Wonders Skrevet 19. mai 2006 #1 Skrevet 19. mai 2006 Hva synes dere om Mac(intosh)? Noen som har erfaringer? Cinema Display 20" , 23", eller 30"?, hva foretrekker du? Mac mini 1,5 GHz, 1,66 GHz iBook G4/ MacBook 12" , 14", eller 13" på den nye PowerBook G4 /MacBook Pro 12,1", 17" eller 15,4" iMac 17", 20" Power Mac G5 2 GHz, 2,3 GHz eller 2,5GHz og iPod...
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 19. mai 2006 #2 Skrevet 19. mai 2006 Er dette spam, eller hadde du en mening med posten som ikke bryter noen regler på KG?
Scheherazade Skrevet 19. mai 2006 #3 Skrevet 19. mai 2006 Min mening er at MAC(Message Authentication Code) er supert, spesielt i kombinasjon med hashing, men om det er det naturlige midtpunkt er jeg svært usikker på. Min Mac derimot, iBook G4:
Dru Skrevet 19. mai 2006 #5 Skrevet 19. mai 2006 Siden temaet likevel er oppe: http://www.ctrlaltdel-online.com/comic.php?d=20060513
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 19. mai 2006 #6 Skrevet 19. mai 2006 "PC-viruses", liksom. Windows-virus.
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 19. mai 2006 #8 Skrevet 19. mai 2006 Sorry, men jeg klarer ikke å la være og irritere meg over "PC=Windows".
apple Skrevet 19. mai 2006 #9 Skrevet 19. mai 2006 Vil bare leggja til at det heller ikkje er automatikk i at Mac = MacOS. Eg er nemleg super-rar, og kjører Linux på Mac Mini og iBook.
Gjest -eline- Skrevet 20. mai 2006 #10 Skrevet 20. mai 2006 Vil bare leggja til at det heller ikkje er automatikk i at Mac = MacOS. Eg er nemleg super-rar, og kjører Linux på Mac Mini og iBook. ← ...no offense, men det er å være superrar... Jeg savner ikke Linux i hvertfall, har ikke gjort det siden jeg gikk over til mac. Jeg kjøpte en liten iBook G3 800 12" i 2003, hadde i løpet av de neste 3 årene utrolig mye trøbbel med den: skiftet skjerm 2 ganger (1 år nøyaktig mellom byttene), hatt den på service pga hardisk en gang (de gjorde ikke stort, men betalt skulle de ha!), skiftet harddisk en gang og a harddisken min røk igjen rett før påske så krevde jeg ny maskin... Og fikk Så nå har jeg en G4 1,33, flott med ny maskin ja, men det gjør nå og at mine planer om ny er utsatt, sparer penger i hvertfall Skulle jeg kjøpt maskin nå så tror jeg hadde endt på macbook 13", perfekt skjermstørrelse og den er nok den som passer lommeboken best (bortsett fra Mac Mini), eneste jeg reagerte på er at den leveres med 2*256 MB RAM, synes det er en frekk måte av Apple å selge ram på, man må jo oppgradere til neste hakk og da må man kjøpe betale 820 kr for 512MB ekstra, fremdeles på 2 brikker, skal man ha noe mer vettugt så koster det pokker meg 4100 kr (2GB), det er sinnsykt dyrt! ...like greit at jeg ikke skal kjøpe en slik en nå, det hadde irritert meg noe grundig. Så jeg får kose meg med iBooken min, den holder vel etpar år som hovedmaskin, så får man se hva man trenger etterhvert.
apple Skrevet 20. mai 2006 #11 Skrevet 20. mai 2006 ...no offense, men det er å være superrar... Jeg savner ikke Linux i hvertfall, har ikke gjort det siden jeg gikk over til mac. ← Ja, eg veit. Trur det er ei vanesak, men det går nok òg på preferansar rundt korleis eg vil at operativsystemet skal fungera. Eg synest MacOS minner litt for mykje om Windows; ikkje misforstå, MacOS er MYKJE betre enn Windows, men det er ein del småting eg irriterer meg over der, som eg likar betre i Linux. Litt for mykje plug-and-play, trur eg, og skal ein gjera noko som ikkje er plug-and-play så blir det då veldig vanskeleg. Men tilbake til hovudpoenget med tråden: Mac er genialt
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 20. mai 2006 #12 Skrevet 20. mai 2006 Vil bare leggja til at det heller ikkje er automatikk i at Mac = MacOS. Eg er nemleg super-rar, og kjører Linux på Mac Mini og iBook. ← Ja jeg vet det, men det er vel sjelden. Særlig på maskiner med OSX.
Gjest Hilde79 Skrevet 20. mai 2006 #13 Skrevet 20. mai 2006 Vil bare leggja til at det heller ikkje er automatikk i at Mac = MacOS. Eg er nemleg super-rar, og kjører Linux på Mac Mini og iBook. ← Jeg syns ikke du er super-rar! Hvilket Linux-OS kjører du?
apple Skrevet 20. mai 2006 #14 Skrevet 20. mai 2006 Jeg syns ikke du er super-rar! Hvilket Linux-OS kjører du? ← Gentoo på minien, og Kubuntu på iBooken.
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 20. mai 2006 #15 Skrevet 20. mai 2006 Kubuntu når du ikke vil ha plug n' play? Hmm
Chans Skrevet 21. mai 2006 #16 Skrevet 21. mai 2006 Macca mi er fabelaktig... Jeg kaller den Faye, selv om den første jeg hadde (en iBook) også het det. Denne nye er en PowerBook G4. Lekker.
apple Skrevet 21. mai 2006 #17 Skrevet 21. mai 2006 Kubuntu når du ikke vil ha plug n' play? Hmm ← Eg synest ikkje det er så mykje plug and play i Kubuntu. I alle fall så går det an å velja det bort om det skulle vera naudsynt, og det er eigentleg det viktigaste. Det einaste eg har merka på Kubuntu som er litt irriterande er at eksterne lagringsmedia blir monterte automatisk når eg koblar dei til, men denne funksjonen (hal deamon) har eg stort sett skrudd av heile tida uansett, for eg får ikkje iBooken til å vakna opp frå soving dersom hal kjører. Dessutan så er det ikkje sååå mange distribusjonar å velga mellom for PPC. Og det er ikkje slik at eg må gjera ting mest mogleg manuelt, og sjå alt kompilera og slikt, eg synest bare det er greitt å ha moglegheit til å gjera det dersom eg har behov for det.
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 21. mai 2006 #18 Skrevet 21. mai 2006 Har jo Debian for PPC. Men joda, man kan forme de fleste distroer som man vil.
lillesky Skrevet 21. mai 2006 #19 Skrevet 21. mai 2006 Hva synes dere om Mac(intosh)? Noen som har erfaringer? Cinema Display 20" , 23", eller 30"?, hva foretrekker du? Power Mac G5 2 GHz, 2,3 GHz eller 2,5GHz ← Jeg har PowerMac G5 2X2,3GHz og Cinema Display 23" skjerm. 30" blir for stort! Og ja, jeg er stofornøyd med min Mac, og skal aldri tilbake til PC igjen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå