Gå til innhold

Hvordan går det?

Grooo

Anbefalte innlegg

Tror vi har sånn passe oversikt over noe av det vi trenger og burde forberede, men er jammen meg ikke sikker heller *ler*

Er jo noen uker igjen da, og det eneste "store" vi mangler er vel stellebord. Har ikke så veldig mye klær og sånn heller, men vi får nok en del og dessuten vil vi gjerne vente til vi vet om det er gutt eller jente og heller få noen til å reise og kjøpe for oss (eller at mannen gjør det) når babyen er ute.

I går henta vi vogna vår, den er så fiiiin!

Emmaljunga Edge Duo i fargen Elk

Er fortsatt 50% sykmeldt, håper jeg holder ut i halv jobb fram til fredag 16. juni, men vi får se hvordan det går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Primula

Hei. Jeg har termin 1. juli og merker at tida begynner å gå fort nå. Det var jo så mye jeg skulle gjøre.. Jaja, gleder meg til å gå ut i permisjon nå.

Formen er ok, men plages med bekkenløsning. Går til fysioterapeut en gang i uka, og har jobbet fullt frem til nå. Var hos jordmor på torsdag og hun mente at jeg burde redusere litt på jobbinga, siden jeg blir veldig sliten og får vondt i bekken når jeg går og står mye. Skal jobbe ca 70 % nå og går ut i permisjon 9.juni.

Siden dette er det andre barnet vårt, trodde vi at vi hadde mye, men det viser seg at det er noe utstyr vi må kjøpe inn. Har kjøpt oss vogn, har masse klær, dyner, sengetøy osv. Men vi mangler stellebord og bilsikring. (Ups, kommer på at jeg kanskje skal ringe til helsestasjonen å høre om man får leid det der..)

Det andre som bekymrer meg litt nå, er at jenta ligger med setet ned... Venter og venter på at hun skal snu seg, men det kjennes ut som om hun ligger fint til med hodet sitt under ribbeina mine fortsatt. Skal på ny ultralyd fredag neste uke, så da får vi høre. Dersom hun fortsatt ligger i seteleie, vet jeg ikke helt hva som skjer...

Krysser fingre og håper at hun snur seg snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full kontroll!

Mangler bare seng og madrass... + stelleprodukter til lillegull. Så er jeg ferdig med den mest nødvendige shoppingen. :)

Føler at det er på tide, for magefølelsen sier at hun kommer en del før terminen. ;) (Naiv førstegangsfødende)

Fortsatt 50% sykemeldt. Og det er veldig deilig. Bekkenløsningen er stortsett under kontroll..

Men jeg har så mye kynnere for tiden. Og om natta har jeg noen utrolig VONDE kynnere.. :sjenert:

Får tenke positivt og si som jentene.. "Effektiv men vond fødsel.." :)

Endret av jordbær
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jamila

På det praktiske plan er jeg helt klar! Har så og si alt av utstyr på plass. Mangler fremdeles bilsetet, men det er ene og alene fordi det vi skal ha er utsolgt.... så nå venter vi på at vår leverandør får den inn igjen eller at en ny butikk skal åpne. Er brått ikke sikkert det skjer før fødselen, men i såfall låner vi sete av naboen så vi kommer oss hjem før sykehuset. Vi _skal_ ha det setet som passer til understellet på vogna, sånn er det bare! Ellers er skuffer og skap fylt med små rosa nyvaska plagg til den store gullmedalje. Har nok litt lite klær, men de sier jo at en får en del gaver også så vi venter med å kjøpe mer til etter at Bitteliten er her.

Mentalt sett klar? Tja. Men det kommer nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett ganske klart her.

Håper at vi kan hente vogna vår i dag, og da kommer også stellebord, bilsikring, madrass + litt annet i hus.

Har jo på ingen måte dårlig tid, men tror kanskje jeg blit litt roligere når alt er på plass. Dessuten tror jeg kanskje det har mye å si for hvor klar jeg føler meg. Når alt er i hus MÅ jeg jo skjønne at det ikke er så lenge igjen.

Mangler litt stelleprodukter og slikt, men det tar vi etterhvert.

Veldig usikker på om jeg har mye eller lite klær. Tror jeg har nok i de minste størrelsene, men har nesten ikke noe i str 62. Regner med at vi får en del, + at vi selvfølgelig kjøper etterhvert.

Jeg har også veldig på følelsen at jeg kommer til å føde før tiden. Alle "tegn" underveis har i hvertfall gitt inntrykk av at mensterminen 2.juli er mer rett enn UL-terminen 11.juli.

Men til syvende og sist kommer hun når hun er klar. Jeg vil bare være klar jeg også. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ca. fem uker til termin, og har vel fått kjøpt inn eller funnet frem det meste. Eneste er stellebord, som vi har bestilt men ikke fått ennå. Har også lyst til å kjøpe et soveskinn fra nøstebarn, men må nok vente på feriepengene ! Ellers mangler vi litt "stash" til senga (Stokke Sleepi), bl.a sengehimmel, laken og sånn kant rundt.

Formen er grei, men har endel kynnere og plager med bekkenet. Har begynt med modningsakupunktur ! Satser på at det gjør susen !

Men som Primulas lille tulle, har ikke knøttet lagt seg med hodet ned ennå. Skal sjekke igjen neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Primula

Hei igjen..

Var hos jordmora idag, og hun trodde at jenta har snudd seg!! Håper virkelig at det stemmer. Skal på ultralyd i morgen, så da får vi se helt sikkert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woho!

Supert primula! :D

Har fått seng i hus nå. Står ferdig oppredd. I morgen er det fem uker igjen til menstermin. :-o

Skulle gjerne hatt et badekar og en ammepute.. og kanskje en ammemadrass før mini kommer. Bortsett fra det, er alt klart. Og kommer hun før jeg får kjøpt badekar, har vi jo vårt store vi kan bade i, i begynnelsen :) Blir sikkert litt tungt i på kne lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mangler fremdeles å få endel ting i hus, selv om vi har avtaler om å låne feks vogn og vogge. I tillegg har vi bestemt oss for å kjøpe bil, helst med tidsfrist til jeg går ut i permisjon om 5 1/2 uke. Bilkjøpet stresser meg litt, jeg har ikke peiling...

Er klar for permisjon! Og kommer trolig til å jobbe 100% frem til permisjon, er i kjempeform etter tøff start, og det er deilig. Er vel finværet som gjør at jeg heller skulle vært hjemme enn å være på jobb.

Ræga la seg med hodet ned allerede i uke 28, men han har masse tid til å snu seg..

Jeg er overbevist om at jeg kommer til å gå på overtid, av en eller annen grunn? Men vil helst ha de store tingene klart før permisjonen begynner, så kan jeg nyte fridagene til sommeren.

Fikk somlet meg til å levere søknad om permisjonspenger for to dager siden! Og fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ligger vist med setet ned ennå, skal til legen igjen om to uker for sjekk... Føler faktisk at formen sånn ellers er bedre for tiden, men ryggen er teit da! Har tilogmed orket sette i gang med en del av de syprosjektene jeg hadde håpet å få klare før babyen kommer, så jeg er så glad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Pøh...ultralyd i dag...lå fortsatt fint til med hodet opp og setet ned... :forvirret:

Skal til St. Olavs på kontroll ganske snart. Regner med at de prøver å snu henne først. Skal høre med jordmor hvilke alternativer jeg har. Leie gjør at jeg er skikkelig øm under ribbeina på høyre sida. Er hodet som ligger der og presser på. I tillegg kjennes det ut som om hun sparker rett på urinblæra noen ganger... Ikke spesielt behagelig nei...

En uke til jeg går ut i permisjon. det skal bli godt. Har planer om å vaske opp babyklærne, sengesett o.l i helga. Vi skal også sette opp senga og vugga. Da føler jeg at det meste er i orden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øm under ribbenna på høyre side ja, noe helt vannvittig! Tror babyen prøver å gnage seg ut den veien jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wasabi

Jeg har termin 12.juli og har en stund vært klar for at hun skulle komme før tiden, men nå kjenner jeg at jeg kan vente noen uker til! Formen er nemlig bedre nå, lurer på om det er fordi hun har festet seg (og dermed er bekkenet mer stabilt). Siste jordmorkontroll viste hvertfall hodeleie, og jeg har følt stikkinger og mensmurringer som gjør at jeg innbiller meg hodet er festet. Men det vet jeg jo ikke sikkert da.

Vi har det meste av utstyr på plass, stellekomode med badebalje står klar på badet med masse nyvasket tøy og utstyr klart oppi. På soverommet står vuggen med dyner og sengetøy vasket og klart, samt noen kurver med leker og bøker og sånt (gaver!). På det som skal bli barnerom etterhvert (nå halvveis roterom!) står barnevognen (Bebe Comfort High Trek) og sovekurven som vi skal ha i stuen.

Sykehusbagen er delvis pakket, mangler der klær til meg selv, toalettsaker og litt sånt.

Vi mangler følgende, men kan vente med alt til babyen er her;

*Ammepute

*Brystpumpe

*Tøybleier (skal brukes til håndduker)

*Ammenattkjole

*Ammetopper

*Babycall

*Vippestol (skal låne)

*Babygym (får i gave)

Lykke til fremover dere andre vordende mødre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:frustrert: du må ikke føde før meg wasabi :ler::ler:

jeg har termin 8 juli,men siden nr 1 kom 6 uker før så har vi vært klar en stund,nå går vi bare å venter,datteren vår syntes det går litt tregt nå :ler:

idag har jeg vasket de siste nye klærene som jeg kjøpte for en stund siden,så lite og herlig.

vi har vel det som trengs av utstyr.

-vippestol

-seng står klar til baby

-barnevogn står klar i gang

-bilsete ligger klart i gangen

-stellekommoden er klar med masse klær inni

osv

leker har vi en del fra nr 1

denne babyen minner meg foreløbig om rema 1000 reklamen tror jeg det er.broren som arver alle klær av storebror :ler:

formen har vært opp og ned,noen morgninger er jeg litt kvalm og brekker meg,sliter litt med halsbrann.vanskelig å sitte på kne,"ruller" ut av bilen,men alt i alt så skal jeg være fornøyd at alt har gått så bra.

hun har lov til å komme nå :sjenert:

lykke til dere andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jamila

... lykke til med den siste innspurten, damer!

Min lille hadde ikke tid til aa vente lenger, og saa dagens lys 06.06.06. Alt er suverent med oss begge! Saa selv om det fremdeles er noen uker igjen til termin kan det vaere greit aa pakke baggen! Vaar termin var opprinnelig 1. juli, med UL termin justert til 25. juni...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Det var raskt! 4 uker for tiden, eller noe sånt?

Håper alt står bra til med dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...