Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2006 #1 Del Skrevet 25. mai 2006 Er noen er interesserte i å ta et 5-ukers skikkelig slankeopplegg? Jeg ser at det er en del tråder her om slanking fra før, men det virker som om det er mye unnansluntring og helgefri osv. Det jeg var interessert i var et ordentlig program, med felles diett og treningsmål: F.eks at ALLE mosjonerte minst 3 ganger i uken, og at alle fulgte programmet. Ingen unnasluntring og at noen tar en ukes pause her og der. Dette er jo ikke noen "kosekur", men en intensiv start i tide til sommeren. Så kan man bygge videre på det med mer "tilgivende" slankeprogram i ettertid (som f.eks prosjekt kropp-tråden). Det blir som en pulverkur for å få en kickstart på vekttapet, men sunnere (helst uten pulver). Dette er ikke for folk som ikke kan stå i mot fristelser på fester og spise ekstra i familieselskaper. Det kan man unne seg senere. Denne tråden er for folk som virkelig vil gjøre en hard innsats før sommeren, sammen! Personlig vil jeg gjerne gå for en lav-karbo, kaloriredusert diett, og minimum 1800 kcal forbrent pr. uke (Det vil si en kilo ekstra forbrent i måneden). Og ingen utskeielser tillatt, med mindre de er inkludert i det daglige kaloriforbruket. Så, for dere med masse motivasjon og litt erfaring med slanking:Er dere klar for en bootcamp? Hvis jeg får meg et nick her kan vi jo diskutere detaljene og avtale en start-dato sånn at alle starter på likt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vanilla Skrevet 26. mai 2006 #2 Del Skrevet 26. mai 2006 Sånn, der har jeg fått meg et brukernavn. Blir spennende å se om noen blir med på dette. Jeg har registrert at det foregår en del sofaslanking i trådene rundt om kring, litt trening nå og da og slitt "slacking" med dietten. Dette er jo ok på lang sikt, men det jeg lurer på om det er flere som føler for å ta det mer på alvor i 5 uker, og virkelig få en pangstart på videre vekttap. For å få alle med oss foreslår jeg at vi begynner for alvor førstkommende torsdag, altså om en uke. Da får folk tid til å få med seg denne tråden, og vi kan diskutere opplegget. Så registerer alle startvekt og mål, og vi er i gang. 5 uker kan ikke utrette mirkaler, men kan gi en fin pangstart, og langt sunnere enn en pulverkur etc. 5-7 kg i minus vil nok bli mitt mål. Å ta det rolig med slankingen og unne seg ting innimellom er bra, men for oss som trenger en solid renovasjon før sommeren tror jeg litt hardere innsats må til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bootcampgirl Skrevet 26. mai 2006 #3 Del Skrevet 26. mai 2006 Jeg ønsker et seriøst opplegg så dette blir jeg med på! Jeg har også tro på at det må disiplin til for at man skal kunne se resultater. Også trneger jeg et skikkelig kick start! Go Bootcamp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shine21 Skrevet 26. mai 2006 #4 Del Skrevet 26. mai 2006 jeg er med!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twigi Skrevet 26. mai 2006 #5 Del Skrevet 26. mai 2006 Enig i at man trenger en mer disiplinert periode som kick start på ny livsstil, men synes at 5 uker høres lenge ut. Det er vanskelig å motivere seg til å kjøre beinhardt i så mange uker - og større fare for å sprekke. Jeg tror jeg ville kjørt på mer trening innledningsvis, slik at man kom godt igang med trening - da får man raskere resultater, og det er lettere å holde seg til kostholdsplanen når man er flink til å trene samtidig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sanasol Skrevet 26. mai 2006 #6 Del Skrevet 26. mai 2006 Jeg er med!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xtra_lilje Skrevet 27. mai 2006 #7 Del Skrevet 27. mai 2006 Jeg er med. Hvordan tenker du rundt en 5 ukers bootcamp? Kan komme med noen fakta om meg selv: 175 høy, vekt 73-75. gått opp 5-7 kilo siste året, føler meg som en dissende fiskepudding. Forslag til ukeplan noen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vanilla Skrevet 28. mai 2006 #8 Del Skrevet 28. mai 2006 (endret) Jeg trenger litt innspill fra andre her, det må jo være et program som alle greier å henge med på, samtidig som det ikke er for lett. Jeg tenkte på 1300 kalorier om dagen. Endret 28. mai 2006 av Vanilla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
viktoria-18 Skrevet 28. mai 2006 #9 Del Skrevet 28. mai 2006 Jeg vil gjerne være med. er supermotivert for slanking nå, og dette høres helt glimrende ut. Veier 66 kg nå. Målet mitt er 62. (egentlig 60 på litt lengre sikt). Trening tre ganger i uken høres bra ut. Når det gjelder kallorier, og telling av de, må jeg innrømme at jeg ikke har så mye kunnskaper... Håper jeg lærer litt her. Veldig klar til start. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xtra_lilje Skrevet 28. mai 2006 #10 Del Skrevet 28. mai 2006 Jeg ser for meg ikke så mye fokus kaloritelling, mer sunt kosthold og mye aktivitet. Trening 4-6 ganger i uken - kondis og styrke. Kosthold - fiber, frukt, grønt, fugl og fisk Tror at på en lavkaloridiett går kroppen på sparebluss - heller øke aktivitetsnivået maksimal.Når en trener flere dager i uken, så jobber kroppen mer og øker forbrenningen når muskelmassen økes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alatariel Skrevet 28. mai 2006 #11 Del Skrevet 28. mai 2006 Hei igjen! Jeg har tidligere vært logget på med nick Bootcampgirl. Jeg så for meg at jeg skulle satse på lavt inntak av karbohydrater og disiplinert trening. Men vi må selvfølgelig bli enige sammen om hva vi bør satse på . Slik at det blir et skikkelig opplegg. Er selv ikke så vant til å telle kalorier, men mulig det kan være en god ide... Synes iallefall det med faste måltider er viktig for kroppen, dersom man skal oppnå gode resultater og bli fastere i kroppen. Oså bør vi ha målrettet trening... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vanilla Skrevet 28. mai 2006 #12 Del Skrevet 28. mai 2006 (endret) Jeg ser at det er flere like tråder her, som 60 dager til drømmekroppen. Vet ikke om dere er med der også? Når jeg tenker bootcamp tenker jeg kraftige restriksjoner på kaloriene, det gjør ikke nevneverdig skade når det er på så kort sikt. Jeg har jo før nevnt lavkarbo, vurderer nå south beach. Men det er det jo en tråd her inne om fra før av. Vet ikke om vi finner et felles opplegg som passer alle..var nok litt for overmodig. Det jeg iallefall tenker er å kutte ut ALT sukker og hvitt mel, selv ting som inneholder det i små mengder. Endret 28. mai 2006 av Vanilla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alatariel Skrevet 29. mai 2006 #13 Del Skrevet 29. mai 2006 (endret) Jeg tror heller ikke at det gjør noe skade å kutte ned på kalorier. Men tror du Vanilla at vi trenger både å telle kalorier samtidig som vi kutter ut hvitt mel og sukker? Jeg tror mye regulerer seg selv når vi kutter ut hvitt mel og sukker. Jeg har skrevet ned et forslag på hvordan opplegget kan eksempelvis være. Dette er kun et forslag. Oppfordrer dere andre til å komme med ideer også. Planen er jo at vi skal starte til torsdagen. Håper vi får til dette jenter Mat: Kutte ned drastisk på karbohydrater, spise kjøtt, fisk, egg, salat og grønnsaker til hovedmåltidene. Eksempel frukt til mellom måltider.Unngå hvitt mel og sukker. Mengden med proteiner(kjøtt o.l.) skal ikke være større enn håndflaten din. Skal ikke gå lengre enn 3-4 timer mellom hvert måltid. Og ikke spise inntil 3 timer før du legger deg. 3 hovedmåltider om dagen og 2 små minimum 8 glass vann om dagen. Trening: For å forbrenne fett er det viktig med Kardio(løping,sykling etc) trening. Jeg foreslår trening minimum 3 ganger i uken. Hva med å kombinere kondisjon og styrke trening? 20 minutter kondisjon og 40 minutter styrke (hele kroppen). Endret 29. mai 2006 av Alatariel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2006 #14 Del Skrevet 29. mai 2006 Jeg har tro på dette: 3-4 treningsøkter i uka, minst en time. De tilpasses formen man har i utgangspunktet, men enhver bør trene så hardt som man kan (filosofi: det er bedre å gå en tur enn å ligge i sofaen, men løping forbrenner mange flere kalorier) Ikke søtsaker eller fettrike produkter. Hyppige måltider, men små. Inntak av frukt og grønnsaker utgjør størsteparten av maten, minst 3/4 av middagstallerkenen, f.eks. Skulle man ta en utskeielse (noe som i utgangspunktet er forbudt) legges ekstra treningsøkter inn for å trene bort tilsvarende antall kalorier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2006 #15 Del Skrevet 29. mai 2006 Jeg har tro på dette: 3-4 treningsøkter i uka, minst en time. De tilpasses formen man har i utgangspunktet, men enhver bør trene så hardt som man kan (filosofi: det er bedre å gå en tur enn å ligge i sofaen, men løping forbrenner mange flere kalorier) Ikke søtsaker eller fettrike produkter. Hyppige måltider, men små. Inntak av frukt og grønnsaker utgjør størsteparten av maten, minst 3/4 av middagstallerkenen, f.eks. Skulle man ta en utskeielse (noe som i utgangspunktet er forbudt) legges ekstra treningsøkter inn for å trene bort tilsvarende antall kalorier. ← Bra forslag! Men hvem er gjest? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alatariel Skrevet 29. mai 2006 #16 Del Skrevet 29. mai 2006 Hvordan blir det med opplegget jenter? Håper å høre fra dere. Greit å vite om det blir bootcamp heller ikke . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alatariel Skrevet 30. mai 2006 #17 Del Skrevet 30. mai 2006 På grunn av mangelfull oppsluttning velger jeg å trekke meg... Ønsker dere alle lykke til videre . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulva Skrevet 31. mai 2006 #18 Del Skrevet 31. mai 2006 åååh...trekke du deg, nå når eg endelig har mota meg opp til å være med.. eg følger libra sitt opplegg, men sliter med motivasjonen til å trene...trenger motivasjons hjelp...5 uker med trening 3 ganger i uka skal jo i teorien være 0 problem, men da e veldig lett å sluntre unna når ein ikkje har litt press på seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vanilla Skrevet 2. juni 2006 #19 Del Skrevet 2. juni 2006 Internett har vært nede hos meg i flere dager, så har ikke fått skrevet. Ser ut som om bootcamp-tråden har dødd ut uansett.. Selv har jeg hevet meg med på en interrail-tur i siste liten, reiser om to uker, så 5-ukersplanen min går visst i dass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå