Gå til innhold

Trenger råd

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest "Fortvilet"

Hei

Håper jeg kan få noen tips av dere jenter, min situasjon er som følger;

Jeg er sammen med en jente (har vært dette i ca 4 mnd) hun har ett barn fra tidligere forhold, noe som gjør at hennes forhold til eksen har blitt veldig komplisert når jeg har kommet inn i bildet.

I begynnelsen av forholdet var vi veldig mye sammen og snakket på telefonen i timesvis hver dag. For ca 2 mnd siden startet det med at vi så hverandre sjeldnere og sjeldnere, nå sees vi ca hver 14 dag, men snakkes på telefonen ca 2 timer hver dag. Vi bor ca 15 min fra hverandre.

jeg har veldig lyst til å tilbringe mere tid med henne, men hun føler at hun ikke vil "såre" eksen for mye og at hun er veldig sliten for tiden.

Hva bør jeg gjøre? Hver 14 dag er uaktuellt på sikt, jeg er veldig glad i henne og hun sier at hun er det i meg også.

Takker for svar som kommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skriver at hun ikke vil "såre" x`en for mye. Er hun helt ferdig med han? Det virker jo ikke slik, siden hun tar hensyn til det. Om hun har en x hun skal ta hensyn til, sitt barn, og så deg, som ønsker mer av henne. Så kan jeg forstå at hun er sliten. Hun føler seg dratt i alle retninger. Hva som er rett, det er vanskelig å si. Men jeg tror det beste er rett å slett å gi henne litt fred. Lev livet ditt som om du var singel. Kanksje treffer du en annen, kanksje ikke. Jeg sier ikke du skal gi helt slipp på henne, men om hun trenger tid så gi henne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel. Du etterlyser svar fra jenter.....men her får du fordundre meg et svar fra en gutt også.

Gi henne tid. Hun har en eks, men det virker ikke helt som om hun er ferdig med ham, nei.

Mennesker er SVÆRT sårbare etter brudd, og desverre fører det ofte med seg situasjoner som den du er i. Vel.....jeg har nettopp kommet meg ut av en slik situasjon selv, og det er dønnkjipt.

Uansett om man sier til seg selv at man skal trekke seg ut av det litt...la henne være i fred, så kan det bli litt slik at hun på sin side ikke er i stand til å gi deg noen klar tilbakemelding på hvor du står... fordi hun slites mellom sine behov for deg, og sine behov for det som en gang var... egentlig nokså uavhengig av hvorvidt hun har bestemt seg for å kaste eksen for godt eller ei, så slites hun mellom deg og han....og hun er redd for å såre........

At hun er tilbakeholden, når du savner henne......er svært vondt.

Så jeg sier......gi henne tid. Men ikke så masse tid at du selv blir utslettet... prøv også å tenk på deg selv i et litt lengre løp.

Beste ønsker,

Milo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan man reagerer etter et brudd, er jo forskjellig.

Kan være mange faktorer som spiller inn...

Skiltes de som venner, var det et bittert brudd, hvem brøt opp, hvordan har barnet reagert på bruddet, etc etc...

Min mening, er selvfølgelig at har man brutt med ekspartner, og har gått inn i et forhold med en ny, så bør man selvfølgelig tilbringe mer tid sammen med kjæresten, enn med eksen.

Når dere bor 15 minutter fra hverandre, så synes jeg også det høres rart ut at dere ikke kan møtes oftere enn hver 14. dag...

Er hun nødt til å føre referat til eksen om at dere treffes?

Og hvorfor kunne dere treffes ofte i begynnelsen, men ikke nå?

Man kan jo godt tilbringe tid sammen med kjæresten, selv om man er sliten? Slappe av sammen, kose, prate...

Mitt råd, er at dere bør snakke om det. Kommunikasjon er en fin ting. :blunke:

Og skulle det være slik at hun ikke er ferdig med eksen, så er det nok ikke så mye du kan gjøre med det...

Uansett så synes jeg at hun bør være såpass ærlig at hun forteller det, hvis det skulle være tilfelle...

Lykke til!

Og hvis hun fortsatt ikke har tid til deg, så finn på noe med noen kamerater, ikke sitt inne og gruble for mye. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...