Englepus Skrevet 8. desember 2002 #1 Del Skrevet 8. desember 2002 Jeg har sluttet å spise kjøtt, har vurdert å kutte ut melkeprodukter og egg også. Men jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal spise?? Har funnet en del oppskrifter på veggismat men de tar så fryktelig mye tid å lage.. Og så lurer jeg på hva jeg kan spise til frokost og lunsj? Kommer liksom ikke på så mye artig å ha på brødskiva.. Tips mottas med takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olivia Skrevet 9. desember 2002 #2 Del Skrevet 9. desember 2002 hei sann. Jeg er veganer, har vært det lenge nå og har aldri hatt noe problemer med å finne ut hva jeg skal spise. Hvis du tar en tur på helsekosten eller i en invandrer butikk kan du finne en del. Ellers så kan jeg sikkert komme med noen råd hvis det er noe du lurer på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepus Skrevet 9. desember 2002 Forfatter #3 Del Skrevet 9. desember 2002 Heisann:-) Hva spiser du til lunsj da? Jobber i transportbransjen og kjører/løfter mye i løpet av dagen så jeg spiser ganske ofte. Koster helsekostmaten mye? Og er det noe spesielt man må huske på å få i seg av næringsstoffer? Å kutte ut kjøtt er ikke noe problem, det værste blir egentlig ost, er veldig glad i ost..hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepus Skrevet 9. desember 2002 Forfatter #4 Del Skrevet 9. desember 2002 Heisann:-) Hva spiser du til lunsj da? Jobber i transportbransjen og kjører/løfter mye i løpet av dagen så jeg spiser ganske ofte. Koster helsekostmaten mye? Og er det noe spesielt man må huske på å få i seg av næringsstoffer? Å kutte ut kjøtt er ikke noe problem, det værste blir egentlig ost, er veldig glad i ost..hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olivia Skrevet 10. desember 2002 #5 Del Skrevet 10. desember 2002 hei sann. ja helsekost mat er ganske dyrt, ihvertfall ganske mye av det. Men de har mange gode produkter der, som jeg kjøper en gang i blant. bl. så får du oster uten melk, både smøre oster og faste. Hva jeg spiser til lunsj det varierer, siden jeg ofte er hjemme på den tid og kan lage det som passer, men du kan jo fint smøre brødskiver og ha med. pålegg du kan bruke: peanøttsmør, frukter eller grønnsaker i skiver evnt. med margarin (du kan få tak i 100% vegetabislk margarin i enkelte mtbutikker) tartex - det er en postei fra helsekosten fåes i mange forskjellige smaker og er veldig god, andre nøttesmør- det er veldig enkelt å lage selv og hvis du har en foodprossesor, rist nøttene litt i tørr stekepanne først og kjør de til de blir smør du kan evnt. tilsette litt olje, moste bønner, avocadomos, tofu - det er laget av soyabønner og ser litt ut som en liten fiskepudding blokk, men smaker ikke sånn da. det som er viktig er å huske på b12 vitamin, og å få i seg nok med kalk. Jeg tar tilskudd av vitaminer og mineraler, for å være sikker på at jeg får i meg alt, og har aldri hatt mangler på noen vitaminer, bare b12 en gang hmm. vet ikke om jeg er så flink å forklare, men håper jeg fikk skrevet noe fornuftig da..ellers så må du bare spørre igjen lykke til!! :D jeg har aldri angret på at jeg ble veganer, og komme rdefinitivt aldri til å spise noe animalsk igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. desember 2002 #6 Del Skrevet 11. desember 2002 Syns du hadde mange gode tips jeg :D Ble ihvertfall klokere jeg. Hvorfor ble du vegetarianer da? Bestemte meg for å slutte fordi jeg syns ikke det er nødvendig at dyr skal lide for at jeg skal få kjøtt til middag..dessuten så har jeg blitt litt lei og etterhvert..hehe Men fisk og skalldyr er godt så det tenkte jeg å fortsette med. Inntil det blir bevist at fisk har følelser.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iset Skrevet 13. desember 2002 #7 Del Skrevet 13. desember 2002 Hei:) faktisk så er det bevist at fisk har følelser. spør hvilken dyrlege du vil:) de sa det på et tv program i sommer, mange dyrleger som satt i en møtesal, husker ikke helt hva det var, bare at de snakket om at ja fisk HAR følelser og smerter:) derfor klarer jeg ikke å spise fisk heller. Jeg har vært vegetarianer i snart 6 år, og jobber i tillegg i helsekost, så jeg har jo god tilgang (med masse prosenter hihi) på god vegetarisk mat. Jeg kan anbefale en påleggspølse som heter Vegadella eller Vitadella (mortadella). de er knallgode og smaker nesten som servelat. både ser ut og smaker som kjøtt:) ellers spiser jeg mye smøreoster laget av soya, kan anbefale en med smak av franske urter. Tilmiddag tror jeg ikke du er klar over hvor mye erstatninger det er til kjøtt:) jeg fikk sjokk da jeg fant det ut året etter jeg ble veggis:) pølser, burgere, snitsler, kjøttboller, kjøttdeig, biffstrimler osv. alt ser ut og smaker nesten som kjøtt, jeg har tilogmed LURT naboen min, som er mega-kjøttspiser, hun var overbevist om at biffstrimlene (mørke vegebiter fra fryseren på helsekosten) var kjøtt, det var nesten sånn at jeg ble litt SKREMT, trodde nesten jeg var blitt lurt her hehe. ta en tur på helsekosten, jeg lever akkurat som kjøttspisere, bare erstatter kjøttet med vegetarisk "kjøtt" i alle retter:) så kan jeg spise midagen min uten at andre trenger å lide for det:) klemmer fra Iset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepus Skrevet 16. desember 2002 Forfatter #8 Del Skrevet 16. desember 2002 Hva med reker og krabbe, har de og følelser?? Og hvor mye koster sånn lissomkjøtt da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iset Skrevet 16. desember 2002 #9 Del Skrevet 16. desember 2002 jeg er jo ikke gud så jeg vet ikke, men hvorfor skulle de ikke? mange folk sier at de kan jo ikke ha følelser for de er så små, de lever i så kaldt vann, de skriker ikke... det er iallefall noen av de argumentene jeg har hørt. vel, elefanter er større enn oss, betyr det at de har mer følelser? og det med at vannet er så kaldt er jo latterlig, de er jo faktisk vant med det vannet. og at de ikke skriker, hvem vet om de skriker eller ei? det er ikke alle lyder mennesket er laget for å høre. dyr hører jo lyder vi ikke hører. har også hørt det argumentet at krabber kan jo ikke kjenne smerte fordi hvis vi river av dem en klo vokser den jo ut igjen. vel, hvcis jeg river av deg en negl, kjenner du det ikke? den vokser jo ut igjen men jeg kan love deg at det gjør vondt. "lissomkjøtt" koster ikke så mye mer enn vanlig kjøtt. sjekk prisene i helsekost butikken:) klem Iset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå