Gå til innhold

Mine travle dager

Skrållan

Anbefalte innlegg

Dagen i går ble en lang, men god dag. Den startet jo litt vel tidlig for min del... På formiddagen fikk vi besøk av mamma og pappa, og det var trivelig. Vi satt og koste oss med kjeks og kaffe (brus for min del... er ikke så voksen at jeg drikker kaffe) før vi dro ut alle mann på trilletur. Det var litt ruskete vær, så mamma holdt på å fryse ihjel da... :ler: Vi trillet opp til skolen vår, så de fikk sett den. De har ikke sett den før, og jeg tror de syntes den var litt vel stor! :ler2: Det var godt å komme inn i varmen etterpå, det blåste ganske godt ute. Mamma og jeg begynte på middagen mens pappa, sambo og Ida satt på stua. Ida sjarmerte jo så klart besteforeldrene sine, som vanlig! :hjerte: Vi spiste deilig kjøttkakemiddag før et vennepar kom på besøk. De kom rett fra Ikea, og var ganske opprørte over folkemengden som var der! :ler2: Etterhvert dro både foreldrene mine og venneparet hjem igjen, og jeg satt og så Jul i Svingen med Ida og sambo. Ganske koselig serie det! :Nikke::nisse:

Resten av kvelden ble brukt til å kose oss i sofaen. Jeg så Hjemsøkt, men det var jo ikke så skummelt som folk vil ha det til.. kanskje det er fordi tvnorge'n vår er så dårlig at bildet er litt forvridd?! :Hehe:

I natt var Ida såååå flink!! :hoppe: Hun la seg til å sove i senga vår, som vanlig... Men etterhvert flytta sambo henne til hennes egen seng, fordi hun lagde så mange lyder i søvne at han ikke fikk sove! :ler: Og jenta sov jaggu videre i senga si sjøl, helt til hun ville ha mat ca kl 3. Etter det regna jeg med at hun ville bare sove i senga vår, men vi prøvde å legge henne i senga si bare for å sjekke. Ida-mor lå der og sutta litt på smokken sin, før hun sovnet som en stein! Og der sov hun til hun våknet og lette etter puppen i 7-tiden! :hoppe: Og tror dere ikke hun sov i senga si etter det også, helt til 10.30!!! For en supernatt!!! :smilorange: Hun lå bare og smilte og pludra i senga si imårrest da jeg kom for å hente henne. God-jenta vår! :hjerter:

Hun har faktisk sovet en times tid på sofaen allerede i dag også... håper hun vil sove på trilletur.

Har ingen store planer for dagen. Vi må på posten og poste et brev til lånekassa, så jeg får fødselsstipendet mitt. Sambo må ha snus også.. :ler: Og Ida må få mer Minifom. Ellers blir det en del klesvask, Ida har tissa og bæsja så mye på stellebordet de siste dagene så jeg må vaske litt håndduker! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hørtes jo ut som en fantastisk natt dere hadde natt til idag... Håper denne blir like god da! :sove::hjerte::sove:

Kjenner til det med håndklær fulle av tiss og bæsj... :legrine:

Det er stadig det vi kaller for "assistanse-bæsj" her i huset - og når man da ikke har noen til å assistere for hånden - så blir det lett litt klin... :ler2:

Ha en fin kveld.... :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Skal hilse fra Skrållan og si at pc'en har takket for seg, så hun kommer mest sannsynlig ikke inn på et par dager.

:sur: usj... så kjedelig! :roll:

Men vi venter på deg vi, Skrållan! :Nikke: ... og passer boka di så lenge!

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia

Må innom å hilse på en liten tur. Føles som om det er lenge siden jeg har vært her inne? Travle dager..

Nå blir det vel ikke lenge til før Ida sover over natta skal du se! En liten, nusselig sovedukke :hjerter: Hvordan føler du livet har blitt etter du ble mamma? Litt mindre tid til seg selv er jo en selvfølge, men er det ikke verdt det?

Her i huset har vi ikke fjernet stellebordet enda. Blir vel ikke fjernet på en stund, det er ikke så lenge til gutten kommer. Emma ligger godt på stellebordet. Litt stor men.. :ler:

Husker det kom basj på lakenet hennes noen gang. det er en liten flekk på madrassen hennes etter en liten basjepisode. Jeg brukte faktisk å ha med bleier og våtservietter på soverommet så jeg skiftet på henne på natta. Hun basjet ofte da.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hørtes jo ut som en fantastisk natt dere hadde natt til idag... Håper denne blir like god da!

Kjenner til det med håndklær fulle av tiss og bæsj...

Det er stadig det vi kaller for "assistanse-bæsj" her i huset - og når man da ikke har noen til å assistere for hånden - så blir det lett litt klin...

Ha en fin kveld....

Det var en skikkelig deilig natt! :Nikke: HAr ikke gjentatt seg da, vi har sovet godt, men alle sammen i dobbelsenga... Ida ville ikke roe seg i sin egen seng.

Det blir innmari fort klin om det ikke er noen som assisterer, de skyldige smårollingene ligger jo ikke akkurat stille! :legrine:

Hei !

Skal hilse fra Skrållan og si at pc'en har takket for seg, så hun kommer mest sannsynlig ikke inn på et par dager.

Takk for utmerket sladring Såpa! :sjarmor:

:sur: usj... så kjedelig! :roll:

Men vi venter på deg vi, Skrållan! ... og passer boka di så lenge!

Takk for at dere passet på boka mi så lenge! :kyss:

Må innom å hilse på en liten tur. Føles som om det er lenge siden jeg har vært her inne? Travle dager..

Nå blir det vel ikke lenge til før Ida sover over natta skal du se! En liten, nusselig sovedukke  Hvordan føler du livet har blitt etter du ble mamma? Litt mindre tid til seg selv er jo en selvfølge, men er det ikke verdt det?

Her i huset har vi ikke fjernet stellebordet enda. Blir vel ikke fjernet på en stund, det er ikke så lenge til gutten kommer. Emma ligger godt på stellebordet. Litt stor men..

Husker det kom basj på lakenet hennes noen gang. det er en liten flekk på madrassen hennes etter en liten basjepisode. Jeg brukte faktisk å ha med bleier og våtservietter på soverommet så jeg skiftet på henne på natta. Hun basjet ofte da.

Dagene flyr avgårde ja... Kjenner til det jeg også! :ler:

Vil tro at Ida snart sover natten over ja! Hun har hatt noen netter der hun nesten har sovet rundt, men det er lenge siden nå.. De siste nettene har hun våknet ca 3 og 7 for å få mat. Det plager meg ikke da, selv om jeg er aldri så trøtt kl 3! :ler2:

Jeg synes livet som mamma er fantastisk jeg! :Nikke: Så klart er det mindre tid til meg selv, men når jeg ser på det tannløse gliset til Ida når hun oppdager meg etter hun har sovet - så er det verd det. Eller når hun hviner av fryd over noe, hendene og føttene går i alle retninger fordi hun er så ivrig, når hun "snakker" med oss, og ikke minst ler! :hjerte: Eller når hun ligger og snakker med puppen mens hun koser seg glugg ihjel... Men også når hun begynner å gråte fordi hun ble skremt eller har drømt ekkelt - og det bare er mamma/pappa-kos som hjelper... Selv om hun tar opp mye plass i senga til meg og sambo, så er det definitivt verd det! Er jo så innmari glad i den lille kroppen! :hjerter_rundt:

Ida har snart vokst fra stellematten sin hun også! :overrasket: Den er litt kortere enn vanlige, for at den skulle passe på vaskemaskinen vår. Men føttene stikker snart utom! :ler:

Vi har tisselaken i senga hennes vi, og det er jeg glad for! Den har reddet madrassen minst 3 ganger fra å bli utbæsja! Vi bruker å skifte bleie på den vanlige plassen om natta, men vi slår ikke på at lyset. Hun roer seg likevel fort når hun kommer tilbake, for vi bruker å skifte bleie når vi skal skifte pupp. Så hun sovner som regel mens hun får den andre puppen, med ren bleie! :)

:klem: (svarer på pm'en din i løpet av dagen jeg!)

Innom med en liten Lucia- :klem:

Ja, det er Lucia i dag ja! :hoppe::engel:

God :klem: tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo har fikset datan min! :hoppe: Riktignok må jeg ta ut harddisken og/eller CD-romen for å slå den på, men den er i live! :ler:

Har ikke så mye å fortelle siden sist, dagene går i ett. Ida sov bare den ene natta i senga si selv, om ville ikke finne roen da vi prøvde igjen. Hun har ledd igjen, og denne gangen hørte jeg det!! :hoppe::hjerte:

Ida sov nesten hele dagen i går! :overrasket: Hun var kun våken for å få mat, og skifte bleie. Ble ikke sånn at vi trillet tur engang, for det virket så rart å vekke jenta så hun skulle sove... :ler2: Vi kom oss ikke forbi gravemaskinen som holdt på i hagen eller, så vi hadde ikke kunne trillet uansett hvor mye vi ville. Men Ida sov godt i natt også, så det gjorde ikke så mye at hun sov bort gårdagen.

Skulle ta opp Grey's i går, for det gikk litt for sent for oss... Men da jeg skulle starte opptaket i dag, så var det bare svart skjerm. Lurer på hva som gikk galt, kan det være at jeg slo av tvn? :klø: Skal ikke ha invirkning det da... Jaja, sambo laster det ned nå! :)

I dag skal vi definitivt trille tur! Var litt rart å bare være sofapottitt i går, så i dag MÅ jeg røre på meg! :ler: Tenkte å ut å handle litt julegaver, men da jeg sjekka kontoen i stad så oppdaget jeg at trege lånekassen ikke har gitt meg penger enda, så da må vi vente med det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :vinke: Godt å ha deg tilbake! :kyss:

Lillegutt har også noen sånne sove-dager... og da sier jeg alltid til mannen at nå kommer han sikkert til å skulle være oppe hele natta - men jaggu sover'n ikke da også... De skal vel ta igjen for noe av det tapte tenker jeg... :Gjesp:

Du er veldig flink som går tur hver dag... Jeg er ikke flink om dagen - har så mye å gjøre fram mot dåpen og jula at tida ikke strekker til :roll: Og hvis jeg først har litt tid til overs så er det litt deilig å være sofapotet ja... :sjenert: Etter jul skal det bli andre boller! :tommel:

Ønsker deg en fin kveld... Vi ser på håndball, vi.... :hoppe: Heia Norge! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen Burpelurpen da! Når du snakker om linser er det veldig lett å få seg venninnser.... :erter::ler2:

(Sorry Skrållan... ække meninga å kuppe boka di - må bære erte Burpen litte granne.... )

:hoho: Kupp så mye du vil! Dette måtte jo kommenteres! :erter: til Burpen! :ler:

Bare vær sånn dere, så skal vi se hvor mange venninser dere får :flekke:

...og pappan min er MYE sterkere enn pappane deres tilsammen!

Sambo har fikset datan min! :hoppe: Riktignok må jeg ta ut harddisken og/eller CD-romen for å slå den på, men den er i live! :ler:

Ida sov nesten hele dagen i går! :overrasket: Hun var kun våken for å få mat, og skifte bleie. Ble ikke sånn at vi trillet tur engang, for det virket så rart å vekke jenta så hun skulle sove... :ler2:

I dag skal vi definitivt trille tur! Var litt rart å bare være sofapottitt i går, så i dag MÅ jeg røre på meg! :ler:

Så flink sambo er :hoppe: Så lenge det er en løsning på saken, så spiller det jo ingen rolle om hele pc'en må demonteres før man skrur den på :ler:

Nei, vekke ungene for å trille tur,- tror jeg ville hatt litt problemer med det selv, særlig hvis det "bare" var for turens skyld... Annerledes hvis man faktisk MÅ ut for å gjøre noe! :Nikke:

Fikk du sett nedlasta Grey's, eller? Jeg irriterer meg fortsatt over at jeg ikke fikk sett den... :sur:

Planer for helga da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare vær sånn dere, så skal vi se hvor mange venninser dere får :flekke:

...og pappan min er MYE sterkere enn pappane deres tilsammen!

Så flink sambo er :hoppe: Så lenge det er en løsning på saken, så spiller det jo ingen rolle om hele pc'en må demonteres før man skrur den på :ler:

Nei, vekke ungene for å trille tur,- tror jeg ville hatt litt problemer med det selv, særlig hvis det "bare" var for turens skyld... Annerledes hvis man faktisk MÅ ut for å gjøre noe! :Nikke:

Fikk du sett nedlasta Grey's, eller? Jeg irriterer meg fortsatt over at jeg ikke fikk sett den...  :sur:

Planer for helga da?

:ler: Pappan min er sterkere enn du tror, for han sykler til jobben hver dag! Så det så! ;)

Sambo er kjempesuperduperflink! :hoppe: Litt upraktisk er det jo å demontere, men det får bare så være!

Fikk sett Grey's til slutt... oppdaga at sambo hadde lastet ned feil episode først, så fikk jeg link av søstra mi, men den linken hoppa så fælt at jeg ikke fikk sett det... men da lasta sambo ned rett episode, så det ble bra til slutt! :ler2:

Ingen store planer for helga, skal handle de siste julegavene i morgen... Så om noen ser en forvilla jente med Emmaljunga-vogn i Midtbyen i morgen, så er det Skrållan på tur! :ler:

Halla snuppa!

Er det bra hos dere? :kyss:

Halla vennen!

Alt er bra, har vært litt travle dager de siste dagene! Vi holder på å blåse bort i tillegg da..

:kys_2:

:kyss: og :kys_2:

God helg, vennen!

God helg til deg også søta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tid til å oppdatere så mye... Vært travle dager her i heimen. I dag dro vi på City Syd for å handle julegavene! Fikk gjort unna de aller fleste, og Ida oppførte seg kjempebra hele tiden! :) Etter handlinga dro vi på Dolly Dimples så vi fikk oss litt mat, Ida også. Hadde hele resturanten for oss selv! ;) Ida leverte så klart århundrets bæsjebleie der! :hoho: Aldri sett makan til bleie jeg!

Kvelden har vært brukt til å pakke inn gaver! :hoppe: Synes det er så kos jeg!! :) Måtte gi meg til slutt da, for det ble tomt for papir! :ler2: Fikk rimelig vondt i ryggen også, så det skal bli godt å legge seg i kveld.

I morgen skal jeg og Ida ned til sentrum for å møte tvillingssøstra mi, og kjøpe resten av julegavene. Regner med det er stappfult der i morgen, så jeg vet ikke om jeg gleder meg... Håper det går knirkefritt! ;)

Regner med å kunne oppdatere mer i morgen ettermiddag! I mellomtiden får dere ha en utmerket helg! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å få unnagjort julegavene, det kan jo ta sin tid!

Anbefaler nettbutikker! ;)

Vet du hva, jeg tenkte på Ida igår..

For snuppa mi suttet skikkelig på fingrene :ler:

Er så søtt! :hjerte:

Kose dere i sentrum med tvillingsøs! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ønsker deg en super handletur (og priser meg samtidig lykkelig for at jeg er ferdig, og slipper "stria" de siste dagene før jul nå! :Nikke: ) :kys_2:

Er du og søstera di like? Kan tenke meg folk blir forvirra av å se to så pene som deg på en gang ;)

Århundrets bæsjebleie er jeg egentlig ganske glad for at jeg ikke var i nærheten av... :sjenert: Men den tid kommer vel her i gården også! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å få unnagjort julegavene, det kan jo ta sin tid!

Anbefaler nettbutikker! ;)

Vet du hva, jeg tenkte på Ida igår..

For snuppa mi suttet skikkelig på fingrene :ler:

Er så søtt! :hjerte:

Kose dere i sentrum med tvillingsøs! :kyss:

Kjempedeilig å få gjort unna gavene! :Nikke: Tenkte på nettbutikker, men vi fikk ikke penger før fredag - og da hadde det vært travelt med å få varene tilsendt hit før vi må sende dem videre...

:ler: Flere som har sutte-på-fingrene-jente? Det er så søtt, og koooos! :hjerter: I allefall til fingrene ser ut som oppvaskhender, og handa er vridd nesten ut av ledd... :ler:

Ble ikke shopping med søs, så jeg koser meg hjemme istedet! :kyss:

---------------------------------------------

Må først få ut litt frustrasjon.. Vi har jo planlagt navnefest 6. januar, det passer så bra for oss med tanke på at vi da har de dagene på nyåret og handle blomster, servietter, lys og mat som skal til. Også kan vi da kose oss mest mulig i romjula, regner med vi blir invitert i middagsselskaper og kaffebesøk både i øst og i vest. Men nå fikk vi da forespørsel fra søstra til sambo om vi ikke kan ha det den 30. desember istedet!! :overrasket: Det har jeg fint lite lyst til! Gidder ikke å bruke romjula på å ordne til navnefest, det er jo så mange rød-dager også, så det er jo ikke bare bare å handle inn! :sur: Det er nesten så jeg har lyst til å drite i hele greia, for uansett hvilken dato vi bestemmer oss for, så er det noen det ikke passer for! Har mest lyst til å bare ha det den 6. januar, så får de som vil komme da. Resten får bare holde seg unna! :frustrert:

Først må jeg fortelle om kosejenta Ida... Her en natt, okei - det var kanskje kl 7 på morgenen da - så fikk Ida mat. Og etterpå la jeg henne midt i mellom meg og sambo som vanlig. Men da kavet hun seg heeeeelt inntil meg, tok tak i handa mi og førte den til ansiktet sitt (hun la den sånn at jeg koste med kinnet hennes samtidig som at jeg hindret at smokken falt ut) og deretter la hun sine hender i ansiktet mitt! :hjerter_rundt: Sånn skulle vi sove, var ikke 3 cm mellom ansiktene våre engang! Hun sovnet fort, men jeg klarte ikke helt å sove sånn... duppet av til slutt da... Kosejenta mi! :hjerter:

Ble ikke noe shopping med søs i dag, så jeg skal trille meg en tur på posten og matbutkk senere og handle det viktigste jeg skulle ha. Gave til sambo får vente vil vi er på hjemstedet, samme med invitasjoner til navnefesten. Om det blir noen fest da... I dag bare koser vi oss hjemme, er litt klar i kroppen etter dagen i går enda. Er heldigvis ikke så innmari dårlig vær i dag, så det blir ikke så ille å trille tur. men vi trilla tur den dagen det blåste og regna som værst også vi altså, det skal ikke stå på det! Ida må jo få formiddagsduppen sin! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg en super handletur (og priser meg samtidig lykkelig for at jeg er ferdig, og slipper "stria" de siste dagene før jul nå! :Nikke: ) :kys_2:

Er du og søstera di like? Kan tenke meg folk blir forvirra av å se to så pene som deg på en gang ;)

Århundrets bæsjebleie er jeg egentlig ganske glad for at jeg ikke var i nærheten av...  :sjenert:  Men den tid kommer vel her i gården også! :hjerte:

Takk for det du, men det ble ikke no' shopping da! ;) Er overlykkelig over at jeg ikke trenger å dra til sentrum likevel! :hoppe: Mangler bare gaven til sambo, den får jeg ta på hjemstedet. Er mindre folk der... :ler:

Jeg og søs finnes ikke like. Vi har samme nese, that's it. Vi ligner ikke så mye på vanlig søsken engang.. En gutt vi gikk på samme skole som fra første klassen til videregående visste ikke at vi var tvillinger engang! :ler2: Han trodde vi bare tilfeldigvis hadde samme etternavn! :hoho: Og vi har et sjelden etternavn altså, så det skulle vært bra gjort! :)

Den bæsjebleia skal du være overlykkelig over at du var langt unna.. Måtte rope inn sambo for assistanse! :ler: Det stinka og var bæsj overalt! Heldigvis var klærne hennes tørre da! :) Det kommer nok en tid med lekre bleier hos deg også ja! Blir stas vet du! ;) man må jo bare le når man får sånne bleier servert! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må først få ut litt frustrasjon.. Vi har jo planlagt navnefest 6. januar, det passer så bra for oss med tanke på at vi da har de dagene på nyåret og handle blomster, servietter, lys og mat som skal til. Også kan vi da kose oss mest mulig i romjula, regner med vi blir invitert i middagsselskaper og kaffebesøk både i øst og i vest. Men nå fikk vi da forespørsel fra søstra til sambo om vi ikke kan ha det den 30. desember istedet!! :overrasket: Det har jeg fint lite lyst til! Gidder ikke å bruke romjula på å ordne til navnefest, det er jo så mange rød-dager også, så det er jo ikke bare bare å handle inn! :sur: Det er nesten så jeg har lyst til å drite i hele greia, for uansett hvilken dato vi bestemmer oss for, så er det noen det ikke passer for! Har mest lyst til å bare ha det den 6. januar, så får de som vil komme da. Resten får bare holde seg unna! :frustrert:

Vet du hva!? Jeg syns dere rett og slett skal driiiiiiiiiiiiiite i andres meninger om ditt-og-datt angående navnefesten, jeg! :Nikke: Det er deres dag (eller, Ida sin da), og selvfølgelig skal DERE finne utav når den skal være. Dere inviterer til den dagen dere tenkte på, så får de som kommer komme! Enkelt og greit... Syns hvis det er noen det ikke passer for den dagen dere har tenkt, men det får være dems problem!

*grønsj,- jeg hadde blitt irritert om noen hadde lagt seg oppi sånn ting... :frustrert: *

Mener jeg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...