og ymse, men hagen ser ikke så verst ut allikevel :sjenert:

Tenker litt på hvordan vi skal pusse opp barnerommet om dagen. Selv om hun er et lite "rosabarn" har jeg ikke lyst til å lage noe prinsesserom til henne. Litt rosa er ok, lurer på om jeg skal male skapdørene i lys rosa? Tror veggene blir hvite, som resten av huset.

Har sett mye kult i både gult og grønt (den grønnfargen som er overalt nå, litt lys olivenaktig).

Nå må jeg tenke på hva jeg skal ha på meg i morgen... Og så må jeg sjekke status på treningstøyet, for i morgen finnes ingen unnskyldning lenger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å ha deg på plass igjen. :klem: Håper at alt går fint - lykke til med oppussingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Veronal og Skya!

I dag har vært en ganske ok dag på jobb. Jeg har vel på en måte innfunnet meg med at min nærmeste kollega er supervanskelig å forholde seg til, og jeg gidder ikke bruke mer tid og energi på å irritere meg over det.

Det er mye å gjøre om dagen, ganske deilig - alternativet er jo mye verre :ler:

Håper at ting går seg litt mer til på sikt. Jeg kan sikkert bidra med litt jeg også, for at kommunikasjonen skal bli bedre, men vedkommende er liksom helt uberegnelig. Vanlig smalltalk går liksom ikke inn...

Nå har jeg vært i samme firma i noen år, og har alltid kommunisert veldig bra med alle de andre. Synes ikke det er for mye forlangt at man kan ha en grei og omgjengelig tone seg i mellom - og kanskje kunne veksle noen ord eller to mellom slagene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En lang dag på jobb er over. Jobbet i drøye ni timer i dag - og har vel vært våken siden rundt fem tror jeg :overrasket:

Lille frøken snupp får sånn ca tre tenner på en gang, og det plages hun litt av om natten, så da endte hun opp i vår seng til slutt. Hun sovnet, og jeg våknet ;)

I tillegg er det en kjempefin glippe i gardinen som slipper morgensolen rett inn på puten min. Skal love at det er lyse morgener nå om dagen!

Spiste lunsj med mannen i dag, koselig å møtes sånn midt på dagen, selv om praten var veldig alvorspreget. Vi har hatt en veldig tøff periode, noen ganger skjer absolutt alt på en gang, og det har vi fått merke til gagns :tristbla:

Men det går veldig mye bedre nå, heldigvis.

Har begynt å tenke litt på hva jeg har lyst til i ferien... Det blir nok ikke noe særlig reising i år (satser på Frankrike med vennepar neste år da :sjarmor: ), men kan vel kanskje tenke meg at vi tar noen dager i svigermors leilighet ved sjøen. Hun er ikke der i ukedagene, så da kan vi være litt for oss selv også.

Vi får se, nå har vi jo egen hage og stooor terrasse, så det skal vel bli tid til litt hjemmekos også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Frisøren min er tilbake om halvannen uke! Endelig skal det bli litt orden på topplokket igjen. Nå har hun vært borte leeeeeeenge, litt over et halv år blir det vel? Synes det er vanskelig å finne en god frisør, tror egentlig ikke at jeg har et så fryktelig vanskelig hår heller.

Har ganske tykt hår, og de siste 7 årene har jeg hatt veldig bra med krøller også. Når det blir for langt, blir det litt tungt og noe av krøllen går litt ut, men selv nå med hår til nedenfor skuldrene har jeg faktisk ganske bra med krøll.

Fargen er jo blitt litt blass da, jeg liker jo å være litt mørk, så det skal bli deilig å bli litt "meg" igjen. ;)

Må forresten bruke de nye skoene mine litt mer. Kanskje ha de på til og fra jobb i morgen? Jeg går ca 10 min til og fra bussen hver morgen - og da går det dårlig med høye hæler. Så jeg har kjøpt noen helt ok lave sko fra Din Sko i både sort og hvitt som kan brukes til omtrent alt, så bytter jeg heller til noe mer fancy når jeg kommer til kontoret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å endelig kunne sitte i sommerkjole og bare kose seg... Lurer på om jeg skal gå og hente en kald øl? :sjarmor:

Det har vært en deilig dag, jeg og barnet var ute i formiddag - først på lekeplassen og så på en trekvarters tur rundt om i nabolaget. Jeg hadde på sandaler og fikk gnagsår etter ca 10 minutter :sur: Typisk, jeg får alltid gnagsår når sommerskoene hentes frem igjen.

Men jeg bare tråkket ned hælen på skoen, så gikk det greit.

Hadde en kjempekoselig prat med svigermor i formiddag også. Det hjalp faktisk veldig på humøret og på selvtilliten.

Nei, nå vil jeg ha en øl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en daffedag, deilig deilig...

Har vært ute i dag også, skulle bare ønske det var litt varmere så man kunne sole seg litt mer. Har brukt Natusan Holiday Skin og den har faktisk hjulpet litt. Lurer på om jeg kanskje burde tatt et strøk til i kveld?

Har veldig lyst til å gå med kjole på jobb i morgen, og helst uten strømpebukse.

Så en Friis veske i Costume som jeg tror hadde vært veldig kjekk å ha :sjenert:

Men jeg bør vel sjekke den "live" først. Synes den så ut til å matche ganske mye av det jeg har fra før, så da kan det vel ikke bli noen dumt kjøp?

Spørs vel om det blir noe særlig tid til shopping denne uken. Jeg må hente barnet onsdag, torsdag og fredag - altså ikke noe ettermiddagsshopping. Men tror kanskje det er håp på lørdag, selv om resten av verden også handler akkurat da :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig våken på en lørdag... Sånn blir det når man er vant til å stå opp kl seks hver morgen. Ja ja, mann og barn snorker fremdeles, så da blir det litt luksus alenetid på meg!

Etterpå skal jeg til frisøren, hvor jeg burde vært for omtrent et halvt år siden. Gleder meg vanvittig til å få fikset litt på "topplokket". Tror ikke det skal blir så radikale endringer, må bli kvitt alle slitte tupper, klippe det litt opp så krøllene faller bedre - og så få det litt mørkere igjen.

Må fikse litt på neglene i dag også, jeg har bare en god neglefil og den er jo hellig for meg. Men av og til klarer jeg jo å legge den et eller annet lurt sted - og da blir det jo nesten krise... :ler:

Alle andre neglefiler er jo så innmari grove? Og det klarer jeg bare ikke, og lyyyyyden av skikkelig grov neglefil mot neglen, grøss og gru!

I går gikk jeg i ny kjole på jobb. Mønstret kjole med grønt, rosa og gult - ikke sånn typisk kjedelig kontorkjole. Jeg har jo hatt litt tendens til å ha ensfargede, klassiske plagg, så det er gøy å ha litt spreke ting også.

Jeg har liksom falt inn i en sånn dønnseriøs rolle, og det er jeg lei av.

Ikke at en ny kjole endrer på det sånn over natten altså, men det er jo greit å kunne vise litt flere sider av seg selv.

En ting jeg er drittlei av på jobb er det ikke er "akseptert" at man ikke bestandig kan slippe alt man har og bare gå ut for en øl eller fjorten.

Tror det kun er en eneste gang jeg ikke har vært med ut etter permisjonen, og jeg får jo ennå høre at jeg nesten aaaaaldri er med ut.

Og er man med ut, så drikker man ikke nok. Hallo, hvor gamle er vi egentlig??

Ja ja, en liten lørdagsutblåsning! Nå må jeg ha litt frokost tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er sommer, det er sol og det er søndag...

Har vært masse ute i dag, og har noen lekre skiller her og der. Solkrem er luksus... Vel, barnet ble jo smurt inn med faktor 20 da, men vi voksne var jo ikke så lure ;)

Nå var vi heldigvis masse i skyggen, kjekt med hage med høye busker og trær! Snuppa liker absolutt ikke å gå barbeint i gresset. Hun er så søt der hun står og forsiktig prøver seg med en fot - og så setter opp en grøssende grimase i det hun trekker foten til seg igjen :ler:

Men med sokker på er det ingen hindring!

Vi har gått tur i dag også. Etter at hun begynte å gå selv er hun veldig lite interessert i å sitte i vognen. Og i dag gikk hun laaaaaaangt før hun signaliserte at det var greit med en liten hvil. Jeg er imponert over henne altså! *stolt mamma*

I morgen blir det jobb igjen. Jeg er nødt til å sette meg inn i en annens jobb denne uken, for nå er det snart ferietid og det betyr ekstraarbeid. Vi har ikke en sånn jobb hvor man kan skru av pc'en, lukke kontordøra og komme tilbake etter tre uker og fortsette der man slapp... Men det skal gå helt greit, dette er jeg jo vant til - og heldigvis har kollegaen min og jeg ganske like rutiner på ting, så det er forholdvis greit å gjøre jobben i tillegg til min egen.

Må forresten finne ut før jeg legger meg hva jeg skal ha på meg i morgen. Nå som det er varmt har jeg heldigvis litt mer fine ting å velge i.

Sko er det verre med, for jeg har gnagsår på hælen og gedigen vannblemme på lilletåa :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slitsom dag på jobb. Hvorfor må alltid alle problemsaker komme på samme dag? Men nå tror jeg at jeg har fått kabalen til å gå opp for i dag...

Selv om det er kjedelig med så mye tull, så må jeg innrømme at jeg liker det bittelitt også. Særlig når jeg klarer å finne gode løsninger :sjarmor:

Men det hadde vært greit om ikke alt kaoset oppstod på en gang.

Nå er det bare å gjøre en liten innsats til, så er snart arbeidsdagen over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, innom for å ønske deg en fin kveld! :vinke:

Og for å forteele deg at livet hadde blitt kjedelig om vi ikke fikk noen utfordringer. Men de kan jo godt fordele seg litt da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alene hjemme - eller nesten alene - lille superprinsessen ligger og sover :sove:

Deilig å slappe av litt helt for meg selv, og kunne tenke litt på ditt og datt. Endelig begynner ting å falle på plass igjen.

I dag har jeg omsider fått kjøpt noen blomster til kassen som står på plattingen i hagen. Må forresten huske å vanne litt før jeg legger meg.

Burde egentlig røske opp litt ugress i bedene under vinduene også, men det får bli en annen dag. Håper ikke alle hageprosjektene mine blir sånn "en annen dag", jeg er jo helt grønn når det kommer til hagestell... :ler:

Har fått litt farge på kroppen også, selv om det mangler en del farge før jeg er fornøyd. Men nå har jeg jo både terrasse og hage, så da er det ingen unnskyldning for ikke å bli brun!

Lurer på om det blir like fint i morgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ennå ikke pakket opp skrivesakene mine. Men jeg vet hvor de ligger. Rart det der, men når jeg skriver må jeg skrive for hånd... Etterhvert overfører jeg jo til pc'en, men det må liksom innom kladdeboka først. :ler:

Hadde jo spart meg for mye tid og senebetennelse om jeg hadde skrevet rett inn på maskinen, men nå har jeg jo ikke skrevet på en stund så nå er det i alle fall ikke noe i veien med armen!

Det er lenge siden jeg har lest noe av skriveriene mine også, så det blir nok en snartur ned "memory lane" en dag... Merkelig hva jeg kan huske når jeg leser enkelte ting; selve situasjonen som inspirerte meg, hva jeg hadde på meg, hva det luktet, hva slags musikk jeg hørte på, hva jeg tenkte akkurat da. Nesten som om jeg kan gjenoppleve øyeblikket.

Har tenkt veldig mye på fortiden i det siste. Hvorfor ting skjedde, hvorfor ting ble som det ble, hva som kunne vært gjort annerledes. Men samtidig har jeg tenkt på hva som har fått meg hit jeg er i dag. Hva jeg har lært. Og hva jeg har. Og det er ikke rent lite...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

*suser inn i dagboken min igjen*

Deilig med litt skikkelig sommervær! Hadde jeg bare kunnet bli brun i en fei... Akkurat der tror jeg at jeg har fått genene fra feil side av familien. Men på en annen side har jeg ikke solt meg så veldig de siste årene heller, så det er kanskje ikke så rart at jeg fremdeles har litt "middels" farge?

Jeg er ikke sykelig blek eller blå altså, men bare ikke fullt så gylden i fargen som jeg skulle ønske ;)

Nå om dagen suser det masse tanker og planer gjennom hodet. Har ikke helt bestemt meg for hvilken ende jeg skal begynne i, men det faller nok på plass etterhvert. Litt oppussing i heimen skal det i alle fall bli i løpet av uka. Lille turboprinsessen skal endelig få rommet sitt fiks ferdig!

Veggene skal bli hvite, tror kanskje skapdørene skal bli rosa - i så fall i en ganske knæsj farge, om jeg ikke da finner en eller annen kul tapet jeg kan ha på i stedet.

Har også sett noen ganske fine stripete gardiner i hvitt, knallrosa, limegrønt og gult som jeg tror kan bli fint.

Jeg har ikke lyst til å lage et sart prinsesserom, for det passer ikke helt til snuppas personlighet. Hun er litt mer fart, spenning og action (allerede i ung alder :sjenert::ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...