Gå til innhold

Mine travle dager

Skrållan

Anbefalte innlegg

Du er tilgitt snuppa! :kyss: :kyss: :kyss:

Takk :sjarmor:

Høres ut som at dere har hatt en kjempekoselig dag, til tross for litt startvansker med hodepine... Jeg kan forresten et "triks" som tar vekk hodepine, stiv nakke, og ja, u name it...

Lærte det på idrettsmasasjen på vgs,- si ifra hvis du vil vite åssen det er, så sender jeg en PM ;) Forferdelig vondt der og da, men utrolig herlig etterpå!!

Deilig å få noen hjem til seg som kan kokkelere og lage litt "ordentlig" mat! :sikle:

Du må legge ut bilder av Ida i nissedrakta når dere får tatt bilder!

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest marthepia

Det var slettes ikke dumt nei! Da Emma var bittelita varmet vi opp senga hennes med et varmeteppe så det ble godt og varmt til hun skulle legge seg. Der sov hun godt :smile: Slik gjorde vi det hver kveld.

Ida høres ut som en liten prinsesse :hjerter: Snill jente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk

Høres ut som at dere har hatt en kjempekoselig dag, til tross for litt startvansker med hodepine... Jeg kan forresten et "triks" som tar vekk hodepine, stiv nakke, og ja, u name it...

Lærte det på idrettsmasasjen på vgs,- si ifra hvis du vil vite åssen det er, så sender jeg en PM  Forferdelig vondt der og da, men utrolig herlig etterpå!!

Deilig å få noen hjem til seg som kan kokkelere og lage litt "ordentlig" mat!

Du må legge ut bilder av Ida i nissedrakta når dere får tatt bilder!

JAAA, det vil jeg gjerne vite! Har ofte vondt i hodet og/eller stiv nakke... Hjelper sikkert å stresse ned, men et triks i ny og ne takker man ikke nei til! :):kyss:

Kjempedeilig med "kokk" her hjemme! Skulle hatt det hver dag kanskje... :ler2:

Skal legge ut bilder av Ida etter fotograferingen i morgen jeg! :Nikke: Blir sikkert ikke før over helgen da, for vi skal til hjemstedet i helgen!

:kys_2:

*911 rescue kommer til unnsetning*

Nest nederst på side 1 går da ikke an...

Håper du har det fint dag!

TÆNK JU BEIBE! :sjarmor: Utrolig fort gjort å havne nederst i de generelle dagbøkene tror jeg.. Men supert at du passer på meg! :klem:

dagen har vært fin, forteller om den etterpå! :)

Det var slettes ikke dumt nei! Da Emma var bittelita varmet vi opp senga hennes med et varmeteppe så det ble godt og varmt til hun skulle legge seg. Der sov hun godt :smile: Slik gjorde vi det hver kveld.

Ida høres ut som en liten prinsesse :hjerter: Snill jente!

Genialt å varme opp senga deres, det er jo så mye bedre å sove i en god og varm seng enn en kald en! :ler: Vi glemte faktisk å varme opp senga hennes i går, og da ville hun faktisk ikke sove der...

Ida en min bittelille prinsesse ja! :hjerter: Hun er innmari snill, og vet å sjarmere sine foreldre! :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært supersinna på pc'n min! :frustrert: Har ikke fått til å slå den på før nå, og jeg har vært så skråsikker på at Epica hadde fødd, og jeg hadde gått glipp av det! :sjenert: "Heldigvis" har hun snuppa innabords enda... :ler:

Jeg og Ida skulle jo liksom på shopping i dag, men en eller annen idiot (les: meg) hadde glemt å ta ut penger, så jeg hadde ikke penger til bussen hjemme! :ler2: Så vi tar shoppinga etter fotograferinga i morgen istedet! Ida var ganske sutrete da vi sto opp også, så hun hadde nok ikke vært så trivelig å hatt med seg... Jeg klarte å roe henne da, jeg tydde til et nytt triks jeg har oppdaget! Har funnet ut at snuppa blir helt rolig (og faktisk sovner!) om vi setter henne i vippestolen på badet mens jeg dusjer! :hoppe: Så det har jeg gjort de siste dagene, det er en vinn-vinn-situasjon: jeg blir ren, og Ida får sove litt! :hoho:

Ellers har jeg ikke gjort så mye i dag, har riktignok vært på en laaaaang trilletur i dag! :hoppe: Dere er vel ikke så kjent i trondheim, men jeg gikk fra der vi bor til Moholt, så til Nardo, derifra til Risvollan og så hjem igjen! Tok nesten 2 timer, og jeg var sånn passe klar da jeg kom hjem! :) Ida sov så og si hele veien, hun var litt våken innimellom på vei heim for hun begynte å bli sulten. På mandag skal jeg ta med sambo på samme runde, han ble litt snurt over at vi hadde gått så langt uten at han fikk bli med.. :sjenert: Nå ligger Ida og sover ved siden av meg, og mor får sin sårt trengte KG-tid! :ler: Nei, nå skal jeg ikke skryte så mye av henne... hun sover så alldeles ikke! :Hehe: Hun ligger og knirker nå.

I kveld vet jeg ikke hva vi skal gjøre. Tror jeg stemmer for å gjøre minst mulig, ble litt klar av å gå så langt jeg. Blir nok tidlig kveld. Må kanskje se Prison break da, men etter det er det natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

:ler: Ja snuppa har ingen planer om å hilse på verden heeelt enda!

Å så bra at vippestolen fungerer som roe-ned-baby ;)

Godt jeg har det samme! :sjarmor:

Fotografering og shopping imorgen ja? Blir nok gøy! :-D

Koooos deg ikveld! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:sjokk: Plutselig fant jeg ikke dagboka di.... :overrasket:

Men her var du jo.... :sjenert:

Har en liten tass ved puppen her, så det er litt tungt og skrive... ,en jeg håper i hvert fall det er bra med dere og at dere får en god helg...

Julegaveliste er helt gebialt forresten - har det jeg også... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julegaveliste er helt gebialt forresten

Helt enig, julegaveliste er gebialt :hoho: :erte:

Håper dere får en fin helg, snuppa! ;)

Må hive meg i grytene her, får snart hjem en sulten sambo...

Håper forresten blidene ble bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja snuppa har ingen planer om å hilse på verden heeelt enda!

Å så bra at vippestolen fungerer som roe-ned-baby

Godt jeg har det samme!

Fotografering og shopping imorgen ja? Blir nok gøy!

Koooos deg ikveld!

Snuppa kommer vel før du aner det nå! :)

Vippestol, i kombinasjon med dusje-lyder fungerer utmerket som roe-ned-baby! :sjarmor: Det samme kan vaskemaskin og støvsuger gjøre, men det har vi ikke prøvd vi da.. :)

Ble ikke noe shopping i dag, for Ida var ikke helt i slag etter fotograferinga. Hun hylte under hele fotoshooten, så vi får håpe at i allefall 1 bilde ble bra! ;)

Plutselig fant jeg ikke dagboka di....

Men her var du jo....

Har en liten tass ved puppen her, så det er litt tungt og skrive... ,en jeg håper i hvert fall det er bra med dere og at dere får en god helg...

Julegaveliste er helt gebialt forresten - har det jeg også...

Bra du fant frem, skulle kanskje ha sendt ut varsel om at jeg hadde flyttet! :ler2:

Vi har det bra vet du, og jeg håper det går bra med deg og gutta hjemme alene også! :) Skal stikke innom deg etterpå tenkte jeg! God helg til deg også forresten! :)

Julegaveliste er et must-have her i huset, ellers hadde jeg gått fra forstanden... Har jo teflonhjerne og gullfisksyndrom, så det er greit å skrive ned det jeg må huske! :ler:

Helt enig, julegaveliste er gebialt :hoho: :erte:

Håper dere får en fin helg, snuppa! ;)

Må hive meg i grytene her, får snart hjem en sulten sambo...

Håper forresten blidene ble bra!!

:hoho: er du i erte-humør i dag? ;)

Vi får nok en knakende god helg skal du se, håper dere får det samme! :Nikke:

Sambo blir vel glad når han kommer hjem til ferdig middag! :sikle:

Bildene ble nok så som så, mer om det etterpå... :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var den store dagen - Ida skulle fotograferes! :) Vi kjørte til Fotohøyskolen her i byen, søstra til sambo studerer der og skulle ta bildene. Vi hadde med nissedrakten til Ida, og var klar for å ta fiiine bilder. Men med en gang hun begynte å knipse, så begynte Ida å hylgrine... Sånn skikkelig hyling altså, nesten så hun mistet pusten... Stakkars jenta mi... :tristbla: Så vi fikk ikke tatt så mange bilder som vi håpet på, og på de fleste bildene er ida skikkelig sinna. Vi får bildene i løpet av helgen, så vi får se igjennom dem og se om det er noe å samle på. Håper jo det da, hadde vært moro å gi bilder i julegave.

Etter fotoseansen dra vi bare hjem, Ida var ikke i noe humør å dra på shopping i. Så jeg tenker vi drar på kjøpesenteret på hjemstedet i morgen istedet. Vel hjemme fikk Ida pupp og litt kos, så ble hun i bedre humør igjen.

Må forresten sukke litt over bæsjinga til Ida i det siste. Eller, bleiene er det vel. For 2 dager på rad nå, så har hun bæsjet over kanten på bleien bak, så det har blitt en solid lekkasje på klærne. I morges så var det til og med deeeen lekkasjen i senga hennes! :sur: Heldigvis har vi tisselaken i den, så det var bare lakenet som ble møkkete. Men kjedlig likevel....

I kveld skal jeg pakke til turen til hjemstedet i morgen, og se gullrekka på NRK. Må kanskje følge litt med Dansefeber også, har ikke sett det tidligere denne sesongen, men det er jo finale! :)

I morgen drar vi som sagt til hjemstedet, og blir der til søndag! Så jeg kommer nok ikke innom KG før da, så ha en kjempefin helg alle som stikker innom! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare redder meg selv fra side 2-tilværelsen jeg... :sjenert::ler2:

Det er bra du passer på deg selv når Burpelurpen er for travel til å gjøre det ;):ler:

Stakkars,- Ida likte nok ikke tanken på å være nissemodell. Håper det noe noen bra bilder utav det hvertfall...

Åh, bæsjer disse småtrollene også!? De kan da hvertfall lære seg å holde det innafor bleia... :sjenert:

:ler:

Nei, stakkars små, de gjør det nok ikke med vilje! Har ikke peiling på bleier jeg, men kanskje det er størrelsen som er feil!?

Håper du har kost deg på hjemstedet ditt!

:kys_2: og masse :kose: fra Burpelurpen

Endret av Burpen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ÅÅåå stakkars Ida... Håper dere finner et par bilder å bruke! ;)

God tur imorgen & god helg vennen! :klem:

Vi har funnet 1 bilde vi kan bruke, men det er ikke sånn som jeg hadde tenkt meg... :sur: Hadde håpet på et fint et i svart/hvitt med Ida naken, men dette bildet er i farger og Ida har på seg vanlige klær... Jaja!

Det er bra du passer på deg selv når Burpelurpen er for travel til å gjøre det ;):ler:

Stakkars,- Ida likte nok ikke tanken på å være nissemodell. Håper det noe noen bra bilder utav det hvertfall...

Åh, bæsjer disse småtrollene også!? De kan da hvertfall lære seg å holde det innafor bleia...  :sjenert:

:ler:

Nei, stakkars små, de gjør det nok ikke med vilje! Har ikke peiling på bleier jeg, men kanskje det er størrelsen som er feil!?

Håper du har kost deg på hjemstedet ditt!

:kys_2: og masse :kose: fra Burpelurpen

:ler2: Jeg skjønte du var travelt opptatt i helgen, så da måtte jeg nesten bare passe på meg selv litt! :ler:

Som sagt til Epica så har vi funnet 1 brukbart bilde... Det blir vel bra, selv om det ikke var sånn jeg hadde tenkt meg det. Får heller dra tilbake og fotografere henne når hun er bittelitt eldre, og kanskje lage fotokalender av bildene til neste jul istedet! :)

:ler: Småtrollene bæsjer til den store gullmedaljen, i allefall mitt småtroll! Men heldigvis har vi ikke hatt flere bæsje-uhell. Mener å tro at størrelsen er rett, for hun bruker Libero Mini for 4-6 kg, og jenta er 5 kg, så da skal det jo holde... :klø: Kanskje vi bare hadde satt på bleiene for dårlig.

Jeg har storkost meg på hjemstedet! :Nikke:

:kys_2: og 10 000 :klem: til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi kommet hjem fra hjemstedet igjen! Eller, vi kom i går kveld da, men da gikk jeg rett til sengs..

Lørdag hadde vi store planer om å dra herifra så tidlig som mulig, og helst sånn at vi rakk oss til Værnes halv 11, for da skulle min søster lande. Vi kom oss derimot ikke avgårde før kvart på 11, så vi tenkte å bare dra rett til hjemstedet. Underveis fikk jeg derimot vite at søstersen skulle lande halv 12 istedet, så da rakk vi Værnes likevel! :) Og siden hun faktisk ikke landet før 12 så hadde vi gooood tid der! :ler: Rakk til og med å dra fram puppen og skifte bæsjebleie!

Var koselig å se søstersen igjen! Hun fikk Ida i hendene med en gang vi så henne, og hun visste ikke helt hva som var opp-ned på den stakkars ungen min! :hoho: men hun klarte seg sånn ganske greit til slutt! Etterpå dro vi videre til hjemstedet, snakket med søstersen og spiste middag før vi dro til kjøpesenteret en tur. Måtte ha en bursdagsgave, og samtidig fikk vi gjort unna 2 julegaver! :hoppe: Må oppdatere julegavelista mi etterpå.

På ettermiddagen og kvelden på lørdag var jeg, sambo og Ida til et vennepar og koste oss. Så Over hekken (kjempemoro film!) og spiste alt for mye potetgull... :sjenert: Må kutte ut litt av den spisinga jeg altså, kommer jo aldri til å gå ned de siste 3-4 kg på dette viset...!

Åh, jeg må fortelle hva vi fikk av naboen til mamma og pappa! Da vi kom fra Værnes, kom nabodama på døra med pakke til barnet, og det var en sånn dyr vinterdress!!! :overrasket: Ble helt forfjamsa jeg, for jeg vet de ikke har så god råd (de er iranere, og hun dama har ikke jobb...)! Ikke fikk jeg takket henne skikkelig eller, for de var borte hele helgen! Litt ekkelt... :sjenert: Hihi, må også fortelle at søstersen hadde kjøpt sånne flip-flopp sandaler til Ida i australia! :ler: de passer nok ikke til sommeren, men moro likevel! :)

Søndag sto vi opp til en deilig familiefrokost, før vi begynte å ordne oss til bursdagskalas. Først skulle vi feire lillesøs, og det var skikkelig kos. Tante og søskenbarnet mitt kom, er ikke hver dag jeg treffer dem - så det var moro. Etterpå dro vi til ei venninne, hennes lille datter fyller 1 år i dag, så vi spiste masse kaker og hadde skikkelig "barneselskap" der! :) Klokken var nærmere halv 10 da vi omsider begynte å kjøre til Trondheim igjen... Var godt å komme hjem igjen og legge seg i sin egen seng igjen! :)

I natt sov Ida helt til 6 før hun ville ha mat! :hoppe: Det var deilig å sove så lenge! I dag har jeg ingen store planer, sambo skriver eksamensoppgave, så jeg passer Ida. Har vasket litt klær, og skal til å vaske litt på badet snart. Tar med meg Ida i vippestolen så går det greit! ;) Etter det skal jeg ut å trille, må gjøre det mens det enda er lyst ute. Har vært så mange voldtektsforsøk i Trheim den siste tiden, og det siste forsøket ble gjort rett i nærheten av oss... Litt ekkelt, så jeg velger å være ute kun når det er lyst (om jeg går alene..).

Tror jeg holder på å få en visdomstann! :sur: Det er skikkelig ømt i tannkjøttet, og jeg holder på å frike ut. Vedder på at jeg må trekke den, for det er ikke såååå god plass der bak. Skulle ønske tannlege var gratis jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å fortelle at Ida fra og med i dag bruker str 62 i klær! :hoppe: Store jenta vår! :hjerter: Hun kan enda bruke noe i str 56, men det meste er for lite nå. Hadde virkelig ikke trodd at str 56 skulle vare i nesten 8 uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest marthepia

De små vokser så altfor fort! Emma bruker str 80 og 86 i klær hun.

Ja, var på H&M for ikke så lenge siden, tenkte jeg skulle kjøpe litt klær til henne. Men..alt var da så smått i babyavdelinga. Jeg måtte gå til småbarnsavdelinga! Der hadde de str 86 og oppover! Det visste ikke jeg.. :sjenert: Har ikke baby lenger.. :tristbla: Men det blir snart :sjarmor:

Har ikke hørt om voldteksforsøk i tr.heim jeg..? Følger ikke så mye med tydeligivs. Skummelt når slikt skjer nær hjemmet. Holde deg til lyset ;) Jeg får også visdomstann. Hater tannlege så der får den blir en stund framover!! :ler:

Ha en god trilletur :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en flott gave dere fikk fra naboene til foreldrene dine... :Nikke: Men de hadde vel lyst til å gi dere noe skikkelig fint da... ;)

Vesla vokser ja... :ler2: Min tass også... Har begynt å bruke masse i 68 allerede, vi... En del tøy etter storebroren i den størrelsen er "vasket mindre" og passer nå akkuart... *hihi*

:kyss: til deg og vesla....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De små vokser så altfor fort! Emma bruker str 80 og 86 i klær hun.

Ja, var på H&M for ikke så lenge siden, tenkte jeg skulle kjøpe litt klær til henne. Men..alt var da så smått i babyavdelinga. Jeg måtte gå til småbarnsavdelinga! Der hadde de str 86 og oppover! Det visste ikke jeg.. Har ikke baby lenger.. Men det blir snart

Har ikke hørt om voldteksforsøk i tr.heim jeg..? Følger ikke så mye med tydeligivs. Skummelt når slikt skjer nær hjemmet. Holde deg til lyset Jeg får også visdomstann. Hater tannlege så der får den blir en stund framover!!

Ha en god trilletur

Litt trist å tenke på at Emma ikke er din lille baby lenger ja, det skjønner jeg godt! :Nikke: Men som du sier - snart kommer det en lite baby, og Emma blir din lille store pike! :)

Det har vært flust av voldtektsforsøk her i trheim i hele høst... Det begynte på Møllenberg/Buran-området, der var det vel en 3-4 forsøk siden i august. Nå i helgen har det vært 2 forsøk helt i nærheten av oss... Det første var på Øvre Othilienborg, og i forrigårs var det ei jente som ble forsøkt voldtatt på Lohove, som ligger på trillerunden min... Blir ikke noe mer trilling i mørket langs den ruten hvertfall, det tør jeg ikke. Ikke at jeg tror jeg kommer til å bli voldtatt, men man vet jo aldri da.

Visdomstanna mi blir nok der den er den også! Misliker sterkt å trekke tenner, også er det jo kriminelt dyrt... :ler:

For en flott gave dere fikk fra naboene til foreldrene dine... Men de hadde vel lyst til å gi dere noe skikkelig fint da...

Vesla vokser ja...  Min tass også... Har begynt å bruke masse i 68 allerede, vi... En del tøy etter storebroren i den størrelsen er "vasket mindre" og passer nå akkuart... *hihi*

til deg og vesla....

De hadde vel lyst til å gå noe fint ja. Da jeg var barn så lekte jeg ganske mye med barna der, så vi har jo kjent hverandre fra way back! :)

Tror vi holder oss unna str 68 inntil videre vi ja! :ler: Men greit når klærne er vasket mindre! :) Vesla ser jo ikke ut som en baby lengre når hun har på 62, ser mer ut som en baby på ca 6 mnd! :ler2: Har sikkert noe med at klærne ikke er sparkebukser, men mer joggeklær. men søt er hun likevel! :hjerte:

:kyss:, :kys_2: og :klem: til deg og gutta dine!

---------------------------------------------

Har ikke tid til å oppdatere noe særlig nå, skal hoppe i dusjen og trille en tur på butikken med Ida mens det enda er lyst... Ser litt på Dr. Phil også... :sjenert::ler2: Så episoden i går, og i dag er det jo sånn del 2-episode, så da måtte jeg nesten se det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia

Fanken jeg glemte å se dr.phil idag :sur: Så episoden i går, så jeg hadde store planer om å se det i dag!

Endret av marthepia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...