Gå til innhold

Mine travle dager

Skrållan

Anbefalte innlegg

Gjest marthepia

Faan!!! Den musa vår kaster jeg snart i veggen!! ALT jeg skrev kom bort :sur: Vi prøver igjen..

Jeg drømte faktisk om KG i natt. Eller om "deg" faktisk :ler: Du la ut et bilde av deg selv. Jeg så bilde og kjente deg igjen med en gang. Du var ei som jeg ikke tålte trynet på! Jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre.. For et dilemma da :legrine: Rare drømmer...

Synes du skal si det akkurat som du føler det! Skjønner godt at du ikke gidder å stresse med det i romjula. Det er jo d som bestemmer. Det er din datter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet du hva!? Jeg syns dere rett og slett skal driiiiiiiiiiiiiite i andres meninger om ditt-og-datt angående navnefesten, jeg! :Nikke: Det er deres dag (eller, Ida sin da), og selvfølgelig skal DERE finne utav når den skal være. Dere inviterer til den dagen dere tenkte på, så får de som kommer komme! Enkelt og greit... Syns hvis det er noen det ikke passer for den dagen dere har tenkt, men det får være dems problem!

*grønsj,- jeg hadde blitt irritert om noen hadde lagt seg oppi sånn ting...  :frustrert:  *

Mener jeg!  ;)

Tusen takk for at du er enig med meg! :) Har diskutert saken med sambo, og han mener så klart at vi skal ta det den dagen søstra hans vil. Men jeg legger med sjefsbestemmelse på at det blir den opprinnelige dagen, så får svigermor og søstra hans bare hate meg så mye de vil - det er ikke deres dag! Det er jo såååå typisk at det blir sånn når vi arrangerer selskap, ALLE skal ha en mening!! *knurr* Men nå ordner jeg til navnefest på nyåret, så får de som vil komme, og resten får bare drite i det. :)

Faan!!! Den musa vår kaster jeg snart i veggen!! ALT jeg skrev kom bort :sur: Vi prøver igjen..

Jeg drømte faktisk om KG i natt. Eller om "deg" faktisk :ler: Du la ut et bilde av deg selv. Jeg så bilde og kjente deg igjen med en gang. Du var ei som jeg ikke tålte trynet på! Jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre.. For et dilemma da :legrine: Rare drømmer...

Synes du skal si det akkurat som du føler det! Skjønner godt at du ikke gidder å stresse med det i romjula. Det er jo d som bestemmer. Det er din datter :)

Huff, så irriterende mus dere har da! Du får kjøpe ny i gave til sambo, som et hint! ;) men så har jo du gave til han allerede da... :ler:

:hoho: Knallbra drøm! :ler: Det hadde blitt litt av et dilemma da! *knis* Tror ikke du hadde kjent meg igjen om jeg la ut bilde, du kan trøste deg med det! ;)

Som jeg skrev med bittelille-skrifta til Burpen, så tar jeg sjefsavgjørelse på at det blir den opprinnelige dagen! Så får de som vil komme, og resten kan bare drite i det. Regner med svigermor og søstra til sambo kommer til å se på meg som den store stygge heksa, men det får bare så være. Det er jeg som betaler, jeg sov inviterer (og sambo da...) og det blir på VÅR dag! eller.. Ida sin dag da. :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia

Musa vi har nå er helt ny og den kostet 500 kr!! Tror ikke jeg skal kjøpe en til nei.. Drittmus :ler:

Er så enig med deg :Nikke: Gjør sånn som du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musa vi har nå er helt ny og den kostet 500 kr!! Tror ikke jeg skal kjøpe en til nei.. Drittmus :ler:

Er så enig med deg :Nikke: Gjør sånn som du vil.

kanskje heller bare prøve å bli venn med musen da! :ler2:

Jeg gjør som jeg vil ja! ;) Så får de andre bare bli sinna! :ler:

----------------------------------

1 uke igjen til jul!

I går kveld var Ida i sååå godt humør! :hjerte: Da jeg skulle ta kveldsstellet, så skulle jeg tørke litt i dobbelhaka hennes, for det samler seg så mye gulp der.. Og da jeg tok kluten mot halsen hennes begynte hun å le! Masse! :hjerter: Hun gjorde det flere ganger, så sambo fikk filmet det! :hoppe:

Da jeg våknet i dag hadde det snødd ute!!! :nisse: Håper det holder seg til jul nå da!

Jeg har ordnet med julegaven til sambo i dag, så nå er jeg ferdig med alle! Kjempegodt! :) Vil ikke legge ut her hva han får, i tilfelle han forviller seg inn her... så om noen er supernysgjerrige, så skal dere få pm! :ler:

I dag sov Ida helt til 12!! :overrasket: Da hadde hun fått mat kl 23, 4, 7 og 9! Slettes ikke værst! men jeg må innrømme at det ikke er så veldig snedig med en unge som sover så lenge da... :ler:

Har ingen svære planer i dag, skal mate Ida om litt - så triller vi en tur i snøværet! :) Må begynne å pakke i ettermiddag, drar nok til hjemstedet i morgen ettermiddag. Tror jeg skal ha med meg pcn min da, så jeg kan henge her inne litt innimellom.... :sjenert::ler2:

Til middag i dag skal vi ha elgbiff med tilbehør! Håper det blir nam-nam! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg pakket mesteparten vi trenger på hjemstedet i julen. Regner med vi kommer til å glemme noe viktig, som tåteflasken til Ida, eller brystpumpa eller vippestolen. Det hadde vært innmari typisk oss! :ler2:

Ida ville ha mat i heeeele natt (føltes det ut som...), så nå er jeg litt trøtt. Hun fikk mat kl 23 som vanlig, men kl 2 var hun sulten igjen. Hun bruker jo å vente til nærmere 4 til vanlig... men hun sov helt til i 6-7 tiden etterpå igjen da, før hun ville ha påfyll. Skal vel egentlig ikke klage da... :sjenert:

I dag har Ida flira til pappan sin! :hjerter: Hun lå på stelleplassen sin, mens han skulle skifte bleie. Jeg vet ikke hva det var han gjorde, men hun begynte værtfall å le! Så nå har hun ledd til begge foreldrene sine! :)

I natt har det snødd enda mer!! :hoppe: Har sett værmeldingen for resten av uken da, og det ser ut som om det kommer til å regne bort i løpet av morgendagen... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei så gøy at hun ler så mye :) Gleder meg til å se det !

Er hun ikke søøøøt? :hjerte:

------------------------------------

Kort oppdatering fra meg... Vi dro til hjemstedet i går kveld, var fremme her kl 21 i går. Ble litt utpakking før vi tok med oss lille-mor til sengs litt over 23, men da kom plutselig tvillingsøstra mi og et vennepar og banket på døren og ville hilse på! :overrasket: Jeg lå i bare tråsa (jada, vet det heter truse, men jeg liker å kalle det tråse...) og ammet Ida - som var på god vei inn i drømmeland. Vi kan si det sånn at vi ikke slapp de inn, de har da alle sammen sett Ida mange ganger og kan da fint vente til vi faktisk er våken og påkledd med å treffe oss... :sjenert: Makan til hva folk tillater seg... Må nevne i samme slengen at dette venneparet slettes ikke skjønner hvordan det er å ha barn - de har invitert oss på storfest 2.juledag, og ble grinete da vi takket nei... :overrasket: jaja, de om det!

Natten her gikk kjempefint, Ida ble plassert i vognbagen sin og sov der hele natta! :hoppe: Vi trodde hun koms til å protestere på det, men hun sovnet så godt atte. Hun ville ikke ha mat før kl 5 og 9! :hoppe: Vi sto opp etter mating kl 9, og jeg ordnet meg og dro på trening! :) Men jeg må si det var en litt rar opplevelse, de lokale brannmennene trente der, og plutselig gikk brannalarmen de hadde med!! "Kom igjen kara!" ropte de og spurtet ut! :ler: Resten av dagen har vært brukt her hjemme hos mamma og pappa, vi har slappet av og kost oss med vesla.

Det begynte så klart å regne i dag! :sur: Så nå er det ikke noe snø igjen, bare slaps og is! :tristbla:

Nå våknet Ida, så da får jeg stikke!

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dere har det fint på hjemstedet...

Er ikke så mye tid til KG for meg for tiden - men kommer nok sterkere tilbake etter jul...

Hvis jeg ikke stikker innom igjen ganske snart, så ønsker jeg deg en deilig deilig jul sammen med sambo og Ida og resten av familien! Tenk! Din første julefeiring som mamma! :legrine:

Kos dere! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld var Ida i sååå godt humør! Da jeg skulle ta kveldsstellet, så skulle jeg tørke litt i dobbelhaka hennes, for det samler seg så mye gulp der.. Og da jeg tok kluten mot halsen hennes begynte hun å le! Masse! Hun gjorde det flere ganger, så sambo fikk filmet det!

Da jeg våknet i dag hadde det snødd ute!!! Håper det holder seg til jul nå da!

Jeg har ordnet med julegaven til sambo i dag, så nå er jeg ferdig med alle! Kjempegodt! :) Vil ikke legge ut her hva han får, i tilfelle han forviller seg inn her... så om noen er supernysgjerrige, så skal dere få pm! :ler:

Herlige Ida! :hjerte: Det er så herlig å høre de små le... Gleder meg til det er vår tur!

Ååååååååå, kan jeg få litt snø!? *pliiiiiiiiiiiiiiiis!?* :kose:

Og jeg er nysgjerrig på sambogave!! Jeg eleeeeeesker hemmeligheter :hoppe:

:ler:

I dag har Ida flira til pappan sin! :hjerter: Hun lå på stelleplassen sin, mens han skulle skifte bleie. Jeg vet ikke hva det var han gjorde, men hun begynte værtfall å le! Så nå har hun ledd til begge foreldrene sine! :)

:hjerter:

Vi dro til hjemstedet i går kveld, var fremme her kl 21 i går. Ble litt utpakking før vi tok med oss lille-mor til sengs litt over 23, men da kom plutselig tvillingsøstra mi og et vennepar og banket på døren og ville hilse på! :overrasket: Makan til hva folk tillater seg...

Må nevne i samme slengen at dette venneparet slettes ikke skjønner hvordan det er å ha barn - de har invitert oss på storfest 2.juledag, og ble grinete da vi takket nei... :overrasket: jaja, de om det!

Natten her gikk kjempefint, Ida ble plassert i vognbagen sin og sov der hele natta!

Burde ikke vært mulig å faktisk tro at folk vil ha soveromsbesøk klokka elleve på kvelden :overrasket: MAKAN, sier jeg også... :frustrert:

Det at de ble furtne for at dere ikke kan komme på storfest, sier jo litt...

Flinke Ida som sov så bra! :hoppe:

...og de brannmennen... :sikle: Jeg eeeeeeeeeelsker brannmannsuniformen! :sjenert:

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten digresjon: Pappa'n min er brannmann! Men jeg tror ikke de driver å trener andre steder enn på stasjonen da... :ler2: Endret av Cr@sh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten digresjon: Pappa'n min er brannmann! Men jeg tror ikke de driver å trener andre steder enn på stasjonen da... :ler2:

:hjerter::sjenert:

Brannmenn har alltid facinert meg... Jeg hadde faktisk store planer om å bli branndame, men det ble ikke godt mottatt av gamle grandtante.

...men det har forsåvidt ingenting av ting jeg har gjort etter at jeg fylte 18 gjort... :roll: Hvertfall ikke etter at jeg flytta hjemmefra... :frustrert:

Uansett: du er heldig som har en pappa som er brannmann!!

:kys_2:

Sorry, Skrållan, måtte låne boka di litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God Jul & Godt Nyttår!! :nisseblunk:

Å, så søtt at hun ler så mye!

Må være gøy og spennende å se utviklingen og alt etterhvert! ;)

Deilig at hun sov så lenge! Tviler på det skjer her med det første!

:hoho:

Æsj så typisk at snøen alltid skal bli til slaps eller is... :roll:

Savner snø nå! Hadde skapt julestemning!

Har du funnet klær til snuppa di til julaften da?

Jeg finner ingenting så smått.. Men kanskje jeg kan se på klærne som babyborn dukker bruker.. :ler:

Håper du får en fin helg og kooooooser deg masse i jula! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dere har det fint på hjemstedet...

Er ikke så mye tid til KG for meg for tiden - men kommer nok sterkere tilbake etter jul...

Hvis jeg ikke stikker innom igjen ganske snart, så ønsker jeg deg en deilig deilig jul sammen med sambo og Ida og resten av familien! Tenk! Din første julefeiring som mamma!

Kos deg!

Vi har det kjempefint, dagene flyyyyr avgårde - så jeg rekker ikke så mye KG jeg heller... :sjenert:

Vil ønske deg og familien en kjempedeilig jul også! :nisse:

Utrolig spennende med min første jul som mamma - det kommer til å bli så koselig! :legrine:

Herlige Ida!  Det er så herlig å høre de små le... Gleder meg til det er vår tur!

Ååååååååå, kan jeg få litt snø!? *pliiiiiiiiiiiiiiiis!?*

Og jeg er nysgjerrig på sambogave!! Jeg eleeeeeesker hemmeligheter

Burde ikke vært mulig å faktisk tro at folk vil ha soveromsbesøk klokka elleve på kvelden :overrasket: MAKAN, sier jeg også... :frustrert:

Det at de ble furtne for at dere ikke kan komme på storfest, sier jo litt...

Flinke Ida som sov så bra!

...og de brannmennen... :sikle: Jeg eeeeeeeeeelsker brannmannsuniformen!

GLED deg til Burpelita-latter, det finnes ikke noe bedre!! :legrine:

Snøen vår har regnet bort, så jeg har ikke noe å gi bort... :sjenert: men du kan få storm og torden og lyn? ;)

PM er sendt om sambo-gave! :sjarmor: Jeg skal pakke inn den litt senere i dag! :hoppe:

Ja, du aner ikke hvor spesielle de folka er... Eller, de ble spesielle etter Ida kom. Nesten så jeg lurer på om de er misunnelige på oss, og at det fører til rare handlinger... De får bare holde på!

Ida var superduper-flink som sov så bra, og det beste er at hun har fortsatt trenden resten av nettene vi har vært her også! :hoppe: Med unntak av i natt da, men da blåste det så innmari, pluss torden og lyn, og da ble hun litt redd! :tristbla:

Brannmennene hadde på seg svette ekle t-skjorter da, så de var ikke så veldig yummi.... :ler: Faren til bestevenninna mi er brannmann, så jeg har aldri sett på brannmenn som særlig sexy.... :sjenert::ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En liten digresjon: Pappa'n min er brannmann! Men jeg tror ikke de driver å trener andre steder enn på stasjonen da... 

:ler: Fornuftige brannmenn det der da! :ler2:

Brannmenn har alltid facinert meg... Jeg hadde faktisk store planer om å bli branndame, men det ble ikke godt mottatt av gamle grandtante.

...men det har forsåvidt ingenting av ting jeg har gjort etter at jeg fylte 18 gjort...  Hvertfall ikke etter at jeg flytta hjemmefra... 

Uansett: du er heldig som har en pappa som er brannmann!!

size]

Sorry, Skrållan, måtte låne boka di litt ;)

Tvillingsøs hadde også veldig lyst til å bli branndame da hun var barn... det ble ikke noe av da, etter at vi opplevde brann på nært hold da vi var 7 år. Brann ble litt for skummelt.

Så kjedelig at gamle grandtante ikke liker det du har gjort i livet ditt... :kose: Men sånn er eldre slekt, de er litt sære på den måten. Har en bestemor som er litt sånn jeg også..

Bare lån i vei du, søta! :kyss:

God Jul & Godt Nyttår!! 

Å, så søtt at hun ler så mye!

Må være gøy og spennende å se utviklingen og alt etterhvert!

Deilig at hun sov så lenge! Tviler på det skjer her med det første!

Æsj så typisk at snøen alltid skal bli til slaps eller is...

Savner snø nå! Hadde skapt julestemning!

Har du funnet klær til snuppa di til julaften da?

Jeg finner ingenting så smått.. Men kanskje jeg kan se på klærne som babyborn dukker bruker.. 

Håper du får en fin helg og kooooooser deg masse i jula!

Goood jul og kjempegodt nyttår til deg også! :nisse:

Det er utrolig å se utviklingen, allerede nå synes vi ikke hun er en baby lenger - mer et lite barn! :legrine: Hun ler nesten hver dag nå, og smilene er bestandig på lur! Et skikkelig sjarmtroll! :hjerter:

Superdeilig at hun har lært seg å sove! :hoppe: Din lille prinsesse skjønner hvordan det henger sammen etterhvert hun også vet du, Ida har jo helt håpløs i begynnelsen hun også! :kose:

Snøen har forsvunnet helt her også nå... og er erstattet av storm og regn og torden og lyn! :sur: Håper det blir bedre på julaften!

Ja, jeg fant en alldeles nusselig lilla Minni Mus-kjole til Ida på H&M i Trondheim!! Den er så søøøøøt! :hjerte: Også kjøpte jeg matching sko til! *knis* Skal legge ut bilde av Ida med kjolen etter jul, så kan dere få se hvor stor hun har blitt også! ;)

:hoho: Babyborn-klær kan bli bra til snuppa ja! :ler: kjedelig at du ikke finner noe passende i butikkene! :sur:

Storkos deg i jula du også, jeg skal i allefall kose meg glugg i hjel! :nisse::kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da kan jeg oppdatere her! :)

Akkurat nå ligger mammas digre katt oppå laptopen min, så jeg låner deres stasjonære pc! :ler: vi har det kjempefint på hjemstedet, dagene bokstavelig talt bare flyr avgårde - og snart er det jul! :hoppe:

Siden sist har vi vært i bursdag til broren til sambo, gjort unna de aller siste julegavene som bruker å dukke opp de siste dagene før jul, kost oss med Ida, og i dag har jeg hjulpet mamma å vaske til jul! Er så godt som ferdig med forbredelsene nå, mangler bare å pynte litt! :nisse:

Ida er en engel om nettene enda, hun våkner rundt 5 for mat - for så å sove videre til rundt 9! Kjempedeilig for trøtte foreldre, men ikke fullt så deilig for 2 stk sprengte pupper! :ler2: Hun plagdes litt med å få sove i natt, men det blåste full storm og det tordnet og lynte, og det har hun jo aldri opplevd før. Så da måtte vi plassere henne mellom oss, så hun fikk litt nærhet og kos mens det sto på som værst. Natt til i går hadde vi en ganske trasig stund også... Tvillingsøstra mi hadde lagd middag den dagen (kylling i fløtesaus), og hun hadde krydret den med gurkemeie og masse annet rart, og stakkars Ida reagerte noe innmari på det... Hun hylskreik konstant i 1 1/2 time, før hun sovnet av utmattelse. Ikke fullt så kjekt å være mamma da gitt.. :sjenert:

Vi veide Ida her en dag! :) 6,2 kg nå! Alle sier hun er så stor for alderen, så jeg begynner å lure på om ungen min virkelig er så diger som de skal ha det til..? Jaja, det er jo om ikke annet et godt tegn på at hun får nok mat! :sjarmor:

Tror ikke jeg kommer til å rekke meg innom her før romjula, så jeg ønsker alle sammen som stikker nesa si innom her ei riktig god jul! :nissekonekyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Snøen vår har regnet bort, så jeg har ikke noe å gi bort... :sjenert: men du kan få storm og torden og lyn?

PM er sendt om sambo-gave! Jeg skal pakke inn den litt senere i dag!

Brannmennene hadde på seg svette ekle t-skjorter da, så de var ikke så veldig yummi.... Faren til bestevenninna mi er brannmann, så jeg har aldri sett på brannmenn som særlig sexy....

Regn og trist gråvær har jeg nok av, ellers takk :ler:

Sambo blir helt sikkert i ekstase av den gaven, altså! :hoppe: Heldig er han! :Nikke:

Åh, jeg syns brannmenn er sexy uansett, jeg... :sjenert:

Tvillingsøs hadde også veldig lyst til å bli branndame da hun var barn... det ble ikke noe av da, etter at vi opplevde brann på nært hold da vi var 7 år. Brann ble litt for skummelt.

Så kjedelig at gamle grandtante ikke liker det du har gjort i livet ditt... :kose: Men sånn er eldre slekt, de er litt sære på den måten. Har en bestemor som er litt sånn jeg også..

Huff da... Det hørtes ut som en opplevelse man helst vil holde seg unna! Skjønner godt at man ikke blir brannmann etter en sånn opplevelse, ja!

Er ikke greit med disse gamlingene... Man får bare jatte med, selvom det er aldri så irriterende, trist og leit...

Hun plagdes litt med å få sove i natt, men det blåste full storm og det tordnet og lynte, og det har hun jo aldri opplevd før. Så da måtte vi plassere henne mellom oss, så hun fikk litt nærhet og kos mens det sto på som værst. Natt til i går hadde vi en ganske trasig stund også... Tvillingsøstra mi hadde lagd middag den dagen (kylling i fløtesaus), og hun hadde krydret den med gurkemeie og masse annet rart, og stakkars Ida reagerte noe innmari på det... Hun hylskreik konstant i 1 1/2 time, før hun sovnet av utmattelse. Ikke fullt så kjekt å være mamma da gitt.. :sjenert:

Vi veide Ida her en dag! :) 6,2 kg nå! Alle sier hun er så stor for alderen, så jeg begynner å lure på om ungen min virkelig er så diger som de skal ha det til..? Jaja, det er jo om ikke annet et godt tegn på at hun får nok mat! :sjarmor:

Stakkasr Ida som ble skremt av uværet... Godt å få ligge mellom mamma og pappa da, tenker jeg! :Nikke:

Hørtes ikke noe kjekt ut med krydderne Ida reagerte på. Var vel ikke så greit for søstera di å vite at man skal være litt forsiktig med krydder... Jeg hadde grini meg i søvn pga dårlig samvittighet, jeg :sjenert:

Jeg vet ikke hva ungen veier eller skal veie når de er så og så store, jeg, men jeg tror hun er akkurat passe og perfekt for akkurat seg selv, jeg ;)

Ønsker deg, Ida og sambo en kjempegod jul!

Masse :kose: , :klem: og :nissekonekyss: til søta ra Burpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...