Gjest Anonymous Skrevet 8. desember 2002 #1 Del Skrevet 8. desember 2002 I går kveld så jeg et program på Reality-TV som heter Cheaters. Det handlet om kvinner som trodde mannen var utro, og hyra programmet cheaters til å finne det ut. Kamerafolk spionerte og filmet mannen og fant som sagt mye snusk. Kvinnen ble konfrontert og vist filmen, og de overrasket mannen og elskerinnen. Dette programmet er visstnok populært i USA. Så tenker meg i mitt stille sinn da: Er dette en krenkelse av mannen/elskerinnen? Er det bare underholdning? Jeg personlig synes at kvinner som engasjerer andre for å spionere har synket lavt. De burde heller løfte seg opp, og vise seg sterk. Dette skaper mer respekt enn hysteriske kvinner. En mister jo tilliten til mannen med en gang, og med barn i bildet burde en unngå det. Tenk heller nøye gjennom situasjonen og ikke vis dem sin svake side. Dette gjør mannen usikker. Søk hjelp, eller gå ut at forholdet med hode hevet. Tror nok en kommer lenger med det! Eller hva synes der????? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
[virtual] Skrevet 8. desember 2002 #2 Del Skrevet 8. desember 2002 Heisann! Jeg har også sett dette programmet... Synest egentlig d er ganske "underholdene" å sitte å glo på... :oops: Men jeg tror kanskje du har rett... En burde kanskje være sterk, og ikke gå frem på denne måten for å finne ut om kjæresten er utro. Men disse kvinnene (og mennene) som hyrer folk for å finne ut om kjæresten er utro er jo ikke sikkre på om kjæresten er utro. Kanskje noen ganger kan det være ok å gjøre det på denne måten?? -Hva vet jeg??? Men, jeg tror kanskje det beste er å konfrontere kjæresten med det en tror....? Men på en annen side kan dette også ødlegge et forhold dersom ingen har vært utro og noen anklager den andre for å være utro? Litt vanskelig tema i grunn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blå Skrevet 8. desember 2002 #3 Del Skrevet 8. desember 2002 Jeg har ikke sett programmet, men der virker ikke helt "realt" spør du meg. Som sagt før her, ikke helt pent å sette noen i et slikt lys, det kan jo være barn med i bilde....Og det kan jo som sagt være mange grunner til at mannen gjorde som han gjorde(, elskerinna også). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Duchess Skrevet 8. desember 2002 #4 Del Skrevet 8. desember 2002 De kunne godt spart seg å sende dette på TV. Utroskap passer dårlig som underholdning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. desember 2002 #5 Del Skrevet 8. desember 2002 men der virker ikke helt "realt" spør du meg. Når ble det "realt" å være utro? Hvem krangler på hva som er "fair" etter å ha blitt tatt for en så basic synd mot et annet menneske? Med barn i bildet er jeg imidlertid også enig i at det er dårlig gjort å offentliggjøre. Synes det høres ganske underholdende ut. Og IKKE svakt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoadQueen Skrevet 8. desember 2002 #6 Del Skrevet 8. desember 2002 Det virker sykt spør du meg - først å leie folk for å finne ut om den significante andre er utro og deretter framføre hele elendigheten på nasjonalt fjernsyn. Men så er dette konseptet også amerikansk - er det ikke, i likhet med diverse talkshow som hevder popularitet på å utbrodrere andres problemer og ulykke i beste sendetid. Det som derimot er mer skremmende er at dette konseptet etter hvert finner innpass også hos oss relativt trauste nordboere med en noe annen moral (tror vi selv) enn den amerikanske doble. På tide å gå i oss selv? Ærlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest chimp Skrevet 9. desember 2002 #7 Del Skrevet 9. desember 2002 ....høres ut til å være nok et søppelprogram i den store haugen av sådanne. Fantasien kjenner visst ingen grenser når d gjelder å klekke ut programmer som appellerer til enkelte menneskers 'kikkermentalitet'.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blå Skrevet 9. desember 2002 #8 Del Skrevet 9. desember 2002 Når ble det "realt" å være utro? Hvem krangler på hva som er "fair" etter å ha blitt tatt for en så basic synd mot et annet menneske? Med barn i bildet er jeg imidlertid også enig i at det er dårlig gjort å offentliggjøre. Synes det høres ganske underholdende ut. Og IKKE svakt. Vel, jeg har aldri sagt at det er realt å være utro, men jeg synes ikke det er realt å offentliggjøre det slik de gjør det her. Å gjøre dette om til underholdning virker ikke realt i det hele tatt. Virker som et søppleprogram som en annen sa her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melian Skrevet 9. desember 2002 #9 Del Skrevet 9. desember 2002 Har sett på dette showet en og enhalv gang. Dette er det desisdert dårligste programmet noensinne jeg har sett. I utgangspunktet visste jeg det var dårlig; at noen som mistenker partneren sin for å være utro - privatdektektivene finner ut de er det - offentlig fornedrelse De som trekkes til dette showet er jo folk som ikke har råd til å engasjere privatdetektiv selv. Og ja, det er ikke så uvanlig å leie privatdetektiv til slike formål (tilogmed her i Norge). De som blir med i dette programmet blir lokket av dette og at hvis det er sant så får de jo sin "hevn" ved at partneren blir uthengt på offentlig TV. Det de ikke tenker på er at de blir like "uthengt" selv. :-? Hele "verden" får se at partneren deres er utro mot de. Det andre er programlederen; han er verdens dårligste faiker! Man hører jo klart at han skal liksom synes synd på den bedradde, ildne de opp; og da et kræsjmøte har funnet sted mellom partnerene prøver han å være eksteskapsrådgiver.... Det siste argumentet for at dette ikke burde være på TV er at selv om en er utro, og dermed har gjort noe 'gæernt', synes jeg det er forsvarlig å ha en, til de grader, offentlig gapestokk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 9. desember 2002 #10 Del Skrevet 9. desember 2002 Og hva med den stakkars elskerinna da? I mange tilfeller aner jo ikke vedkommende at fyren har en partner en gang (har aldri sett programmet, så her snakker jeg generellt, utro sleipinger har en tendens til ikke å fortelle "kjæresten" at de er gift/samboer), så da er det rimelig kjipt å bli hengt ut på TV på den måten.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frøken Dings Skrevet 10. desember 2002 #11 Del Skrevet 10. desember 2002 Nå har ikke jeg sett programmet bortsett fra en reklamesnutt, men jeg tror rett og slett det er avtalt spill, jeg. Folk kan ikke være så dumme. Samme med talk show á la Jerry Springer, det må da være skuespill? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest chimp Skrevet 11. desember 2002 #12 Del Skrevet 11. desember 2002 .....siden dere først er inne på talk-shows og avtalt spill..... Hva m Ricki Lake, er d MULIG at folk kan være så teite.......????? :o :o :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blå Skrevet 11. desember 2002 #13 Del Skrevet 11. desember 2002 Det er utrolig hva som kan gjøres "over there" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruby Skrevet 12. desember 2002 #14 Del Skrevet 12. desember 2002 Nå har ikke jeg sett programmet bortsett fra en reklamesnutt, men jeg tror rett og slett det er avtalt spill, jeg. Folk kan ikke være så dumme. Folk kan nok helt sikkert være så dumme at de vil finne ut om mannen deres/kona deres/samboeren deres er utro, og jeg synes faktisk det er en bra måte å gjøre dette på. Jeg tror ikke det er avtalt spill, men at det viser realiteten i hvor mange som faktisk er utro! For det vet vi det er. Det er lett å si at man heller skal konfrontere den man elsker og høre om dette stemmer, men er det lett å være utro, så er det helt sikkert også lett å komme med løgner. Det hører jo sammen. Og det er jo da helt klart at man ikke vil finne sannheten alikevel, og bare fortsette og bli ført bak lyset. Her får man håndfast bevis på videotape, og man får muligheten til å konfrontere personene bokstavelig talt i akten. Jeg ville i alle fall likt å visst 100 % før jeg konfronterte ham, for det er veldig skummelt for et forhold å påstå noe du ikke kan bevise..... Cheaters er et bra program etter min mening, og jeg synes heller ikke et program på Reality TV, kan sammenlignes med et talk show som Jerry Springer..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå