Freyja Skrevet 23. mai 2006 #21 Skrevet 23. mai 2006 (endret) skal vi se... De tre årene på ungdomsskolen hadde jeg feriejobb på kontoret der mamma jobbet, og arkiverte og ryddet og vasket. Veldig grei jobb, trivdes godt. Da jeg begynte på videregående prøvde jeg meg først som deltidsansatt på Burger King. Holdt ut i 6 uker... Verste jeg noen gang har vært med på. Etter Burger King fikk jeg meg jobb på treningssenter. Der jobbet jeg i barnepassen, resepsjonen og etter hvert også som instruktør i fire år, på deltid. Så byttet jeg treningssenter, og jobbet der i ett år. Da jeg gikk tredje året på videregående ble jeg støttekontakt, fire timer i uka for ei skjønn jente med Downs, jeg var støttekontakten hennes i tre år. Tredje året på videregående fikk jeg meg også jobb i klesforretning, jobbet der i 7 måneder. Så fikk jeg jobb på et sykehjem, følte det var mer relevant siden jeg skulle studere helsefag. På det meste hadde jeg fire jobber på en gang, i tillegg til allmenn linje på videregående. I tillegg til at jeg passet barn i hytt og pine. (veldig koselig ) Så begynte jeg på sykepleien, da jobbet jeg på sykehjem og treningssenter ved siden av. Så gikk jeg på veggen, ble sykemeldt, og endte med et friår - etter noen måneder begynte jeg å jobbe igjen, men uten å studere. Nå studerer jeg til å bli lærer på deltid, og jobber deltid ved siden av. Og skjønner at det er lov til å si nei. Endret 23. mai 2006 av Freyja
Gjest baby-E Skrevet 23. mai 2006 #22 Skrevet 23. mai 2006 jeg vasket kontorene til en eiendomsmegler en gang i uken fra jeg var 16, til jeg flyttet ut av byen når jeg var 19. Etter det har jeg jobbet ca 40 timer i mnd som pleieass på et sykehjem og på et sykehus
Gjest piaf Skrevet 23. mai 2006 #23 Skrevet 23. mai 2006 (endret) ... Endret 6. september 2007 av Eurydike
Gjest -eline- Skrevet 23. mai 2006 #24 Skrevet 23. mai 2006 Jeg begynte å gå med lokalavisa annen hver uke da jeg var 13, holdt på med det til sommeren før vgs. Deretter hadde jeg sommerjobb som vasking/vedlikehold av elevboliger en sommer, noe vasking av privatboliger en annen, har jobbet på hotell etpar sommere og jobbet som ekstrahjelp på biblioteket da jeg gikk i 3. klassen på vgs.Da jeg begynte å studere fikk jeg jobb som hvitevareselger, dette holdt jeg på med i 3 år og de siste 2,5 år har jeg jobbet som IT-support på universitetet (+tatt diverse småjobber som oppringing av tidligere studenter, omvisning på universitetet ++).
Gjest gjest1 Skrevet 24. mai 2006 #25 Skrevet 24. mai 2006 Jordbærplukking om sommeren da jeg var ca 15.
Daria Skrevet 24. mai 2006 #26 Skrevet 24. mai 2006 Jobbet som vaskehjelp da jeg gikk i tredje gym, men hadde faktisk ikke sommerjobb før jeg var 20, som pleieassistent på sykehjem.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 24. mai 2006 #27 Skrevet 24. mai 2006 Hvis vi ser bort fra barnevaktjobber, vasket jeg privat hos en nabo en gang i uken da jeg var 16 år. Ellers fikk jeg min første sommerjobb da jeg var 18 år på fabrikken der min mor jobbet.
Cilla Skrevet 25. mai 2006 #28 Skrevet 25. mai 2006 Min første sommerjobb var når jeg var 14 eller 15 år, det var å luke ugress i en gulrotåker. Senere har jeg klipt gress på en kirkegård, malt hus, hjemmehjelp, hjemmesykepleie, sykehjem.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå