Carrot Skrevet 22. mai 2006 #21 Del Skrevet 22. mai 2006 (endret) Jeg har både hund, katt, fisker og et par undulater i bur - jeg har en BMI litt over gjennomsnittet men under grensen for å være overvektig og ikke denger eller kjefter jeg på dyra heller - bortsett fra når det må til da som når katta er kronisk på å kvesse klør oppetter bordbena eller hvilestolen, eller når bikkja jager kattene til nabo`n oppetter vårt eneste frukttre så plommene danser, eller når undulatene så absolutt må underholde mens mor har migrene... Endret 22. mai 2006 av Carrot Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 22. mai 2006 #22 Del Skrevet 22. mai 2006 Jeg har både katter og hunder og veier nok noen kilo mer enn idealvekten til Sexycat... OG er snill med dem!!! merklige greier altså.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Netten Skrevet 22. mai 2006 #23 Del Skrevet 22. mai 2006 (endret) Jeg veier 58 kg, er 169 høy og har en SVÆR hannkatt som nok har høyere BMI enn meg! Og jeg har hatt katt siden jeg var rundt 40 kg og gikk på barneskolen... Endret for å legge til at jeg selvfølgelig er veldig glad i tjukkepusen min (som egentlig ikke er tjukk, men har bare en ENORM pelsmanke), og at jeg aldri ville vært stygg med ham. Men det er kanskje ikke så rart, siden jeg har en BMI på 20..... Endret 22. mai 2006 av Netten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 22. mai 2006 #24 Del Skrevet 22. mai 2006 Jeg har ofte lurt og har en stor tro på at de som har katter, de er ganske spesielle. Min venninne er et godt eksempel. Hun er godt overvektig, sur, spydig, urenslig, misunnelig og har selvfølgelig en..........katt. Hadde hun hatt mulighet så hadde hun vel hatt flere av den arten. Min tantes venninne. SKIKKLIG overvektig, hun hadde 20 katter og var i tillegg til det psykisk ustabil. Det samme er min overvektige venninne. Er dette noe som går igjen hos "katteelskere"? Jeg skriver "katteelskere" i gåsetegn siden begge personene jeg refererer til både drepte og slo kattene sine. Det ER sant altså. Det høres sikkert ikke riktig ut, og det er det ikke. Hun siste jeg snakker om. Hun hang katten sin i takrenna og skyldte på naboungene. Og min overvektige venninne... hun kjefta på katten hver gang hun var sulten. Er dette noe som går igjen hos "katteelskerene"? Overvekt og psykisk ustabilitet? jeg har også lagt merke til at kattemennesker ofte er litt urenslige. De koser jo med rumpa på katten og de bæsjer jo inne. Hvor renslig er det liksom? Bare spør jeg. ← :grine2: du har som vanlig helt rett. du er helten min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 22. mai 2006 #25 Del Skrevet 22. mai 2006 jeg vet om et til. det var en dame utenfor oslo som bodde i et hus FULT med katter. de dreit over alt og til slutt kom dyrevernet og tok alle kattene hennes. hun vasket aldri der eller noe og hun var veldig psykisk ustabil. kattene var utsultede og avmagrede. jeg tror faktisk ikke at Lamaer har det sånn. ← Jeg kjenner faktisk en lama som ble mishandlet av eieren sin. Og eieren var veldig feit og psykisk ustabil, så jeg kan bekrefte at lamaer har det ganske forferdelig. Kanskje det betyr at du må passe litt på deg selv, før du vet ordet av det kanskje du har lagt på deg femti kilo og blitt gal. Ikke ignorer dette varselsignalet og ta i mot hjelp før det er for sent! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sexy Cath Skrevet 22. mai 2006 #26 Del Skrevet 22. mai 2006 Jeg tror at det er et ganske kjent fenomen da hos katteelskere, at de ofte kan være overvektige. Dere som sitter her og snakker om vekten deres hvor da noen av dere har en normalvekt, vel, jeg ser ikke dere og dere kan fint lyge om det. Jeg hadde jo enda et eksempel på en psykisk ustabil persons "katteelskerier", men den overser dere vel med vilje tenker jeg? En ting som jeg garanter har rett i er at det ER urenslig å ha en katt. Spesielt hvis den er utekatt i tillegg. Å ha en innekatt er dyreplageri så jeg regner med at dere "katteelskere" lar de få gå utendørs også? Og da de gjør det så vil de si at dere koser med en bakteriebombe. Det ER og forblir urenslig det. jeg er ikke redd katter, jeg har bare dårlige assosiasjoner med dem. Også lukter de dritt og er stygge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sexy Cath Skrevet 22. mai 2006 #27 Del Skrevet 22. mai 2006 Jeg kjenner faktisk en lama som ble mishandlet av eieren sin. Og eieren var veldig feit og psykisk ustabil, så jeg kan bekrefte at lamaer har det ganske forferdelig. Kanskje det betyr at du må passe litt på deg selv, før du vet ordet av det kanskje du har lagt på deg femti kilo og blitt gal. Ikke ignorer dette varselsignalet og ta i mot hjelp før det er for sent! ← dette betviler jeg. kan du forklare litt mer om denne personen så jeg kan tro deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sexy Cath Skrevet 22. mai 2006 #28 Del Skrevet 22. mai 2006 Som om noen av dere hadde INNRØMT at dere hadde slått kattene deres. Haha. Wake up! :grine2: og som om noen av dere i det hele tatt hadde innrømt at dere var ustabile oppi toppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sexy Cath Skrevet 22. mai 2006 #29 Del Skrevet 22. mai 2006 se her hvor "fine" disse dyrene deres er: http://www.humorhour.com/pictures/h170.jpg http://alpha2.bmc.uu.se/gerard/pxfun/pics/ugly_020.jpg http://www.zlatogorov.com/pixelpost/images/dsc_0748.jpg og DETTE er noe dere finner KOSELIG? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 22. mai 2006 #30 Del Skrevet 22. mai 2006 jeg er ikke redd katter, jeg har bare dårlige assosiasjoner med dem. Også lukter de dritt og er stygge. ← Nicket ditt minner veldig om katt, så jeg forbinder deg med katter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sexy Cath Skrevet 22. mai 2006 #31 Del Skrevet 22. mai 2006 Nicket ditt minner veldig om katt, så jeg forbinder deg med katter. ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 22. mai 2006 #32 Del Skrevet 22. mai 2006 Jeg trodde også at denne tråden handlet om nick, ikke minst siden det er så ufattelig mange her inne som har nick med ymse katteassosiasjoner. Men ellers er min første impuls etter å ha lest startinnlegget at trådstarteren har mange rare venninner. Og dét synes jeg egentlig er flott, for det betyr at han i praksis er mye mer tolerant, politisk korrekt og generelt konete enn han hevder at den gjennomsnittlige KG'eren er. Kanskje dette er starten på en positiv utvikling! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2006 #33 Del Skrevet 22. mai 2006 (endret) Jeg tror at det er et ganske kjent fenomen da hos katteelskere, at de ofte kan være overvektige. Nå er katt det vanligste kjæledyret i Norge (ja ant katter har passert ant hunder som kjæledyr). Så jeg vil tro at katteeiere gjenspeiler den norske befolkningen når det gjelder vekt. Det er nok iallefall ingen beviselig årsakssammenheng mellom kattehold og overvekt. Dere som sitter her og snakker om vekten deres hvor da noen av dere har en normalvekt, vel, jeg ser ikke dere og dere kan fint lyge om det. Tja, vi vet da ingenting om deg heller. Jeg for min del tror du er en person skapt kun for den virtuelle verden. hva vet vi om din kropp og utseendet? Jeg hadde jo enda et eksempel på en psykisk ustabil persons "katteelskerier", men den overser dere vel med vilje tenker jeg? Her er det tydelig en utvalgsskjevhet. Du viser til eksempler i din egen omgangskrets, men jeg tror ikke din omgangskrets er representativ for den norske befolkning. Virker som du har flere ustabile venner som mangler evne til innlevelse enn det som er gjennomsnittet. Og man ligner jo gjerne vennene sine, er det ikke derfor man blir venner? En ting som jeg garanter har rett i er at det ER urenslig å ha en katt. Spesielt hvis den er utekatt i tillegg. Å ha en innekatt er dyreplageri så jeg regner med at dere "katteelskere" lar de få gå utendørs også? Og da de gjør det så vil de si at dere koser med en bakteriebombe. Det ER og forblir urenslig det. jeg er ikke redd katter, jeg har bare dårlige assosiasjoner med dem. Også lukter de dritt og er stygge. ← Bakterier i seg selv er da ikke farlig. Det er bakterier overalt rundt deg. Faktisk bygger det opp imunnsystemet å bli utsatt for ulike bakterier hele tiden. Jeg er oppvokst med katt og har kun hatt influensa en de siste 15 årene (da var jeg syk i 2 dager). Det er nok en sammenheng her: man bygger opp et imunnsystem ved å være rundt dyr, enten det er katt eller hund. Dessuten er jeg sannsynligvis imunn mot toxoplasmose, en parasitt man enten får gjennom kattedritt, men enda vanligere gjennom uvaskete grønnsaker. Så når jeg blir gravid, slipper jeg å være hysterisk mtp at jeg kan bli smittet av dette vi mat (mat kan jo være en kilde til smitte, noe som siste tids skandaler har vist). Dessuten er det bevist at mennesker med katt klarer å slappe av bedre når de klapper katten. hjertefrekvensen går ned når vi klapper katten. Jeg egentlig ikke hvor du vil med innlegget ditt: jeg er enig at man må reagere på dyremishandling. Hvis jeg hadde visst om noen som plaget katten sin, ville jeg kontaktet mattilsynet. Jeg ville ikke laget en tråd på KG om at årsaken til at de slår katten er at de er overvektige, for det er i denne sammenheng helt irrelevant om disse menneskene er tjukke eller tynne. Det viktige er: 1. Kattene blir tatt vare på, hvis ikke må du melde fra! 2. katteholdet er ikke til plage for andre mennesker. og det er vel strengt tatt ikke til plage for deg at andre mennesker er galde i katter, så lenge kattene har det bra. 3. mennesker som er psykisk ustabile får hjelp til å løse sine problemer Til slutt kan man si at disse overvektige menneskene bør slanke seg. Men det er vel strengt tatt ikke din sak hvor mye andre mennesker veier. Endret 23. mai 2006 av Misty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 22. mai 2006 #34 Del Skrevet 22. mai 2006 Her er det tydelig en utvalgsskjevhet. Du viser til eksempler i din egen omgangskrets, men jeg tror ikke din omgangskrets er representativ for den norske befolkning. Virker som du har flere ustabile venner som mangler evne til innlevelse enn det som er gjennomsnittet. Og man ligner jo gjerne vennene sine, er det ikke derfor man blir venner? ← Strålende innlegg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svart Katt Skrevet 22. mai 2006 #35 Del Skrevet 22. mai 2006 Ja! Siste gjest: :bukke: Og til Kvinneguden: Jeg har tenkt det samme. Det er fryktelig mange brukere med kattenick her. Undertegnede også for øvrig. Og det er da bare hyggelig. Vi burde kanskje laga klubb når jeg tenker meg om. KATTAstrofe, Kittykat, kattekwinnen, Kitekatt, Pysekatten, Pusekatt, villkatt, katti, lussekatt, CatPower, Catwoman, SniperCat, chococat, Missycat, KattaKlore, katta.... Ja, de jeg fant i farta. Så Sexy Cat: Ikke bare er du en av oss, men du er liksom den fienden vi holder nærmest? På en snål måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 22. mai 2006 #36 Del Skrevet 22. mai 2006 hvorfor kaller du deg sexycat hvis du ikke liker katter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shadowlyn Skrevet 22. mai 2006 #37 Del Skrevet 22. mai 2006 Ifølge henne selv ligner hun på Cathrine Zeta-Jones.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 22. mai 2006 #38 Del Skrevet 22. mai 2006 ← Jeg tenkte også at du var en katteelsker, og et typisk kattemenneske ut fra nicket ditt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sexy Cath Skrevet 22. mai 2006 #39 Del Skrevet 22. mai 2006 (endret) Nå er katt det vanligste kjæledyret i Norge (ja ant katter har passert ant hunder som kjæledyr). Så jeg vil tro at katteeiere gjenspeiler den norske befolkningen når det gjelder vekt. Det er nok iallefall ingen beviselig årsakssammenheng mellom kattehold og overvekt. Tja, vi vet da ingenting om deg heller. Jeg for min del tror du er en person skapt kun for den virtuelle verden. hva vet vi om din kropp og utseendet? Her er det tydelig en utvalgsskjevhet. Du viser til eksempler i din egen omgangskrets, men jeg tror ikke din omgangskrets er representativ for den norske befolkning. Virker som du har flere ustabile venner som mangler evne til innlevelse enn det som er gjennomsnittet. Og man ligner jo gjerne vennene sine, er det ikke derfor man blir venner? Bakterier i seg selv er da ikke farlig. Det er bakterier overalt rundt deg. Faktisk bygger det opp imunnsystemet å bli utsatt for ulike bakterier hele tiden. Jeg er oppvokst med katt og har kun hatt influensa en de siste 15 årene (da var jeg syk i 2 dager). Det er nok en sammenheng her: man bygger opp et imunnsystem ved å være rundt dyr, enten det er katt eller hund. Dessuten er jeg sannsynligvis imunn mot toxoplasmose, en parasitt man enten får gjennom kattedritt, men enda vanligere gjennom uvaskete grønnsaker. Så når jeg blir gravid, slipper jeg å være hysterisk mtp at jeg kan bli smittet av dette vi mat (mat kan jo være en kilde til smitte, noe som siste tids skandaler har vist). Dessuten er det bevist at mennesker med katt klarer å slappe av bedre når de klapper katten. hjertefrekvensen går ned når vi klapper katten. Jeg egentlig ikke hvor du vil med innlegget ditt: jeg er enig at man må reagere på dyremishandling. Hvis jeg hadde visst om noen som plaget katten sin, ville jeg kontaktet mattilsynet. Jeg ville ikke laget en tråd på KG om at årsaken til at de slår katten er at de er overvektige, for det er i denne sammenheng helt irrelevant om disse menneskene er tjukke eller tynne. Det viktige er: 1. Kattene blir tatt vare på, hvis ikke må du melde fra! 2. katteholdet er ikke til plage for andre mennesker. og det er vel strengt tatt ikke til plage for deg at andre mennesker er galde i katter, så lenge kattene har det bra. 3. mennesker som er psykisk ustabile får hjelp til å løse sine problemer Til slutt kan man si at disse overvektige menneskene bør slanke seg. Men det er vel strengt tatt ikke din sak hvor mye andre mennesker veier. ← hvorfor vil du kontakte mattilsynet når det er dyreplageri? DET var dagens. spiser du katter kanskje? Du har rett i det at hjertefrekvensen roer seg når man koser med en katt, men det samme gjelder da både lamaer og hunder og de er faktisk betydelig mindre skittne. Min venner er like pene og oppegående som meg skal jeg si deg. Dere sier jo her at to eksempler ikke holder mål for at katteeiere er fete og urenslige. Det blir jo å prate med to tunger når du da påstår at jeg må være psykisk ustabil pga KUN to venner. Og du tror vel ikke seriøst at jeg fortsatt er venner med noen som henger kattene sine eller kjefter på dem? Endret 23. mai 2006 av Misty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sexy Cath Skrevet 22. mai 2006 #40 Del Skrevet 22. mai 2006 Jeg tenkte også at du var en katteelsker, og et typisk kattemenneske ut fra nicket ditt! ← Nei. Det står for Cathrine Zeeta Jones. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå