Cr@sh Skrevet 13. oktober 2006 #281 Del Skrevet 13. oktober 2006 Kjenner meg igjen i vondt i stingene... Men det går heldigvis over.. Håper de er enda bedre i dag... Vet du.. jeg har gjort akkurat det samme som deg - nemlig å sette på kjeler med vann og glemme de... Flere ganger faktisk. Både før fødselen og nå etter. Heldigvis har jeg "oppdaget" det før vannet har vært helt borte da... En av gangene skjønte jeg ikke hvorfor i all verden den var så mye dugg på kjøkkenvinduet Men å koble det til kjelen jeg hadde satt på komfyren... Neida... Håper nettene deres blir bedre etter hvert. Det slitsomt med lite søvn... Ønsker deg en fin fredag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 13. oktober 2006 #282 Del Skrevet 13. oktober 2006 Tenk at lille Ida allerede er over ei uke, ja! Stakkars både henne, mmma og pappa, siden hun gråter sånn... Får håpe det går over snart! Ikke bra med ødelagt nattesøvn dag etter dag. Håper dere hvertfall får tatt igjen litt søvn nå i helga! Hørtes skummelt ut med vannkokinga di.. Kanskje du må sette på klokka på ovnen på x antall minutter hver gang du slenger en kjele til koking? Ha en riktig fin helg, vennen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter #283 Del Skrevet 13. oktober 2006 Kjenner meg igjen i vondt i stingene... Men det går heldigvis over.. Håper de er enda bedre i dag... Vet du.. jeg har gjort akkurat det samme som deg - nemlig å sette på kjeler med vann og glemme de... Flere ganger faktisk. Både før fødselen og nå etter. Heldigvis har jeg "oppdaget" det før vannet har vært helt borte da... En av gangene skjønte jeg ikke hvorfor i all verden den var så mye dugg på kjøkkenvinduet Men å koble det til kjelen jeg hadde satt på komfyren... Neida... Håper nettene deres blir bedre etter hvert. Det slitsomt med lite søvn... Ønsker deg en fin fredag... ← I dag er stingene bedre! Regner med de er på bedringens vei nå! Godt å lese at det er flere som sliter med å huske vannkokinga... Føler meg litt mer normal da! Jeg håper også det blir bedre med sovinga etterhvert... Hun vokser det vel av seg! Ha en flott fredag du også! Tenk at lille Ida allerede er over ei uke, ja! Stakkars både henne, mmma og pappa, siden hun gråter sånn... Får håpe det går over snart! Ikke bra med ødelagt nattesøvn dag etter dag. Håper dere hvertfall får tatt igjen litt søvn nå i helga! Hørtes skummelt ut med vannkokinga di.. Kanskje du må sette på klokka på ovnen på x antall minutter hver gang du slenger en kjele til koking? Ha en riktig fin helg, vennen! ← Jeg håper også vi får tatt igjen litt søvn nå i helga! Sambo skal i allefall ikke opp tidlig pga skolen, så vi får sjansen til å sove så lenge vi vil! det hjelper vel på! Tror nok jeg må begynne med klokke på ovnen ja! Om sambo i det hele tatt lar meg nærme meg ovnen igjen da... Ha en flotters helg du også snupps! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter #284 Del Skrevet 13. oktober 2006 Tenk at det allerede er fredag! Tiden bare raser avgårde, og jeg aner ikke hva tiden går med på... Kan i allefall ikke påstå at jeg sover bort dagene... :klø: I går prøvde jeg å legge Ida til Prison Break, men den gikk ikke hun med på. Så sambo dullet og koste litt med henne mens mammaen fikk se på tv (), og så la vi henne samtidig med oss i halv 12-tiden. Men hun nektet å sove i går også, hun sovnet faktisk ikke før klokka var 5 i morges... Det var utrolig frustrerende for mor og far, ikke ville hun ha puppen og ikke ville hun sove. Det hardeste for mor var vel at hun ikke ville ha puppen, må innrømme at tårene satt løst da... Som sagt sovnet hun 5, men rett før 6 våknet hun igjen og var lys våken... Heldigvis tok sambo henne da, så jeg fikk sove litt mer. Vi byttet på da klokka nærmet seg 9, da måtte han begynne å skrive ferdig en oppgave som skulle leveres i dag. Jeg og Ida lå i senga og prøvde å sove mer, og jaggu sovnet hun ikke til slutt. Det var godt for mor å få sove til nærmere halv 12! Har fått tips inne på Barn og familie om amme-te og fenikkel-te nå, så jeg kommer til å teste ut det så fort som mulig. Vi kan jo ikke ha det sånn, vi blir jo helt ødelagte. Heldigvis er Ida litt snillere på dagen, men det hjelper jo ikke når vi ikke får sovet så mye på dagen likevel. Nå ligger hun og knirker i kurven, jeg skal vekke henne snart så hun kan få litt mat. Hun er jo så nydelig der hun ligger i drømmeland... Blir jo så forelsket i den lille bylten, selv om hun ikke vil sove på natta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter #285 Del Skrevet 14. oktober 2006 Enda en dag har flydd avgårde... I natt var det samma regla igjen, så jeg har vært rimelig trøtt i dag også. Vi sto opp i 11-tiden, og etter det har dagen gått i ett. Vi spiste frokost sammen alle tre (litt problematisk med Ida på puppen samtidig som jeg spiser ), så gikk jeg i dusjen før vi fikk besøk av huseieren som ville titte på nurket. Etterpå dro vi en tur til Midtbyen, hadde endel ærend vi måtte ha gjort. Litt shopping ble det også! Ingenting til meg da... Etter vi kom hjem har vi spist middag, jeg har ammet og Ida ligger i sofaen og bare titter rundt seg! Tenker å bade henne litt senere i dag, da blir hun vel fornøyd! I dag fikk jeg på meg en gammel dongeribukse igjen! Og den var nesten litt stor! Ser jo at magen blir mindre og mindre for hver dag som går, men siden vi ikke har vekt så aner jeg ikke om jeg nærmer meg utgangspunktet. Blir spennende neste gang jeg finner meg en vekt! I morgen kommer det masse besøk her. Har invitert mamma, pappa, lillesøs, mormor, en tante og et søskenbarn på kaffe, og i tillegg stikker svigermor innom en tur. Håper vi får sove litt i natt, så vi er uthvilt til alt besøket. Nå sitter jeg og drikker amme-te, den var ikke så god gitt... Tror jeg tok en litt for stor kopp - den smaker litt utvannet! Jaja, jeg får vel benytte tiden godt og pakke inn noen gaver før Ida må bades! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 14. oktober 2006 #286 Del Skrevet 14. oktober 2006 Huff... får vondt av dere og den sovinga (eller mangel på sovninga da... ) til Ida... Men det går over... Sender deg mange varme tanker og håper at denne natta blir bedre enn de forrige... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter #287 Del Skrevet 15. oktober 2006 Huff... får vondt av dere og den sovinga (eller mangel på sovninga da... ) til Ida... Men det går over... Sender deg mange varme tanker og håper at denne natta blir bedre enn de forrige... ← I natt har vi faktisk fått sove! Håper det holder seg sånn nå fremover! ------------------------------------------- Ja, i natt har vi faktisk sovet! Etter at Ida fikk badet seg i går kveld, så hadde vi på henne pysjen og la henne i senga si. Jeg tok og pakket godt rundt henne, så hun fikk det litt trangt rundt seg, og sambo satt ved sengen hennes en stund og koste med henne. Og plutselig sov hun! Vi satt på stua med soveromdøra åpen, så hun fikk høre litt bråk fra oss, og jeg satt nesten på nåler for jeg var så sikker på at hun ville begynne å hyle når som helst. Men det var tyst, så vi benyttet sjansen til å sove vi også og gikk og la oss halv 11. Sovnet som en stein, og våknet halv 1 av at den ene puppen var litt sprengt og den dryppet, så jeg måtte vekke vesla så hun fikk tømme den. Etter amminga så sovnet jeg igjen, mens sambo hadde Ida på brystet sitt i senga vår. De hadde visst sovet begge to, og det er jo bra! I 6-tiden våknet jeg igjen og ammet mer, og etterpå lå jeg og Ida kliss inntil hverandre i senga og sov! Herlig!! Vesla ville helst ligge så nærme hun bare klarte, så hun kavet seg godt inntil og la hodet sitt i halsgropa på mamman sin... Så da vi våknet i 9-tiden i dag så følte jeg meg mer uthvilt enn på lenge! Så langt i dag har vi bare kosa oss hjemme, har puppa litt, sett litt på nurket vårt og vasket klær. Helt utrolig hvor mye klær som må vaskes, særlig når vi har en liten snuppe som elsker å tisse på handduken på stellematta flere ganger om dagen! Snart skal jeg begynne å støvsuge gulvene og rydde litt til kaffebesøket kommer, tenkte bare at Ida skulle få sovne først. Også må jeg vel lage meg en kopp med ammete igjen. Håper virkelig det var den som gjorde at Ida sov så godt i natt... Må vel snart begynne å tenke på å flytte dagboka over til generell også... Hører vel strengt tatt ikke hjemme blandt gravid-dagbøkene lenger! men jeg har ikke bestemt meg for om jeg bare skal flytte denne over, eller om jeg skal starte helt ny der... Må tenke litt på det først! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 15. oktober 2006 #288 Del Skrevet 15. oktober 2006 Så fantastisk at lille Ida endelig har sovi!! Blir helt rørt, jeg, av å lese om koseinga deres... Gleder meg sånn til lillejenta mi kryper terrere og tettere inntil meg Håper dere får en fin dag med besøk! Husk å ta imot den hjelpen du kan få, for energien du har fått i natt, må spares på... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marthepia Skrevet 15. oktober 2006 #289 Del Skrevet 15. oktober 2006 Bra at Ida sover og du får en god natts søvn Husker de sprengfulle puppene Jeg brukte ikke å vekke Emma om natta for å amme henne. Brukte ammeinnlegg (heter det ikke det da?) og de var nokså fulle om morgenen Må ærlig si at det var himmel da Emma begynte å sove over natta! Trenger masse søv jeg så jeg var helt utslitt når jeg måtte opp om natta. Sprengpupper er vonde!! Hun høres ut som en liten engel Du må legge ut bilde av henne igjen så vi får se. Nysgjerrige KG damer vettu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 15. oktober 2006 #290 Del Skrevet 15. oktober 2006 Flott med en god natts søvn! Håper det holder seg sånn, ja... Håper søndagen har vært bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter #291 Del Skrevet 16. oktober 2006 Burpen: Gled deg til Burpelita kommer krypemde inntil deg ja, det er så herlig! Jeg fikk masse hjelp i går, så energien er inntakt fremdeles! marthepia: Må si det var deilig med en god natts søvn, og nå har vi fått enda en! Jeg takler ikke å sove med bh, så her henger puppene ut i friluft om natta! Sover på en handduk om natta, så lakenet ikke skal bli så bløtt... Nytt bilde kommer, må bare legge de over på pc'n først! Håper å få gjort det i løpet av dagen! Cr@sh: Søndagen var veldig fin! Og vi har fått sove enda en natt! --------------------------------------- Nå sitter jeg med en pekefinger i munnen på en hissig prinsesse, så det går litt sakte å skrive her! Sambo er på skolen, jeg holder på å krepere av sult og snuppa ligger ved siden av meg og nekter å sove... Er ikke livet herlig? Besøket i går var veldig hyggelig, mamma og pappa er jo helt tussete etter Ida! Og hun viste seg fra sin beste side, lå og tittet på dem med de store gluggene sine og ikke en lyd. Hm, nå må jeg gi Ida mat! kommer sterkere tilbake senere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marthepia Skrevet 16. oktober 2006 #292 Del Skrevet 16. oktober 2006 marthepia: Må si det var deilig med en god natts søvn, og nå har vi fått enda en! Jeg takler ikke å sove med bh, så her henger puppene ut i friluft om natta! Sover på en handduk om natta, så lakenet ikke skal bli så bløtt... Nytt bilde kommer, må bare legge de over på pc'n først! Håper å få gjort det i løpet av dagen! Nå sitter jeg med en pekefinger i munnen på en hissig prinsesse, så det går litt sakte å skrive her! Sambo er på skolen, jeg holder på å krepere av sult og snuppa ligger ved siden av meg og nekter å sove... Er ikke livet herlig? Besøket i går var veldig hyggelig, mamma og pappa er jo helt tussete etter Ida! Og hun viste seg fra sin beste side, lå og tittet på dem med de store gluggene sine og ikke en lyd. Hm, nå må jeg gi Ida mat! kommer sterkere tilbake senere! ← Jeg sov aldri med bh jeg heller! Sov i singlet og prøvde å plassere ammeinnleggene på brystvorten, men de rørte seg selvfølgelig i løpet av natta Hadde håndduk under jeg også av og til. Husker hvor harde og sprengfulle de var til tider!! AU!! Livet er herlig med en liten sint prinsesse Hihi! Mindre tid til seg selv når en liten en kommer. Blir bedre når hun blir litt gamlere og kan leke selv lenge. Er hun gammel nå? Husker ikke hvilken dato hun ble født? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter #293 Del Skrevet 16. oktober 2006 Jeg sov aldri med bh jeg heller! Sov i singlet og prøvde å plassere ammeinnleggene på brystvorten, men de rørte seg selvfølgelig i løpet av natta Hadde håndduk under jeg også av og til. Husker hvor harde og sprengfulle de var til tider!! AU!! Livet er herlig med en liten sint prinsesse Hihi! Mindre tid til seg selv når en liten en kommer. Blir bedre når hun blir litt gamlere og kan leke selv lenge. Er hun gammel nå? Husker ikke hvilken dato hun ble født? ← Kanskje jeg skal prøve å sove med singlet og ammeinnlegg jeg også... Det har jeg faktisk aldri tenkt på! Takk for tipset! Ida kom til verden 5. oktober, så i dag er hun 11 dager! Regner med jeg får litt mer alenetid når hun blir eldre ja, det hjelper jo mye at sambo er hjemme og kan hjelpe meg også! ------------------------------------------------------------- Sånn, da er sambo hjemme, og jeg har litt tid til KG igjen! Som sagt så var besøket i går svært vellykket, og etter at mamma og pappa var her, så kom svigermor en tur også. Så det var mye besøk her i går! Snuppa var blid som en sol hele tiden, men vi slet litt med å legge henne etter at besøket var dratt. Det endte med at vi la henne i senga vår da vi la oss, og jeg sovnet med en gang. Ida og sambo var visst våken en stund da, men det fikk jeg ikke med meg... Jeg våknet av en knirkende liten jente både kl 3 og halv 8, og da fikk hun pupp før hun sov helt til jeg sto opp litt før 10! Så i natt har vi fått sovet igjen! sambo dro rett til skolen i mårrest, så jeg ble alene med snuppa. Og hun ville absolutt ikke sove så jeg fikk spist frokost! Det endte med at jeg fikk laget meg 2 brødskiver i all hast mens hun lå på stua og gråt, og så spiste vi jentene frokost sammen - litt usnedig å spise samtidig med at det henger en unge i puppen, men det gikk! Resten av formiddagen har gått med på å ha en finger i snuppas munn, hun skjønner ikke smokken enda stakkars... Har satt på en maskin med klær også da, så litt huslig er jeg innimellom! I dag har vi ingen store planer, sambo skal skrive på en hjemmeeksamen, jeg lurer på om jeg skal trille en tur snart. kanskje det får vesla til å sovne... Har fått overført nye bilder av Ida til pc'n nå, men de er tatt med mobilen min, så kvaliteten er ikke på topp. Men jeg legger ut et eller to likevel, så får dere se den vakre jenta vår! Vi synes hun er blitt kjempestor på disse 11 dagene, og hun har helt klart fått mye mer hår! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 16. oktober 2006 #294 Del Skrevet 16. oktober 2006 !!! Nydelige Ida !!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marthepia Skrevet 16. oktober 2006 #295 Del Skrevet 16. oktober 2006 Så nydelig Blir helt babysyk jeg! Det er kos med baby også. De blir store så altfor fort! Bra at sambo er hjemme og kan hjelpe deg. Må si du er heldig der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 16. oktober 2006 #296 Del Skrevet 16. oktober 2006 Så herlig lille Ida er! Blir helt tullete i hodet, jeg, når jeg tenker på at det snart er jeg som stolt viser fram jenta mi! *glemte helt det jeg skulle skrive etter å ha sett Ida* Så kjekt det var koselig med besøk igår! Kan skjønne godt at foreldrene dine r helt tussete etter den nydelige prinsessa! Bare lurer på en ting... Er det ikke skummelt å sove med henne i senga? Jeg sover så urolig, og ville vært livredd for å legge meg oppå jenta mi, eller dynke henne i dyna eller noe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter #297 Del Skrevet 17. oktober 2006 Nå hadde jeg skrevet et langt innlegg, og da jeg skulle poste det, så forsvant det!! prøver igjen... Cr@sh: Takk så mycket for datter-skryt! Vi synes også hun er nydelig! marthepia: Takk til deg også! De blir så alt for fort store... Men sånn er no livet! jeg er veldig heldig som har en sambo som er så mye hjemme. Han har bare 4 timer skole i uka nå fremover. Tror ikke jeg hadde klart det uten han jeg! Burpen: Hun er kjempeherlig! Objektiv, jeg? Jeg trodde også det var skummelt å ha henne i senga i starten, men det går så fint så. Vi legger henne i høyde med hodene våre, også har hun sin egen dyne så hun ikke skal bli overopphetet av varmen fra oss. Og det går strålende. Både jeg og sambo er i utgangspunktet litt urolige i søvne, men underbevisstheten vår vet at hun ligger der, så vi trekker oss laaangt fra henne i søvne! Ser sikkert litt dumt ut... foreldrene som ligger helt på kanten på hver sin side, og den bittelille jenta med goood plass rundt seg på midten! --------------------------------------------------- Vi har fått sove enda en natt!! Begynner nesten å lure på om det er amme-teen som funker, men hun har fremdeles luftsmerter, hun er bare blitt flinkere til å presse ut lufta uten å hylgrine. I natt var vi våkne kun fra halv 4 (ammetid) til kvart over 4, og så sov vi helt til halv 9 igjen! Ida sov i senga si fram til halv 4 også, så vi voksne fikk ha senga vår for oss selv en stund! I dag har vi ingen store planer, vi må på butikken å kjøpe flere bleier i løpet av dagen. Det er guffent regnvær og 6 grader i dag, så det frister ikke å ut å trille med det første. Nå ligger det en snuppe og sover ved siden av meg i sofaen, hun har fått for seg at soving på dagtid er for pyser de siste dagene, så det er godt hun omsider får tatt seg en lur. Mor skal benytte tiden godt, hun skal sette på en maskin stappfull med gulpekluter, og se en episode av Prison break... Og ikke minst - spise opp sjokkiskaka fra kaffebesøket på søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marthepia Skrevet 17. oktober 2006 #298 Del Skrevet 17. oktober 2006 Godt a hun sover mer nå Jeg ville også satt pris på om sambo var mer hjemme da Emma var lita. Han hadde fulltidsskole og hadde laaange dager. Jeg begynte selv på skole 3 uker etter hun kom til verden og det var hardt å dra fra henne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 17. oktober 2006 #299 Del Skrevet 17. oktober 2006 Kan tenke meg det er deilig å få litt orden på søvnen igjen! Ang. soving igjen,- hva med de gangene du har skrivi at dere har hatt henne på brystet, og sovna sånn da? Er ikke det heller skummelt? Tenker at jeg ville mista henne ned på gulvet, eller rulle meg over henne Bamsene mine havna hvertfall alltid på gulvet når jeg var liten! Håper du har en fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter #300 Del Skrevet 17. oktober 2006 Godt a hun sover mer nå Jeg ville også satt pris på om sambo var mer hjemme da Emma var lita. Han hadde fulltidsskole og hadde laaange dager. Jeg begynte selv på skole 3 uker etter hun kom til verden og det var hardt å dra fra henne ← Jeg synes du var tøff som klarte å dra fra Emma 3 uker etter fødselen! Jeg hadde aldri i verden klart å dra fra Ida nå, hun er jo så avhengig av meg... men må man, så må man! Kan tenke meg det er deilig å få litt orden på søvnen igjen! Ang. soving igjen,- hva med de gangene du har skrivi at dere har hatt henne på brystet, og sovna sånn da? Er ikke det heller skummelt? Tenker at jeg ville mista henne ned på gulvet, eller rulle meg over henne Bamsene mine havna hvertfall alltid på gulvet når jeg var liten! Håper du har en fin kveld! ← Det er kjempedeilig å få litt orden på søvnen igjen! Jeg er egentlig totalt avhengig av ca 8-9 timers søvn hver natt, så det har vært harde tider! Det har ikke vært skummelt å sove med henne på brystet nei, det er mest sambo som gjør det da. Når han merker at det er fare for at han kommer til å sovne sånn, så legger han seg sånn at Ida umulig kan ramle ned på gulvet (han legger seg inntil veggen, og jeg ligger på den andre siden av han). Og sånn ligger han og holder rundt vesla mens de får noen timer på øyet! Sovner jeg med henne oppå meg, så er jeg jo utstyrt med amme-hormonet, så jeg våkner med en gang Ida kommer med et grynt! Heldigvis er man mer forsiktig med babyen sin enn man var med bamsene! Håper du også har en flott kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå