Gå til innhold

Mine travle dager

Skrållan

Anbefalte innlegg

Grønnsåpe: God helg til deg også, og god bedring! :kose:

Ida har nå fått sin første paracet siden vi lå på barsel. Hun var ganske varm, og tydelig utilpass - og nå sover hun så søtt ved siden av meg. Stakkars snuppsi, ikke lett å bli vaksinert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og der sovnet (tror jeg..) Ida... nektet å sove i kveld, selv om hun var god og mett. Ikke var hun varm heller. :klø: Tror ikke det er så lenge til jeg tusler etter, er så trøtt etter natta, og tenkte å komme meg på trening i morgen tidlig. Vifårse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, mett! :ler: Vi hadde nesten akkurat gått fra middagsbordet da mamma, pappa og lillesøs grønnsåpe plutselig sto på døra her med masse pizza og brus! :ler2: Så nå føles det ut som om jeg er lille trille! :Hehe: Var utrolig hyggelig da! :Nikke: Ida har blitt litt vel skeptisk til "fremmede" nå da, så det ble litt surleppe og grining på henne innimellom, men det gikk da bra. (memo til meg selv: sosialisere Ida). Tidligere i dag har vi ikke gjort stort, sambo fikk et anfall og rydda en god del her da! :hjerte: feberen til Ida har forsvunnet, så hun har heldigvis vært i bedre humør! :)

I morgen skal vi dra ut til Rødde, og hente lillebroren til sambo. Han går på folkehøyskola der. Vi har tenkt å invitere han på søndagsmiddag en god stund, og det var først nå denne helga det passet for alle. Det blir nok veldig hyggelig, tenkte å dra han med på trilletur før vi serverer sambos hjemmesnekra pizza! :sikle: Pizza to dager på rad får bare passere, er jo ikke hver dag vi skeier ut sånn! :ler2: Desuten blir det godt for Ida å se et annet tryne enn bare mamma og pappa sitt igjen! :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at Ida er frisk! :)

Snuppa vår har også hatt litt feber,men fin nå.

Men pizza er jo bare det beste! :sjarmor::sikle:

:klem: god søndag! :kaffe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg med svogerbesøk og pizza!

...nå er det noen som hyler etter mat her, og det er ikke sambo, så jeg får stå til unsetning... :sjenert::hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt at Ida er frisk!

Snuppa vår har også hatt litt feber,men fin nå.

Men pizza er jo bare det beste!

god søndag!

Synes det er godt med frisk Ida jeg også, hun er i så mye bedre humør da! :ler: Godt å høre at snuppa deres har blitt bedre! :Nikke:

Pizza er rett og slett noe av det beste ja! :sikle:

God søndagskveld til deg! :klem:

Har bare tid til en :klem: nå, jeg.... Men kose dere med besøk og pizza i dag! :kyss:

En stor søndags :klem: tilbake! :) Vi har kost oss masse i dag, håper du og gutta har kost dere også! :kys_2:

Kos deg med svogerbesøk og pizza!

...nå er det noen som hyler etter mat her, og det er ikke sambo, så jeg får stå til unsetning... :sjenert::hjerter_rundt:

Vi har kosa oss masse, vil tro du har gjort det samme! ;) Kjenner til det fenomenet der noen hyler etter mat, og det virker som om den lille munnen tror at maten aldri kommer! :ler2::hjerter:

:kys_2:

...og :kys_2: !

Det glemte jeg!

Gooode Burpen! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har Ida-mor sovet en halvtimes tid allerede, goooodt for mor det! ;) Hun var så overtrøtt etter besøket i dag at det var bare hyl og grining på henne.

Dagen i dag har vært god! :) Vi startet med en litt for tidlig morgen etter min smak, sambo drev sagbruk, så kl 7 var jeg lyyys våken! :Gjesp: Ida våknet rundt kvart på 8, og vi sto opp i 9-tiden. Etter litt frokost å dusjing, dro vi for å hente svogersen, før vi dro hjem til oss igjen. Hadde planlagt å trille tur alle sammen, men så klart har det snøff og snødd og snødd, og ingen brøytebil har oppdaget det enda - så veiene og fortauene var rett og slett ufremkommelige. Så vi holdt oss inne istedet. Ida syntes det var moro med besøk i dag igjen, men sove ville hun ikke. Så midt under pizzamiddagen var hun så overtrøtt at jeg rett og slett måtte ta henne med inn på soverommet og puppe henne i søvn der... :sjenert: Fungerte bra da, og hun sov i nesten 1,5 time! :hoppe: Etter middagen slang jeg og svogersen oss foran tvn, mens sambo satt med pcn sin.

Sambo kjørte broren sin hjem for litt siden, og så badet han Ida da han kom hjem så jeg fikk slappe av litt! :sjarmor: Og nå sover hun søtt, mens mamman og pappan sitter foran hver sin pc... :ler2: Er ikke noe å se på tvn i kveld, Hombres står på her, men jeg orker ikke følge med. Blir vel senga om ikke så aaaalt for lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Deilig når de sover, særlig for mor ja! :ler:

Det som også er deilig, er at da blir snuppa så mye blidere når hun først er våken, når hun er skikkelig UTHVILT. :)

Oi snø altså? Her er det mildt, ikke et snøfnugg!

Så kos, at han bader Ida, må du be han om det?

Jeg må be mannen om det, føler meg av og til mor for han også... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Deilig når de sover, særlig for mor ja! :ler:

Det som også er deilig, er at da blir snuppa så mye blidere når hun først er våken, når hun er skikkelig UTHVILT. :)

Oi snø altså? Her er det mildt, ikke et snøfnugg!

Så kos, at han bader Ida, må du be han om det?

Jeg må be mannen om det, føler meg av og til mor for han også... :roll:

:vinke:

Helt enig i det at snuppene blir så mye gladere etter å ha sovet godt! :Nikke: Og det er også deilig for mor! :ler2:

Huff ja, her har vi snø - igjen... den hadde smeltet, og veiene var tørre og fine. Men så våknet vi plutselig i helga til masse snø igjen... :sur: Vil ha vår jeg nå!

Det er litt begge deler ang sambo og Ida-bading...noen ganger gjør han det uten at jeg trenger å si noe, andre ganger må jeg mase litt. Men som oftest bader vi henne sammen da, så det er ikke så stort et problem her i huset. Er mye annet jeg må be sambo gjøre da, så jeg føler meg litt som en mor for han jeg også noen ganger... :sjenert: Er vel bare sånn mannfolk er vil jeg tro! :forvirret:

Stor mandags :klem: og et :kys_2:

Endret av Skrållan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en dag er snart over... eller, snart og snart! :ler: Natta var god, Ida våknet på slaget 5 for nattmat, før hun sov til kvart over 8. Tror det er pga at det er lysere ute som gjør at hun ikke vil sove lenger. Vi sto opp rundt 9. Har egentlig ikke gjort så mye i dag, jeg har vasket klær og gjort småting her hjemme. Sambo dro på skolen til kl 15, og da han dro ble Ida så trøtt at jeg la henne i senga vår så hun fikk sove litt. Tror hun trivdes godt oppi der, for hun sov i 2 timer! :overrasket: Etter en time, så våknet hun da, men jeg la meg sammen med henne og da sov hun en time til. Jeg fikk ikke sove da, men det var så godt å ligge ansikt mot ansikt, og kjenne varmen fra den lille kroppen, og kjenne pusten hennes mot ansiktet mitt! :hjerte: Hun våknet da sambo kom hjem, og da var hun sååååå blid! :hjerter: Smilte og gjorde seg til og i det hele tatt! :) Nå ligger hun på matta på gulvet og øver seg på å rulle mot venstre side, hun har en tendens til å bare rulle mot høyre...

I kveld skal jeg bare slappe av, regner med jeg skal se Criminal minds før jeg legger meg. I morgen skal jeg på linsekontroll kl 11.30, også stikker jeg innom noen butikker for litt minishopping med det samme! :sjarmor:

Her er en hilsen fra Ida, hun får bestandig så lyst til å hamre løs på tastaturet når jeg skriver! :ler:

bg vbfhmjmjggggggggggggggggggggggggggggggæggggggggggggggcxbgmnj ------jkkil-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med litt :kose: på søteste Skrållan!

Må skrive mer seinere, for det er noen som leverte en skikkelig blautfis her nå, og kjenner jeg henne rett, begynner hun å hyle om akkurat 20 sekunder, for den bleia vil hun ikke ha på seg... :hoho:

Jepp, der kom hylet :ler2:

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom med litt  på søteste Skrållan!

Må skrive mer seinere, for det er noen som leverte en skikkelig blautfis her nå, og kjenner jeg henne rett, begynner hun å hyle om akkurat 20 sekunder, for den bleia vil hun ikke ha på seg...

Jepp, der kom hylet

:ler: Herlige Burpelita som har så sterke meninger allerede! :hjerte:

:kyss: , :klem: og :kose: på verdens søteste Burpen!

-----------------------------------------------------------

Ida er syyyyyyk....:grine: Hun hoster så fælt, og har masse slim i halsen sin... stakkars snuppsi mi... :tristbla: Hun har ikke feber, enda, håper den holder seg unna og at hosten bare er noe forbigående! :Nikke: Akkurat nå ligger hun i senga til meg og sambo, og sover så søtt! :hjerter:

I natt har jeg sovet bare 3 timer, så jeg er litt :Gjesp: Fikk ikke sove, for Ida hosta og sambo snorka... :sjenert: Stod opp og dro på linsekontrollen min til kl 11.30, og det gikk jo bra. Jeg ser litt dårligere nå, siden jeg ammer. Er visst noe sammenheng der, som jeg ikke helt forstår! :ler2: Men den hyggelige optikeren min vil ikke gjøre noe med det, siden det mest sannsynlig er noe forbigående. Etter timen dro jeg på minishopping, kjøpte meg hårfarge, så nå skal jeg få litt freshere hår snart! :sexy: Ellers kjøpte jeg meg nye hårstrikker, amme-te, dentinox, flere smokker til Ida, en ny tynn lue til Ida... og matvarer. Fant en søøøt genser til Ida på H&M, en lyserosa som det sto "I love mummy" på, men den glemte jeg så klart å kjøpe... :Hehe: Etter shoppingen tok jeg bussen hjem igjen (aaaahhh... nye busstider var det også, helt håpløst) til syke Ida og pappan, som har vært så snill og holdt fortet her hjemme mens jeg var borte. :hjerte: Nå sitter jeg her og venter på Home and away ( :rodme: ) før det blir kyllingfilet til middag! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det sammenheng mellom amming og syn...!? :overrasket:

...men det må jo brukes for alt det er verdt! :legrine: "Kjære, kan du tørke støv og støvsuge her? Jeg seeeeer ikke støvet og hybelkaninene, skjønner'u!" :sjarmor:

Takk for tipset, søta!! :kyss:

Stakkars Ida som er litt schøla... :tristbla: Håper hun blir frisk som en fisk fortere enn fortest! :Nikke:

*sender over litt :perebrus: -serum til søte Ida*

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det sammenheng mellom amming og syn...!? :overrasket:

...men det må jo brukes for alt det er verdt! :legrine: "Kjære, kan du tørke støv og støvsuge her? Jeg seeeeer ikke støvet og hybelkaninene, skjønner'u!" :sjarmor:

Takk for tipset, søta!! :kyss:

Stakkars Ida som er litt schøla... :tristbla: Håper hun blir frisk som en fisk fortere enn fortest! :Nikke:

*sender over litt :perebrus: -serum til søte Ida*

:kose:

Ja, jeg ble litt :overrasket: over at det finnes en sammenheng jeg også, men det er visst normalt å se litt dårligere når man ammer! Var visst noe med blodsukkeret som gjorde det! :Nikke:

.. :hoho: genialt å bruke det mot samboerne våre! :legrine: Men min ser nok ikke støvet han heller, selv om han ikke ammer... :sjenert::ler:

Huff ja, stakkars snuppa mi! :grine: Har ikke feber da, og det er positivt! :) Hun takker og bukker for serumet, og blir nok frisk som en sprellende fisk innen i morgen! :sjarmor:

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ida har ikke blitt frisk som en fisk. I morges hosta hun så hun brakk seg, og det var ikke så trivelig for mammaen å høre på... :grine: Så vi dro på apoteket og kjøpte en hostesaft jeg fikk tips om, som skulle virke superkjapt. Vel, den likte hun ikke! Hun spydde og spydde, og hele jenta ble klissvåt etterpå, pluss sofaen og vippestolen hennes.. :sjenert: Gikk litt bedre da hun fikk hostesaft til kvelden, men hun sutra og bar seg - helt tydelig at den ikke falt i smak! :tristbla: Ble sengetid litt senere enn antatt i kveld, grunnet en overraskelsesbleie - så vi måtte bade henne først! :ler: Nå ligger hun i senga, men vil så absolutt ikke sove..

Ellers har dagen gått med til mye Ida, og litt husarbeid. Har av en eller annen grunn blitt hekta på Facebook, håper det bare er en døgnflue! :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj... :kose: på Ida... Håper hun er bedre!

Herlig bilde av snuppa da... :ler2: De blir så fort store... :legrine:

Jeg har vært superlite på KG den siste uka - men det har egentlig vært deilig med en liten pause. Da jeg oppdaterte dagboka mi i morges, hadde jeg ikke skrevet i den på 8 :overrasket: dager!

Håper våren har kommet skikkelig til dere også... :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia

Søte Ida :hjerter_rundt: Fotogen liten jente :)

Må innom en liten tur. Lite tid til KG for tiden. 2 små barn= lite tid til annet. Nå blir det gjort lite husarbeid :ler: KOM Å SE :legrine:

God bedring til Ida :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...