Skrållan Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter #341 Del Skrevet 30. oktober 2006 Akkurat nå daler snøen ned her. Gleder meg til jula nå Er hun gammel nå? Kan du ikke ha sånn i signaturen din som vise hvor gammel hun er? Husker aldri når hun er født jeg Ha en fin søndagskveld ← Jeg gleder meg også til jul nå! Det er så fint når snøen daler ned, og legger seg tungt på trærne! Her vi bor blir det bestandig tonnevis med snø når det først snør, vi bor så høyt opp, og det er så trivelig! I dag er Ida akkurat 3 uker og 4 dager. Jeg tenkte å ha en av KG's tickere for å vise hvor gammel hun er, men de fungerer ikke enda.. Så jeg har skrevet fødselsdatoen hennes i signaturen min jeg! Ha en flott mandag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter #342 Del Skrevet 30. oktober 2006 Endelig hjemme, og på nett igjen! Helga har vært superstressende, men veldig koselig. Lørdag kom svigermor med vinterdekkene våre, og sambo gikk ut for å skifte. Jeg og Ida koste oss inne, og så på snøen som dalte der ute. Var litt glad jeg ikke var sambo da, som sto på kne i 20 cm snø og slet med dekkene! Da han omsider var ferdig hev vi oss rundt, pakket og kjørte til hjemstedet. Vi fikk middag hos mamma og pappa, risengrynsgrøt! Nam nam, jeg hadde ikke spist det siden før sommeren en gang, så det var godt! Ida sovnet mens vi spiste, så da jeg og sambo skulle på en snarvisitt hos et vennepar etter middagen, lot vi Ida være igjen hos mamma og pappa. Vår første tur uten vesla! Det gikk veldig bra, jeg klarte å slappe av uten å tenke for mye på om jenta hadde det bra der hun var... Men vennene våre ble litt skuffa da vi dukket opp uten sjarmtrollet, så de måtte komme innom mamma og pappa senere på kvelden for å titte på henne! Resten av lørdagskvelden ble brukt foran tvn, Melonas og deal or no deal er jo et must! Natt til søndag ville mamma og pappa ha Ida inne hos seg, så vi foreldre kunne få sove litt. Men joda.. Hun hylte sånn at vi hørte henne fra der vi lå, så vi fikk ikke noe ekstra søvn likevel! Mamma og pappa syntes det var stor stas å ha henne da, de forguder jo den vesle jenta så høyt! Pappa hadde til og med gått og bært på henne store deler av natta! Snille pappan min! Søndag startet vi med familiefrokost, før vi dro en snartur opp til svigermor og hilste på henne også. Var ikke der så lenge da, før vi dro tilbake til mamma og pappa for å spise middag. Fikk servert verdens beste kotelett-middag, pappa er en mesterkokk når han først setter i gang! Desverre fikk ikke jeg så mye middag, for akkurat da vi skulle sette oss til bords, så ville Ida ha mat. Og hun var så sulten og utålmodig at hun bare kavet og stresset seg opp - og ble illsint da hun dermed ikke klarte å ta puppen... Så da satt jeg der da, med et lemen på puppen og en kald middag på bordet... Det hele endte med at lillesøs måtte skjære opp maten min og mate meg mens jeg matet vesla! Etterpå pakket vi og dro hjemover til Trondheim igjen. Da vi kom hjem, fikk vi besøk av en venninne av meg jeg ikke har sett på nesten ett år - kjempekos!! Vi fikk skravlet litt, og hun fikk sett Ida, før vi kjørte henne hjem og vi dro til en annen venninne av meg som trengte hjelp til å skifte dekk på bilen. Så da trådde sambo til - han er så snill atte! Var godt å legge seg i går, var ganske klar etter å ha gjort så mye! I dag skal vi bare slappe av, Ida ligger faktisk i senga og sover enda! Hun er i allefall god på å sove på formiddagen! Gode knøttet vårt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 30. oktober 2006 #343 Del Skrevet 30. oktober 2006 Hørtes ut som en koselig helg! Skjønner veldig godt at mamma'n og pappa'n din er helt forelska i lille Ida! Kjempesnille som ville ha henne på natta,- tanken var jo hvertfall god, selvom hun skrek av full hals Så heldig dere er som har snø!! Savner snøen skikkelig, jeg... Hadde aldri trodd jeg skulle gjøre det! Flinke Ida som sov så lenge idag,- hun var nok trøtt etter å ha holdt morfar med "tusle-selskap" Ha en fin-fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter #344 Del Skrevet 31. oktober 2006 Burpen: Ja, tanken var kjempegod den! Det er koselig med snø ja, men i januar/februar bruker jeg å bli kjempelei av all snøen... Vi bor så langt opp at det laver ned i store mengder hver vinter, og det blir litt vel mye av og til synes jeg. Men den første snøen hver høst setter jeg stor pris på! Skal ikke se bort i fra at det var morfar som hadde slitt ut vesla i går nei! Ha en fin dag da! --------------------------------------- I går hadde vi en skikkelig slappe-av-dag! Kjempedeilig etter den litt stressende helga vår. Gjorde fint lite her hjemme, vasket mye klær som vanlig, og ellers bare koste med Ida. Fikk den nye H&M-katalogen i posten, så jeg bladde fort igjennom den. Fant mye jeg har lyst på, selv om det var litt rart å se på vårklær og bikinier mens gradestokken kryper under 0 og snøen daler ned! Vet ikke om jeg kommer til å bestille noe til meg selv enda, for jeg vet jo ikke hvilken str jeg kommer til å bruke når klærne kommer i januar.. Sånn som det er nå, så mister jeg jo over 1 kg i uka, og hvis det fortsetter sånn, så har jeg forsvunnet for lenge siden i januar! Ida har sovet godt i natt! Eller, vi tror det, for vi har i allefall sovet! Hun sovnet ganske fort da vi la oss, sov til ca 4, spiste, sov til ca 7, spiste og deretter måtte jeg vekke henne halv 11... Da hadde jeg skikkelig melkespreng i den ene puppen, og måtte bare bli kvitt den! I dag har vi vært litt huslige, sambo har måkt snø og vasket kopper, mens jeg har vasket klær og støvsugd gulvene. Helsesøster ringte i dag og sa hun kommer i halv 4-tiden i dag, så det var bra vi fikk ryddet litt... Da får jeg vel hoppe i mens jeg har muligheten! Ida ligger ved siden av meg i sofaen og nekter å sove (hun har ikke duppet i det hele tatt i dag...), men sambo kan passe på henne en stund! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marthepia Skrevet 31. oktober 2006 #345 Del Skrevet 31. oktober 2006 Har dere hatt besøk av helsesøster? Hvordan gikk det? Husker da helsesøster kom til oss. Hun hadde mye god informasjon, men det var mye som var svært unødvendig. Å amme var det viktigste!! Absolutt! Det virket som hun trodde at vi ikke kunne noenting om det å ha en liten baby. Men hun var grei ja, sånn ellers. Det forandrer vel seg når nestemann kommer. Masse snø i Trondheim nå tenker jeg? Frister ikke å kjøre der nå allfall.. Det vel noen som ikke har lagt om til vinterdekk enda og ikke er forsiktige på veien og BANG! Ser for meg det. Er vel vanlig når den første snøen legger seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter #346 Del Skrevet 31. oktober 2006 Har dere hatt besøk av helsesøster? Hvordan gikk det? Husker da helsesøster kom til oss. Hun hadde mye god informasjon, men det var mye som var svært unødvendig. Å amme var det viktigste!! Absolutt! Det virket som hun trodde at vi ikke kunne noenting om det å ha en liten baby. Men hun var grei ja, sånn ellers. Det forandrer vel seg når nestemann kommer. Masse snø i Trondheim nå tenker jeg? Frister ikke å kjøre der nå allfall.. Det vel noen som ikke har lagt om til vinterdekk enda og ikke er forsiktige på veien og BANG! Ser for meg det. Er vel vanlig når den første snøen legger seg. ← Nå har vi hatt besøk av helsesøster ja! Synes hun var trivelig jeg, hun hadde mye info (både ting vi visste og ikke visste fra før). Hun nevnte knapt amming til meg, hun bare lurte på om det gikk bra. Kanskje hun ikke snakket mer om det fordi jeg satt med Ida på puppen nesten hele tiden mens hun var her! Det er kjempemasse snø her i Trondheim! i allefall her hos oss, det er nok mindre nede i Midtbyen. Er ca 40 cm uttafor hos oss, og det kommer stadig mer. Er nok mange som ikke har lagt om dekk enda ja! Den første snøen kommer bestandig som julekvelden på kjærringa på de fleste. Håper de aller fleste har lagt om nå da, så vi slipper sånne unødvendige ulykker på veiene... ----------------------------------------------- Ja, da har HS vært her. Koselig dame, med mye info! Synes hun var litt vel sent ute med å besøke oss da - Ida blir jo 4 uker på torsdag... men men! Ida fikk time til 6-ukers kontroll, og jeg må vel få ut fingeren og bestille min jeg også... Litt treg kanskje! HS syntes Ida var en klar og våken baby, som var veldig sterk i nakken sin. Og det er jeg jo enig i! HS informerte også om barseltreff, og jeg lurer på om jeg tørr å være med... Er en smule sjenert i sånne omstendigheter... Hadde sikkert lønnet seg å være med, jeg har jo mange venninner her i byen - men ingen med barn. Får tenke over saken, og prøve å kvinne meg opp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 31. oktober 2006 #347 Del Skrevet 31. oktober 2006 Innom med en Anbefaler barseltreff... det har bare vært koselig når jeg har vært med i hvert fall... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 2. november 2006 Forfatter #348 Del Skrevet 2. november 2006 Cr@sh: Det er nok bare å kvinne seg opp og komme seg avgårde! -------------------------------------------- Ida er 4 uker i dag! Tiden går så raskt! Og vesla har blitt så stor! Bare de siste dagene har jeg sett forandringer på henne - hun har fått mer bollekinn, hun "prater" masse med oss og har begynt å smile! Tror smilene er begynt å bli litt mer bevisste nå! Vi har ikke gjort så mye siden sist, bare kost oss med snuppa i snøværet. Bare i natt har det snødd nye 20 cm... Bare så synd at det er meldt mildvær og regn til helga, synes ikke det er noe moro med holke jeg... Har litt lyst til å prøve å trille en tur senere i dag, Ida sover nå - så jeg vil la henne sove i fred. Hun har bare hatt to 2-minutters-dupper tidligere i dag, så hun fortjener å sove skikkelig nå! I dag fikk vi fødselsattesten hennes i posten, så nå er det offisielt at hun er født! Må bare få den kopiert så jeg kan sende inn til lånekassen så jeg får mer penger! Da får jeg hive meg rundt og ta en kjapp dagbok-runde før snuppa våkner! kanskje jeg rekker å spise litt også.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 3. november 2006 Forfatter #349 Del Skrevet 3. november 2006 sambo har bursdag i dag! I dag har sambo bursdag! Heldiggrisen, jeg vil også ha bursdag... Min egen bursdag ble jo brukt til helt andre ting enn å feire dagen! Ikke at jeg ikke setter pris på det dagen ble brukt til, men jeg vil ha bursdag i tillegg! Blir ikke noe stor feiring på sambo eller da, foreldrene hans og et vennepar kommer på kake senere i dag, and that's it. Jeg har ikke engang ordnet gave til han, men det er fordi vi ble enige om å heller gi større julegave til hverandre. Han kom seg jo ikke noe sted for å ordne gave til meg heller, vi var litt vel opptatt med andre ting på den tiden! Ellers har dagen startet kjempebra! Det går fremmede menn rundt kåken vår, jeg skvetter hver gang de passerer vinduet bak meg! Jeg aner ikke hva de gjør her, de ligner på søppelmenn - men søppelkassa står jo på andre siden av huset! og som om det ikke er nok, så har mobilen min klikket!! Heldigvis har jeg overført alle bildene jeg har tatt av Ida med mobilen til pc'n, men likevel da! Har jo ikke penger til å kjøpe meg ny mobil før på nyåret, og min nåværende klikkemobil er jo ikke SÅ gammel engang! Kjøpte den for nesten 2 år siden, det var (i allefall på den tiden...) en dyr og fancy Nokia. Max irriterende, for jeg er totalavhengig av min mobil... Ida har sovet kjempebra i natt! Hun sovnet 2 min etter vi la oss, og såv helt til mating halv 4. Etter det sov hun til neste mating kl 8 helt uten problem! Og nå ligger hun ved siden av meg i sofaen og sover igjen! Hun lager sovelydene sine, så hun våkner vel snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 3. november 2006 #350 Del Skrevet 3. november 2006 Grattis med sambo-bursdag, og at Ida er blitt 4 uker allerede! God helg til dere alle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 4. november 2006 Forfatter #351 Del Skrevet 4. november 2006 Cr@sh: Takk for det! Ha en god helg sammen med gutta du også! --------------------------------------------- Åh, for en dag gårdagen ble! Jeg klarte etterhvert å få orden på mobilen min, så jeg slapp i allefall å kjøpe ny! Hele familien dro ut på ærend-runde i går formiddag, og mens vi var på skolen havnet vi så klart i en situasjon som er SÅ typisk oss! Ida ble ganske sulten mens vi var der, så vi skulle forte oss hjem så hun kunne få mat. Men da vi kom til bilen, satte oss inn, og skulle starte den, så ville den ikke starte! Det er en slags sikkerhetsmekanisme på bilen, så man må noen ganger låse og låse opp dørene på bilen innenfra ved å trykke på nøkkelen, og det var det som skjedde. Men batteriene på nøklene var flatt! Så da satt vi der, og kom oss ingen vei - med en hylende Ida i baksetet. Det hele endte med at sambo måtte gå hjem og hente reservenøklene, mens jeg satte meg i baksetet og ammet Ida der... Er ganske glad det ikke var så mange på parkeringsplassen den dagen! Vi kom oss hjem omsider, og da måtte vi hive oss rundt og støvsuge og ordne til kaffegjestene kom. Ble akkurat ferdig til de sto på døra! Bestemte oss for å dra på pizzaresturant først, det var ingen av oss som hadde spist middag. Så Ida var på sin første resturant-tur i går! Det gikk ganske bra, hun ville så klart ha mat da pizzaen ble servert, så sambo måtte mate meg! Etterpå dro vi hjem til oss og spiste alt for mye kake, og det ble igjen så mye at vi har kaker for flere dager fremover... Og jeg som skulle begynne å spise supersunt... I dag sov vi alle mann til halv 11-tiden, og etter den tid har ikke stort blitt gjort. Har satt på oppvaskmaskinen og klesvask, og ellers bare dullet med Ida-mor. Nå sitter hun i fanget til sambo og ser en film han fikk i gave i går! Hun har faktisk fått prøvd vippestolen sin i dag for første gang. Hun fikk ikke sitte der så lenge da, og hun var litt skeptisk til den. Men det blir nok bedre om hun får prøve den flere ganger. Ida har helt klart begynt med bevisste smil nå! har vært litt i tvil de siste dagene om det bare er kramper, men hun smiler så godt med hele munnen og resten av ansiktet at det bare må være bevisst! Søte jenta vår! Jeg prøver å ta bilde av smilet hennes, men jeg er bestandig hakket for sent ute! Nå skal jeg ut og hente posten før Ida skal ha mat igjen. Mamma har sendt oss en annen smokketype som jeg håper har kommet frem nå. Gir ikke opp kampen om å få Ida til å ta smokken, nå har vi 4-5 forskjellige typer her hjemme.... God helg alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 5. november 2006 Forfatter #352 Del Skrevet 5. november 2006 Det ble ikke noen tur til postkassa i går, det var så glatt at jeg snudde... Gidder ikke risikere helsa for å hente reklame! Sambo tok seg en tur senere på dagen da, og pakken fra mamma hadde kommet - men Ida ville ikke ha den smokketypen heller... Så da får hun suge på fingeren enda noen dager. I går kveld ble det tv-kos, Melonas og Deal or no deal hører jo lørdagen til. Etter Deal zappet vi litt, og oppdaget at de sendte Deal på svensk tv også! Var litt rart å se det på svensk da, det var ikke helt det samme. Etter det satt vi bare i sofaen og koste oss med vesla, helt til jeg tok henne med i senga for å gi kveldspuppen før vi sovna. La oss litt tidligere enn vanlig i går, var supertrøtt, også har jeg et bittelite prosjekt på gang. Det heter "Få-Ida-til-å-sove-i-sin-egen-seng, og-det-i-rett-tid-på-kvelden"... i går feilet det totalt, da vesla ikke ville sove noen annen plass enn mellom oss. Tror kanskje hun var litt klengete, for i mårrest hadde hun tett nese og var litt grinete. Dryppet litt morsmelk i nesa på henne, det hjalp ganske fort. Håper ikke hun blir forkjølet... I dag blir det atter en slapp-av-dag. Tenkte å trille en laaaaang tur, men det tør jeg ikke når det er så glatt ute... Håper det regner bort i løpet av et par dager, så jeg kan røre litt på meg igjen. Skal ta noen ryggøvelser snart, har begynt å fått så vondt i ryggen. Blir sånn når jeg ikke trener, og nå er det jo 4 uker siden sist jeg trente den. Skal bli så godt å dra på treningssenteret igjen om ca 2 uker! Blir kyllingfilet til middag i dag! Gleder meg kjempemasse til det, er ganske sulten allerede... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marthepia Skrevet 5. november 2006 #353 Del Skrevet 5. november 2006 Er redd for å falle selv når jeg bærer Emma. Det var glatt ut, men nå er det regnet vekk Så nå synes jeg snøen kan holde seg unna en stund. Liker ikke snøen enda jeg.. Den kan komme til jula. Bruker hun ikke smokke? Det kan vel være likså greit å? Eller? Emma begynte aldri med smokke. Vi prøvde noen gang, men hun nektet å ha den i munnen. Deal or no deal er supert!! Er nesten nervøs når de velger bort kofferter.. Nam, kyllingfilet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 6. november 2006 Forfatter #354 Del Skrevet 6. november 2006 Er redd for å falle selv når jeg bærer Emma. Det var glatt ut, men nå er det regnet vekk Så nå synes jeg snøen kan holde seg unna en stund. Liker ikke snøen enda jeg.. Den kan komme til jula. Bruker hun ikke smokke? Det kan vel være likså greit å? Eller? Emma begynte aldri med smokke. Vi prøvde noen gang, men hun nektet å ha den i munnen. Deal or no deal er supert!! Er nesten nervøs når de velger bort kofferter.. Nam, kyllingfilet ← Enig i at snøen kan holde seg unna til jul nå! Og om det må komme snø, så bør det være sånn skikkelig kramsnø som ikke smelter... Ida nekter å bruke smokke ja. Det hadde jo i utgangspunktet vært veldig greit, men hun har et enormt sugebehov! Det eneste hun godtar å sutte på er puppen min eller fingrene våre, og det blir veldig upraktisk i lengden. Puppene blir såre om hun skal bruke dem som smokk i tillegg til matstasjon, og når vi har fingeren i munnen på henne blir vi jo veldig opptatt. Noen netter vil hun ikke sovne uten å ha fingeren i munnen, og da får jo ikke vi sove. Får håpe hun finner ut at smokken er brukbar etter hvert... Deal or no deal er genialt ja! Skikkelig bra lørdagsunderholdning Nå kaver Ida etter puppen, så jeg får komme tilbake senere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 6. november 2006 #355 Del Skrevet 6. november 2006 Ååå..jeg gleder meg til snuppa mi er her.. når jeg leser her.. Ja det er kjedelig med snø som smelter med en gang! Håper du får fine dager med lille prinsessa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 6. november 2006 #356 Del Skrevet 6. november 2006 Hvilke smokker har dere prøvd? Lillegutt vil bare ha en type - den han fikk på sykehuset fra dag en. Heter Trøst - men er dessverre ganske vanskelig å få tak i. Få apotek som fører det merket er jeg redd... Har dere prøvd den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 6. november 2006 #357 Del Skrevet 6. november 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 7. november 2006 #358 Del Skrevet 7. november 2006 Det er så herlig å lese om dagene deres! Grattis med fire-ukers dagen til Ida som var. Tenk at det har gått over fire uker... Tilogmed jeg syns tida di har flydd Samtidig som min har stått stille... Ikke noe kjekt med glatta dere har, man vil jo ikke går ute og risikere og falle med både seg selv og baby. Da holder man seg heller inne! Får håpe føret blir bedre snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 7. november 2006 Forfatter #359 Del Skrevet 7. november 2006 Ååå..jeg gleder meg til snuppa mi er her.. når jeg leser her.. Ja det er kjedelig med snø som smelter med en gang! Håper du får fine dager med lille prinsessa! ← Så koselig at du stikker innom! GLED deg til snuppa di kommer, det er helt herlig å være mamma! Og det kan jo skje når som helst hos deg! Snø som smelter med en gang er skikkelig unødvendig snø... Ha en fin og flott dag, så stikker jeg innom dagboka di senere! Hvilke smokker har dere prøvd? Lillegutt vil bare ha en type - den han fikk på sykehuset fra dag en. Heter Trøst - men er dessverre ganske vanskelig å få tak i. Få apotek som fører det merket er jeg redd... Har dere prøvd den? ← Vi har prøvd 2 typer fra en barneutstyrsbutikk (en vanlig, og en som går oppi ganen hennes), den fra apotekpakken, mam-smokke fra matbutikk og en fra cubus som har ekstra lang sutt... ingen av de har blitt godtatt. Vi har ikke prøvd Trøst, men tro meg - den skal jeg prøve å finne! Tusen takk for tipset! (angrer på at vi ikke prøvde smokk på tulla på sykehuset altså! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 7. november 2006 Forfatter #360 Del Skrevet 7. november 2006 Det er så herlig å lese om dagene deres! Grattis med fire-ukers dagen til Ida som var. Tenk at det har gått over fire uker... Tilogmed jeg syns tida di har flydd Samtidig som min har stått stille... Ikke noe kjekt med glatta dere har, man vil jo ikke går ute og risikere og falle med både seg selv og baby. Da holder man seg heller inne! Får håpe føret blir bedre snart! ← Når til og med du synes tiden her flyr, ja da MÅ den rett og slett fly! Så koselig at du synes det er herlig å lese her inne, tenk når du får din egen lille prinsesse i armene! Da skal du se at tiden fyker avgårde hos deg også! Nå er heldigvis glatta borte! men den er så klart erstattet med sterk storm da.. Det skal bestandig være noe å klage på! Holder meg inne i dag også jeg, så jeg ikke blåser bort der ute! --------------------------------------- Jeg er alene med Ida nå, og hun er ikke helt fornøyd. Det er vel sugebehovet som har meldt sin ankomst, for hun har nettopp tømt begge puppene... Kommer sterkere tilbake når sambo kommer hjem jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå