Gå til innhold

Hva er mest sunt av soyaolje, olivenolje osv?

Mrs. B

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest KATTAstrofe
Jeg lurer på hvilke av disse som egentlig inneholder minst fett, og er mest sunne?!  :roll:

Hvis jeg ikke har misforstått helt så er alle rene oljer så og si rent fett, forskjellen er hvilket fett den inneholder. Det fins mettet, enumettet og flerumettet fett. De to siste er de to sunneste, og flerumettet er det aller sunneste fettet. De fleste oljer inneholder enumettet og flerumettet fett, men olivenolje er den beste oljen. Den bruker jeg i alle fall kjempemye selv, både til matlaging og andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at man i enkelte middelhavsområder bruker olivenolje på samme måte som vi bruker tran......eller for å si det slik: på samme måte som legene vil at vi skal bruke tran.

Jeg har ikke lest linken til Vibeke lengre oppe på siden, og det med en viss hensikt; jeg ønsker ikke å motta noen informasjon som kan ta livet av min forenklede teori om det med matoljer:

Oljene er objektivt sett stort sett like sunne rent ernæringsmessig. Jeg liker olivenolje best, og således er den den sunneste, i det jeg tilfører mitt liv et trivselsaspekt med å bruke noe sunt, som jeg i tillegg liker... fordi trivsel er sunt.

Milo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...