Mrs. B Skrevet 8. desember 2002 #1 Del Skrevet 8. desember 2002 Jeg lurer på hvilke av disse som egentlig inneholder minst fett, og er mest sunne?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kinga Skrevet 8. desember 2002 #2 Del Skrevet 8. desember 2002 Kanskje dette kan hjelpe deg litt på vei: http://www.viover60.com/helse/art.01/olivenolje.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KATTAstrofe Skrevet 8. desember 2002 #3 Del Skrevet 8. desember 2002 Jeg lurer på hvilke av disse som egentlig inneholder minst fett, og er mest sunne?! Hvis jeg ikke har misforstått helt så er alle rene oljer så og si rent fett, forskjellen er hvilket fett den inneholder. Det fins mettet, enumettet og flerumettet fett. De to siste er de to sunneste, og flerumettet er det aller sunneste fettet. De fleste oljer inneholder enumettet og flerumettet fett, men olivenolje er den beste oljen. Den bruker jeg i alle fall kjempemye selv, både til matlaging og andre ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milo Minderbinder Skrevet 9. desember 2002 #4 Del Skrevet 9. desember 2002 Jeg vet at man i enkelte middelhavsområder bruker olivenolje på samme måte som vi bruker tran......eller for å si det slik: på samme måte som legene vil at vi skal bruke tran. Jeg har ikke lest linken til Vibeke lengre oppe på siden, og det med en viss hensikt; jeg ønsker ikke å motta noen informasjon som kan ta livet av min forenklede teori om det med matoljer: Oljene er objektivt sett stort sett like sunne rent ernæringsmessig. Jeg liker olivenolje best, og således er den den sunneste, i det jeg tilfører mitt liv et trivselsaspekt med å bruke noe sunt, som jeg i tillegg liker... fordi trivsel er sunt. Milo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kinga Skrevet 9. desember 2002 #5 Del Skrevet 9. desember 2002 Er du tilhenger av Middelhavs-kosthold er linken verdt å ta en kikk på, Milo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KATTAstrofe Skrevet 9. desember 2002 #6 Del Skrevet 9. desember 2002 Vibeke: JEG likte den linken i alle fall, skal ut å kjøpe ingredienser NUH Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå