Gå til innhold

Mine travle dager

Skrållan

Anbefalte innlegg

Det var en ting som slo meg i går da jeg var på trening... det er bare 6 uker til vesla fyller året!! :hakeslepp::overrasket: Hvor blir det av tiden? Vi har jo ingen baby lenger... :sjenert:

Ah, var så deilig å trene i går! :) Og jeg kjenner det godt i "magemusklene" i dag! :ler: Herrrrlig!

I går kveld var Ida så sutrete og klengete, hun nekta å sove... så til slutt tok vi henne opp, så fikk hun halvsove på brystkassa mi mens jeg og sambo så Mors Elling! Det kan ikke være annet enn tenner som plager henne, hun har maaaange tegn på tannfrembrudd - men jeg ser ingenting i munnen hennes... :klø: Håper for alles skyld at de kommer fort, så vi får litt nattesøvn igjen. Eller, rettelse: JEG får litt nattesøvn igjen... sambo kunne nok sovet seg igjennom 3.verdenskrig, det er jeg sikker på! :ler:

Ida ligger og sover nå, men når hun våkner tenker vi jentene å trille til en barnehage i nærheten så hun får lekt seg litt. En god venninne er nærmeste nabo til barnehagen, så jeg har sendt henne forespørsel om hun også vil være med! :) I dag har vi :sol: og fint vær, litt overraskende egentlig... i går hadde vi nemlig skikkelig guffent høstvær - storm og masse regn!

Senere i dag får vi besøk av sambos kompis med dame, blir nok hyggelig! :rosasmil:

Sambo driver nå og monterer barnesikring overalt, men dolås fant jeg ikke... men jakten fortsetter, for jeg vil ikke finne flere sokker i do! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei suri! Hyggelig at du stikker innom! :klem:

Nå skal Ida få middag før hun skal sove litt. Er trøtt som en dupp selv i dag selv, og det til tross for en god natts søvn og en formiddagslur med Ida på sofaen tidligere i dag... :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middag skulle hun IKKE ha... Hun bare spytta det ut igjen, og det har hun gjort ved hvert måltid de siste dagene. Jeg ble en smule lei av griseriet hennes, så hun fikk værsegod legge seg uten mat! :sjenert:

De siste dagene har altså Ida vært litt av en prøvelse, og jeg er så sliten. Hun er klengete, sutrete og vil ikke spise. Sover ikke så bra på dagtid heller, men hun tar heldigvis igjen det natterstid, og vi sover bra da! :) Får virkelig håpe det "bare" er tenner, for da går det over værtfall! :Nikke:

Siden sist så har jeg og Ida vært på shopping (igjen, tror jeg har blitt shoppegal :fnise: , skulle egentlig på shopping i dag også, men jeg orka ikke) sammen med 2 venninner, vært litt ute og testa regnklær og kost oss masse sammen alle tre! :rødme: På søndag var jo jeg og Ida i en barnehage og lekte oss med ei venninne, og det likte hun godt! :rosasmil: Ble litt trening på mor på vei hjem også, jeg orka ikke gå rundt, så jeg tok like godt en snarvei opp en slalombakke med vogna! :trene: Da var det godt å dusje da vi kom hjem! :ler:

Ellers går livet sin vante gang, høsten har virkelig meldt sin ankomst her i Trondheim! :fryser: Ida har hatt på seg strømpebukse de siste dagene, og jeg har måttet hatt på varmeovn - og det er litt unødvendig når vi enda er i august mener jeg!

Nå er det bare 14 dager til permisjonen min er over! :tristbla: Er litt trist å tenke på, dette året har gått så fort! Er også litt spent på om jeg får tid til å studere mye med Ida i hus. Er også 14 dager til vi begynner på babysvømming igjen, og det gleder jeg meg til! :juhu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg Skrållan! Det begynner virkelig å bli kaldt! På høy tid å ta fram strømpebuksene. Er ikke så mye ute å triller jeg da, så ungene sitter i bilen og så rett inn på butikken eller om vi skal besøke noen. Så strømpebukse har vi ikke tatt fram enda. Må få tak i ny lue til størstemann også. Hmm, må nesten shoppe litt jeg og;)

Sambo setter på varmovnen når han drar til skolen, så det er godt og varmt når jeg står opp med barna. Har faktisk tent opp en gang også, men det var litt vel drygt. Holdt på å svette ihjel hele gjengen. Måtte sette opp vindu og dører :ler:

Det kan være litt av en prøvelse å studere med en liten en i huset, hun er nå heldigvis snart 1 år da, så hun behøver ikke oppmerksomhet hele tiden. Vanskeligere når de er små iallfall, det vet jeg, hehe! Gjorde mest lekser på kveldene jeg. Å lese på prøver var en stor utfordring, men det gikk da bra, tross alt:) Tror det går bra me dere jeg. Godt å ha slekt som kan passe på litt om det er nødvendig. Men de bor vel litt langt unna til å passe henne noen timer? Synes å huske det..?

Ha en fin dag da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suri:

Jeg har funnet frem Idas strømpebukser nå jeg, pluss kjøpt flere nye (i strørre str), så hun har fremover. Kjipt at høsten skal komme så tidlig, da blir liksom vinteren så lang... Og med tanke på fjorårets deilige varme høst, så der det kjedelig at det er så dårlig vær allerede nå! Triller ikke så mye vi heller, mest bare når vi skal noe sted. Vi er mer ute og leker oss, i sandkasse og sånn. Men varme klær må vi ha da og! :) Lue ja, der sa du noe. Jeg må sjekke om Idas luer fra i vår er passe enda, ellers må jeg på shopping igjen gitt! ;)

Åååå, så snill han er som setter på varme til dere står opp! Min sambo gjør ikke det, han er passe stressa når han står opp, så jeg tror det er noe av det siste han tenker på! :ler: Haha, vil tro det ble litt vel varmt å tenne opp allerede nå ja! :hoho:

Tror det vil gå bra å studere jeg også, men Ida er så forferdelig mammadalt, så hun må liksom være i nærheten av meg hele tiden. Aller helst vil hun være med på absolutt ALT jeg gjør, både å gå på do og gjøre husarbeid! :ler2: Hun har blitt veldig flink til å hjelpe meg med klesvask da, men dobesøk vil jeg helst gjøre alene! :fnise: Hun er ikke så kjempeflink til å leke alene, hun vil helst sitte i fanget og lese bok, eller trille ball, eller leke mor, far og barn med dukka si. Men jeg regner med hun blir litt mer selvstendig når hun blir litt eldre, også er jeg utspekluert og velger fag der det er minst mulig arbeid! ;) Familien bor en times kjøretur unna ja, så det blir verre å få hjelp til barnepass. Men hun vi leier til har sagt at hun kan passe Ida noen timer de dagene hun har fri, og det setter jeg pris på! :jepp:

Ha en super dag du også! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Langt unna nei ? Kaster meg da på første tog jeg ;)

Du ja?! :fnise: for du har jo ikke nok å gjøre med skola di, jobben og det sosiale livet ditt! :ler:

----------------------------------------------------------

Enda en helg så godt som over... Vi har kost oss masse! :jepp: I går var jeg på trening på formiddagen, mens Ida og sambo var hjemme. Møtte dem ved busstoppen på vei hjem, de hadde vært på trilletur. Resten av dagen ble brukt til Ida-lek og kos, til vi fikk besøk av bestisen min og forloveden hennes! Kjempekoselig, vi hadde det så trivelig! :rosasmil: I dag våknet Ida kl 7 (litt vel tidlig etter min smak :ler2: ), så sambo sto opp med henne mens jeg lå og skulle sove mer. Men jeg fikk ikke sove, pga vond rygg, så jeg sto opp kl 8. Vi dro på vaffelbesøk hos sambos kompis som har flytta inn i gata i formiddag, og Ida koste seg så! Hun er ikke redd han lenger, og fant ut at det gikk jo faktisk an å leke med han! ;) Etter vi kom hjem har vi bare vært rolige, ja - bortsett fra Ida da... :roll: Ikke skulle hun ha kveldsgrøt, ikke skulle hun bade, ikke skulle hun sove... Hun ville helst bare sitte i fanget til mamman sin og koooose! :rødme: Tror hun fikk litt mageknip av den nye grøttypen vi prøvde, for hun roa seg litt etter å ha slipt litt luft! :hoho:

Jeg og sambo har nå sett dokumentaren på TvNorge, om unge foreldre i England. Helt forferdelig, spør du meg! :nei: Syntes så synd på den stakkars ungen til hun eldste søstra, men det så jo ut som om det gikk greit til slutt...

Nå gleeeeder jeg meg til å :søvn: , er så innmari trøtt om dagen. Er nok pga høstværet! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey on ju, bejb!

Bare innom for å gi et lite livstegn fra meg, og smuglese litt!

Håper jeg klarer å komme sterkere tilbake her, men jeg tør jammen meg ikke love noe... :ler:

Ida er bare så herlig! :rødme:

:kys_2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Da var jeg tilbake igjen etter et laaangt opphold :)

Håper alt er bra med dere!

:klem:

:hallo:

Kjempetrivelig at du er her igjen LinKri! :rosasmil:

Her er alt toppers, som vanlig! ;) Håper alt er bra hos dere også!

:klem:

Hey on ju, bejb!

Bare innom for å gi et lite livstegn fra meg, og smuglese litt!

Håper jeg klarer å komme sterkere tilbake her, men jeg tør jammen meg ikke love noe... :ler:

Ida er bare så herlig! :rødme:

:kys_2:

Hej søta! :)

Koselig med livstegn! ;) Er travle dager her også, så det er bare så vidt jeg kan ta meg tid til å henge her inne... Eller, det er vel bare snakk om prioriteringer da! :ler2: Men må innrømme at det frister veeeeldig å bare ligge i sofaen og slappe av mens Ida sover.

Ida er kjempeherlig, det synes jeg også! ;):hjerter: Jeg synes at Burpelita er et lite sjarmtroll også jeg da, hun er bare såååå herlig på de nye bildene dine på facebook! :rødme: :rødme:

:klemmer: og :kys_2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atter en uke har flydd avsted, og denne uken har faktisk vært litt begivenhetsrik! :ler: Eller, vi har kanskje ikke gjort så veldig mye, men ting har skjedd likevel.

Ida'n vår har blitt hele 11 mnd, og er en liten ramp og sjarmtroll uten like! :rødme: Hun sjarmerer alle som passerer oss, og særlig på bussen er det en fryyyyyyd å være mamman hennes! :ler: Hun sitter i vogna si og småflørter med de gamle damene, leker borte-bø med dem, og i det hele tatt! :ler2: De gamle damene sitter og snakker seg i mellom, og er bestandig enige om at jenta er skikkelig søt, også så BLIIIID da! :hjerter: Sånt smelter et mammahjerte!

Hun er ett steg nærmere å gå for hver dag som går, nå kan hun stå alene rett opp og ned ganske lenge før det blir for skummelt. Hun er så glad i å lese bøker, så jeg må kjøpe flere snart, så hun ikke går lei. Denne uken har hun begynt med en ny lek, hun drar et teppe over ansiktet, sier BØ mens hun har gjemt seg, for så å titte frem! :hoho: Skjønne jenta mi!

Onsdag var jeg og Ida med en venninne på skola, hun skulle kjøpe bøker og ordne seg studentkort. Ida var jo sitt vanlige sjarmerende jeg, så damene bak skranken ble så glad i jenta at hun fikk sitt eget studentkort! :fnise: Så nå er hun ministudent! :)

Fredag dro jeg og Ida til Ørlandet sammen med en venninne! Vi skulle besøke en annen venninne, som har ei jente født i okt 06 hun også. Så da fikk Ida sin debut på hurtigbåten, og gjett om hun kosa seg! :rosasmil: Hun storkosa seg på båten over, krabbe rundt og hilste på folket. Var veldig hyggelig på besøk, er så trivelige de jentene vi traff! :) Da vi kom hjem på ettermiddagen, fikk vi besøk av mamma, pappa og lillesøs - så det ble en skikkelig sosial dag.

I går var vi langt roligere, jeg var på trening som vanlig på formiddagen. Men resten av dagen var vi bare hjemme og kosa oss sammen. I dag har vi trilla en tur i barnehagen, så Ida fikk dissa litt - og prøvd sklia! Hun hvina godt, så det var visst artig! :jepp:

Å ja, en annen ting som har skjedd denne uka: jeg har fått mensen igjen... :kjefte: Kan vel ikke forvente annet, Ida er jo 11 mnd og jeg ammer kun på morgenen. Men kjedelig likevel... er litt heldig da, for jeg blør ikke masse (bare hyggelig for detaljer! :ler:), og hadde bare vondt 1 dag - riktignok dag 5! Den har vart i 8 dager nå, så den er vel på retur.

Nei, nå er det vel på tide med noe middag snart! Skal ha kyllingvinger og pommes frites og en deilig salat i dag! :kokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars Ida mi har blitt syk... :forkjola: Snørra renner, det verker fra det ene øyet hennes, og hun vil bare soooove. Jeg måtte vekke henne kl 9.15 i dag, og hun som vanligvis synes det er bortkasta å sove til 8! :ler: Nå sover hun igjen, helt utmatta etter å ha gjort ...ingenting så langt i dag. Håper virkelig hun ikke blir verre, for på onsdag er det babysvømming igjen - og siden det er første gang så må vi nesten dra dit... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk at snart et år er gått siden du fødte!!

Det går så fort, ikke sant? :)

Jeg syns det er så koselig å følge utviklingen, mye nytt hver dag.

Uff stakkar Ida, godt hun sover godt vertfall, er nok beste medisin.

Æsj, mensen.. kjedelig.. :nei:

Kooos deg ikveld :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at snart et år er gått siden du fødte!!

Det går så fort, ikke sant? :)

Jeg syns det er så koselig å følge utviklingen, mye nytt hver dag.

Uff stakkar Ida, godt hun sover godt vertfall, er nok beste medisin.

Æsj, mensen.. kjedelig.. :nei:

Kooos deg ikveld :klemmer:

Det er helt tullete at det er et helt år siden jeg fødte allerede! Blir jo helt :hakeslepp: av å tenke på at jeg for ett år siden var 37+1, hadde diger mage og gikk bare og venta på magetrollet mitt! :rosasmil: Dette året har gått så fort, tenker daglig på hvor det har blitt av lillebabyen min! :ler: Synes det er koselig å følge med utviklingen jeg også! :Nikke:

Ja, stakkars lillejenta mi... hun er fremdeles litt tufs, og sover dårligere også nå... :tristbla: Tror det er pga den tette nesa hun våkner tidlig, og hun snorker som en kar! :ler:

Usj ja, hadde ikke trengt å få mensen helt ennå synes jeg... :kjefte: Men men, kan ikke gjøre noe med det. Er bare å sette i gang produksjon av nr 2 nå da, om vi plutselig skulle ha behov for det! :hoho:

Ha en fin dag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Permisjonen min er over, fra og med i dag. Skummelt å tenke på, at jeg nå MÅ gjøre litt skolearbeid hver dag... :sjenert: Skal vel gå bra det også!

Ida er fremdeles forkjøla, jeg gjør ikke annet enn å løpe etter henne med snørrpapir! :ler: Hun synes jeg er verdens slemmeste som snyter henne da, men det får så bare være! :fnise: Har hatt et par dårlige netter nå, er vel ikke så lett å sove mens man er litt tufs. På dagtid er hun heldigvis en solstråle, ler og koser seg dagen lang. Hun er så morsom, for hun har tydeligvis funnet seg en favorittsang, og hun bare MÅ danse når hun hører Sean Kingston med Beautiful girls! :fnise: :rødme:

I dag begynner kurs 2 i babysvømminga! :) Vi tenker å dra selv om Ida er litt forkjøla, for hun hoster jo ikke eller noe sånn. Vi får bare passe på at hun ikke blir kald etterpå! :jepp:

Begynner å bli litt snufsete jeg også kjenner jeg... :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ida vil verken spise eller drikke i dag... kan være at det er pga at det er jeg som mater henne, hun har fått for seg at det går an å kødde når det er bare oss to hjemme... straks sambo kommer for å mate henne, så spiser hun sååå fint! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjertesmil: Ida har gått 1 steg alene i dag! :hjertesmil:

Nå i ettermiddag har hun sluppet seg og stått rett opp og ned på gulvet flere ganger, og plutselig gikk hun 1 steg bort mot sambo før det ble litt skummelt og hun måtte sette seg ned! :legrine:

*stolt mamma*

Ida har smitta oss voksne nå, jeg er litt verre enn sambo. Håper det går fort over! :forkjola:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink!!!

Det var nok stort for mamma og pappa.. :danser:

Uffda... kjipt du har blitt smitta.. Håper dere begge blir friske fort!

:klemmer:

Hvor mange tenner har Ida nå?

Mi har nettopp fått sin første, og mye sutring på dagen og nattevåk på natta... :kaffe:

Idag slapper vi av hjemme etter fest igår med vennepar.

God bedring vennen! :klemmer::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er en stor gut ja Skrållan:) Sammenlignet han med størstejenta og han er godt over 1 kg tyngere enn hun var da hun var så gammel. Lengere er han også. Håper alt er fint med tisseluren. Håper vi slipper operasjon der altså.. Mamma liker ikke nåler på babyer.. *GRØSS*

Håper dere koste dere på babysvømming da! Er litt treg til å svare jeg..hihi:)

Ida som snart er 1 år gammel! Føler meg litt som en stolt "mamma" jeg.. Føler nesten som om jeg kjenner henne. Har ikke sett henne i levende livet, men pytt pytt... Sjarmørjenta!

Nemmen, 1 steg er stort d ja!!! Nei så arti! Snart går hun og så springer hun;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...