Gjest Sexy Cath Skrevet 21. mai 2006 #1 Del Skrevet 21. mai 2006 Jeg har ofte lurt og har en stor tro på at de som har katter, de er ganske spesielle. Min venninne er et godt eksempel. Hun er godt overvektig, sur, spydig, urenslig, misunnelig og har selvfølgelig en..........katt. Hadde hun hatt mulighet så hadde hun vel hatt flere av den arten. Min tantes venninne. SKIKKLIG overvektig, hun hadde 20 katter og var i tillegg til det psykisk ustabil. Det samme er min overvektige venninne. Er dette noe som går igjen hos "katteelskere"? Jeg skriver "katteelskere" i gåsetegn siden begge personene jeg refererer til både drepte og slo kattene sine. Det ER sant altså. Det høres sikkert ikke riktig ut, og det er det ikke. Hun siste jeg snakker om. Hun hang katten sin i takrenna og skyldte på naboungene. Og min overvektige venninne... hun kjefta på katten hver gang hun var sulten. Er dette noe som går igjen hos "katteelskerene"? Overvekt og psykisk ustabilitet? jeg har også lagt merke til at kattemennesker ofte er litt urenslige. De koser jo med rumpa på katten og de bæsjer jo inne. Hvor renslig er det liksom? Bare spør jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shadowlyn Skrevet 21. mai 2006 #2 Del Skrevet 21. mai 2006 Selvfølgelig ikke. De 2 du kjenner representerer jo alle som eier katter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 21. mai 2006 #3 Del Skrevet 21. mai 2006 Eh, jeg tror ikke disse to vennene dine utgjør nok empirisk materiale til at du kan trekke den slutningen, nei. Men interessant teori, absolutt. Jeg hadde engang en nabo som var smågal og voldelig. Han hadde en hund som han banket. Så nå har jeg en teori om at menn som liker hunder er gale og voldelige. Hva tror du om det, Sexy Cat? Ps. Hvilke type dyr liker du selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 21. mai 2006 #4 Del Skrevet 21. mai 2006 (endret) Man burde jo bare anmeldt alle over klesstr 36 som har katter da, de er jo bare nødt til å mishandle dyra sine! Også er det jo kjempe- urenslig å kose katten "på rompa" for den sitter jo bare et stykke unna rumpehuller liksom.. Og ikke dusjer de kattene sine engang! Endret 21. mai 2006 av Binna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sexy Cath Skrevet 21. mai 2006 #5 Del Skrevet 21. mai 2006 Selvfølgelig ikke. De 2 du kjenner representerer jo alle som eier katter. ← Nei det er sant, men jeg har et slikt bilde inni hodet mitt hvor jeg ser for meg katter med fete eiere som slår kattene sine. Jeg tror det kan være mye i det selv om jeg bare har to eksempler å henvise til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shadowlyn Skrevet 21. mai 2006 #6 Del Skrevet 21. mai 2006 Nei det er sant, men jeg har et slikt bilde inni hodet mitt hvor jeg ser for meg katter med fete eiere som slår kattene sine. Jeg tror det kan være mye i det selv om jeg bare har to eksempler å henvise til. ← Jeg tror ikke det. Jeg er slank, ikke-voldelig, blid og renslig og har hatt katt hele livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sexy Cath Skrevet 21. mai 2006 #7 Del Skrevet 21. mai 2006 Eh, jeg tror ikke disse to vennene dine utgjør nok empirisk materiale til at du kan trekke den slutningen, nei. Men interessant teori, absolutt. Jeg hadde engang en nabo som var smågal og voldelig. Han hadde en hund som han banket. Så nå har jeg en teori om at menn som liker hunder er gale og voldelige. Hva tror du om det, Sexy Cat? Ps. Hvilke type dyr liker du selv? ← Jeg liker faktisk ikke å favorisere dyrene slikt da, men hvis jeg MÅ velge så blir det en Lama. Ja, jeg syns også det er en interessant teori selv om jeg bare kjenner til to eksempler. eller NEI. jeg vet om et til. det var en dame utenfor oslo som bodde i et hus FULT med katter. de dreit over alt og til slutt kom dyrevernet og tok alle kattene hennes. hun vasket aldri der eller noe og hun var veldig psykisk ustabil. kattene var utsultede og avmagrede. jeg tror faktisk ikke at Lamaer har det sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sexy Cath Skrevet 21. mai 2006 #8 Del Skrevet 21. mai 2006 Man burde jo bare anmeldt alle over klesstr 36 som har katter da, de er jo bare nødt til å mishandle dyra sine! Også er det jo kjempe- urenslig å kose katten "på rompa" for den sitter jo bare et stykke unna rumpehuller liksom.. Og ikke dusjer de kattene sine engang! ← God ide. Nå har vi faktisk fått eliminert bort en god del bare pga en klesstørrelse. Takk for godt råd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mistyen Skrevet 21. mai 2006 #9 Del Skrevet 21. mai 2006 Tråden er ryddet. Misty (mod) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shadowlyn Skrevet 21. mai 2006 #10 Del Skrevet 21. mai 2006 Hvorfor ble tråden ryddet? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 21. mai 2006 #11 Del Skrevet 21. mai 2006 Lamaer spytter da, ikke spesielt renslig i lengden det heller, dersom man ikke lærer de å bruke en spyttebakk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sexy Cath Skrevet 21. mai 2006 #12 Del Skrevet 21. mai 2006 Lamaer spytter da, ikke spesielt renslig i lengden det heller, dersom man ikke lærer de å bruke en spyttebakk ← jammen så har jo ikke jeg en Lama inne heller da. ei heller en kasse som den kan bæsje i. og ikke klapper jeg den på rævva eller har den i sofaen. DOH. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FireFighter Skrevet 21. mai 2006 #13 Del Skrevet 21. mai 2006 min x hadde katt. hun var 169 og veide 58 KG. sorry cat, tror du bare kan slå i fra deg denne absurde teorien din *ler* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest camillo Skrevet 21. mai 2006 #14 Del Skrevet 21. mai 2006 Jeg er ganske liten, men utrolig slem mot dyr, så jeg beklager å måtte skuffe teorien din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bøllefrøet Skrevet 21. mai 2006 #15 Del Skrevet 21. mai 2006 Du kan da ikke kjenne mange personer hvis du bare kjenner/har kjent to stk som har katt? :klø: Generaliseringa gikk vel kanskje litt langt denne gangen vel? Jeg har to katter selv, og er ingen av de tingene du nevner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pilar Skrevet 22. mai 2006 #16 Del Skrevet 22. mai 2006 (endret) Ja, selvfølgelig representerer disse ekstreme tilfellene absolutt alle som har katt, og da i hele verden - du trodde vel ikke noe annet ? Endret 22. mai 2006 av Pilar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Netten Skrevet 22. mai 2006 #17 Del Skrevet 22. mai 2006 Jeg liker faktisk ikke å favorisere dyrene slikt da, men hvis jeg MÅ velge så blir det en Lama. ← Kanskje du skulle skifte navn til Sexy Lama? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_pia_* Skrevet 22. mai 2006 #18 Del Skrevet 22. mai 2006 mjaaaauuuu...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 22. mai 2006 #19 Del Skrevet 22. mai 2006 Nå begynner den ordentlige debatten. Er de som er 175 cm og 58 kg, tjukke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2006 #20 Del Skrevet 22. mai 2006 Jeg er 160 og veier 52 kg (etter cats definisjon er jeg vel kanskje overvektig??). Jeg har to innekatter, og har hatt katte hele livet. Faktisk synes jeg det er mer renslig med katt enn med hund: de vasker seg selv og gjør kun fra seg i kassa. Hunder derimot må man vaske og de har ikke et instinkt med at de ikke vil gjøre fra seg på soveplassen sin. det er tillært at hunder ikke tisser inne, katter har dette som instinkt at de må grave ned dritten sin borte fra maten sin/soveplassen. Folk som er så psykisk ustabile at de slår katten burde aldri hatt dyr, uansett rase. Desverre har katten så lav status i samfunnet vårt (bla pga kattungeoverfloden), at mange har lavere terskel for å plage katter Jeg er veldig glad i kattene mine, og bruker mye tid på dem. Noen jeg kjenner synes det er rart at jeg bruker så mye tid på dem, men det går da ikke ut over noen at jeg er glad i kattene mine og ønsker å ta meg av dem! Var det ikke kardemommeloven som var som følger: "du skal ikke plage andre, du skal være grei og snill, og forøvrig kan du gjøre som du vil". Dette er faktisk ikke så dumt sagt. Så lenge mitt katethold ikke går ut over andre, og kattene har det bra, trenger ikke folk å blande seg! Men hvis du kjenner folk som plager kattene sine, må du melde fra til mattilsynet. Det er de som har myndighet til å ta fra folk dyr. Og Sexycat. trodde ikke du var venner med overvektige mennesker? De er jo bare dumme og late, og du som er så perfekt kan da ikke vedkjenne deg å kjenne slike mennesker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå