Gjest erika34 Skrevet 24. mai 2006 #1 Skrevet 24. mai 2006 jeg har visst høyt blodtrykk sa legen min. men kan det også komme av at jeg hadde litt høy puls når blodtrykket ble målt? (fordi jeg er alltid litt nervøs når jeg er hos legen!) jeg trener kardio nesten hver dag og har sluttet å salte maten. spiser bare sunt. tror dere det vil hjelpe?
Gjest gjest1 Skrevet 24. mai 2006 #2 Skrevet 24. mai 2006 Ja, det høres absolutt ut som du har funnet resepten . Det er mange som klarer å få ned blodtrykket på et fornuftig nivå ved hjelp av trening og kosthold. Husk at negativt stress også virker inn på blodtrykket. Det kan jo være at blodtrykket ditt er innenfor normalen og at du bare var litt stresset (legen ville nok sagt fra hvis h*n var bekymret), men det er uansett viktig å forebygge med de tiltakene du har satt igang.
Nella Skrevet 24. mai 2006 #4 Skrevet 24. mai 2006 Det er ofte at BT er litt høyere hos legen enn til vanlig fordi vi blir litt stressa i den situasjonen mange ganger sa legen min til meg.. Ellers flotte tiltak du har satt igang. Fikk du greie på hva BT ditt var da?
Gjest Skya Skrevet 24. mai 2006 #5 Skrevet 24. mai 2006 Puls og blodtrykk er ikke det samme. ← Nei, men er du stresset så stiger begge deler.
Aeriana Skrevet 25. mai 2006 #6 Skrevet 25. mai 2006 Jeg har også såkalt lege-BT som blir litt høyere når det skal måles Tror ikke du har noe å bekymre deg over, men hvis du er i tvil så kan du jo ta et sånt 24 timers BT? Du blir koblet til et lite apparat som du skal ha på deg i 24 timer, som måler blodtykket ditt kontinuerlig hver time og hver 2. time om natten. Gjennomsnittstrykket blir da målt og da får du en mer presis måling uten stress Jeg gjorde det etter å ha målt kjempehøyt BT hos legen, og ble veldig beroliget av dette. Jeg gikk rundt og trodde jeg hadde megahøyt BT (ligger også til familien min). Så jeg ble veldig letta da det viste seg at jeg ikke hadde høyt BT i det hele tatt. Kan jo være en tanke.... Lykke til iallfall.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå