Skrållan Skrevet 25. januar 2007 Forfatter #681 Del Skrevet 25. januar 2007 Åh du.. Jeg kjenner til det der! Sambo er en stor snorker selv og det er veldig plagsomt når du har en liten baby som skal sove. Det hendte noen gang at Emma våknet av det. Gjett hvem som ble litt irritert!? Noen netter bare er sånn. Det hender med tuppa her enda. Hører henne i babysittern midt på natta. Plutselig begynner hun å grine noe forferdelig! Men det går over ganske fort da. Hun har nok mareritt tenker jeg. Men da hun lå på rommet vårt, i sin babytid, var det tennene som plagde henne mest tror jeg. Noen gang var hun så umulig at vi hadde i henne paracet. Da gikk det greit. Sndre ganger var det bare kos Arti drøm du hadde i natta! Når man begynner å drømme om KG da er man avhengig da Har selv drømt om KG så.. ← Ida har enda ikke våknet av sambos snorking, og det er jeg glad for! Holder lenge at jeg skal ligge der søvnløs, om ikke hun også skal våkne! I natt kom sambo med en bra kommentar da jeg vekte han pga snorkinga... Jeg sa: Du snorker! Han: Snorket jeg nå? Hm, det var rart! Ja, skikkelig mystisk du svarte jeg da! Ida våkner av mareritt noen ganger hun også,, er skikkelig grining da ja! Men som du sier, det er fort gjort å roe henne ned da. Sovner nesten med en gang jeg tar henne opp. Skal gi Ida paracet mot tennene vi også, når det blir mer ille. Er ikke godt verken for baby eller foreldre når de plages med tennene! Huff ja... er kanskje litt avhengig av KG! Godt å høre at flere drømmer om KG da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 25. januar 2007 Forfatter #682 Del Skrevet 25. januar 2007 Ny dag, nye muligheter... Atter en ganske søvnløs natt, denne gangen kan jeg ikke skylde på Ida - men sambo og meg selv.. Ida våknet derimot med et hyl kl 1 i natt igjen, men hun roet seg fort da jeg tok henne opp og la henne i senga vår. Hun brukte handa mi som koseklut til hun sovna søtt igjen! ...lurer nesten på om det er kaldt i senga hennes jeg, at det er derfor hun våkner. Det er innmari kaldt på soverommet for tiden, men Ida er jo godt kledd - og pakket inn i helseteppe og dyna. Kanskje vi må begynne med ullpledd over dyna... :klø: Uansett da, Ida sovna igjen og våkna ikek før 4 for nattmat. Greit nok det, men jeg fikk f**n ikke sove etterpå!! Lå og vridde meg og hørte på sambos snorking atter en natt. Prøvde å legge meg på sofaen istedet, men der var det så kaldt at jeg tusla inn på soverommet igjen.. Sovna like før 7, og fikk bare sove en time før Ida forlangte mer mat! Jeg sto opp i 10-tiden, og sambo og Ida har nettopp stått opp! Håper det er min tur til å sove i natt, har litt å ta igjen føler jeg! Vet ikke helt hva vi skal i dag jeg.. må støvsuge, også blir det vel trilletur etterhvert. Holder på å vaske klær også, så litt huslig er jeg selv om jeg er komatrøtt! Må mate Ida før jeg kan ta en runde i bøkene deres! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 25. januar 2007 Forfatter #683 Del Skrevet 25. januar 2007 :hoppe: Jeg har bestilt babysvømming-kurs! :hoppe: Det er kursstart i feb, eksakt dato har jeg så klart glemt... GLEDER MEG!! ...nå har jeg ca 1 mnd på å komme i såpass form at jeg tør å ha på meg bikini offentlig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 25. januar 2007 #684 Del Skrevet 25. januar 2007 Synes det er litt vanskelig å avgjøre om jeg har flest venninner eller venninser jeg! Den ene dagen er de venninner, den andre er de venninser.. Litt ustabile med andre ord! har i allefall 2 venninner jeg setter stor pris på, min barndomsvenninne, og en venninne som har barn. Hun siste forstår utmerket godt hvordan det er å være mor, og ble helt sjokkert da jeg fortalte hvordan de andre er mot meg nå (kom og fest-jentene). Skal innrømme at jeg barberte før jeg dro inn til føden jeg oså... Sto jo store deler av den første dagen med rier i dusjen vår, og da måtte jeg bare shave litt... Ikke så lett med rier, så bena ble litt sånn dårlig barbert - men barbert var de! Hadde også med meg barberhøvelen på sykehuset, så jeg fikk barbert skikkelig da magen var borte... sånn plastikkstol skulle jeg hatt jeg også... huske å kjøpe neste gang jeg skal ha barn! ← Hmm... :klø: Varierer det om venninnene dine er venninner eller venninser!? Skal oppklare i svaret ditt til LinKri, jeg Heldig du, om har ei venninne med barn! Jeg er førstemann ut, og får nok neppe noensomhelst forståelse fra noen hold,- verken fra venninner eller venninser Huff, jeg grøsser jeg, når jeg tenker på fødselen din... "Første dagen med rier", liksom... Sånn når det stod på, så du noen ende i det, eller? Åssen tenker du tilbake på fødselen nå? Plaststol tror jeg er en lur investering! Venninser ja... Husker ikke i hvilken dagbok det startet, er kanskje min sin - eller Cr@sh eller Burpen sin! Tror det var Burpen som skrev feil en gang, og skrev venninser istedet for venninner. Og så mobbet jeg og Cr@sh henne for det, og sånn oppsto begrepet venninser! Vet ikke åssen jeg skal beskrive venninser, de er ikke det beste man har - men man kan ikke være foruten! .... sorry om jeg husker feil Burpen, at det var Cr@sh som skrev feil, eller jeg... gullfisksyndrom og korttidsminneforening er en fin ting! ← Her trengs det en ordentlig Burpe-oppklaring, ja Venninser har ikke noenting med "kvaliteten" på vennskapet å gjøre... Det var rett og slett snakk om linser. Samboer'n til Skrållan var litt sur og grinete en dag, og ville ikke skifte på Ida, og Skrållan måtte derfor opp, og for å se noe, måtte hun ta på linsene. Og når hun først hadde tatt dem på, kunne hun ikke legge seg for å sove igjen... ...og da kommer Burpen (snill som hun er ) med tips om at flere av hennes venninser legger seg nedpå en time eller to med linser på. Dette syntes da Cr@sh var morsomt, og mått selvfølgelig mobbe meg litt. Skrållan "hang seg på bølgen"... ( til dere begge!! ) Hele greia starter her , for spesielt intresserte! (Jada, Burpen kjeder seg litt idag... ) Ny dag, nye muligheter... Atter en ganske søvnløs natt, denne gangen kan jeg ikke skylde på Ida - men sambo og meg selv.. Ida våknet derimot med et hyl kl 1 i natt igjen, men hun roet seg fort da jeg tok henne opp og la henne i senga vår. Hun brukte handa mi som koseklut til hun sovna søtt igjen! ...lurer nesten på om det er kaldt i senga hennes jeg, at det er derfor hun våkner. Det er innmari kaldt på soverommet for tiden, men Ida er jo godt kledd - og pakket inn i helseteppe og dyna. Kanskje vi må begynne med ullpledd over dyna... Uansett da, Ida sovna igjen og våkna ikek før 4 for nattmat. Greit nok det, men jeg fikk f**n ikke sove etterpå!! Lå og vridde meg og hørte på sambos snorking atter en natt. Prøvde å legge meg på sofaen istedet, men der var det så kaldt at jeg tusla inn på soverommet igjen.. Sovna like før 7, og fikk bare sove en time før Ida forlangte mer mat!← Uffda Ikke noe kjekt å ikke få sove, altså! Og snorking er irriterende Heldigvis så snorker ikke sambo (såsant han ikke er forkjøla). Må nesten fortelle om hvor slemme vi var med ei på håndballaget som snorka... Vi var på cup, og det var kun hun som hadde sovna (naturlig nok, for makan til snorking har jeg aldri hørt....), og ei annen og jeg ble så frustererte, for vi skulle jo tidlig opp dagen etter for å spille kamp, og vi skulle jo vinne, så vi MÅTTE sove... Vi tok rett og slett og kløyp sammen nesa hennes med en klesklype, sånn at hun måtte puste gjennom munnen. Da hun våkna dagen etter (fortsatt med klesklypa, selvfølgelig), hadde hun SKIKKELIG vondt i nesa. lypa hadde jo vært så stram... FYSJ, så slemme vi var! Men vi vant kampen, og hun andre og jeg, var mektig fornøyd med "oppdraget" vårt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 25. januar 2007 #685 Del Skrevet 25. januar 2007 :hoppe: Jeg har bestilt babysvømming-kurs! :hoppe: Det er kursstart i feb, eksakt dato har jeg så klart glemt... GLEDER MEG!! ...nå har jeg ca 1 mnd på å komme i såpass form at jeg tør å ha på meg bikini offentlig... ← Ååååååå, så kjekt!! Hvor mye betaler dere for hvor mange ganger? Jeg SKAL på babysvømming med Burpelita! Tror du ser fortreffende ut etter å ha fått Ida også, jeg, selvom jeg bare har sett bilder fra før hun kom! Søta ...du har nok ikke noen grunn til å ikke tørre ha på deg bikini, hvertfall! , og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 25. januar 2007 #686 Del Skrevet 25. januar 2007 hei snuppa... Så moro med babysvømming! Du er nok i form du, tenker jeg... du som går så mye tur... Skjønner du må være skikkelig trøtt i dag, ja! Det tar på med søvnløse netter. Jeg kan absolutt ikke klage, men i natt har vi også vært opp flere ganger pga Lillegutts tette nese... Håper du får en fin ettermiddag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 26. januar 2007 #687 Del Skrevet 26. januar 2007 God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 27. januar 2007 #688 Del Skrevet 27. januar 2007 God helg, vennen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 27. januar 2007 Forfatter #689 Del Skrevet 27. januar 2007 Heldig du, om har ei venninne med barn! Jeg er førstemann ut, og får nok neppe noensomhelst forståelse fra noen hold,- verken fra venninner eller venninser Huff, jeg grøsser jeg, når jeg tenker på fødselen din... "Første dagen med rier", liksom... Sånn når det stod på, så du noen ende i det, eller? Åssen tenker du tilbake på fødselen nå? Her trengs det en ordentlig Burpe-oppklaring, ja Må nesten fortelle om hvor slemme vi var med ei på håndballaget som snorka... Vi var på cup, og det var kun hun som hadde sovna (naturlig nok, for makan til snorking har jeg aldri hørt....), og ei annen og jeg ble så frustererte, for vi skulle jo tidlig opp dagen etter for å spille kamp, og vi skulle jo vinne, så vi MÅTTE sove... Vi tok rett og slett og kløyp sammen nesa hennes med en klesklype, sånn at hun måtte puste gjennom munnen. Da hun våkna dagen etter (fortsatt med klesklypa, selvfølgelig), hadde hun SKIKKELIG vondt i nesa. lypa hadde jo vært så stram... FYSJ, så slemme vi var! Men vi vant kampen, og hun andre og jeg, var mektig fornøyd med "oppdraget" vårt ← Er ganske heldig som har ei venninne med barn ja, og til sommeren skal hun ha nr 2! Hun ble sjokkert da jeg fortalte åssen de andre er mot meg for tiden, de var ikke sånn mot henne... Rart at jenter skal være så ekle mot hverandre innimellom! :klø: Nesten så jeg velger å spekulere i om det er sjalusi som ligger bak! Fødselen ja... det var en laaaang affære! Den første dagen var jeg en smule optimistisk til å begynne megd, hadde jo sånn tålelig vondt - og regna med å bli lagt inn da vi kom på sykehuset... Det ble jeg jo ikke før 3 eller 4 gang vi var der, og da hadde motet ramla ned i dass for å si det fint! Det var jo værst mens jeg var hjemme, hadde ingen muligheter på smertestillende - og der var helvetes vondt. Var så klar og hadde så vondt at jeg sippa da jeg ble lagt inn... Resten av fødselen gikk bra synes jeg, selv om jeg ble forferdelig dopa av lystgassen. Lå jo med den i 12 timer, og jeg har visst sagt og gjort ting som sambo ble litt skeptisk til! Kjentes ut som en utavdegsjælopplevelse, var helt snålt... Derfor ble jeg overlykkelig da jeg fikk epidural og ble meg selv igjen! Ida ble jo tatt med vakuum til slutt, for jeg hadde så dårlige rier. Jeg er overhodet ikke blitt skremt av det, har jo ikke født på noen annen måte.. Klart det var vondt da de satte vakuumet på plass, men det går fort over. Og da Ida kom ut, var alt verd det! Når jeg ser tilbake på det, så skjønner jeg ikke helt hvor jeg tok kreftene fra... Var jo våken i de 2 døgnene, uten mat og noe særlig drikke. Men smerten er glemt, og jeg føder gjerne igjen. Om noen år... Takk for Burpen-oppklaring! Utrolig hvor glemsk jeg er... Så slemme dere var med snorkejenta! men noen ganger så må man ty til drastiske tiltak for å få slutt på snorketortur! Ååååååå, så kjekt!! Hvor mye betaler dere for hvor mange ganger? Jeg SKAL på babysvømming med Burpelita! Tror du ser fortreffende ut etter å ha fått Ida også, jeg, selvom jeg bare har sett bilder fra før hun kom! Søta ...du har nok ikke noen grunn til å ikke tørre ha på deg bikini, hvertfall! ← Kjempekjekt, selv om de dumme venninnene mine klarte å ødelegge gleden over babysvømminga også... mer om det lenger ned! Vi betaler 1500 for 2 voksne og Ida, 10 kvelder. Da er det inkludert et møte med psykolog, fysioterapaut og flere andre om fordeler med babysvømming også! Anbefaler virkelig babysvømming med Burpelita ja, selv om jeg ikke har begynt med det selv enda... ...takk for det søta! Ser jo likens ut, bare et par kg mer rundt magen enn tidligere... blir nok bikini ja! , og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 27. januar 2007 Forfatter #690 Del Skrevet 27. januar 2007 hei snuppa... Så moro med babysvømming! Du er nok i form du, tenker jeg... du som går så mye tur... Skjønner du må være skikkelig trøtt i dag, ja! Det tar på med søvnløse netter. Jeg kan absolutt ikke klage, men i natt har vi også vært opp flere ganger pga Lillegutts tette nese... Håper du får en fin ettermiddag! ← hei vennen! Kjempestas med babysvømming, gleder meg skikkelig!! tror nok gårturene har hjulpet litt på formen ja, men jeg spiser litt for mye godis - så det går litt opp i opp... Skal prøve å skjærpe meg nå da! Søvnløse netter er noe herk! Heldigvis sover Ida da, så det er bare meg selv det går ut over.. men begynner å bli lei av å ligge våken hver natt nå! God helg! ← Goood helg til deg også! God helg, vennen! ← God helg snuppa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 27. januar 2007 Forfatter #691 Del Skrevet 27. januar 2007 Har hatt 4 våkenetter nå.. i natt våkna jeg 0155, og sov ikke mer enn det. Begynner å kjenne det på kroppen, er helt snål i hodet! Ja, som dere vet har jeg bestilt babysvømming! Senere den dagen jeg bestilte, så fikk jeg sms fra en av de venninnene mine om at hun feirer bursdagen sin med en fest den 15. feb, og kom kom kom. Vi skal på babysvømming den dagen, så jeg kan ikke komme (og ikke har jeg lyst heller...), og da presterte hun å si at hun blir lei seg om jeg ikke kommer og om jeg ikke kunne komme etter babysvømminga...Kjære meg, hva er poenget med å prøve å gi meg dårlig samvittighet for at jeg har bestilt babysvømming da? Og hvem i huleste heiteste fester på en torsdag? Så da sendte jeg en sms til bestevenninna mi i håp om å møte forståelse og gode ord der. men nei da, hun var akkurat likens! Sendte et litt krasst svar om at jeg betaler 1500 for svømminga, og at jeg IKKE akter å droppe den pga en fest! Så nå har jeg offisielt i "venninnene" mine, orker ikke å ta kontakt med dem før de oppfører seg som folk!! Det var dagens klagetale! Nå har vi rett og slett snødd inn! bare i natt og i løpet av dagen har det kommet laaaangt over 30 cm, oppå de digre massene det var fra før! Da vi skulle kjøre til butikken i dag var det umulig å se hvor vi kjørte, var så mye snø overalt! Så om noen savner snø, så er det bare å si fra - jeg sender en Norgespakke full! I dag har jeg og Ida vært ganske trøtt, så vi tok oss en dupp sammen på sofaen før middag! Var kjempedeilig, den trengte jeg for å si det sånn! Håper virkelig jeg får sove til natten igjen... Ida sov godt hun også, selv om hun lå og feis så det lukta skikkelig råtten gass i hele stua etterpå! I kveld skal jeg og sambo kose oss med potetgull og brus foran tvn! Skikkelig lørdagskos! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 27. januar 2007 #692 Del Skrevet 27. januar 2007 At det går an oppføre seg sånn mot venninner... de må jo skjønne at man har litt andre prioriteringer når man har barn. Mon tro om de hadde droppet teaterbilletter for en fest? :klø: Det år jo ut på det samme - man har betalt for noe man har lyst til å oppleve... Uff... ikke tenk mer på det! Men enig med du; lukter litt misunnelse faktisk.... Ha en deilig kveld... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 28. januar 2007 #693 Del Skrevet 28. januar 2007 Uffda.. kjipt å ha såmange våken netter vennen! Håper du snart får sovet mer! Jeg føler meg sååå heldig!! dattra mi sover heeele natta,fra midnatt til rundt 9! Hmm.. Ikke bry deg med de venninnene, du må prioritere det DU syns er viktigst! Tror ikke de helt forstår før de får barn selv nei... Gleder meg masse til babysvømming selv på mandag! Har du en fin helg da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 28. januar 2007 #694 Del Skrevet 28. januar 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 28. januar 2007 Forfatter #695 Del Skrevet 28. januar 2007 At det går an oppføre seg sånn mot venninner... de må jo skjønne at man har litt andre prioriteringer når man har barn. Mon tro om de hadde droppet teaterbilletter for en fest? Det år jo ut på det samme - man har betalt for noe man har lyst til å oppleve... Uff... ikke tenk mer på det! Men enig med du; lukter litt misunnelse faktisk.... Ha en deilig kveld... ← De hadde sikkert dratt på teateret, og deretter rett på fest! De tror jo at livet handler om å feste, så det hadde ikke forbauset meg om de hadde gjort det sånn! Vet at iallefall hun ene ("bestevenninnen" min) vil ha barn, men hun skal absolutt være gift først, og ha god jobb. God jobb har hun nå, og hun gifter seg neste sommer. Så da kommer det vel et barn etter det, og da skal jeg fryyyyde meg over alle overraskelsene hun får! *hevngjerrige meg* Ha en superflott søndag! Uffda.. kjipt å ha såmange våken netter vennen Håper du snart får sovet mer! Jeg føler meg sååå heldig!! dattra mi sover heeele natta,fra midnatt til rundt 9! Hmm.. Ikke bry deg med de venninnene, du må prioritere det DU syns er viktigst! Tror ikke de helt forstår før de får barn selv nei... Gleder meg masse til babysvømming selv på mandag! Har du en fin helg da? ← Utrolig fælt med så mange våkenetter, men i natt sov jeg!! Kjempedeilig, føler meg som et nytt menneske! Lille jenta di er virkelig et prakteksemplar, du har vært heldig med bestillingen der! Har sluttet å bry meg om venninnene nå, jeg er min egen herre og bestemmer over meg selv! Så deilig med babysvømming på mandag da! Kooos dere! Helga mi har vært veldig fin, har vært en skikkelig kose-seg-med-sambo-og-Ida-helg! Og sånne helger liker vi! Håper helga di har vært like fin! og ← tilbake til Cr@shelash! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 28. januar 2007 Forfatter #696 Del Skrevet 28. januar 2007 I går kveld hadde jeg og sambo en skikkelig kosestund med (alt for mye...) godis på bordet og Austin Powers på tvn! Er sånn humor som passer meg utmerket! I natt har jeg faktisk sovet!! Sovna som en stein med en gang vi la oss, og sov helt til Ida ble sulten i 4-tiden. Hun hadde grått litt før det, men det hadde ikke jeg hørt... Var kanskje litt i koma! Sov ikke fullt så bra etter nattamminga, men jeg sov helt til hun ville ha mat igjen i halv 9-tiden tror jeg det var. Etter det sov vi til nærmere halv 11 - kjempegodt! Føler meg som et helt nytt menneske i dag! Idag skal vi ta det med ro, skal straks ut og trille i det fine været. Er oppholds i dag, og da er det så fint å trille. Tenkte å ta med kameraet å ta bilde av all snøen rundt omkring, for det må dokumenteres! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest grønnsåpe Skrevet 28. januar 2007 #697 Del Skrevet 28. januar 2007 (endret) Gratulerer med søvn! hehe Endret 28. januar 2007 av grønnsåpe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 28. januar 2007 #698 Del Skrevet 28. januar 2007 Å så bra at du har fått sovet vennen! Takk for skryt, Ida er utrolig skjønn hun også! Kos dere på trilletur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marthepia Skrevet 28. januar 2007 #699 Del Skrevet 28. januar 2007 Jeg angrer på at jeg ikke var på babysvømming med Emma. Hadde store planer om det, men det ble aldri noe av. Denne gangen SKAL jeg ivei! Ja, skulle ikke du minne meg på det når den tid kom? :klø: Husker jeg helt feil. Når var det man kunne begynne på babysvømming? Ser så skrekkelig ut når man "slipper" babyen under vannet. det tror jeg ikke jeg vil. Uansett hva de sier til meg Ida høres så kos ut! Hun sover bra litjtuppa Blir godt når det er hele natta. Det er jo nesten det nå da. Godt for deg å få sove litt også. Uten å må stå opp for å amme. *Gruer meg til den tiden.. * Kos dere i kveld da! Se "a haunting" på discovery i kveld. Begynner kl. 22- 24. tror det er hver søndag!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 29. januar 2007 Forfatter #700 Del Skrevet 29. januar 2007 Legger ut noen bilder av all snøen vi har jeg... Kommer tilbake senere i dag med oppdatering, er alene med Ida så jeg har egentlig ikke tid til å sitte her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå