Gjest marthepia Skrevet 19. august 2006 #81 Del Skrevet 19. august 2006 For en FIN mage du har! Heldig som slipper unna strekkmerkene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 19. august 2006 Forfatter #82 Del Skrevet 19. august 2006 Cr@sh og marthepia: Tusen takk for mageskryt! :kys_2: mager er en facinerende ting ja, og jeg er veldig heldig som har sluppet unna strekkmerkene så langt! Dagen i dag begynte rolig, jeg sto opp endel før sambo så jeg satt bare og venta på at han skulle våkne. Kunne ikke gjøre noe husarbeid før han sto opp... Da han omsider våknet fikk jeg satt på en maskin med sengklær, jeg har vasket på badet og har vasket trekket på babykurven vi har lånt. Det måtte så klart vaskes for hånd da... Skjønner ikke hvorfor ting som skal brukes til babyer skal vaskes for hånd, det er så ulogisk! Men men, jeg fikk det da gjort... Og nå surrer oppvaskmaskinen. En dag i husarbeidets ånd! Vet ikke helt hva resten av dagen skal bestå av. Må en tur på butikken, ellers blir det ikke middag i dag eller imorgen! Hva vi skal ha til middag er det store spørsmålet... :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 20. august 2006 #83 Del Skrevet 20. august 2006 Bare innom med en liten Kommer sterkere tilbake i morgen, tenker jeg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 21. august 2006 Forfatter #84 Del Skrevet 21. august 2006 Cr@sh: Det ble ikke noe KG på meg i går ser jeg... Hadde en skikkelig slappe-av-søndag, gjorde ikke noe spesielt. Vasket litt klær, og helseteppet til babyen vår. Så nå er det klart for å legges i sykehusbagen, som jeg kanskje burde begynne å pakke snart... Har skrevet pakkeliste da, så jeg tror ikke jeg skulle glemme noe om det plutselig skulle skje noe. Må bare huske å kjøpe ny kosedress/kosebukse å ha på barsel/pasienthotellet. Ellers så hadde sambo og jeg kosekveld i går! Vi koste oss glugg i hjel på sofaen mens vi så Arr i sjelen! Det er den beste krimserien jeg kan se på, blir helt i hundre hver påske Tv2 bestemmer seg for å vise den som påskekrim! Og nå har de plutselig begynt å sende det på sensommeren... I natt har jeg sovet ganske dårlig. Våknet hver gang jeg skulle snu meg pga vondten, og fant ikke helt en god liggestilling. Så jeg er ganske i dag. Sambo har sin første skoledag etter sommeren i dag, så jeg sendte han avgårde kl 10. Etter det har jeg vasket klær og ellers bare slappet av. Har egentlig planlagt cafetur med 2 venninner i kveld, men jeg må se an formen litt. Blir litt gåing i sentrum for å komme meg til cafeen, og det passer jo ikke vondten min.. I morgen er jeg 34 uker på vei. Det er helt sjukt å tenke på hvor fort tiden har gått. Bare 6 uker igjen til termin!! men både jeg og sambo er veldig klar for å bli foreldre nå, så lillejenta må bare komme litt tidligere hvis hun føler for det! Det hadde egentlig passet utmerket om hun kom i uke 38, for da hadde hun fått sin egen bursdagsmåned, og ikke ble nok et familiemedlem med bursdag i oktober... Alle i både min og sambos familie har nemlig bursdag i oktober. Snakk om oppfinnsomme familier! Skal vel ikke si så mye jeg da, som har termin på min egen bursdag... Nå skal jeg ta en liten dagbokrunde mens jeg spiser lollipop! (måtte ha en belønning for at jeg kom meg til postkassa og tilbake... haha!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 21. august 2006 #85 Del Skrevet 21. august 2006 Usj... dårlig nattesøvn er slitsomt! Håper du får sove bedre i natt! Så sambo studerer? Går det an å spørre hva eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 22. august 2006 Forfatter #86 Del Skrevet 22. august 2006 Usj... dårlig nattesøvn er slitsomt! Håper du får sove bedre i natt! Så sambo studerer? Går det an å spørre hva eller? ← Heisann! Dårlig nattesøvn er det verste som finnes synes jeg! Sov bedre i natt, men våknet grytidlig av at sambo måtte på skolen... Så jeg er helt i dag også. Så klart kan du spørre om hva sambo studerer! Han går bachelor medievitenskap, han har nettopp begynt på sitt siste år nå! Det ble så jeg dro på cafe i går kveld. Var ganske hyggelig, og jeg kjente ikke så mye til vondten mens jeg var der. Da jeg kom hjem var det derimot veeeeldig godt å finne senga! Og jeg sov som en stein helt til sambo måtte stå opp for å dra på skolen. Fikk ikke sove noe mer da, så jeg sto opp og dro til byen. Dro innom kappahl og kjøpte votter til lillejenta, og vero moda og kjøpte meg ei kosebukse jeg skal ha i sykehusbaggen! Gidda ikke å prøve den da, men jeg regner med str m passer etterpå... Så dro jeg på trening, og det var jammen meg godt! Kjente ikke noe til vondten mens jeg trente, bare mens jeg tøya ut. Deretter dro jeg hjem og vasket litt klær og slang meg ned på sofaen med Her og nå! Måtte bare ha litt sladder i dag! Senere i dag drar vi til hjemstedet vårt, for i morgen tidlig skal vi til jordmor igjen. Så jeg regner med jeg ikke kommer meg på KG før i morgen ettermiddag. Åj, jeg må ikke glemme å for 34 uker! Ha en fin ettermiddag alle som stikker innom dagboka mi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marthepia Skrevet 22. august 2006 #87 Del Skrevet 22. august 2006 Jeg tenkte akkuart som deg da jeg var rundt 35 uker på vei. Kan hun ikke komme ut litt tidligere? Følte på meg at hun kanskje kom noen dag er før termin. Hun kom på overtid... Hvordan er det hos deg? Må sammenligne litt Du har jo ganske stor mage nå. Har du "problemer" med å komme deg opp av senga? At det er litt ork på en måte? Husker da jeg måtte klippe tåneglene mine. Jeg ble nesten svett.. Da jeg stod å sminket meg ble jeg veldig svimmel og måtte sett meg ned. Også når det gjaldt å steke kjøttdeig o.l. Så hvordan var det med deg? Noen av de samme plagene tro? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 23. august 2006 Forfatter #88 Del Skrevet 23. august 2006 Jeg tenkte akkuart som deg da jeg var rundt 35 uker på vei. Kan hun ikke komme ut litt tidligere? Følte på meg at hun kanskje kom noen dag er før termin. Hun kom på overtid... Hvordan er det hos deg? Må sammenligne litt Du har jo ganske stor mage nå. Har du "problemer" med å komme deg opp av senga? At det er litt ork på en måte? Husker da jeg måtte klippe tåneglene mine. Jeg ble nesten svett.. Da jeg stod å sminket meg ble jeg veldig svimmel og måtte sett meg ned. Også når det gjaldt å steke kjøttdeig o.l. Så hvordan var det med deg? Noen av de samme plagene tro? ← Hei du! Jeg regner med denne jenta holder seg inne til etter termin også, men jeg håper jo hun kommer tidlig! Nå har jeg ganske stor mage ja... den vokser og vokser! Har ikke kjempeproblemer med å komme meg opp av sengen, men de dagene jeg har veldig vondt i vondten min (som forresten er svangerskapsisjas - sa jordmor i dag), så er en hjelpende hånd fra sambo god å ha. Men i det daglige så tar jeg bare ekstra fart, eller bruker "musklene" i armene for å komme meg opp. Tåneglene må man være ingeniør for å klippe ja... Heldigvis er jeg ganske bevegelig pga mange års trening, så det går bra hvis jeg ikke holder på for lenge... Sminking å annet arbeid som gjør at jeg må stå lenge rett opp og ned går faktisk flott enda. Blir ikke svimmel eller noe! Men som jordmor sa i dag, jeg har et alldeles flott svangerskap og har en utmerket helse, så det kan være noe med det å gjøre... Og kanskje det blir værre etterhvert? regner med magen vokser litt mer de siste ukene... ----------------------------------------------------------------------------------------------- Da har vi endelig kommet hjem fra hjemstedet! Våknet halv 7 imårrest, så jeg er passe i dag også. Tror jeg må benytte morgendagen til å ta igjen litt søvn. Kl 9 hadde vi jordmortime, og tallene derifra er kjempefine. Ble ikke veid eller fikk sjekket blodprosenten, men det gjør ingenting. JM sa at lillejenta har lagt seg med hodet ned, så da fikk jeg i allefall bekreftet det! Hodet er ikke festet enda, men hun har jo god tid. Snakket med JM om vondten min også, hun sa det er svangerskapsisjas, og at det ikke er så mye å gjøre med det. Skal begynne å sove med ammeputa mellom beina, og sitte på den om dagen. Håper det hjelper! Ellers var det en fin JM-time, hun syns fremdeles magen min er kjempefin og har perfekt størrelse. Det er jo koselig å høre! Fikk også info om amming, så i kveld skal jeg lese ammeboka vi fikk med! Resten av dagen har gått med på å besøke våre familier, og spise middag sammen med svigers. Etter middagen satte vi oss i bilen og kjørte hjem til trheim. Kjempegodt å komme hjem igjen, selv om vi ikke var borte så lenge... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 23. august 2006 Forfatter #89 Del Skrevet 23. august 2006 Vi har bestilt oss babycall! Nå mangler vi bare ammebh til hu mor, ellers har vi så og si alt i hus!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 24. august 2006 #90 Del Skrevet 24. august 2006 I dag blir det bare en Jeg får komme sterkere tilbake i morgen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 25. august 2006 Forfatter #91 Del Skrevet 25. august 2006 Cr@sh: Her har du en tilbake! Det ble ikke noe KG i går, og ikke husker jeg hva jeg gjorde... Jeg husker at jeg støvsugde alle gulvene, også var jeg en tur på posten og postet permisjonssøknaden min. Ellers gikk dagen med til avslapping på sofaen, soving og tv-titting. I dag har jeg heldigvis vært mer produktiv! Var en tur på trening i mårrest, også har jeg vasket på badet og baket sjokkiskake! Skal ha på glasuren når middagen er litt bedre fordøyd... Håper jeg har baket nok kake da, det kommer besøk begge dagene i helga, og sambo sa at hele kaka kom til å gå med. Og jeg som hadde håpet å fryse ned noe.. Får bake mer over helga tror jeg! I går var det 40 dager til termin, så nå kan jeg smykke meg med tittelen høygravid! Kjennes ikke ut som om jeg er høygravid da, for isjas-vondten har blitt bedre de siste dagene. Tror det hjalp å sove med pute mellom beina! Nå tror jeg at jeg skal ta en dagbokrunde! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 25. august 2006 Forfatter #92 Del Skrevet 25. august 2006 Nå har jeg hatt på glasur på sjokkiskaka, nam nam! :-D Sitter nå med scrapboka jeg lager om graviditeten, med magebilder og ultralydbilder både fra den vi tok i uke 10, og den ordinære. Er ganske glad jeg kom på å lage noe sånn, er jo fort gjort å glemme de små detaljer etterhvert som tiden går! Allerede nå har jeg glemt når jeg kjente hikking for første gang... Tror veslejenta vår vil sette pris på scrapboken også, når hun blir eldre. I allefall når/hvis hun skal få søsken, da lurer hun sikkert fælt på hvordan det var da hun var inni magen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 25. august 2006 #93 Del Skrevet 25. august 2006 Åh... baker du også sjokkiskake!!!? Tror jeg må bake litt en dag jeg også... Får jo helt vann i munnen av å fly fra bok til bok her inne... Så flink du er med scrapbooking... Jeg skrev svangerskapsdagbok forrige gang - men denne gangen har jeg liksom ikke hatt verken ro eller tid til det.... Og ja... det er veldig så fort man glemmer ting.. Ønsker deg en flott helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 26. august 2006 Forfatter #94 Del Skrevet 26. august 2006 Cr@sh: Kan få vann i munnen av mindre ja! God helg til deg også! Det er ikke en så veldig god dag i dag... Mens jeg var på trening (en bra ting at jeg kom meg på trening i dag også da) fikk jeg vite at en bekjent fra skoledagene har mistet den lille jenta si... Hun var ca 20 uker på vei, jeg vet ikke hva som gikk galt. Men forferdelig trist er det likevel, de er så trivlige mennesker som fortjener bedre. :cry: Og midt oppi det hele sitter jeg her med min store mage. Det gjør at jeg setter enda mer pris på magetrollet vårt, hun var ikke planlagt, men allikvel veldig ønsket og elsket. I tillegg fikk vi i dag vite at en god kamerat må i militæret på nyåret. Det er jo så klart ikke så trist som den andre nyheten, men det ble liksom ikke så moro å høre det på samme dag. Han er samboeren til bestisen min, og hun kommer til å bli så ensom når han drar. Får satse på at vi får til å treffes mye når han drar! I natt drømte jeg at jeg fikk et tips om at frukten de bruker i Urge-brusen var så god og moden nå, så om vi skulle kjøpe brus denne helgen måtte det bli Urge! Så i hele dag har jeg gått rundt å hatt veldig lyst på Urge. Tror jeg må kjøpe det når vi skal på butikken senere! Etter treningen i dag dro jeg innom Lindex for å se på ammebh. Jeg fant flere typer jeg likte, men så klart hadde de bare knøttstørrelser igjen! Jeg hadde ikke klart å presse jurene i en 75B-størrelse før graviditeten, så jeg klarer det i alle fall ikke nå! Jaja... the hunt continues. God helg alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 26. august 2006 #95 Del Skrevet 26. august 2006 Huff... så leit å høre om de som mistet. Sånt er aldri noe hyggelig - og det gjør at man setter desto mer pris på den man bærer på selv... Urge er det utroooolig lenge siden jeg har drukket... Herregud! Jeg fikk lyst på den brusen bare av å lese om den her inne hos deg... Amme-BH, ja... et kapittel for seg selv å få tak i... Heldigvis har jeg tre stykker fra jeg fikk Lillegutt, og de er fullt brukbare... Men må nok ut på jakt igjen jeg også... Ønsker deg en fortsatt fin lørdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 27. august 2006 Forfatter #96 Del Skrevet 27. august 2006 (endret) Cr@sh: Var mange år siden jeg drakk Urge også, helt til i går.. Og snakk om nedtur! Den var jo ikke så god som jeg hadde håpet på! Så nå kommer det sikkert til å gå laaaang tid før jeg drikker den igjen. Du er heldig som har 3 brukbare amme-bh'er, jeg har ligget og tenkt og spekulert på det i hele natt... Heldigvis blir muligens sambo med på et raid i morgen etter skolen hans, må nok innom alle kjøpesentrene her i byen for å finne noen. Blæh. -------------------------------------------------------- I går gjorde jeg ikke så mye på ettermiddagen. Dro på butikken og handla mat, and that's it nesten. Fikk besøk av svigers da, og da koste vi oss med sjokkiskake. Tror jeg har spist nok sjokkiskake for noen dager fremover nå... Etter at de dro så spekulerte jeg og sambo fælt på hva vi skulle ta oss til, så det endte med at vi dro på filmjakt. Vi hadde ingen dvd'er her hjemme vi ville se, så vi dro på diverse bensinstasjoner her omkring for å se om vi fant noe annet som fristet! Fant til slutt 3 på Kiwi som vi kjøpte med oss hjem. Så da ble det til at vi så nyinnkjøpte Air Force One i går kveld. Begge har jo sett filmen før, men men... Da filmen var ferdig hoppa vi til køys, var kjempetrøtte begge to. Men ingen av oss fikk sove... Jeg sov vel et par timer, men så vokna jeg igjen, og da sovna sambo. Så da ble jeg liggende våken alene leeeeenge. Tror jeg sov en halvtimes tid etter 4 en gang, men så våknet jeg igjen og var våken helt til sambo våknet i 8-tiden. Tror jeg må ta en liten en på øyet senere i dag... Jeg hadde så snål en drøm mens jeg sov den lille halvtimen! Jeg drømte at jeg fødde, hadde hjemmefødsel og sambo var "jordmor". Men babyen kom aldri, uansett hvor mye jeg pressa. Så var det plutselig tre dager etter, og ungen hadde kommet. Da skulle jeg legge den vesle gutten (jada, det ble en gutt i drømmen min... kanskje et tegn på at jeg må være forbredt på at jenta vår er en gutt?) i vogna for å sove, så sa babyen at han ville ikke sove nå, han ville heller se Mac Gyver på tv'n! Det var rare greier altså... Jeg er litt småbekymret over lite aktivitet i magen i dag... Hun var rolig i går også, men jeg hadde håpet hun skulle være litt mer aktiv i dag. Det har hun ikke vært så langt. Vet jo at det er trangere inni der nå, og at det er begrenset med tumleplass. Men det er litt skummelt likevel synes jeg... Skal se det litt an utover ettermiddagen, drikke litt brus og sånn, prøve å få kontakt og spark tilbake. Hvis det ikke skjer noe respons, så ringer jeg føden. Er bedre med en sjekk for mye enn en for lite! Endret 27. august 2006 av Skrållan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 27. august 2006 #97 Del Skrevet 27. august 2006 Det der med lite aktivitet i magen er det mange av oss som "sliter" med for tida. IdaC og Murmel har vært på sykehuet for sjekk... og jeg har også kjent mye mindre enn jeg pleier. Men jeg kjenner han i hvert fall! Selv om det ikke er så mye og så sterk som før... Men så plutselig får han liksom en raptus for seg... og da står magen å bølger fra side til side... Tenkte uansett jeg skulle ta det opp med JM når jeg skal dit i morgen... Enig i at det er bedre med en sjekk for mye enn en for lite, ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marthepia Skrevet 27. august 2006 #98 Del Skrevet 27. august 2006 Man drømmer så mye rart når man går gravid Spesielt når man går gravid tror jeg. I går kveld kjørte jeg til ei venninne i byen. Nær tunga. Som folk kjører da gitt!! Tror jeg er en forsiktig sjåfør jeg.. Flerfeltsvei + meg = NEI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 27. august 2006 Forfatter #99 Del Skrevet 27. august 2006 Cr@sh: Tror nok det er rimelig normalt med mindre aktivitet så sent i svangerksapet, men jeg ble litt bekymret likevel... Nå har jeg derimot kjent masse spark de siste timene, så jeg er helt avslappet nå! Deilig å kjenne, og se, magen sprette fra side til side igjen etter en rolig dag! marthepia: Det er bare den siste uka jeg har begynt med rare drømmer, så det er ganske nytt for meg! Jeg har ikke lappen jeg, så jeg skal ikke uttale meg så mye om sjåførene her i byen... Men en ting er sikkert, Omkjøringsveien er kun for spesielt interesserte! Er rimelig glad jeg ikke må kjøre der, samma med veiene neddi midtbyen. Makan til trafikk enkelte ganger! Så du var nær Tunga i går? Er ikke så himla langt unna oss det... Nå serverer sambo is, så jeg må nesten komme med oppdatering litt senere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 27. august 2006 Forfatter #100 Del Skrevet 27. august 2006 Sånn, nå er isen fortært! Ja, som jeg sa til Cr@sh, så har jeg kjent masse til lillejenta nå i ettermiddag! Ble litt mer bekymret etter at jeg la meg på sofan med et glass brus, og skulle få kontakt med henne. Men uansett hvor mye jeg prikket på magen, så var det like stille. Jeg fant ut at jeg skulle spise middag, og så ringe føden etterpå. Men det trengte jeg ikke, for etter en porsjon med kjøttkaker ble det fart på magetrollet! Da føyk hun fra side til side igjen, og var helt bananas! Herrrrrlig! Etter middagen har jeg bare ligget på sett på tv... Fant en rimelig ok serie på tv3 (Related tror jeg den het...), også så jeg The OC. Bruker ikke følge med det, men fant ut at det var greit å se på bare for å se på noe! Nå sitter jeg bare her og venter på at jeg og sambo skal se film... Han sitter og spiller dataspill, så jeg må sikkert vente en stund... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå