Gå til innhold

Mine travle dager

Skrållan

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lykke til med forberedelsene i innspurten, og lykke-lykke til på festen! :klem:

Håper dere får en kjempefin dag! :)

Gleder meg til å høre hvordan dagen ble, og kanskje få se noen bilder av sjarmtrollet!

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Har ikke tid til å svare dere hver for dere, men det blir når vi kommer hjem til Trondheim senere i dag! :) Tusen takk for at dere har passet på dagboka mi de siste dagene! :klem:

Navnefesten gikk kjempebra! :Nikke: Virka som om alle gjestene kosa seg, Ida var i godt humør (takket være at hun faktisk sov seg gjennom halve festen... :ler: )og hun fikk kjempefine gaver! Hun fikk ny bilstol av meg og sambo - litt spontant kjøpt siden hun bare lå og hylte i boxetten sin de siste dagene. Nå sitter hun i en Akta Graco Logico, og storkoser seg! :sjarmor: Ellers fikk hun noen smykker, armbånd, bøker, penger, smykkeskrin... og et reise-og udanningsfond fra søstrene mine.

I dag skal vi endelig hjem igjen, og det gleder jeg meg masse til! Er sikkert iskaldt hjemme når vi kommer, varmen har jo ikke stått på siden midten av desember... Men men, får håpe det varmes fort opp! :)

Min laptop har offisielt avgått med døden i romjulen, nå klarer vi ikke å slå den på uansett hvor mye vi demonterer den først. Så jeg kommer nok til å være litt mindre på KG fremover, må bruke sambos pc - og den liker jeg ikke. Men jeg må jo innom her innimellom uansett, klarer ikke å holde meg borte fra dere! :sjenert:

Nå skal jeg mate Ida, før jeg begynner å pakke sakene våre sånn smått. Drar rett etter middag, og det er masse som skal pakkes... :ler2:

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å høre at navnefesten gikk så bra! Ida virker som et prakteksemplas av ei lita tulle! :hjerte:

Håper dere ikke frøys ihjel når dere kom hjem... Time will show! :sjenert::ler:

...får krysse fingrene for et livstegn iløpet av en uke eller to ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest marthepia

Hørtes ut som en fin navnfest :) Bra at Ida var i goformen da. Godt å tenke på at det er ferdig tenker jeg? Ser ikke på dåpen som en gledesdag akkurat. Det er nesten bare stresset med det..

Jeg liker slettes ikke å ha det kaldt! Da pakker jeg meg inn i pledd og klær til ovnen begynner å bli varm. Sambo tenner som regel opp hver morgen før han drar til skolen, så det er varmt og godt til jeg og Emma står opp. Men når jeg står opp alene med Emma i helgene er veldig kaldt. Jeg tenner opp og pakker både meg og Emma inn i pledd. Der sitter vi i stolen og ser tv og koser oss :)

Sitter med sambos bærbare pc jeg nå.. For et Helvete!! Hater den! Tastene er så jævli. Må trykke så hardt for at bokstavene kommer fram. Så kanskje det mangler noen bokstaver her og der? :ler:

:klem:

Skal tenke på det med treffet i tr.heim! :)

Endret av marthepia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snuppis! :kyss:

Så fint at navnfesten gikk bra. Godt at Ida var i toppform... da går dagen litt lettere... og så mye fint hun fikk! :)

Håper som Burpelurpen at dere ikke frøs ihjel når dere kom hjem... *brrr*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burpen: Ida var usedvanlig grei å ha med å gjøre på navnefesten! :hjerte:

Har ikke frøset i hjel riktig enda, men jeg var overbevist om at enden var nær i natt! :ler: Lå med pysj, tykke sokker, tjukk vinterdyne og ullpledd over der igjen - og hakket tenner... Men jeg er i live enda! :hoppe:

:kys_2:

marthepia: KJEMPEGODT å være ferdig med navnefesten!! Var kjempemye stress på forhånd, og en halvtime før vi skulle dra oppdaget jeg at jeg ikke hadde noe å ha på meg!! :overrasket: Men det ordnet seg til slutt... er glad det er noen år til neste gang jeg skal arrangere noe sånn! :ler:

Hater å ha det kaldt jeg også! Er en skikkelig frysepinn, så det skal ikke krype så mye under 20 grader inne før jeg drar frem pleddet! :ler2: Vi har bare elektrisk ovn da, så det tar jo evigheter før det blir varmt her! :sur:

Hm, liker bærbar pc jeg! Men knappene på denne er så brukt at man nesten ikke trenger å trykke på dem engang! :hoho:

Tenk over treffet du, hadde vært kjempemoro om du kom! Jeg har nesten 100 % bestemt meg for å dra, har ingenting å tape på det har jeg funnet ut. Kommer til å være superdupernervøs og sjenert, men men... :ler:

Cr@sh: Hallå vennen! Dagen gikk kjempebra, og ikke minst fort, og det var nok mye takket være Ida-vennen. Skikkelig prakteksemplar av en unge! :ler:

Er i live enda, heldigvis! :ler:

------------------------------------

Det var 9,9 grader her inne da vi kom hjem i går! :overrasket::hakeslepp: Det var skikkelig iskaldt, og jeg gikk rundt med ytterjakke, sjerf og lue helt til vi skulle legge oss... 2 par ullsokker hadde jeg også! Ida skulle egentlig være snill og flink pike og sove i sin egen seng hele natten (for det hadde jeg bestemt!), men da hun våknet litt over 3 for mat var hun så iskald på hendene at jeg og sambo fant det mest forsvarlig å legge henne mellom oss etterpå. Hun ble heldigvis varmere av det, og det tror jeg at jeg ble også. Mye varme i en sånn liten kropp! ;)

I dag er det -thank God- litt varmere her. Tror det ligger på en 18 grader nå. Jeg sitter fremdeles under fleecepledd da, men jeg er ikke gjennomfrossen lenger! :ler2:

Har fått pakket ut alt vi hadde med oss til hjemstedet i dag, pluss julegavene og navnefestgavene. Har begynt med klesvasken også, ser jeg har litt av en jobb foran meg der de nærmeste dagene! :ler: Ellers har vi trillet tur i dag, spist deilig gryterettmiddag, og jeg og Ida har hatt en koselig sovestund på sofaen. Det vil si, hun sov oppå meg mens jeg så The OC på tv3! :hoho:

Resten av dagen blir brukt til kos, vil jeg tro. Sambo baker faktisk brød as we speak (jada, du leste rett. Min sambo baker brød for første gang siden vi ble sammen. Dyktig sambo!), så det blir kveldsmaten litt senere. Ida holder på å våkne opp fra en liten dupp, og jeg sitter her... Skal se Akutten senere, og kanskje støvsuge.. får besøk av tvillingsøs og en venninne i morgen, også håper jeg på å rekke å trene før de kommer. Må se an formen først da, har vært litt shabby form på meg de siste dagene. Tror det er forkjølelse eller influensa på gang. Håper ikke det er influensa da.

Da får jeg ta meg en kjapp dagbokrunde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten legge ut et bilde av Ida fra navnefesten, se så fiiiin hun var! :hjerte: Det er tvillingsøs som har kjøpt kjolen og de matching skoa i Madrid, og det er forresten tvillingsøs som holder henne også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grønnsåpe

så kaldt :overrasket: du har jo forresten fortalt tidligere at det ikke akkurat var varmt, men det gikk ikke helt inn hvor kaldt det faktisk var :ler: huff. det misunner jeg deg virkelig ikke !

Hadde planer om å skrive mer til deg, men trøttheten kom plutselig over meg som julekvelden på kjerringa. Får skrive mer i morgen ! Natta :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia

Nei så fin hun var! For en kjempenydelig kjole (og sko)! Den var veldig spesiell! Den så fin ut kjolen til tvillingsøstra di også. Liker sånne kjoler jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Ååå så søt! :hjerte:

Så kos med navnefest!

Håper du har en fin tirsdag vennen! :klem:

Bare lurer, hvor ofte trenger Ida mat nå, og sover hun hele natten gjennom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fysj, så kaldt dere hadde det...!! :overrasket: Hørtes absolutt ikke kjekt ut! :riste:

Ble brødet til sambo bra? (kan oppfattes som en ganske så rar setning... :sjenert::ler::sjarmor: )

Har lyst til å bake brød en dag, men vet ikke helt hvor jeg skal finne gidd til det...

Gleder meg sånn til Burpelita kommer når jeg leser her inne! Ida virker så heeeeeeeeeeerlig :hjerte:

Hun var utrolig fin på navnefesten! :Nikke: Nydelig kjole, og kjempestilig med matchende sko til... ;)

*få sambo til å lete på spanske nettsider etter sånn kjole og sko til Burpelita*

Håper alt er bra med dere, søta :kyss:

Kos deg med Ida og sambo!

:kys_2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så kaldt  du har jo forresten fortalt tidligere at det ikke akkurat var varmt, men det gikk ikke helt inn hvor kaldt det faktisk var  huff. det misunner jeg deg virkelig ikke !

Hadde planer om å skrive mer til deg, men trøttheten kom plutselig over meg som julekvelden på kjerringa. Får skrive mer i morgen ! Natta

Jeg tror det tar en liten stund før man innser hvor kaldt 9,9 grader er, inne. Ute er det jo ikke så ille, men inne - no thanks! :overrasket: Det er heldigvis normaltemperatur her inne nå da, litt kaldt på gulvet kanskje, men det er det jo bestandig her...

Du må legge deg tidligere på kvelden, så blir du ikke så trøtt! ;)

Nei så fin hun var! For en kjempenydelig kjole (og sko)! Den var veldig spesiell! Den så fin ut kjolen til tvillingsøstra di også. Liker sånne kjoler jeg

Kjempesøt kjole! :) Kjolen til tvillingsøs er en sånn Kina-kjole, skreddersydd for henne i Thailand! :) Den er nydelig den også, men litt av et herk å ha på seg... jeg prøvde den en dag, og stoffet er så tykt at jeg fikk kvelingstendenser.... :sjenert: Ida sin var heldigvis ikke så ille! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå så søt!

Så kos med navnefest!

Håper du har en fin tirsdag vennen!

Bare lurer, hvor ofte trenger Ida mat nå, og sover hun hele natten gjennom?

Takk for datter-skryt! :kyss:

Kjempekos med navnefest, moro å markere selv om det ikke ble vanlig dåp! :Nikke:

Ida spiser ca hver 2-3. time nå for tiden, om kveldene blir det hver andre time. På dagtid kan det gå 4 timer mellom, om hun sover en lang dupp. Hun sover ikke natta gjennom nei, hun får kveldsmåltidet mellom 22 og 22.30, så sover hun til mellom 04 og 05, så spiser hun igjen, og deretter sover hun til mellom 07.30 og 09 for mat igjen. Jeg klager ikke på denne ordningen, ett måltid natterstid er jeg storfornøyd med! :sjarmor:

Fysj, så kaldt dere hadde det...!! Hørtes absolutt ikke kjekt ut!

Ble brødet til sambo bra? (kan oppfattes som en ganske så rar setning... )

Har lyst til å bake brød en dag, men vet ikke helt hvor jeg skal finne gidd til det...

Gleder meg sånn til Burpelita kommer når jeg leser her inne! Ida virker så heeeeeeeeeeerlig

Hun var utrolig fin på navnefesten! Nydelig kjole, og kjempestilig med matchende sko til...

*få sambo til å lete på spanske nettsider etter sånn kjole og sko til Burpelita*

Håper alt er bra med dere, søta

Kos deg med Ida og sambo!

Kan love deg det var kaldt også!! :sur: Var overbevist om at jeg koms til å fryse i hjel i løpet av natta! :ler2:

Brødet til sambo ble kjempebra! :hoppe: Smakte alldeles fortreffelig! han skal få lov til å bake brød flere ganger! ;)hehe, bra vi ikke er grisejenter som kun tenker koffert, ellers hadde den setningen blitt litt snål også! :hoho:

Hadde ikke orka å bake brød jeg heller... har nok husarbeid å ta meg til om dagene... og skulle jeg bakt brød, hadde jeg brukt brødbakemaskinen vår.. litt lettere det! :sjenert:

Ida er virkelig helt heeerrrlig! :hjerte: Hun er solstrålen i livet mitt! Akkurat nå sitter hun vi vippestolen og gauler til tvn! :ler: Hun er så kos, hun har lært seg en ny snakkemåte (det ligner på bjeffing... :ler2:), og tvn er en utmerket samtalepartner! :hjerter: GLED deg til Burpelita kommer, hun kommer til å bringe så mye (mer) glede i livet ditt!!

Tror ikke din sambo trenger å lete så innmari lenge etter sånn kjole, den er kjøpt på H&M i Madrid! :ler: Kanskje de har den her i Norge også, jeg har ikke sett etter...

Alt er bra her hos oss, vi storkoser oss sammen alle tre! Håper dere har det supert dere også! :kose:

Ha en flott dag søta! :kys_2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg endelig klart å slå på laptopen min igjen! :hoppe: Håper bare den holder seg "frisk" noen uker til...

I går dro vi på postkontoret og hentet en pakke fra H&M på formiddagen. Husket ikke helt hva vi hadde bestilt, så det var litt av en forundringspakke! :ler: Trodde jeg bare hadde bestilt en genser til sambo, og litt til Ida, men jammen var det ikke noe til meg også! :hoppe: Og i pakken lå det så alldeles ikke en genser til sambo - det var en bukse! :ler2: Jaja, det ble klær på oss i allefall! Etter det dro vi på butikken og kjøpte noen småting før vi dro hjem. Fikk besøk av en venninne og tvillingsøs etterhvert - kjempekos! :) Tvillingsøs ble til middag (pitabrød med kjøttdeig) før hun måtte ta bussen ned til byen igjen. Nå treffer vi henne ikke før hun kommer hjem til sommeren. Får sende henne noen bilder av Ida etterhvert, så hun ser hvor stor hun blir! Etter besøket koste jeg meg litt med Ida, hun er blitt så innmari snakkesalig i det siste! :ler: Ligger og snakker til sola og tvn og i det hele tatt! Så Grey's før det ble natta her i gården.

Ida sov helt til ca kvart på 12 i dag! :overrasket: Da hadde hun spist ca kl 4.45 og 9. Godt at hun sover så godt på morgenen, hadde ikke satt pris på om Ida var en sånn unge som var lys våken kl 6... :sjenert: Men det finnes så klart en mellomting mellom 6 og 12 da! :ler:

I dag har jeg ikke så store planer... Har vasket klær i dag og gitt, har enda en god del å ta igjen etter juleferien. Skulle egentlig på trening i dag, men jeg har så vondt i hodet at jeg ikke orker tanken. Snart skal vi ut på trilletur, Ida skal bare få litt mat først. Resten av dagen blir vi vel bare hjemme, får ta ting litt på sparket i dag tror jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myztica

Den var kjøpt på H&M ja, synes det var noe kjent med den! Men jeg tenkte; Da er det sikkert noe som ligner. Kjolen er jo bare kjempenydelig!! Og den blir jo enda finere på ei nydelig jente også ;) (Synd de ikke hadde str til snuppa da jeg så den.... :sjenert: )

Så bra navnefesten var vellykket! Fornøyd med bilstolen?? Vi må snart kjøpe bilstol vi også... for hun har vokst ut av den vi har.. snart... Snuppa må jo ha bena bøyd da hun sitter i bilen :roll::ler:

Flinke Ida som sov så lenge i dag!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene så nydelig Ida var i den kjolen, og med de skoa! :hjerter:

Som guttemamma er det jo ekstra moro å se sånne bittesmå herlige jenteklær... :ler:

Deilig med ei jente som har godt sovehjerte da... det er absolutt ikke å forakte... :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var kjøpt på H&M ja, synes det var noe kjent med den! Men jeg tenkte; Da er det sikkert noe som ligner. Kjolen er jo bare kjempenydelig!! Og den blir jo enda finere på ei nydelig jente også    (Synd de ikke hadde str til snuppa da jeg så den.... )

Så bra navnefesten var vellykket! Fornøyd med bilstolen?? Vi må snart kjøpe bilstol vi også... for hun har vokst ut av den vi har.. snart... Snuppa må jo ha bena bøyd da hun sitter i bilen

Flinke Ida som sov så lenge i dag!!

Kjolen er knallfin, synd de ikke hadde den i snuppas størrelse! Ida sin er i str 68, så den er litt stor enda - hun bruker 62 til vanlig. Men da har hun jo noe å vokse i! ;) Takk for Ida-skryt forresten! :kose:

Vi er superfornøyde med bilstolen! :hoppe: Ida sovner i den med en gang vi setter henne ned, og det er veeeeldig snedig med sånn base! Neste gang vi får barn skal vi begynne å bruke denne stolen med en gang, istedet for boxetten vi hadde i starten til Ida. Ida lå med føttene uttafor på boxetten hun, så det er sikkert kjempegodt for henne å sitte i stolen istedet! :)

Ida var innmari flink som sov så lenge, og nå sover hun jaggu igjen! :ler:

Kjære vene så nydelig Ida var i den kjolen, og med de skoa!

Som guttemamma er det jo ekstra moro å se sånne bittesmå herlige jenteklær...

Deilig med ei jente som har godt sovehjerte da... det er absolutt ikke å forakte...

Tusen takk for Ida-skryt! :kyss:

Kan tenke meg det er gøy å se nusselige jenteklær når man bare har gutteklær selv! :ler2: Men jeg synes det er moro å se gutter kledd i tøffe klær jeg da, det blir sikkert sånn når man har bare ett kjønn selv (foreløpig...)!

Sovehjerte er så absolutt ikke å forakte! Intet er bedre enn en opplagt Ida! :)

----------------------------------------

Nå har vi en kjempediger gravemaskin i hagen! :overrasket: Den holder på å lage skråninger og sånn, og lager masse bråk og lys... Ida lå ute i vogna og sov da den kom, men vi måtte ta inn bagen så hun får sove inne istedet. Håper vi kommer oss ut i løpet av kvelden så vi får satt understellet i bilen igjen, liker ikke at det står ute på natta jeg.... :sjenert: Vi bor i et uhyre sikkert strøk uten kjeltringer, men man vet jo aldri...

I morgen skal Ida på 3 mnd-kontrollen. Blir spennende å se hvor mye hun har lagt på seg, og hvor lang hun har blitt. Vi veide henne på badevekta hos foreldrene mine i jula, da veide hun 6,2. Stor jente, og nå er hun sikkert enda større! Blir interesant å se om hun reagerer på vaksinene også, regner med det blir sove-baby resten av morgendagen!

Fikk Det Nye i posten i dag, så nå skal jeg krype opp i sofaen og lese det mens Ida fremdeles sover! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...