Gå til innhold

Mine travle dager

Skrållan

Anbefalte innlegg

:ler: Schtili bilde!!

Håper stakkars Ida føler seg bedre idag! :kose:

(tidl. lianna & epica her!)

Ha en fin kveld!

Hva er FACEBOOK? :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Usj... på Ida... Håper hun er bedre!

Herlig bilde av snuppa da... De blir så fort store...

Jeg har vært superlite på KG den siste uka - men det har egentlig vært deilig med en liten pause. Da jeg oppdaterte dagboka mi i morges, hadde jeg ikke skrevet i den på 8 dager!

Håper våren har kommet skikkelig til dere også...

Huffameg, Ida er enda værre i dag... :tristbla: det renner fra øynene hennes, og hun er rød i øya. Skal ta tempen på henne når jeg er ferdig med å oppdatere meg her...

De blir virkelig fort store! :overrasket: Synes ikke det er så lenge siden jeg vagget rundt med diger mage jeg, men det er jo et halvt år siden! :ler:

Vil tro det har vært godt med en liten KG-pause ja! :Nikke: Har ikke vært her så mye jeg heller, mest bare oppdatert boka mi (og sniklest hos dere andre...)

Våren er ikke langt unna nå! :sjarmor: Hadde fælt snøvær her tidligere i uka, men nå har sola smeltet det meste langs veiene! :hoppe:

:kyss:

Søte Ida Fotogen liten jente

Må innom en liten tur. Lite tid til KG for tiden. 2 små barn= lite tid til annet. Nå blir det gjort lite husarbeid KOM Å SE

God bedring til Ida

Tusen takk for Ida-skryt! :kyss: Er ei artig jente med mye rare påfunn skal jeg si deg! :ler2:

Vil tro du har hendene fulle om dagen ja. Men det er sikkert mye kos også! :hjerter: Hihihi, kanskje bra du vaska så mye før Elias kom! :ler:: Må bare si fra om du trenger hjelp en dag altså, jeg er jo bare hjemme uansett, og det er fort gjort å hive seg på bussen til marthepia-by...

Ida hilser takk! :)

Schtili bilde!!

Håper stakkars Ida føler seg bedre idag!

(tidl. lianna & epica her!)

Ha en fin kveld!

Hva er FACEBOOK?

Hihi, er et artig bilde ja! :ler2: Hun elsker å drikke fra sånn glass, men med en gang jeg henter tutkoppen til henne, så ser hun bare dumt på meg! :hoho:

Ida er ikke bedre, heller verre... frykter hun har feber nå stakkars... :grine:

Facebook er nesten som sånn space man kan ha på msn. Man legger til venner, og kan legge ut bilder og snakke med vennene sine i en "wall". Er skikkelig vanedannende, for man finner folk man gikk på skole med og ikke har sett på flere år! :ler:

Ha en god helg! :klem:

Jeg kjente igjen avataren din, men må innrømme jeg stussa da jeg så nicket på den som hadde vært sist i dagboka mi! :ler: Godt at du ikke forsvant helt! :)

Endret av Skrållan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da sover lillemor! :)

De siste dagene har flydd avgårde, som vanlig.. ;) I går fikk vi besøk av mamma og tante før vi dro på babysvømming. Tante har ikke sett Ida siden jula, så det var jo på tide å vise frem gullet igjen! :rosasmil: Ida sov fint lite i går da, pga besøket, så vi fryktet hun ville bli klin umulig i vannet... Men den gang ei - jenta var blid som ei sol! :sjarmor: Vi dykket henne 4 ganger, kjempemoro! Da vi kom hjem var det godt å finne senga for en liten kropp! :hjerte:

Natta ble slitsom, igjen... Hun våkner ofte av at hun hoster, og mister smokken sin. For at jeg og sambo skal slippe å stå opp og gå bort til henne x antall ganger i løpet av en time, så gjorde vi det enkelt og la henne mellom oss... :sjenert: Så litt søvn fikk vi innimellom. I morges sov vi jentene til 9, mens sambo sto opp og dro på skola til 8. Han kom hjem en tur da jeg og Ida sto opp rundt halv 10 da. I dag har vi bare slappet av hjemme, var superfint vær i dag - men jeg tør ikke å ta med Ida ut når hun hoster sånn... Hun var så rød rundt øya også i kveld, og det rant av de. Men tempen viste 37,8 så hun hadde ikke feber. Skal følge litt med henne i kveld og i natt tenkte jeg! :Nikke:

I morgen får vi besøk av et vennepar, jeg og venninnen min blir her hjemme mens sambo og kompisen drar på kino. Også sambo som ikke liker å dra på kino engang... JEG vil på kino... lurer på når jeg skal få dra ut på kveldstid alene... Det er lenge til, det skal jeg love deg.... Jaja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt hun er syk.. :klem:

Blir så lei meg når lille uskyldige jenta mi viser tegn til å være dårlig og svak.. :tristbla:

Så bra hun sover nå vertfall! :klem:

Ida begynner vel snart å krabbe da, siden hun nærmer seg et halvt år?

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt hun er syk.. :klem:

Blir så lei meg når lille uskyldige jenta mi viser tegn til å være dårlig og svak.. :tristbla:

Så bra hun sover nå vertfall! :klem:

Ida begynner vel snart å krabbe da, siden hun nærmer seg et halvt år?

;)

Synes ikke det er noe moro når Ida er syk jeg heller, for det er jo egentlig ikke noe jeg kan gjøre for at hun skal bli bedre... :tristbla: Jeg gir jo henne hostesaft, men den liker hun ikke - så da føler jeg meg jo litt slem. Jaja, får håpe hun veldig snart blir frisk! :rosasmil:

Er nok ikke så lenge til hun krabber nå nei! :) Hun har begynt å løfte rumpa litt, og dra føttene under seg når hun ligger på magen, men det blir med det enn så lenge! Men plutselig en dag så racer hun vel rundt på gulvene her! :ler:

:klem: og :kose: på Shade :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ida blir ikke så mye bedre av den hostesafta... :sur: I går morrest hosta hun så fælt at hun spydde over hele meg, seg og senga vår. Virker som om hun hoster mest når vi våkner, så dabber det av litt utover dagen, for så å hoste litt mot leggetid igjen. Hun er ikke snørrete lenger da, så det går kanskje rett vei! :)

I går brukte jeg formiddagen på å skifte på senga vår, og vaske sengeklærne. Overmadrassen ble litt bløt den også, men jeg orka ikke vaske den (den tørker aaaaaaldri), så jeg la den ut i solveggen. Der tørka den fort, og ikke lukter det spy av den heller! :) Var skikkelig fint vær ute i går, så vi trilla oss en tur litt senere på formiddagen! Så mange hestehover, så nå er det offisielt vår her i Trondheim! :ler2: På ettermiddagen kosa jeg med Ida mens sambo var på butikken, og gjorde seg klar til å dra på kino. Ei venninne kom og var sammen med Ida og meg, mens sambo og kompisen dro på kinoen. Vi jentene hadde det kjempekos, med aaaalt for mye smågodt og godis generelt på bordet! :ler: Ida trivdes også, selv om hun var litt trøtt. Vi badet henne før hun tok kvelden litt før 21.

Natta har vært litt roligere enn de tidligere i uka, Ida hosta ikke, men var litt urolig likevel. Vi våkna kl 8 (trodde jeg...), og sto opp litt før 9. Syntes det var litt vel tidlig at Ida våkna da, men jeg trodde det bare var fordi hun er litt pjusk. Men da vi hadde vært oppe en stund oppdaga jeg at vi har glemt å stille klokka, så vi våknet egentlig kl 9! :hoho: Så jeg synes denne formiddagen har flydd avgårde! :Hehe:

Er supert vær i dag også, er faktisk nærmere 30 grader i solveggen her! :overrasket: Blir lang trilletur i dag også, må jo nyte våren når vi har den! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff stakkars lille-... trist når de små blir syke.. :klem:

Jeg sitter her med :kaffe: og trykker på pc'en.

Vårlig ute. :)

:ler: Ja snart raser hun vel rundt og river med seg halvparten, DA kan vi klage over at ting er travelt!!

Håper du får en kjempefin søndag vennen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff stakkars lille-... trist når de små blir syke..  :klem:

Jeg sitter her med  :kaffe:  og trykker på pc'en.

Vårlig ute. :)

:ler: Ja snart raser hun vel rundt og river med seg halvparten, DA kan vi klage over at ting er travelt!!

Håper du får en kjempefin søndag vennen!  :klem:

Å ja, det er så fint vårvær ute nå! :) Får så lyst til å sette meg på en fortauskafe og kose meg! :briller2:

Vil tro vi får det meget travelt når de små begynner å bevege seg mer rundt selv, og ikke minst når de begynner å gå! :ler2: Da forsvinner sikkert de siste svangerskapskiloene mine! :hoho:

Takk for det, håper du får en fabelaktig søndag også snuppa! :klem:

----------------------------------------

Glemte å si at jeg fikk sånn vognskilt i posten i går, et sånn med navnet til Ida og fødselsdatoen. Fikk det gratis, og det er ikke verdens beste kvalitet på det. Men er så usikker på om jeg skal ha det på vogna hennes, eller om jeg skal henge det over senga hennes, evt på døra! :klø: Da har jeg visst noe å spekulere på i dag! :ler:

Jeg og Ida har nå hørt på musikk, og danset bittelitt! :hjerter: Hun liker spesielt Nelly Furtado med Say it right, og Bob Sinclair med Rock this party! :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia

Hvor har du fått sånn vognskilt? Synes det er så kult jeg! Vil også ha :)

Det er fantastisk vær ute i dag. Men jeg tviler på at jeg skal ute fordi. Emma er dårlig og jeg er ikke i form. Kjedelig når de små er syke. Synes så synd på dem. Ida er ikke blitt noe bedre hun heller?

Er innom dagboka di en del, men det er ikke alltid jeg har tid til å skrive. Bare innom å ser litt :ler:

TUSEN TAKK FOR DE FINE GAVENE ELIAS OG EMMA FIKK!!

De var midt i blinken ;)

God bedring :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du fått sånn vognskilt? Synes det er så kult jeg! Vil også ha :)

Det er fantastisk vær ute i dag. Men jeg tviler på at jeg skal ute fordi. Emma er dårlig og jeg er ikke i form. Kjedelig når de små er syke. Synes så synd på dem. Ida er ikke blitt noe bedre hun heller?

Er innom dagboka di en del, men det er ikke alltid jeg har tid til å skrive. Bare innom å ser litt :ler:

TUSEN TAKK FOR DE FINE GAVENE ELIAS OG EMMA FIKK!!

De var midt i blinken ;)

God bedring :klem:

Jeg registerte meg på Babybonus, for de hadde sånn kampanje om at alle som meldte seg inn innen et visst tidsrom fikk sånn skilt. Nå har de ikke den kampanjen lenger, men du kan bestille sånn skilt på feks www.barnevognskilt.no, også har jeg sett at Barnas hus har! :) Så det koster kr 259 på nettsiden, men de der er av myyyye bedre kvalitet enn det jeg har! ;) Kan legge ut bilde av skiltet mitt etterhvert, så får du se. Eller kanskje jeg sender det til deg på mms. Vi får se! :)

Vet du, været i dag har vært helt knall! :briller2: Jeg såg på gradestokken for ca en time siden, og da var det enda 10 grader i skyggen! Og det skal bli like fint helt til torsdag! :hoppe:

Huff, så leit at du og Emma er blitt syke... skal se dere har fått det samme som jeg hadde tidligere... Er helt forferdelig synd på de små når de er syke, er jo ikke noe man kan gjøre for å hjelpe dem! Ida hoster enda hun også ja, men det er ikke like surklete lenger. Så jeg øyner håp om at hun blir frisk i løpet av et par dager.

Synes det er imponerende at du er her såpass ofte som du er jeg, så ikke tenk på at du ikke rekker å si noe bestandig! :ler2:

Værsegod for gavene ja! :) Bare hyggelig å overraske litt! :sjarmor: Artig at Emma synes boka var så interessant! :rosasmil:

God bedrings :klem: til både deg og lille Emma!

:kyss: *spor*

:kys_2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så deilig vi har hatt det i dag! :rosasmil: Vi gikk en fin trilletur, med sol fra skyfri himmel! Da vi kom hjem hadde lillemor våknet, så da satte vi oss alle tre i solveggen og koste oss en stund! :hjerte: Ida har jo aldri vært ute på den måten før, bare sittet og sett på blomster, gress og busker. Hun har jo enten ligget i vogna si, eller har sovet. Hun ble veldig ivrig, og skulle helst borti alt sammen! :legrine: Gleder meg til hun blir litt eldre, og kan utforske hagen vår skikkelig! :) Det er enda 8 grader ute i skyggen, så dette har virkelig vært en vårdag! :briller2:

...har hatt klesvasken hengende ute også, så nå lukter det godt vårvær av dem! ;)

Sitter og ser på Supernanny på tv2 nå, jaggu for en unge hun ene jenta der! :overrasket: Om Ida blir sånn, så vet jeg ikke hva jeg gjør nei... :ler:

I kveld blir det rolig familieaften, Ida skal legge seg om en times tid og da skal jeg slappe av foran tvn vil jeg tro. Denne dagen har gått så fort, tror det er pga sommertiden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja man kan bli :sjokk: av de Nanny programmene! :grine:

men våre blir nok eeengler iforhold! ;) *bank i bordet*

Snuppa er skikkelig sutrete nå, får prøve å legge henne.

Har du faste leggetider?

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja man kan bli :sjokk: av de Nanny programmene!  :grine:

men våre blir nok eeengler iforhold! ;) *bank i bordet*

Snuppa er skikkelig sutrete nå, får prøve å legge henne.

Har du faste leggetider?

:kose:

Der var du også vet du! ;)

Ja, får helt bakoversveis av enkelte av de Nanny-programmene! :overrasket: Våre små har å bli engler ja, ellers vet vi jo hvem vi skal kontakte! ;)

Har fast leggetid kl 21 vi, men jeg prøver å få den nærmere 20.30 om dagen. Ida sov så lenge i ettermiddag at jeg tror jeg må vente til 21 før hun legger seg i kveld da... :sjenert:

:kose: og :kys_2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
:ler: Ida har vært så snakkesalig i dag! :hjerter: Har snakka høl i hodet på mora si! :ler2: Det nyeste på snakkefronten er å ha munnen lukket, samtidig som hun suger på underleppa, og sier en "mmmm"-lyd! :hjerte: Hun har også sagt "mamma" i dag, heeelt sikkert med mening også! ;):ler: Hun har faktisk sagt både mamma, pappa, navnet mitt ( :overrasket: ), bæ og trønderske ord som æ, mæ og dæ. Det er jo ikke med mening hun sier dette, men artig likevel! :rosasmil:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia

Kjempekult med skilt!! Vet ikke om vi kommer til å investere i det. Men jeg ville gjerne hatt om de var gratis ja ;) Har ikke sett noen med sånn skilt her jeg bor. det er kanskje ikke så lenge siden det ble populært? Synes ikke det er så lenge siden jeg hørte om de skilta..?

Hehe, må bare fortelle dette. Tror ikke jeg skrev om det i dagboka mi??

Bestefaren min var her i dag. Og han liker slettes ikke Elias-navnet. Hva skulle dere kalle gutten igjen? Elias, sier jeg. Åh, herregud, for et navn. Dere må skjønne han kommer til å bli mobbet på skolen med det navnet :legrine: Hoff, stakkars gutt!

Akkurat det samme sa han da han fikk vite navnet på sykehuset. For en fyr..man sier da ikke slikt uansett. Jeg ler bare av han jeg.. Elias begynner å bli et populært navn sier jeg. Da snur han ser bare vekk og grynter.. :ler:

Kjempefine bilder av lille Ida!!!Hun var sikkelig nuskete :) Men det er hun alltid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har vært på KG nå, ja... :sjenert:

Det ble plutselig mer å ta seg til etter at Burpelita kom til verden :rosasmil:

Hørtes ikke noe koselig ut med Ida-hosting som resulterte i spying :tristbla: Stakkars lille!! Ser ikke ut til at serumet mitt funka, hvertfall... :sjenert:

Ser at dere også hadde strålende vær igår. Det er herlig at det går mot lysere og varmere tider :sjarmor: Herlige bilder av Ida, både ute, og med drikkeglass! Hun virker ordentlig god :hjerter:

Du gjorde meg nysgjerrig på navnet ditt, når du sa Ida hadde "sagt" det... Prøver å tenke etter på hvilket navn som kan lages av babylyder ;)

Ha en fin mandagskveld! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...