Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor så mange kvinner lar sine kjærester styr over deres barn.

Jeg hadde ALDRI latt noen oppføre seg slik ovenfor mine barn..

Ta ansvar selv og ikke la en slik bestemme over deg og dine barn.

ALLE jeg kjenner som har hatt en stefar har hatt en drittsekk til stefar.

Og mødrene bare lar disse styre :overrasket:

Hvorfor?? Er man virkelig så redd disse mennene??

Jeg og min eks var hos psykolog pga problemer han hadde, etter mange timer ble det klart at han hadde problemer pga hvordan hans stefar hadde "oppdratt" han.

Psykologen sa at denne mannen var sjalu på mor og sønn og derfor straffet han..

Og det ble klart at mor hadde sviktet som hadde latt en stefar styre og bestemme over sønnen,da dette var hennes ansvar å passe på..

Nå som voksen har denne problemer pga at mor sviktet og lot stefaren bestemme..

da min eks var seks år bestemte stefaren at det fikk være slutt på å sitte på fanget til mor,slik gikk ikke ann. Og mor lot det skje,alt pga stefaren sin sjalusi :overrasket:

Må bare si at dere mødre får passe på barna deres og ikke la andre komme inn å overta styringen over deres barn, de mangler nemlig farsfølelsen...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest1
Skrevet

For å ta trådstarter litt i forsvar så sa min mor og far også at vi måtte spise maten vår på badet dersom vi ikke sluttet å krangle. Jeg kan ikke huske konkret at noen av oss søsken gjorde det, men det er fullt mulig. Jeg ser ikke på det som noen umenneskelig straff i seg selv, men sett i sammenheng med alt det andre blir det drøyt.

Skrevet
Forstår alle dere som sier jeg skulle gått sammen med gutten. Ser at jeg har valgt en litt feig utvei. Det skyldes at vi ikke har noen plass og bo, og at flytting faktisk er på trappene. Har dessuten ett barn til som går på skole i nærmiljet.  :tristbla:

Må innrømme at jeg reagerer på dette. Hadde det vært meg hadde jeg pakket sakene og kontaktet familie og venner og spurt om vi kunne bo der noen dager. Regner med at mine venner og familie hadde tatt i mot med åpne armer i en slik situasjon selv om det kunne ha blitt trang osv.Tror jeg tom. hadde flyttet litt rundt mellom familie/venner for å slippe å bo med sambo igjen.

Klart det sikkert hadde gått utover barna i form av at de ikke hadde vært i sitt vanlige nærmiljø, men heller noen uker med det enn boende hos en mann som tydelig har ingen respekt for deg og barna dine!!

Skrevet

Tråden rensad

/Furstina (moderator)

Skrevet

Bra han tror det er han som valgte å flytte, ikke stefar.

Håper du kutter ut mannen, han kan ikke være bra for sønnen din. Ikke bra for det andre barnet heller, å støtt høre negativt om sin bror. Om dere fortsetter å være sammen, kommer han sikkert til å ville bestemme over din sønn som før, for dere har vel tenkt å besøke hverandre.

ang bråk ved middagsbordet, kan det godt være din sønn føler at det er stefar som kverulerer også. At når han "slår seg vrang", er det en naturlig reaksjon på å alltid få kjeft, kanskje stefar kommer med små kommentarer og spydig tonefall til din sønn, som du ikke tenker over. Det blir en ond sirkel, men det er sannsynligvis ikke bare din sønn eller dins sønns ADHD som gjør at stemningen er så sur. Ingen ville likt å bli bestemt over på den måten, også på en så urettferdig måte!

Snakk med gutten når dere har flyttet. Fortell at du er lei deg over at alt ble så håpløst da dere bodde med stefaren, og si du håper dere kan legge det bak dere.

Gjest gjest1
Skrevet
For å ta trådstarter litt i forsvar så sa min mor og far også at vi måtte spise maten vår på badet dersom vi ikke sluttet å krangle. Jeg kan ikke huske konkret at noen av oss søsken gjorde det, men det er fullt mulig. Jeg ser ikke på det som noen umenneskelig straff i seg selv, men sett i sammenheng med alt det andre blir det drøyt.

Jeg synes det høres uhygienisk ut å spise på badet, dersom det er do der.

Det er en lov ang. utleie av leilighet som sier at det skal være to dører mellom kjøkken og bad, altså f. eks. en gang eller et annet rom i mellom. Av hygieniske grunner.

Blir det ikke da litt drøyt å spise på do?

Gjest Gjest1
Skrevet
Jeg synes det høres uhygienisk ut å spise på badet, dersom det er do der.

Det er en lov ang. utleie av leilighet som sier at det skal være to dører mellom kjøkken og bad, altså f. eks. en gang eller et annet rom i mellom. Av hygieniske grunner.

Blir det ikke da litt drøyt å spise på do?

Jeg synes det blir en helt annen diskusjon.

Gjest gjest1
Skrevet (endret)
Jeg synes det blir en helt annen diskusjon.

Ja, det ble en digresjon i likhet med ditt innlegg som også kommenterer denne formen for straff. Du hevder at det ikke er så ille. Jeg skriver at det er det pga helsemessige faktorer.

Endret av Sukkerert
Gjest Varg-Menja
Skrevet

Jeg ville aldri godtatt dette fra en mann, og det at han behandler gutten på denne måten gjør antagelig bare vondt verre. Å bli familiens faste syndebukk kan gjøre at hvem som helst reagerer med uønsket adferd.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg hadde bare håpet inderlig at gutten en dag ville tilgitt meg. Også ville jeg sørget for å holde meg langt unna denne typen menn til barna var voksne.

Barna først og sist, uten tvil.

Kom deg ut, om ikke annet så på et krisesenter.

Lykke til ;)

Skrevet
Meg som hovedinnlegger. Takk for mange tydelige svar. Jeg ser at mange av dere har reagert på at gutten har blitt sendt på badet for å spise. Dette tar jeg på meg skylden for. Det er ikke snakk om litt bråk, men krangling og kverulering som ødeligger hele måltidet for alle oss andre. Å bli sendt på rommet ville for ham bli opplevd som belønning, og vi har ingen andre rom hvor det er ro og fred.

Ellers ser dere det jeg har tenkt og sett , og vært fortvilet over . Straffen er langt over det jeg mener er akseptabelt. Trengte bare å få andre sitt synspunkt på dette og det har jeg jo aldeles tydelig fått.

Gutten vet ikke selv at han er blitt hevet ut. Han har i lengre tid spurt om å  få være mer hos far fordi stefar/ vi  er så streng(e). Jeg har sagt at han kan bo hos far frem til vi flytter, og han virker fornøyd med det.

Forstår alle dere som sier jeg skulle gått sammen med gutten. Ser at jeg har valgt en litt feig utvei. Det skyldes at vi ikke har noen plass og bo, og at flytting faktisk er på trappene. Har dessuten ett barn til som går på skole i nærmiljet.  :tristbla:

Jeg ble alenefar, bl.a. pga stefarens ensidige kritiske holdning (men desverre også mors manglende vilje til å se hvor galt det ble med stefarens straffemetoder,) + en del annet.

Barna ble av moren nektet å flytte eller være mer hos meg, helt til skolen/helsesøster/psykolog tok det opp med mor, og PLUTSELIG var jeg alenefar. Barnevernet hadde frem til da børstet bort alle bekjymringsmeldinger UTEN Å TA SÅ MYE SOM EN TELEFON FOR Å UNDERSØKE REALITETENE.

Iløpet av kort tid har barna blitt langt mer harmoniske, ikke fordi jeg er spesiell som far, men fordi moren nå er kvitt sin tidligere samboer og har fått en ny som håndterer barn på en helt annen måte. Dessuten har også mor sluttet med sine overreaksjoner.

Jeg håper barna etterhvert kan bygge opp et nytt tillitsforhold til moren. Barn trenger mye kontakt og trygghet fra BEGGE sine foreldre og ingenting vil glede meg mer enn at barna kan omtale moren på en positiv måte. Det kommer en dag da vi som foreldre må stå til rette for feil vi har gjort ovenfor våre barn. Når barna ser seg tilbake (i voksen alder) nytter det ikke lenger med løgner og hjernevask.

Det virker som om du (trådstarter) virkelig forsøker å bedre situasjonen. I motsatt fall hadde du ikke skrevet ditt første innlegg. Bruk tid sammen med gutten og ikke la noen få lov til å ødelegge han.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg for min del hadde droppet denne fyren og barna hans, og reist og hentet sønnen min, eller sagt til guttens far at han kan overta ansvaret fordi samboeren er mye viktigere for meg nå......

Skrevet

Forstår uansett ikke at noen velger en fyr ovenfor barna sine. Menn kan jo komme å gå hele livet ut. Barna er dine egne. For meg er de viktigst av alle personer i hele verden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...