mee mee Skrevet 22. mai 2006 #1 Skrevet 22. mai 2006 dette høres litt dumt ut, men har alltid lurt på det.. av å til får man opp slike små gule klumper fra halsen, som både smaker og lukter helt jævlig, hva er det?
Gjest Gjesta Skrevet 22. mai 2006 #2 Skrevet 22. mai 2006 De kommer fra "lommene" i mandlene dine. du blir ikke kvitt dem, men kan hjelper å kutte ut meieriprodukter har jeg hørt.. Hender jeg piller de bort selv.. så slipper jeg overraskelser..
Gjest Thalassa Skrevet 22. mai 2006 #3 Skrevet 22. mai 2006 hadde det av og til før også og fjernet mandlene og dette forsvant. Men hvis du ikke har problemer med mandlene/sykdom osv så er det tvilsomt at dem vil fjerne dem. Men hva med laser? leste at dem kan fjerne lommer som oppstår i mandlene, og da slipper du disse ekle klumpene.
mee mee Skrevet 22. mai 2006 Forfatter #4 Skrevet 22. mai 2006 har ikke hatt noen problemer før, men er syk nå å det kommer ekstra mye klumper, så har jeg veldig vondt i halsen.. (eller mandlene?) vet ikke helt forskjellen..
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2006 #5 Skrevet 22. mai 2006 Hvis det bare er når du er syk at du får disse klumpene tror jeg ikke stort kan gjøres med de. Du kan selv dytte litt på de med en ispinne eller lignende. Da kommer klumpene ut. Hvis problemet er vedvarende, så kan du få operert bort mandlene av den grunn. Det gjorde jeg . Det er jo et veldig ubehagelig problem da. Ganske ekkelt egentlig. Jeg fikk først beskjed om å bare klemme på de selv. Jeg gjorde det, men de kom jo like fort tilbake. Så fikk jeg kranglet meg til en time hos en spesialist på sykehuset som skulle vurdere om operasjon var nødvendig. Hun stakk en slags pinne ned i halsen på meg for å undersøke mandlene og klemme på de. Hun ble så overasket fordi jeg ikke eide brekningsrefleks samme hvor mye hun pirket. "Det er tydelig at dette er du vant til. Slik skal slippe å gå rundt noe mer. Setter deg på liste til operasjon jeg," sa hun. Så kort tid etter fikk jeg fjernet mandlene. Har aldri angret på det.
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2006 #6 Skrevet 22. mai 2006 Hvis det bare er når du er syk at du får disse klumpene tror jeg ikke stort kan gjøres med de. Du kan selv dytte litt på de med en ispinne eller lignende. Da kommer klumpene ut. Hvis problemet er vedvarende, så kan du få operert bort mandlene av den grunn. Det gjorde jeg . Det er jo et veldig ubehagelig problem da. Ganske ekkelt egentlig. Jeg fikk først beskjed om å bare klemme på de selv. Jeg gjorde det, men de kom jo like fort tilbake. Så fikk jeg kranglet meg til en time hos en spesialist på sykehuset som skulle vurdere om operasjon var nødvendig. Hun stakk en slags pinne ned i halsen på meg for å undersøke mandlene og klemme på de. Hun ble så overasket fordi jeg ikke eide brekningsrefleks samme hvor mye hun pirket. "Det er tydelig at dette er du vant til. Slik skal slippe å gå rundt noe mer. Setter deg på liste til operasjon jeg," sa hun. Så kort tid etter fikk jeg fjernet mandlene. Har aldri angret på det. ← Høres ut som meg det, da er det håp Dessuten har jeg ganske digre mandler som gjør det trangt å puste iblandt.
mee mee Skrevet 22. mai 2006 Forfatter #7 Skrevet 22. mai 2006 hvordan "klemme" på mandlene for å få de ut?
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2006 #8 Skrevet 28. mai 2006 Ursj, dette problemet har jeg også. Har store groper på begge sider bakerst i svelget. Ikke så lett og grave bak i der og det sitter ofte igjen små gule klumper. Uff jeg får så dårlig selvtilitt av dette og er redd jeg har konstant dårli gånde
mee mee Skrevet 29. mai 2006 Forfatter #9 Skrevet 29. mai 2006 Ursj, dette problemet har jeg også. Har store groper på begge sider bakerst i svelget. Ikke så lett og grave bak i der og det sitter ofte igjen små gule klumper. Uff jeg får så dårlig selvtilitt av dette og er redd jeg har konstant dårli gånde ← samme her, er en ivrig bruker av tyggis..!
Gjest Gjesta Skrevet 29. mai 2006 #10 Skrevet 29. mai 2006 (endret) hvordan "klemme" på mandlene for å få de ut? ← Jeg bruker en Qtips og dytter på/ ved siden av de gule klumpene. Har alltid en pinsett klar til å "fange fangsten". Går an å bøye ut en hårspenne med sånn rund tupp og pirke forsiktig bortpå, så "bobler" de ut :hår: Endret 29. mai 2006 av Binna
mee mee Skrevet 29. mai 2006 Forfatter #11 Skrevet 29. mai 2006 hvor i mandlene er de de sitter.. mye spm fra meg her, men men... vet liksom ikke hvor på dem jeg skal pirke..
Gjest gjesta Skrevet 29. mai 2006 #12 Skrevet 29. mai 2006 (endret) Prøv og lys inn i svelget ditt med en liten lommelykt, så kan det hende du ser "lommene". Endret 29. mai 2006 av Sprilla
mee mee Skrevet 29. mai 2006 Forfatter #13 Skrevet 29. mai 2006 brukte lommelykta på mobilen.. artig, første gang jeg har undersøkt dem. men så ut som lommene var tomme akkurat nå..
mee mee Skrevet 29. mai 2006 Forfatter #14 Skrevet 29. mai 2006 når jeg hostet i stad, så kom det en stoor klump, skikkelig ekkelt..
La Guapa Skrevet 29. mai 2006 #15 Skrevet 29. mai 2006 I legeboken min står det at du har en infeksjon når du har gule propper i mandlene. Kanskje går dere som har det med litt betente mandler hele tiden!? Jeg ville ha tatt det opp neste gang jeg var hos fastlegen.
fiolen Skrevet 29. mai 2006 #16 Skrevet 29. mai 2006 Nå ble jeg plutselig veldig glad for at jeg fikk fjernet mandlene som lita jente..
Gjest Gjesta Skrevet 29. mai 2006 #17 Skrevet 29. mai 2006 I legeboken min står det at du har en infeksjon når du har gule propper i mandlene. Kanskje går dere som har det med litt betente mandler hele tiden!? Jeg ville ha tatt det opp neste gang jeg var hos fastlegen. ← De er ikke like.. De sitter fast utenpå mandlene. Det er ikke sånne løse klumper som blir stinkbomber når man klemmer på de. Har vært hos legen for tenk!
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2006 #18 Skrevet 29. mai 2006 Hva består disse gule klumpene av egentlig ? Er det bakterier ? Har samme problemet selv og det er fordferdelig leit. Gropene i mandlene er dype og det er ikke over alt jeg kommer til. Er derfor redd jeg har konstant dårlig ånde pga dette.
mee mee Skrevet 30. mai 2006 Forfatter #19 Skrevet 30. mai 2006 De er ikke like.. De sitter fast utenpå mandlene. Det er ikke sånne løse klumper som blir stinkbomber når man klemmer på de. Har vært hos legen for tenk! ← mine er sånne som blir stinkbomber.. men er det normalt? sambo har ikke..
Gjest Gjesta Skrevet 30. mai 2006 #20 Skrevet 30. mai 2006 mine er sånne som blir stinkbomber.. men er det normalt? sambo har ikke.. ← Da har vi det samme.. Det er flere jeg kjenner som har det, men ikke særlig mange. Så selv om ikke det er helt vanlig, så er det vel heller ikke helt uvanlig..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå