Gå til innhold

Mine travle dager

Skrållan

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei søta!

Flotte bilder av snuppa di... ho er bare helskjønn! :hjerter:

Godt å høre at du blir på KG! Din dagbok er en av de jeg bare må innom, så det hadde vært veldig trist syntes jeg... :kyss:

Deilig med shopping! Og det så ut som du hadde fått masse fint... :hoppe:

Håper dere har en fin helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia

For ei nydelig lita tulle! Hun blir bare søtere og søtere for hver dag :hjerter_rundt:

Emma har forresten sånn bukse som Ida har på seg+ gensern da. I str. 80. Myke behagelige klær til de små :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

memo til meg selv: IKKE legg ut på langtur med nye vintersko som ikke er gått inn... nå sitter jeg her med gnagsår på hokkelkula og midt på leggen! Men men, fikk no en fin tur da!

I dag har jeg og Ida vært endel alene siden sambo skulle på skolen. Klarte oss utmerket, jeg lagde sang til Ida som hun smilte godt av, hun fikk bæsja en real bleie, og vi trillet en lang tur til butikken! Tok meg 1 1/2 time å gå, men føret og mine vonde føtter har litt å si. Ellers i dag har jeg vasket utrolig mye klær, tørkestativet er helt nedlesset!

Ida og sambo sitter og ser "Slipp Jimmy fri", så jeg fikk litt tid på nettet nå! Eller, Ida sover på sambo ser jeg...

I morgen skal jeg komme meg på trening igjen. Må bare huske å ta opp litt melk fra fryseren... Skal bli godt å røre på kroppen igjen.

Har faktisk blitt invitert på vors i morgen! Blir litt sjokkert, tenker ikke folk på at jeg ammer? Så klart kunne jeg pumpet meg, men da måtte jeg jo ha begynt for flere dager siden for å få nok melk..! Tenker jeg holder meg hjemme med sambo og Ida jeg, kjenner så og si ingen på vorset uansett! Ikke savner jeg festing heller, føler jeg er litt for voksen til å fly på fest hver helg! (...sier en 23-åring...)

Huffda, gnagsår er ikke noe godt!! :grine:

...men hva er egentlig hokkelkula!? :sjenert:

Jeg er sikker på at du og Id har klart dere godt, ja :) Jeg lurer litt på om jeg klarer å ta meg av Burpelita heeeeeeeeelt alene på dagtid når sambo er på jobben... Hun kommer jo til å være der hele tiden. fikk litt småhtta i morges,- jeg kan jo ikke noe spebarnsførstehjelp :overrasket: Det må jeg jammen meg gjøre noe med! :Nikke:

Vet du, jeg kjenner meg sånn igjen i det du skriver med at du ikke savner festing... (...sier en 21-åring...) :ler2: Vi skulle bodd nærmere hverandre, for jeg tror vi er ganske så like!

Leste på nett nå at han som er siktet for å ha drept han legen som ikke er funnet enda, sto bak alle voldtektsforsøkene her i byen i fjor høst... Synes det er litt spooky at en drapsmann har lusket rundt her! Nå er jeg sjeleglad for at jeg tok mine forhåndregler! Men jeg synes det er litt unødvendig at han måtte bli drapsmann før han ble tatt!  :sur:

Åj, nå må jeg gå og pumpe meg kjenner jeg... Ida fikk flaske i stad, for jeg tok opp fra fryseren siden jeg liksom skulle på trening. Men nå er det spreng her!

Så guffent!! :overrasket: Håper'n aldri kommer ut... :frustrert::sinna:

Hva slags pumpe har du?

Kjøpte du før fødselen, eller venta du og så an behovet?

Se lille frøkna i vasken! :ler:

Heeeeeeeeeeerlig!! :hjerter:

Tror det bildet må ha påvirka meg litt, for i natt så drømte jeg at alle babyene på "mitt" sykehus ble lagt i vasken på badet, istedenfor den senga de får... :ler2: Jeg fikk Burpelita i natt, skjønner du, og da måtte jeg ut på badet hver gang jeg ville titte på henne!

:kyss: , :kose: og :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så herlig lita prinsesse

Takk for det! :klem:

Hei søta!

Flotte bilder av snuppa di... ho er bare helskjønn!

Godt å høre at du blir på KG! Din dagbok er en av de jeg bare må innom, så det hadde vært veldig trist syntes jeg...

Deilig med shopping! Og det så ut som du hadde fått masse fint...

Håper dere har en fin helg!

Hei vennen!

Takk for Ida-skryt, synes også hun er helskjønn! ;)

Kjempedeilig med shopping, i allefall når det meste var på salg! :sjarmor: Kan ikke komme unna at varer på salg frister mer enn varer med ordinær pris.... :sjenert:

Helga var fin, ha en flott dag! :kyss:

For ei nydelig lita tulle! Hun blir bare søtere og søtere for hver dag

Emma har forresten sånn bukse som Ida har på seg+ gensern da. I str. 80. Myke behagelige klær til de små

Tusen takk for datterskryt! :kose: Hun blir virkelig søtere og søtere for hver dag som går, og spesielt når hun er i godt humør! :ler:

Morsomt at Emma har likens bukse! Genseren er kjempesøt synes jeg! :hjerte: Ida har mye sånn type klær, sånne joggestoff-klær! Kjempekjekke klær for de små det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda, gnagsår er ikke noe godt!!

...men hva er egentlig hokkelkula!?

Jeg er sikker på at du og Id har klart dere godt, ja  Jeg lurer litt på om jeg klarer å ta meg av Burpelita heeeeeeeeelt alene på dagtid når sambo er på jobben... Hun kommer jo til å være der hele tiden. fikk litt småhtta i morges,- jeg kan jo ikke noe spebarnsførstehjelp  Det må jeg jammen meg gjøre noe med!

Vet du, jeg kjenner meg sånn igjen i det du skriver med at du ikke savner festing... (...sier en 21-åring...) Vi skulle bodd nærmere hverandre, for jeg tror vi er ganske så like!

Så guffent!! Håper'n aldri kommer ut... 

Hva slags pumpe har du?

Kjøpte du før fødselen, eller venta du og så an behovet?

Heeeeeeeeeeerlig!!

Tror det bildet må ha påvirka meg litt, for i natt så drømte jeg at alle babyene på "mitt" sykehus ble lagt i vasken på badet, istedenfor den senga de får... Jeg fikk Burpelita i natt,skjønner du, og da måtte jeg ut på badet hver gang jeg ville titte på henne!

:kyss: , :kose: og :klem:

Gnagsår er no' skikkelig herk!! :frustrert: Har ikke blitt så mye bedre heller, selv om jeg har på sånn Compeed gnagsår-plaster. Hokkelkula er de der kulene nede ved ankelen... heter ikke det hokkelkul da..? Er jeg på jordet nå? Mulig det er det trønderske ordet på de altså! :ler2:

Er overbevist om at du og Burpelita kommer til å klare dere utmerket mens din sambo er på jobb! :Nikke: Man må bare være klar over at det ikke er sikkert du får dusja eller gått på do når du helst vil, og om du får til det - så la det være en bonus! :ler: Ens egne behov havner jo sist, men om Burpelita blir flink til å sove på dagtid blir det jo ikke noe problem i det hele tatt. Og din sambo kommer nok til å hjelpe deg når han kommer hjem igjen, så du får hvilt litt! Det siste er vesentlig, jeg blir helt kake etter å ha hatt Ida alene noen timer - og da er jeg avhengig av litt tid for meg selv etterpå. Spebarnsførstehjelp er jeg ikke noe god på jeg heller... :sjenert: Kan ikke annet enn det som står i bøkene, men det er utrolig hvor mye instinktet hjelper til i sånne saker. Nå har vi heldigvis aldri havnet i noen situasjoner der vi har måttet kunne førstehjelp eller da!

Vi skulle definitivt bodd nærmere hverandre, så kunne vi ha møttes i helgene og IKKE festet! :ler2: tror nok vi er innmari like jeg også! ;)

Det er innmari guffent!! Det er sånne mennesker som ikke burde slippe ut av fengsel, sånne og Baneheia-gutta. De har jeg laaaangt oppi halsen! Hadde en lærer på videregående som var kompis med en av forsvarerne i baneheia-saken, og han fikk litt inside-info... :frustrert:

Jeg har en Medela elektrisk pumpe jeg! Har aldri stukket inn kontakten da, bruker bare batteri istedet. Snedig å kunne pumpe hvorsomhelst! :) Hadde pumpa i hus før fødselen ja, lånte den av et søskenbarn som ikke trenger den mere. Er glad jeg hadde den da den første sprengen slo inn i allefall, den klarte ikke Ida å få unna alene...

Takk for datterskryt! :kyss:

Morsom drøm!! :ler2: Hadde vært utrolig usnedig om det hadde vært sånn i virkeligheten, hadde vært fælt å puffa rundt på en vask om man skulle ut i gangen med babyen! :hoho:

:kyss: , :kose: og :klem: tilbake!

Jeg kjøpte den parfymen som står på vasken til sambo i julegave! :)

Gjorde du? så morsomt, for det gjorde jeg også! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg endelig tid til å sitte på nett igjen... Helgen har flydd avgårde, uten at jeg har gjort noenting... :ler: Søndagen holdt vi oss inne hele dagen ute var det så iskaldt at vi ikke ville ta med Ida ut. Her inne kosa vi oss bare værst, så masse på tv - og jammen fikk jeg ikke sneket meg til en liten dupp på sofaen mens Ida sov! :sjarmor: Har ikke duppet så sofaen siden før fødselen, så det var på tide for å si det sånn...

I dag har jeg og Ida vært alene igjen, sambo har vært på skolen - og før han dro var han så opptatt på dataen at jeg var ganske alene med henne da også. Ida har ikke vært så trivelig i dag, litt grinete og nektet å sove. I tillegg bæsja hun "ønskereprisen" på århundrets bæsjebleie, og hun så ikke ut!! :ler2: Hadde bæsj fra tærne og opp til midt på ryggen... da ble det bading på henne gitt! :ler: Skulle ha dusja jeg også, det får bli etterpå nå...

Skal egentlig på kafe med 2 venninser (hihi) om en time, men jeg vet jammen ikke om jeg orker... Er så klar etter dagen, pluss at jeg er så tett i nesa at jeg ikke får puste. Men om jeg avlyser blir de så sinna... de tror at man kan gjøre som før man fikk barn skjønner dere, og være såpass spontan og chic at man kan dra på kafe når som helst. Hadde det bare vært planlagt kafetur på formiddagen, så hadde det vært lettere for meg å bli med... GLEDER meg til de får barn selv, da får de seg en skikkelig overraskelse!! ;)

Ida er blitt så morsom for tiden! Hun har funnet ut at det bare er tull å snakke i normalt stemmeleie, det er myyyye morsommere å snakke i fistel!! :hoho: Så nå for tiden går skravla titt og ofte i fistel, og jeg og sambo holder på å le oss i hjel av henne! :hjerter:

nei, nå skal jeg amme vesla før jeg hopper i dusjen! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaah... nå har jeg litt Skrållan-tid! :sjarmor: Har hatt litt spa på badet, begynte med å klippe tånegler (fikk et lite hint fra sambo her en dag om at det var på tide...), før jeg hoppet i dusjen! :) Skrubbet hele kroppen med den nye skrubben min (som forresten er superdupergod) og barberte leggene! :hoppe: Nesten så jeg måtte finne frem jungelkniven for å få bort pelsen, men det gikk! :ler:Altså, når man har barn så er det ikke alltid man rekker å shave leggene....

Nå sitter jeg her og drikker ammete, og nyyyyter nesesprayen sambo kjøpte til meg! :ler2: I can breathe again!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia

Jeg vet akkurat hva du mener! her i gårn er det sjelden at leggene blir barberte. Men sambo sier ikke noe til det, han er vel blitt vant til det :ler:

Hadde litt marthetid i går jeg. Barberte legger, klippa tånegler og smørte meg inn i bodylotion etterpå. Høres kanskje ikke så uvanlig ut, men det er det her :sjenert: Lite tid til det ja.. Kan jo ta seg tid til det, men.. Hvorfor gjøre jeg ikke det da? Akkurat nå er det litt ekkelt på grunn av magen da. Jeg har den unnskyldinga. Men om sommern da barberer jeg ofte.

:klem:

Vil du tippe på tippelista mi? Prøver å samle opp gjettere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet akkurat hva du mener! her i gårn er det sjelden at leggene blir barberte. Men sambo sier ikke noe til det, han er vel blitt vant til det :ler:

Hadde litt marthetid i går jeg. Barberte legger, klippa tånegler og smørte meg inn i bodylotion etterpå. Høres kanskje ikke så uvanlig ut, men det er det her :sjenert: Lite tid til det ja.. Kan jo ta seg tid til det, men.. Hvorfor gjøre jeg ikke det da? Akkurat nå er det litt ekkelt på grunn av magen da. Jeg har den unnskyldinga. Men om sommern da barberer jeg ofte.

Vil du tippe på tippelista mi? Prøver å samle opp gjettere ;)

:ler: Morsomt at vi begge hadde vår tid i går, og shavet legger og klippet tånegler! Det er virkelig ikke hver dag man kan gjøre sånne luksusting... bodylotion smører jeg på etter hver dusj jeg da, ellers får jeg sandpapirhud! :sjenert: Skjønner UTMERKET at du dropper å shave legger og klippe tånegler nå mens magen er i veien, det gjorde jeg da jeg gikk med Ida også! :ler2: Er ikke så lett å få det til med diger mage gitt! :) På sommeren bruker jeg å barbere ofte jeg også, men nå er det greit med litt isolasjonspels! ;)

Jeg kommer innom dagboka di etterpå og tipper! ;)

-------------------------------------------------

Nå kom jeg og sambo nettopp inn etter en trilletur. Eller, det kan vel ikke kalles trilling.... Er så mye snø at det er umulig å komme seg frem, og Trondheim kommune har ikke hørt om brøyting. Så vi har da puffet vogna i snø til over hjula! *phu* Er visst meldt mer snø i løpet av dagen, men i morgen skal det visst regne igjen - og da blir det glatt!! :sur:

Har ikke så mye å fortelle egentlig, ble i allefall sånn at jeg ble hjemme fra kafeen i går. Sendte sms til hun ene venninna om at jeg ikke kom fordi jeg hadde vondt i hodet, var tett i nesa og Ida var i hyle-humør, men fikk bare til svar om jeg ikke kunne ta paracet og nesespray og komme likevel... Riktignok sendte jeg sambo på butikken så jeg fikk paracet og nesespray, men det ble jo så sent på kvelden før jeg evt kom meg nedover. Svarte aldri på sms'n hennes jeg.. mulig hun ble sinna for det, men nå er det jaggu på tide de skjønner at jeg har andre prioriteringer!

I kveld er det Grey's! :hoppe: Jeg og sambo skal koooose oss med potetgullrester fra helgen mens vi ser det, det gleder jeg meg til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg endelig tid til å sitte på nett igjen... Helgen har flydd avgårde, uten at jeg har gjort noenting... Søndagen holdt vi oss inne hele dagen ute var det så iskaldt at vi ikke ville ta med Ida ut. Her inne kosa vi oss bare værst, så masse på tv - og jammen fikk jeg ikke sneket meg til en liten dupp på sofaen mens Ida sov! Har ikke duppet så sofaen siden før fødselen, så det var på tide for å si det sånn...

I dag har jeg og Ida vært alene igjen, sambo har vært på skolen - og før han dro var han så opptatt på dataen at jeg var ganske alene med henne da også. Ida har ikke vært så trivelig i dag, litt grinete og nektet å sove. I tillegg bæsja hun "ønskereprisen" på århundrets bæsjebleie, og hun så ikke ut!! Hadde bæsj fra tærne og opp til midt på ryggen... da ble det bading på henne gitt! Skulle ha dusja jeg også, det får bli etterpå nå...

Skal egentlig på kafe med 2 venninser (hihi) om en time, men jeg vet jammen ikke om jeg orker... Er så klar etter dagen, pluss at jeg er så tett i nesa at jeg ikke får puste. Men om jeg avlyser blir de så sinna... de tror at man kan gjøre som før man fikk barn skjønner dere, og være såpass spontan og chic at man kan dra på kafe når som helst. Hadde det bare vært planlagt kafetur på formiddagen, så hadde det vært lettere for meg å bli med... GLEDER meg til de får barn selv, da får de seg en skikkelig overraskelse!!

Ida er blitt så morsom for tiden! Hun har funnet ut at det bare er tull å snakke i normalt stemmeleie, det er myyyye morsommere å snakke i fistel!! Så nå for tiden går skravla titt og ofte i fistel, og jeg og sambo holder på å le oss i hjel av henne!

Høres ut som at dere hadde en deilig helg ;)

Gleder meg til helgene med Burpelita og sambo :hjerte:

Måtte le av "ønskereprisen" til Ida :hoho:

Trodde ikke du og Cr@sh hadde noen venninser, jeg :erter::ler2::hoho: Blir kjekt når du kan le når de får barn, ja ;) De vil nok etterhvert skjønne hva det innebærer å få barn :Nikke:

"Å snakke i fistel"!? Hva er det for'no...? :klø:

Aaaah... nå har jeg litt Skrållan-tid! Har hatt litt spa på badet, begynte med å klippe tånegler (fikk et lite hint fra sambo her en dag om at det var på tide...), før jeg hoppet i dusjen! Skrubbet hele kroppen med den nye skrubben min (som forresten er superdupergod) og barberte leggene! Nesten så jeg måtte finne frem jungelkniven for å få bort pelsen, men det gikk! Altså, når man har barn så er det ikke alltid man rekker å shave leggene....

Nå sitter jeg her og drikker ammete, og nyyyyter nesesprayen sambo kjøpte til meg! :ler2: I can breathe again!!

Hørtes deilig ut med litt "Skrållan-tid" :rosasmil: Merker at det gror seg til innimellom her nå også... :sjenert:

Har egentlig bestemt meg for å ta "en runde" minst en gang i uka fra nå av... Vil jo ikke komme til føden seendes ut som noen urkvinne heller... :sjenert:

Jøss, så heldig du er som får puste!! :ler:

Har ikke så mye å fortelle egentlig, ble i allefall sånn at jeg ble hjemme fra kafeen i går. Sendte sms til hun ene venninna om at jeg ikke kom fordi jeg hadde vondt i hodet, var tett i nesa og Ida var i hyle-humør, men fikk bare til svar om jeg ikke kunne ta paracet og nesespray og komme likevel... Riktignok sendte jeg sambo på butikken så jeg fikk paracet og nesespray, men det ble jo så sent på kvelden før jeg evt kom meg nedover. Svarte aldri på sms'n hennes jeg.. mulig hun ble sinna for det, men nå er det jaggu på tide de skjønner at jeg har andre prioriteringer!

I kveld er det Grey's! :hoppe: Jeg og sambo skal koooose oss med potetgullrester fra helgen mens vi ser det, det gleder jeg meg til! :)

Må si at jeg syns det er litt merkelig oppførsel av venninnene dine :forvirret: Skjønner jo godt de vil treffe søte Skrållan, men en morstilværelse er litt annerledes enn en annen tilværelse. Og når man er litt småpjusk i tillegg...

:flekke: i venninnene, du ;)

...det kommer seg!

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trodde ikke du og Cr@sh hadde noen venninser, jeg

"Å snakke i fistel"!? Hva er det for'no...?

Hørtes deilig ut med litt "Skrållan-tid"  Merker at det gror seg til innimellom her nå også...

Har egentlig bestemt meg for å ta "en runde" minst en gang i uka fra nå av... Vil jo ikke komme til føden seendes ut som noen urkvinne heller...

Jøss, så heldig du er som får puste!!

Må si at jeg syns det er litt merkelig oppførsel av venninnene dine  Skjønner jo godt de vil treffe søte Skrållan, men en morstilværelse er litt annerledes enn en annen tilværelse. Og når man er litt småpjusk i tillegg...

:flekke: i venninnene, du ;)

...det kommer seg!

:hoho: Jeg og Cr@sh har vel ikke så maaange venninser, men vi tar vare på de vi har! :ler:

Å snakke i fistel er å snakke kjempelyst. Du vet Mariah Carey, som alltid MÅ synge kjempelyyyyyyyyyyyst i alle sangene sine? Det er fistel! :) Så når Ida snakker, så snakker hun kjempelyyyyst! :ler2:

Skrållan-tid er superdupert! :hoppe: Sambo og Ida fikk adgang forbudt på badet, så jeg fikk være for meg selv så lenge jeg ville! :) Det er utrolig hvor fort det gror igjen egentlig... Skal begynne å bli flinkere til å fjerne hår jeg også, særlig når det blir varmere i været! :Nikke: Urkvinne på føden blir sikkert sjarmerende! :ler: Men jeg tror ærlig talt de på føden har sett det meste før, så om du ikke rekker å fjerne litt hår før du kommer inn - så ser de ikke rart på deg for det! ;)

:ler: Jeg er innmari heldig som får puste! Får helt fnatt om jeg er så tett i nesen at jeg ikke kan puste gjennom den... :sjenert: Føler tungen min sveller opp, så jeg ikke får puste gjennom munnen også!

Venninnene mine er litt smårare innimellom... De får bare holde på! De vet jo hvor jeg bor, i tilfelle de MÅ treffe meg en dag. Og de vet utmerket godt at jeg er mest tilgjengelig på dagtid, så de får snu om litt på planene sine om de absolutt må på kafe! :flekke: til dem! ;)

:kyss: til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp: :Gjesp: Ida var i dårlig humør i natt, så jeg har ikke sovet så mye... Hun la seg greit til vanlig tid, men i 1-tiden våknet hun og nektet å sove mer. Hun tok ut smokken og kastet den rundt i senga si, og sutret og i det hele tatt. Jeg og sambo prøvde ALT for å roe henne ned, vi ga henne smokken, vi skiftet bleie, vi smurte på dentinox (jeg var sikker på at hun klødde sånn på gommene), jeg ammet henne, jeg bysset og vugget... så til slutt smurte vi på krem på fødselsmerket hun har i nakken, for det var så rødt og flasset. Deretter la vi henne på siden i senga vår, i håp om at hun skulle roe seg bedre mellom oss. Og joda, halv 4 sovnet hun søtt i senga vår igjen... Så det var tydeligvis fødselsmerket som plaget henne. Men fikk jeg sove da? Nope... jeg lå og hørte på snorkinga til sambo, og hørte etter om Ida pustet. Har jo hørt at barn ikke skal ligge på siden, at det er like "ille" som at de ligger på magen. Men til slutt fikk jeg heldigvis sove! :) Våknet igjen da klokka til sambo ringte 07.40, men duppet av til Ida våknet for mat i 8-tiden. Etter det ville hun ikke sove igjen, hun lå og ula og snakka til luften og kasta smokken rundt omkring igjen. Bestemte meg for å være hard, så jeg snudde meg på den andre siden og pakket dyna goooodt rundt ørene så jeg ikke skulle høre henne - og da sovna vi begge to! :ler2: Våknet 10.20, ikke helt uthvilt . men glad jeg fikk sove litt etter matingen værtfall. Sambo kom hjem halv 11, og etter det sto vi opp vi jentene også.

Idag er det minus 6,7 grader, og vi må vel på trilletur etterhvert så Ida får sove. Kanksje jeg og sambo tar en dupp samtidig med Ida også. Får se hvor godt hun sovner i kulda. Ellers i dag har vi planlagt butikktur, og jeg holder på å vaske klær. Skulle egentlig på byen i dag, men jeg orka jo ikke å stå opp samtidig med sambo... :sjenert: Kan hende vi tar det i morgen istedet.

:Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere venninser enn venninner... Tror jeg! :klø:

De er kjekke å ha :ler2:

Åh, kalles det for fistel? Da lærte jeg noe nytt idag og!

...man lærer så lenge man har venninser :hoho:

Du har nok rett i at de på føden har sett det meste før, men allikevel føler jeg meg skrekkelig ukomfortabel med å være "ustelt"... :sjenert: Huff, jeg kommer til å få fnatt når riene starter, om kaktusen ikke er tatt på en stund.

*Huske å kjøpe plastikkstol som jeg kan ha i dusjen, sånn at hvis kaktusen trengs å taes, så kan jeg hvertall hvile meg innimellom, eller henge over den under riene* :ler:

Jeg husker jeg var "gravid i nesa" tidlig i fjor høst. Det var helt forferdelig :overrasket: Måtte bruke nesespray leeeeeeenge, og følte meg kjempeslem mot Burpelita. Men hun hadde jo ikke fått det så mye bedre hvis jeg hadde daua av oksygenmangel da...

Ble så glad for å se deg her, for jeg er så fæl på å lage skrekkscenarioer når jeg sitter og leser skole... Var det ikke ei som ble knivstukket i Skrållan-land igår? Ifølge tankene mine, var det altså deg, de hadde bare bomma litt på alderen... :sjenert::overrasket:

Tenkte på stakkars lille Ida, og fikk helt vondt inni meg...

Jaja, Burpen, du må slutte å la tankene løpe løpsk! :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Myztica

Så herlig med litt luksus tid, det blir lite av det etter man har fått barn ja :Nikke: Må vel over med høvelen både her og der jeg også... Helst før jeg drar og svømmer igjen.. føler meg nesten som en varulv :ler: Ikke særlig pent nei.... :sjenert:

Kjenner godt til det der med venninne dine ja! Har et par-tre venninner som ikke har barn, og de tror det er akkurat som før.... Man kan ikke være så impulsiv lengre, man har jo faktisk noen andre å ta hensyn til.... :) Men driiit i dem, det har jeg gjort :ler:

Var er forskjellen på venninser og venninner?? :klø: Er venninser litt mindre venninner lissom...? :sjenert:

Jeg visste heller ikke om det med fistel... Ja, da er nok Ida og snuppa veldig like :ler:

Skulle ha gått tur i dag jeg og, men..... Synes det er litt kaldt. Da jeg stod opp var det minus 15, og nå er den minus 9... I solveggen her vel og merke... Og da er det vel litt kaldere ellers... eller? :klø: :sjenert:

Nå kupper jeg boka di :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia
:Gjesp: :Gjesp: Ida var i dårlig humør i natt, så jeg har ikke sovet så mye... Hun la seg greit til vanlig tid, men i 1-tiden våknet hun og nektet å sove mer. Hun tok ut smokken og kastet den rundt i senga si, og sutret og i det hele tatt. Jeg og sambo prøvde ALT for å roe henne ned, vi ga henne smokken, vi skiftet bleie, vi smurte på dentinox (jeg var sikker på at hun klødde sånn på gommene), jeg ammet henne, jeg bysset og vugget... så til slutt smurte vi på krem på fødselsmerket hun har i nakken, for det var så rødt og flasset. Deretter la vi henne på siden i senga vår, i håp om at hun skulle roe seg bedre mellom oss. Og joda, halv 4 sovnet hun søtt i senga vår igjen... Så det var tydeligvis fødselsmerket som plaget henne. Men fikk jeg sove da? Nope... jeg lå og hørte på snorkinga til sambo, og hørte etter om Ida pustet. Har jo hørt at barn ikke skal ligge på siden, at det er like "ille" som at de ligger på magen. Men til slutt fikk jeg heldigvis sove! :) Våknet igjen da klokka til sambo ringte 07.40, men duppet av til Ida våknet for mat i 8-tiden. Etter det ville hun ikke sove igjen, hun lå og ula og snakka til luften og kasta smokken rundt omkring igjen. Bestemte meg for å være hard, så jeg snudde meg på den andre siden og pakket dyna goooodt rundt ørene så jeg ikke skulle høre henne - og da sovna vi begge to! :ler2: Våknet 10.20, ikke helt uthvilt . men glad jeg fikk sove litt etter matingen værtfall. Sambo kom hjem halv 11, og etter det sto vi opp vi jentene også.

Åh du.. Jeg kjenner til det der! :ler: Sambo er en stor snorker selv og det er veldig plagsomt når du har en liten baby som skal sove. Det hendte noen gang at Emma våknet av det. Gjett hvem som ble litt irritert!? :sur:

Noen netter bare er sånn. Det hender med tuppa her enda. Hører henne i babysittern midt på natta. Plutselig begynner hun å grine noe forferdelig! Men det går over ganske fort da. Hun har nok mareritt tenker jeg. Men da hun lå på rommet vårt, i sin babytid, var det tennene som plagde henne mest tror jeg. Noen gang var hun så umulig at vi hadde i henne paracet. Da gikk det greit. Sndre ganger var det bare kos :)

Arti drøm du hadde i natta! :ler: Når man begynner å drømme om KG da er man avhengig da :legrine: Har selv drømt om KG så.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere venninser enn venninner... Tror jeg! :klø:

De er kjekke å ha :ler2:

Du har nok rett i at de på føden har sett det meste før, men allikevel føler jeg meg skrekkelig ukomfortabel med å være "ustelt"... :sjenert: Huff, jeg kommer til å få fnatt når riene starter, om kaktusen ikke er tatt på en stund.

*Huske å kjøpe plastikkstol som jeg kan ha i dusjen, sånn at hvis kaktusen trengs å taes, så kan jeg hvertall hvile meg innimellom, eller henge over den under riene* :ler:

Jeg husker jeg var "gravid i nesa" tidlig i fjor høst. Det var helt forferdelig  :overrasket: Måtte bruke nesespray leeeeeeenge, og følte meg kjempeslem mot Burpelita. Men hun hadde jo ikke fått det så mye bedre hvis jeg hadde daua av oksygenmangel da...

Ble så glad for å se deg her, for jeg er så fæl på å lage skrekkscenarioer når jeg sitter og leser skole... Var det ikke ei som ble knivstukket i Skrållan-land igår? Ifølge tankene mine, var det altså deg, de hadde bare bomma litt på alderen...  :sjenert:  :overrasket:

Tenkte på stakkars lille Ida, og fikk helt vondt inni meg...

Synes det er litt vanskelig å avgjøre om jeg har flest venninner eller venninser jeg! Den ene dagen er de venninner, den andre er de venninser.. Litt ustabile med andre ord! :ler: har i allefall 2 venninner jeg setter stor pris på, min barndomsvenninne, og en venninne som har barn. Hun siste forstår utmerket godt hvordan det er å være mor, og ble helt sjokkert da jeg fortalte hvordan de andre er mot meg nå (kom og fest-jentene).

Skal innrømme at jeg barberte før jeg dro inn til føden jeg oså... Sto jo store deler av den første dagen med rier i dusjen vår, og da måtte jeg bare shave litt... :sjenert: Ikke så lett med rier, så bena ble litt sånn dårlig barbert - men barbert var de! :ler: Hadde også med meg barberhøvelen på sykehuset, så jeg fikk barbert skikkelig da magen var borte... :ler2:

sånn plastikkstol skulle jeg hatt jeg også... huske å kjøpe neste gang jeg skal ha barn!

Tror Burpelita hadde fått det mye værre om du hadde krepert av oksygenmangel ja! Skjønner ikke helt hvorfor man ikke skal ta nesespray mens man er gravid heller jeg, når det er "lov" mens man ammer... står at det går over i melka, men at det ikke er noen fare for ungen. Skulle tro det var det samme med fosteret! måtte ty til nesespray noen ganger mens jeg gikk med Ida jeg også... Klarte ikke å ha dårlig samvittighet for det heller, jeg måtte jo få puste... :sjenert:

Huff ja, var ei jente som ble knivstukket her tidligere i uka ja... var så fælt å lese, for hun hadde kommet inn på en Rema-butikk med kniven i magen!! :overrasket: Er god til å lage de værste scenarioer jeg også, så jeg så jo for meg at hun var gravid og at stakkars babyen fikk kniven rett i seg! :grine: Heldigvis skjedde det hele på Leangen, og der bor ikke vi! :) Er bare Ikea som trekker meg til Leangen... :ler: Er utrolig glad du ikke hadde rett, og at det var meg... Stakkars stakkars Ida'n min om det hadde vært meg! :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig med litt luksus tid, det blir lite av det etter man har fått barn ja Må vel over med høvelen både her og der jeg også... Helst før jeg drar og svømmer igjen.. føler meg nesten som en varulv  Ikke særlig pent nei....

Kjenner godt til det der med venninne dine ja! Har et par-tre venninner som ikke har barn, og de tror det er akkurat som før.... Man kan ikke være så impulsiv lengre, man har jo faktisk noen andre å ta hensyn til....  Men driiit i dem, det har jeg gjort 

Var er forskjellen på venninser og venninner??  Er venninser litt mindre venninner lissom...?

Jeg visste heller ikke om det med fistel... Ja, da er nok Ida og snuppa veldig like :ler: 

Skulle ha gått tur i dag jeg og, men..... Synes det er litt kaldt. Da jeg stod opp var det minus 15, og nå er den minus 9... I solveggen her vel og merke... Og da er det vel litt kaldere ellers... eller? 

Nå kupper jeg boka di

:ler2: Kanskje like greit å barbere litt før man drar og bader ja! :hoho:

Godt å høre det ikke bare er mine venninner som er teite! :sjenert::ler: Tror ikke de skjønner at man har flere å tenke på, før de får barn selv. Og det er det vel maaange år til... :ler: Driter i dem jeg også, det er deres tap! ;)

Venninser ja... :ler: Husker ikke i hvilken dagbok det startet, er kanskje min sin - eller Cr@sh eller Burpen sin! Tror det var Burpen som skrev feil en gang, og skrev venninser istedet for venninner. Og så mobbet jeg og Cr@sh henne for det, og sånn oppsto begrepet venninser! :ler: Vet ikke åssen jeg skal beskrive venninser, de er ikke det beste man har - men man kan ikke være foruten! :ler2:

.... sorry om jeg husker feil Burpen, at det var Cr@sh som skrev feil, eller jeg... gullfisksyndrom og korttidsminneforening er en fin ting! :)

Moro at snuppa også ligger og hyler i fistel! :ler: Kanskje Ida og snuppa hyler til hverandre, at det er derfor de snakker så lyst? :ler:

Huff, så kaldt dere også har det... Minus 9 er definitivt på grensen! mener å tro at det er kaldere ellers jeg også, om det er minus 9 i solveggen. For sola varmer jo opp... Er 0 grader her i dag, men det blåser masse masse masse! :sur:

Kupp i vei du! :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...