Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Selv begynte jeg da jeg var 15, og jobbet i en gullsmed. Jobbet annenhver helg i skoleåret og nesten hele sommeren. Dette driver jeg med fremdeles men nå i en elektrobutikk og det blir litt flere timer ettersom jeg er student nå og har et litt høyere forbruk enn da jeg var 15.

Da jeg begynte å jobbe sluttet jeg også å få lommepenger siden jeg tjente penger selv. Men hadde det slik at når det var noe jeg trengte (som nye vintersko eller en ny bukse) betalte mine foreldre, eller de betalte deler av det om det var dyre ting.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde en ekstrajobb som vaskedame (om det er lov å bruke den tittelen uten at andre blir fornærmet) da jeg var rundt 16-17.

Da jeg var 18 til jeg ble 19 jobbet jeg i matbutikk. Og det ble også den første ordentlige sommerjobben..

Skrevet (endret)

Jeg begynte med å male brakker og containere og annet forefallende arbeid hos entreprenørfirmaet pappa jobba i da jeg var 14. Det gjorde jeg i tre somre, og hadde samtidig vaskejobb i arbeidernes brakker på byggeplass innimellom, når det var nærme nok.

Så jobbet jeg en sommer på turistkontoret i nabobyen, før jeg så fikk vaskejobb på sykehuset og på et solstudio sommeren etter. På solstudioet fortsatte jeg en stund, men innså at det tok kverken på karakterene, så etter det hadde jeg "fri" frem til jeg hadde gått på høgskole i 2 1/2 år, da begynte jeg med deljobb som studentassistent, noe jeg fortsatte med helt til jeg var ferdig med femårig utdannelse der. Siste sommerferien på høgskolen hadde jeg også en rekrutteringsjobb på høgskolen.

Jøss, det hørtes skikkelig masse ut, men det er jo fordelt på 10 år, så da er det ikke så ille :briller: Uansett så har jeg fått prøvd litt av hvert :ler:

Endret av Wayah
Skrevet

Begynte når jeg var 13 med sommerjobb som jordbær plukker! Var det to sommre, tredje sommeren, sommeren jeg fylte 16 plukket jeg agurker. Sommeren jeg fylte 17 var jeg dagmamma og jobbet som oppvaskhjelp på kafe, og alle sommerene etter det jobbet jeg i daglivarebutikk, jobbet også noe ved siden av skolen. Etter videregående jobbet jeg et år i butikken og så begynte jeg på høgskolen, fortsatte å jobbe ved siden av i butikk. De to siste årene på høgskolen jobbet jeg som barnevakt igjennom et firma.

Skrevet

Hadde min første sommerjobb da jeg var 15, i et bakeri. Så hadde jeg ekstrajobb i matbutikk i noen år, og så jobbet jeg på sykehjem gjennom hele studietida.

Skrevet

Begynte vel med første sommerjobb da jeg var 13-14. Jobbet 2-3 uker med diverse arbeid på jobben til Pappa (mest vasking og rydding). Det gjorde jeg vel to somre. Så en sommer ville jeg gjøre noe annet og satte en annonse i avisen om at jeg kunne passe hunder mens eierne var på sommerferie. Det ble en lukrativ og morsom sommer! Så jobbet jeg 2-3 somre som servitør på en restaurant/café og siden som frokostvert på hotellet som eide den samme restauranten. Så jobbet jeg noen somre som kantineansvarlig gjennom et vikarbyrå og de siste sommerjobbene jeg har hatt har vært som som pleieassistent i Hjemmesykepleien (også via et vikarbyrå).

Skrevet

Begynte i en husflid-butikk da jeg var ferdig med ungdomsskolen. Sluttet da jeg flytta til Stavanger når jeg var 19. Jobbet i en klesbutikk fra jeg var 19 til jeg var 20 og et halvt.

Gjest Gjest
Skrevet

Var hver sommer fra jeg var 12-13 med på jobb med mamma eller pappa og jobbet der.

Da jeg var 16 jobbet jeg kommunalt som vaskehjelp på sykehjem.

Jobbet i butikk årene etterpå, og da jeg var 19 begynte jeg som pleiemedhjelper på et sykehjem, og der ble jeg ansatt.

Skrevet (endret)

Var 13 år når jeg fikk min første sommerjobb.

Det verste var å ikke bo hjemme, men sammen med ca 30 fremmede mennesker (bare 1 jeg kjente fra før).

Å ja, glemte å skrive:

På hotell.

Endret av Ugla
Skrevet

Hadde min første sommerjobb sommeren i mellom 2. og 3. klasse på VGS. Jeg var altså 18 år. Jobbet på en REMA 1000 butikk. Jeg har aldri fått lommepenger så jeg greide meg med ingenting frem til da.

Skrevet

Har ikke hatt så mange sommerjobber i grunn.

Hadde bijobb som instruktør for noen aspiranter i skolemusikken fra jeg var ca 15-16 til 17. Da jeg var 18, begynte jeg på Rema, deltidsjobb i litt over et år. Etter vgs dro jeg på folkehøyskole, så da sa jeg opp. Etter fhs hadde jeg sommerjobb i bakeri, og fortsatte der halvtid året etter. Flyttet til Trheim for å studere, jobbet vel på bakeriet i to somre etter det. Sommeren i forfjor jobbet jeg litt i Microsoft og på bakeriet, i fjor jobbet jeg på et prosjekt på NTNU noen uker.

Ellers har jeg hatt deltidsjobb på NTNU i snart tre år. I sommer skal jeg jobbe i Hydro i åtte uker, dette er vel den første "ordentlige" sommerjobben min, i den forstand at den er relatert til studiet mitt og varer nesten hele sommeren.

Skrevet

Begynte som vaskedame hos HSD da jeg var 17 og jobbet da en til to ganger i uka og annenhver helg med å klargjøre Haukeliekspressen.

Siden har jeg hatt deltidsjobb som vekter, sommerjobb som vaskedame og den jobben jeg har nå som er på Gilde. Det er forøvrig min fjerde sesong der. Har også jobbet når de har trengt ekstra hjelp når det nærmer seg høytider.

Og bare sånn for å roe noen evt. E.Coli nerver. I år måtte jeg gjennom en omfattende hygienetest for å begynne. ;)

Skrevet

Jobbet på Tusenfryd den sommeren jeg var 16 år.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg begynte faktisk ikke å jobbe før jeg var 19, da i praksis på gård med dyr. Lavtlønnet, men gøy. Angrer den dag i dag på at jeg ikke begynte å jobbe tidligere - det var en fin måte å bli mer selvstendig på. Før det fikk jeg litt lommepenger av foreldrene mine, og de betalte jo klær og slikt, men jeg følte liksom ikke så mye frihet.

Etter det har jeg studert og jobbet i sommerferiene og deltid ved siden av studier i perioder. Nå har jeg eget lite firma.

Skrevet

Jeg begynte det året jeg gikk ut av ungdomsskolen, og jobba med videreforedling av laks de første sommerene.

Skrevet

Fikk vaskejobb tre ganger i uka da jeg var 15. Deretter/samtidig vaskejobb i kolonial (2 dager/uke), en periode på 7/11 (3 dager/uke fulltid i ett år) og en periode på Rafens (lørdager/ferier i ett år). Hadde også diverse malerjobber fra jeg var 15 frem til jeg var 18. Alle jobbene var egentlig O.K., bortsett fra tidligvaktene på seven. :Gjesp:

Gjest Virvel
Skrevet

Jeg jobbet på SFO den sommeren jeg var 18, det var den første ordentlige jobben jeg hadde. Fortsatte litt sporadisk som vikar der siden. Jeg var også mer eller mindre fast barnevakt for en liten jente fra jeg var 17 til jeg var ca 20, men det var jo privat, så det var liksom ikke en "ordentlig" jobb.

Da jeg begynte på det andre året av studiene mine fikk jeg meg en fagrelatert deltidsjobb som jeg fortsatt har - og har nå også fått 100 % stilling som jeg starter i så fort jeg er ferdig og har papirene mine i orden. :-D

Gjest LoisLane
Skrevet

Jeg begynte den sommeren jeg var tolv - var jordbærplukker i flere år. Ellers har jeg jobbet på gatekjøkken, og som servitør og stuepike. Hadde jobb som middagslager og leksehjelp under studiene.

Skrevet

Min første sommerjobb fikk jeg da jeg var 13, på kafè. Kjente de som drev den, jobba der i 5 år, også i helger resten av året. Så hadde jeg ekstrajobber som dagmamma, kantinhjelp, kjøttdisken i matbutikk og litt vasking. Stortrives med å ha noe å gjøre i feriene og fylle opp kontoen litt. Det går fort ut igjen...

Gjest gjest1
Skrevet

Min første sommerjobb var på akvariet i Bergen.

Jeg var vel 17 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...