Gå til innhold

Mine travle dager

Skrållan

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, da har enda en helg flydd avsted. For min del har helga bestått av store deler sofa, og lite Ida... :grine: Heldigvis har Ida det supert sammen med pappan sin, så den delen er grei. Er verre med min dårlige samvittighet over å være syk og giddaslaus... :sjenert:

Fredagen var ganske hard, da var jeg og Ida hjemme alene fra 8 til nærmere 16. Jeg ble ganske utslitt av det, selv om Ida var ganske snill å ha med å gjøre. Hun ble ganske lei av mamman sin til slutt da, for jeg ville bare ligge på sofaen og kose - mens hun ville opp og stå... :ler: Det endte med at hun kjefta ganske kraftig på meg, og ga meg "sinna-blikket" ganske lenge etterpå! :ler2: Til slutt sovna hun, og da kunne jeg også legge meg ned litt. Var innmari herlig å få sambo hjem igjen, da kunne jeg virkelig slappe av med god samvittighet! :sjarmor: Lørdag ble også tilbragt i sofaen, sambo var hjemme hele dagen så det var ikke noe problem. Prøvde å leke litt med snuppa innimellom, men jeg trivdes best i liggende stilling gitt... I dag har jeg vært i litt bedre form, har så langt klart meg med bare 2 paracet! :hoppe: Kommer til å ta 2 til til natta da men... Har ligget litt i sofaen i dag også, men kjenner det går bedre å sitte i oppreist stilling også! Håper jeg blir enda bedre til i morgen, for da skal jeg og vesla være alene fra 10-17.30.... Nå sitter jeg her og har på tv3 (Bad boys 2), men jeg tror ikke jeg har kastet så mye som et blikk på filmen! :ler2:

Ida har vært litt blæh de siste dagene, for å si det rett ut... :sjenert: Hun er så veldig grinete, og det er tydelig at det klør værre enn verst i munnen hennes. Håper virkelig de tenna kan komme snart, så hun blir snill igjen... :Hehe: men hun er jo så god innimellom også da, hun har omsider oppdaget at hun har tær (før var det bare knærne som var spennende), så hun hiver seg etter tærne eller sokkene så fort hun har muligheten! :ler::hjerte:

Nå husker jeg plutselig ikke noe mer å skrive om... :ler: Håper å kunne ta dagbokrunden i morgen, men kan ikke garantere at jeg får det til før sambo kommer hjem....

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia

Hei sladrisen!

Håper jeg får noe å sladre om snart ;) Noe er helt klart på gang her, men jeg tror det kan dryge litt enda.

Hvordan er formen din nå? Håper den blir bedre snart. Vet hvordan det er å ha dårlig samvittighet for å ikke leke med tuppa. Ser for meg ansiktet til Emma..hun blir så skuffet :tristbla: Godt at sambo tar seg av henne når han kommer hjem fra skolen :Nikke: Det virker som han er snill :)

Ha en fin dag :klem:

Du får nok høre fra meg om noe skjer og jeg ikke kan skrive selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper formen din er bedre i dag, og at Ida er snill med mamma'n sin... ;)

Er jo så spennende hos marthepia nå, og jeg hopper liksom litt til når jeg ser at det er du som har siste innlegg... :sjarmor: Det er stas å være sladris... :ler2:

Håper dagen en bra... :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia

Er ikke så spennende enda Crash. Er ikke så mye som skjer, bare litt vondt. Men det er et godt tegn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare kjapt :hoppe: litt for at det endelig er i gang inne hos marthepia! :hoppe: håper du snart får møte din lille gutt, jeg er klar til å sladre! :sjarmor:

...og så tusler jeg tilbake til senga.. :)

kommer innom og oppdaterer her litt senere i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper formen din er bedre nå, vennen! :kose: Ikke noe gøy å være syk :riste:

Satser på at det er tenner på gang hos Ida, og at det er derfor hun har vært grinete. Stakkars lille Ida,- det er nok ikke noe godt å få tenner... :tristbla: Men de trengs jo, og på et tidspunkt må de jo komme! :rosasmil:

Heeeerlig at hun har finni tærne sine!! :legrine: Tenk for en verden de små lever i... Det må være en skikkelig oppdagelsesreise! Synd vi ikke husker noe fra den tida... :sjenert:

Ha en kjempefin dag!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sladrisen!

Håper jeg får noe å sladre om snart ;) Noe er helt klart på gang her, men jeg tror det kan dryge litt enda.

Hvordan er formen din nå? Håper den blir bedre snart. Vet hvordan det er å ha dårlig samvittighet for å ikke leke med tuppa. Ser for meg ansiktet til Emma..hun blir så skuffet :tristbla: Godt at sambo tar seg av henne når han kommer hjem fra skolen :Nikke: Det virker som han er snill :)

Ha en fin dag :klem:

Du får nok høre fra meg om noe skjer og jeg ikke kan skrive selv.

Heia du fødende kvinne! :sjarmor:

Er så superspennende hos deg nå, gleder meg sånn til jeg får neste melding fra deg! :hoppe: Tenker masse på deg!

Formen min er som før, verken bedre eller dårligere. Det ser jeg på som et godt tegn, da kan det jo bare bli bedre! ;) Huff, får så vondt av Ida jeg også, når hun ligger og kjeder seg og jeg ikke orker å holde henne... :tristbla: Sambo er kjempesnill og god som tar seg av snuppa nå disse dagene, han er så skjønn! :hjerte:

Ha en fin dag du også, og lykke til med fødselen! :klem:

Håper formen din er bedre i dag, og at Ida er snill med mamma'n sin... ;)

Er jo så spennende hos marthepia nå, og jeg hopper liksom litt til når jeg ser at det er du som har siste innlegg... :sjarmor: Det er stas å være sladris... :ler2:

Håper dagen en bra... :kyss:

Huff, gårdagen ble ikke god... :riste: Men mer om det lenger ned... Var ikke helt i form, og Ida var heller ikke snill med mamman sin... :overrasket:

Å ja, det er såååå moro med marthepia nå!! :hoppe: Sladris-oppdraget er skikkelig artig, sitter jo her på nåler og venter på neste melding fra henne! :ler:

:kyss: tilbake på Cr@sh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt i hundre i dag jeg, er så gira på marthepias vegne! :sjarmor: men nå må jeg roe ned litt, kjenner feberen går opp - for snakk om temperatursvigninger på meg! :ler2:

I går var jeg og Ida alene fra morgenen av, og det gikk sånn greit nok til å begynne med. Jeg var passe brukbar, og hun var snill. men så snudde hun plutselig på flisa, og jeg ble bare varmere og varmere... da jeg begynte å bli svimmel i tillegg, så måtte jeg kaste inn håndkleet og få sambo hjem... :sjenert: Han kom heldigvis ganske fort, og tok over Ida-mor! :hjerte: han er så snill nå mens jeg er dårlig, baker brød og gjør husarbeid, passer jenta og leker med henne... Gode sambo! :hjerter_rundt: Resten av dagen holdt jeg meg i ro, mens feberen herjet i kroppen. Sambo sa jeg hadde fått igjen litt ansiktsfarge (har visst vært likblek et par dager), men jeg var enda varm å kjenne på. Håper virkelig dette går over snart, er lei av å ikke være istand til å ta vare på Ida nå jeg...

Ida har vært så snill en jente på nettene de siste dagene! :sjarmor: Hun sovner til vanlig tid, kl 21, og har - 3 netter på rad- sovet helt til halv 7-7 tiden før hun vil ha nattmat! :sjarmor: Mamma like! :ler: Og hun sovner som regel fint igjen etterpå, og sover til 9! :hoppe: I morges tulla hun litt da, for det var så lyst på rommet at hun trodde det var skikkelig morgen kl 9... Men hun sovna da til slutt!

I går hadde Ida sin første au-au-ulykke også.. :grine: Hun satt i fanget til sambo, de satt ved pcn hans og kosa seg. Så snur hun seg og tar på oljeovnen vår som står rett ved er, hun skal jo ta på alt hun finner.. Og dere kan tro lille jenta hylte til, hun gråt ganske sårt en stund... :grine: var ikke så moro for mammahjertet å høre på, og slettes ikke å se de røde merkene som dukka opp på 2 fingre... :tristbla: Vi holdt handa under kaldt vann, og smurte på aloe vera-krem, og da ble hun stille. I dag ser vi nesten ikke sårene, så det har jo gått bra...

I dag har jeg ingen planer, annet enn å sladre for marthepia! :sjarmor: Driver og vasker litt klær, også trenger gulvene å støvsuges... sambo er hjemme i dag, heldigvis! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper formen din er bedre nå, vennen! :kose: Ikke noe gøy å være syk :riste:

Satser på at det er tenner på gang hos Ida, og at det er derfor hun har vært grinete. Stakkars lille Ida,- det er nok ikke noe godt å få tenner...  :tristbla: Men de trengs jo, og på et tidspunkt må de jo komme! :rosasmil:

Heeeerlig at hun har finni tærne sine!! :legrine: Tenk for en verden de små lever i... Det må være en skikkelig oppdagelsesreise! Synd vi ikke husker noe fra den tida... :sjenert:

Ha en kjempefin dag!

Formen er bittelitt bedre nå, men jeg blir fort utslitt om jeg rører på meg.

Tror det er tenner på gang i munnen på vesla ja, hun har blitt enda mer febrilsk på å stappe noe inni gapet heeeele tiden, pluss at bæsjinga hennes har forandra seg. Det skal visst ha en sammenheng, så vidt jeg har fått med meg! ;) Tennene trengs så absolutt, og som du sier - på et eller annet tidspunkt må d jo komme! :)

Ja, hun er så herlig der hun ligger og tafser på tærne sine og fniser! :hjerter_rundt: Du må glede deg til Burpelita blir så stor, det er så artig å se henne ligge og prøve å ta av sokken for å ta på tærne! :legrine: Skulle gjerne ha huska litt fra spedbarnsperioden vi voksne ja.. de opplever jo daglig noe nytt, som trenger å fordøyes.. :rosasmil:

Ha en flotters dag du også, sammen med din superskjønne datter og sambo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi nettopp spist deilig lasagne-middag! :sikle: Sambo som lagde den, og da smaker det jo ekstra godt! ;) jeg og Ida har vært alene et par timer nå i ettermiddag, sambo måtte dra på verksted med møkkabilen vår. Men nå skal den visstnok bli fin igjen, vi får den tilbake i morgen - om alt går etter planen. Ida var i klengehumøret mens sambo var borte, så jeg måtte virkelig anstrenge meg for å holde energien på topp og kunne leke med henne... Var forferdelig sliten da sambo kom hjem, og bare slengte meg ned på sofaen... :sjenert: Tror jeg blir å finne i liggende stilling der store deler av kvelden gitt... :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En liten tanke på morgenkvisten... det er rimelig vanskelig å spise frokost når man ikke klarer å puste gjennom nesa! :ler2: Ikke spesielt lekkert å puste og pese med munnen åpen, og full av mat... :sjenert: Kan ikke sambo komme hjem med nesespray snart da... :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med vel gjennomført sladrisoppdrag! Sant det er stas? :sjarmor:

Kjedelig å høre at du er tett i pappen og at feberen (og Ida :ler: ) ikke har vært grei med deg... :kose: Håper du blir bedre NÅ!

Ida sikler og står på? Det gjør Lillegutt også - og i går tittet det fram to små riskorn nede :legrine: Utrolig så fort det går... Den "lille babyen min" får tenner! *sukk*

Håper dagen er bra! :klem: og GOD BEDRING!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med vel gjennomført sladrisoppdrag! Sant det er stas? :sjarmor:

Kjedelig å høre at du er tett i pappen og at feberen (og Ida :ler: ) ikke har vært grei med deg... :kose: Håper du blir bedre NÅ!

Ida sikler og står på? Det gjør Lillegutt også - og i går tittet det fram to små riskorn nede :legrine: Utrolig så fort det går... Den "lille babyen min" får tenner! *sukk*

Håper dagen er bra! :klem: og GOD BEDRING!

Takk for det! :sjarmor: Og ja, sladrisoppdrag er kjempestas! :legrine:

Hihi, jeg ble litt lei av den slemme feberen og Ida, men nå er jeg blitt litt bedre! :hoppe: Kjennes ut som om feberen er borte, men jeg er fremdeles litt slapp og blir fort svimmel om jeg rører meg for mye...

Åååå... gratulerer så mye til Lillegutt med sine første 2 tenner! :legrine: Er vel ikke så lenge til den første kommer opp her også, hun sikler og biter seg fast i alt hun finner om dagen! :ler2:

Håper du også får en flotters dag, og god helg til deg og gutta dine! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er helg! :sjarmor: Er ikke så lenge siden det var helg, men stas likevel! :ler: Og endelig fikk jeg tid og ork til en liten oppdatering her inne, har hengt litt mer i marthepias dagbok de siste dagene enn min egen! :rosasmil:

Onsdag gikk med til å slaaaaaappe av, sov så lite natt til onsdag siden jeg var så gira på marthepias vegne... :sjenert::ler: Sambo lo av meg siden jeg ikke fikk sove etter jeg fikk bilde av den skjønne prinsen, men da han fikk se bildet - så var han enig i at det var en fin gutt! :hjerter: På torsdag så var vi på 5 månederskontroll med lille prinsessa vår, og hun er jo ikke lita lenger... Hun veier nå 7505 gram og er 67 cm lang! Store jenta vår! :hjerte: Vaksinen gikk ikke så bra, jeg er sikker på at Ida skjønte hva som kom, for hun begynte å hylgrine før HS fant frem sprøytene... Og det var sånn en sår gråt, av den typen hun får når hun er redd eller har vondt... stakkars snuppa mi... :grine: Hun ble så blodig fornærma da hun fikk den første, og grein leeenge. helsesøstra var litt usikker på om hun turte å sette den andre, men jeg sa at det var bare å kjøre på. Bedre å få det unnagjort tenkte jeg... :sjenert: Hun grein jo så klart enda mer da, men hun roet seg etterhvert. Sist hun ble vaksinert, så ble hun så sutrete og klengete på dagen, så jeg ble superoverrasket over at Ida var i så god form på ettermiddagen i går. Hun var jo sitt vanlige jeg! :) Så da dro vi på babysvømming som vanlig, men der ble hun så sutrete at vi dro hjem litt før de andre... Det gikk greit å legge henne i går, men så slo vaksinen inn... For en natt vi har hatt! :overrasket:

Det begynte da jeg og sambo gikk og la oss, og sambos mobil begynte å ringe. Ida bråvåknet, og satte i gang å grine. Og hun grein og grein og grein... Ville ikke roe seg da vi la henne mellom oss engang. Etter en laaaang stund sovnet hun omsider, men hun skulle så klart ligge kliss inntil meg - så jeg har litt kink i ryggen og nakken i dag! :ler: Kl 1 våknet jeg av at det var 10 små fingre som utforsket ansiktet mitt, og sånn lå hun helt til kl 3. Lys våken, og det eneste hun ville var å klå på meg. Til slutt ble jeg så lei og vekte sambo som fikk ta over. Hun holdt det gående til nærmere halv 5, og da sovnet hun til gangs! Sov helt til kvart på 8 før hun ville ha "nattmat", og etter det sov vi jentene til halv 10. Sambo dro på skolen halv 8, men kom hjem igjen da vi våknet. Er passe trøtt i dag, hele familien. Ida ligger og snorker ved siden av meg nå, og sambo ligger på matta på gulvet og halvdormer! :ler2:

I dag har vi ikke så store planer, jeg har allerede støvsugd og lagt sammen et stativ med klær. Nå surrer en 40-vask i maskinen, og jeg må vel henge opp den når den blir ferdig. Skal også på butikken og handle inn til helga etterhvert, og kanskje trille en tur. Og forhåpentligvis slappe av... :Hehe:

God helg alle sammen! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg gruuuuer meg sånn til Burpelita skal få sprøyter!! :grine: Jeg syns jeg husker at det ikke er så veldig lenge siden Ida fikk noen sprøyter, jeg? :klø: Hvor ofte skal de få...!?

Skjønner godt at dere er slitne etter den natta dere hadde, altså :overrasket: Håper dere får hvilt ut litt i helga, og at Ida er i bedre form nå igjen!

:ler: litt av samboeren din som ligger på gulvet... :ler2:

Ha en strålende helg, vennen!

:kyss: , :kose: og :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg gruuuuer meg sånn til Burpelita skal få sprøyter!! :grine: Jeg syns jeg husker at det ikke er så veldig lenge siden Ida fikk noen sprøyter, jeg? :klø: Hvor ofte skal de få...!?

Skjønner godt at dere er slitne etter den natta dere hadde, altså :overrasket: Håper dere får hvilt ut litt i helga, og at Ida er i bedre form nå igjen!

:ler: litt av samboeren din som ligger på gulvet... :ler2:

Ha en strålende helg, vennen!

:kyss: , :kose: og :klem:

Det er ikke no' moro når de får sprøyter nei, særlig ikke når de hyler sånn som jenta mi... :grine: Det er ikke så lenge siden sist nei, de får sprøyter ved 3 og 5 mnd, og så er det heldigvis en pause til de er 12 mnd! :Nikke:

Virker ikke som om Ida er helt i form i dag heller, istad begynte hun å hylgrine over at hun ikke fikk leke med snuseska til sambo samtidig som hun fikk mat... :sjenert::ler2: Må kanskje være bittelitt forsiktig med hva vi sier og gjør i dag, hun er litt skjør! *fniiis*

:ler: sambo lå ikke lenge på gulvet, det var visst ikke så behagelig! :ler2:

Ha en fin helg du også søta! :)

:kyss: , :kose: og :klem: tilbake

edit: skriveleif

Endret av Skrållan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...