Gå til innhold

Trenger tips til et vellykket utdrikningslag

Lykkeliten

Anbefalte innlegg

Hei!

Dette må jo være et perfekt sted å stille dette spørsmålet!? Selv om jeg ikke skal gifte meg selv er jeg ofte inne og leser hva dere skriver, synes det er koselig :)

Jeg trenger tips sånn at jeg kan begynne å planlegge utdrikningslag for min beste venninne. Hun er førstemann ut til å gifte seg, så jeg har aldri vært på det før.

Hva ville du satt pris på?

Hvordan var eventuelt ditt utdrikkingslag?

Hvordan er ditt drømme-utdrikkingslag...?

Det kan ikke være alt for skummelt, vulgært eller vågalt, men jeg tar gjerne i mot litt sprø tips også (jeg bare vet at jeg ikke akkurat kan kle henne opp som prostituert og sende henne rundt i byen og selge "bollemus" etc) :D

Alle tips mottas med stor takk! Det er ikke så lett når det er første gangen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet bare hva jeg hadde satt stor pris på og det er evt. en koselig middag med alle venninne, sitte å mimre, le og kose seg,, så kan dere jo lage en "bok" med gamle bilder og minner o.l som dere kan gi henne, hudpleietime kanskje,bli sminket av en proff så hun virkelig føler seg vakker, eller lunsj i parken eller ute ved havet med god mat og vin( hvis hun drikker da, det er mange som ikke gjør det, meg f.eks..he he).. Har hun hatt lyst til å gjøre noe spesielt noengang?? hoppe i strikk eller noe?? Dere kan gå å kjøre gokart, bade ++++ det er mye som kan gjøres, kun fantasien stopper dere!

Lykke til!

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble vekket til pølse og rødbrus (!!).

Hadde vel satt mye mer pris på varme rundstykker, og juice eller melk. Måtte være edru før gocart kjøring (det var moro, men kunne godt vært mer våken).

Viktig å sørge for skikkelig mat til alle. Gjerne piknik i parken.

Ha god drikke, kvalitet fremfor kvantitet. musserende er godt (trenger ikke være champange!!)

Finn på noe som alle deltagerne kan være med på. (Paintball, gocart osv. Sjekk sidene til Dynamic events her på KG (under utdrikningslag)) En venninnne av meg ble tatt med på helikoptertur.

La bruden gjøre noe ekstra, som kan være gøy for alle å se på.

Ta en del bilder, som kan settes inn i en bok som legges på gavebordet i bryllupet senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg kan vel si hva vi gjorde i mitt utdrikkingslag, jeg bad tynt og pent om at jeg måtte bli behandlet pent og at jeg ikke ville ha stort oppstyr rundt det. Uansett jeg ble tatt med på byens beste resturant, vi leide hotellrom med nydelig utsikt der vi hadde vorspiel alle jentene og det var byen og bare kos og kjempeartig kveld. Akuratt slik som jeg ville ha det. Nå har jeg ikke gått i detaljer alt jeg måtte gjøre, men det ble nå tid til å drite seg ut også :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Dings

Hvilken type menneske er venninna di, først og fremst? Er hun en som liker å være midtpunkt og som godtar å drite seg ut? Eller foretrekker hun å være litt i bakgrunnen? Spør henne hva hun ønsker/ikke ønsker. Det er ingenting som er verre enn å grue seg maks til utdrikningslaget fordi man frykter at venninnene skal kle en opp i nettingstrømper og kanindrakt og få en til å selge kyss til forbipasserende menn! :o

For min del ville jeg absolutt foretrukket venninnemiddag og mimring. Og det var jammen det jeg fikk også! :D I tillegg fikk jeg massasje, hudpleie og ble profesjonelt sminket, og jeg hadde en perfekt kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var for første gang forlover for ei venninde i høst og fant da ut at vi skulle prøve noe "nytt og spennende" for bruden....var innom mange planer og endte opp med lerdueskyting... :D noe som ble veldig (!!!) godt mottatt av både bruden...(og resten av oss som prøvde litt... :oops: )

Bruden "min" ble kjørt til et sted hun ble forlatt av sin mann (samboer da...) og ble kjørt (etter litt om og men) til der vi skjøt lerduer, derfra gikk turen til byen hvor hun fikk make-up time mm før det ble pizza på restaurant. Så hadde vi et lite rebusløp hvor hun endte opp på ei hytte hvor vi kosa oss til bruden insisterte på at nå bare SKULLE hun på by´n og danse....Dagen i korte trekk...

Jeg har iallefall fått skryt for for denne dagen - ikke minst for at det var uventet med lerduer....

Mitt beste tips er nok å prate med de andre som skal være med også...mange hoder tenker bedre enn ett....Uansett: Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg selv kunne tenkt meg et utdrikningslag med gamle og nyere venninner, god mat og drikke, samt kanskje en tur ut på byen? Et overraskelsesmoment eller to, blir alltid godt mottatt, men ikke i sjangeren utdritning. Er heller ikke så glad i rebusløp, men det er meg. Synes det også er viktig å få alle som er med i laget til å delta, og ikke bare at bruden skal gjøre ting alene eller bare sammen med forlover. Blir mye ventetid av den slags, noe som ikke er fullt så festlig for resten av laget (hvis man da ikke har funnet på noe for de som venter). Det er mine tanker om mitt kommende utdrikningslag, uansett er det viktigst å bygge på hva bruden selv kunne tenkt seg.

Håper det var litt til hjelp :)

ringblomst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott - nå har jeg allerede mange gode ideer, takket være dere.

Tusen takk alle sammen :D

Augustbrud02: du nevnte en sang som det stod du kunne sende hvis noen var interessert. Hvis du fortsatt har den ønsker jeg meg den...

En annen ting: Hvor lang tid i forkant er det lurt å arrangere utdrikningslaget? Noen uker?

Nå begynner jeg faktisk å glede meg litt til å sette i gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Augustbrud02_

Augustbrud02: du nevnte en sang som det stod du kunne sende hvis noen var interessert. Hvis du fortsatt har den ønsker jeg meg den...

Jeg har den desverre ikke her akkurat nå, men jeg skal lete den frem og sende deg den så fort jeg finner den. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei

Det er lurt å si i fra om dato i god tid (gjerne min. 2 mnd - men skader ikke før heller,,,,), og sjekke med brudgommen også!! Også lurt og evt. be venninna di om venne-liste (det kan jo være evt. kollegaer - studievenninner hun vil be, som du ikke kjenner!)

Et tips er at alle betaling = påmelding. Brente meg skikkelig med flere avbud "for sent" slik at det ble veldig dyrt på meg.....

Har vært med på div. utdrikkingslag - og her er noen tips.

Dynamic Events v/ Asker har masse morsomme ting. Da er alle sammen med og spiller 5-kamp- ulike grener og kjempegøy!

Megazone (oslo) hvor det er laser-kamp. Morro, også med kun jenter!

Rebusløp

Dansekurs (eks. Bårdar i Oslo - kan velge mellom ulike typer dans)

Filme kjæresten på video med pinlige spm.

Klemmepakker

Picnic, restaurant eller hjemmemiddag!

Aromaterapi / bading (kan gjøre på div. hoteller)

Gjetteleken - at hun må finne ut ved å kjenne på alle om hvem som er hvem!!

Ja, det var noen tips i hvert fall!!

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Jeg hadde utdrikningslag for min venninne i sommer, hun var livredd for at jeg skulle finne på noe skummelt, og hun grudde seg veldi til dette. Derfor så fant jeg ut at en drømme dag det skulle jeg lage, startet med felles frokost med deilige smorbrød og shampis, så gjikk vi videre til fargeanalyse og sminking, dette er noe hun altid har drømt om, det synest hun var kjempe kjekt og hun fikk med seg eit farge kart og ble sminket kjempe fint og imens så fikset jeg håret hennes og kledde henne i en pen dress. hun var strålende fornøyd,så var vi på uteresturang og tok noen pils og å spiste på resturang. Etter dette så gikk vi til et platestudio og spilte inn cd, vi sang inn tre saner en sammen og de to ande sang hun og vi koret, dette var altså så stili vi sang som vi var galne og vi var enige alle sammen at dette var det kjekkeste vi noen gang hadde vert med på. det var heller ikkje så dyrt det kostet 300 for en time (men vi ble vist i to timer) og så fikk vi med oss cd hjem noe som vi hørte på hele kvelden på festen hjemme hos meg, der hadde vi lakt deili mat og mye godt og drikke og mage gode leker. og alle ti overnattet hos meg.... dette var kjeme kjekt og vellykket og cd spilte vi i bryllaupe som ble en stor suksess og eit godt minne.. Lykke til med planleggina og kos deg! Helsen Era :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy at det fortsetter å komme inn gode forslag - det setter jeg pris på :)

Her kommer et oppfølgingsspørsmål:

Hvor mye er det vanlig at folk betaler for å være med egentlig? Det blir vel fort noen hundringser? (Mange av aktivitetene er jo ganske dyre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er fler tips (hentet fra et dokument jeg en gang fikk tilsendt):

Bollesalg på NSB

La hederspersonen selge boller på toget! Det er utrolig hvor glade passasjerene blir, da NSB har vært så "hensynsfulle" å kutte ut trillevognserveringen. Det man IKKE forteller i forkant er at bollene er GRØNNE inni (konditorfarge...). Selv fikk jeg spørsmål fra en engstelig dame om bollene var giftige. Jeg hadde da solgt ut hele kurven og ante ikke noe om fargen inni....heh...

Det er hennes dag.

Synes ikke noe om å drite ut bruden. Det blir gjerne pinlig nok under middagen med alle historiene som skal fortelles... La vordende brud få en skikkelig flott behandling med full masasje på kropp, føtter og ansikt pluss sminking. Hvor ofte tror dere vanlige folk koster på seg noe sånt? La henne virkelig få slappe av og nyte tilværelsen. Det er hennes dag. Etterpå kan dere ha en skikkelig jentefest med mat, karaoke, drikke og evt en stripper. Dette blir garantert satt pris på. Eller dere kan gå ut på by`n.

Et deilig basseng til lagets disposisjon, samt massasje og eget fruktfat !

Bor du i Oslo - området og skal arrangere en lang dag med utdrikningslag, kan det være deilig å få en pause midt på dagen. Da foreslår jeg at du tar kontakt med Grand Hotel i Karl Johan, for der kan man nemlig låne badeavdelingen! Et deilig basseng til lagets disposisjon, samt massasje og eget fruktfat, hvis ønskelig. Kanskje litt champagne hadde vært noe? Ta kontakt med hotellet på forhånd - det er lurt å booke seg inn hvis man er mange. Har prøvd dette, og det var utrolig deilig.

Fotografering

Jeg har vært i to utdrikningslag hvor det er blitt tatt bilder hos fotograf. (Kan også få en bekjent til å ta bilder for å gjøre det billigere) Vi har tatt svart/hvitt bilder hvor de fleste er av hele gjengen fra utdrikningslaget, pluss noen bilder av kommende brud og forlover. Så har vi laget et album som bruden har fått på gavebordet på bryllupsdagen. Kjempekoselig synes jeg iallefall!

Gokart er Gøy

GoKart er alltid populært, her trengs det vel ikke nærmere forklaring

Hent han/hun med f.eks en Traktor, Trike, Luftballong eller Isbilen

Hent henne med f.eks en Traktor (En som lukter masse fjøs av), lei en Trike, Varmluft ballong eller gjør en avtale med den lokale Isbilen (f.eks. Hjem-is).

Hvor godt kjenner de hverandre???

Avtal med hans kamerater at de filmer ham (gjerne på en fest...) mens de stiller spørsmål om forholdet deres. For eksempel: "Hva falt du for? Hva gjør henne glad/sint? Hva hadde hun på seg første gang dere møttes? Hvilken farge har hun på øynene? Det verste/beste hun vet?" Vis videoen på kvelden, la henne høre spørsmålet og svare det hun tror han har sagt før hun får høre svaret! Her kan det dukke opp både det ene og det andre...hi-hi

Kle den utdrikkede ut slik som han/hun så ut i teenårene.

Dette er mest moro med personer som har endret seg mye siden teenårene og at det fortsatt er mulig å oppdrive de samme type klær, briller og sko som den personen brukte den gang.

Lage sitt eget kostyme

Jeg ga min venninne i oppdrag å sy seg et valgfritt antrekk utifra noe stoff jeg hadde skaffet. Hun hadde ikke håndtert en symaskin på 15 år, men tok utfordringen på strak arm. Jeg sørget for å gjøre dette i god tid før utdrikningslaget slik at hun i lang tid gikk og lurte på når vi skulle dukke opp.

Lei en egen partybuss med f.eks bar og stereo

Dette høres kanskje vanskelig ut, men det trenger ikke være det. Flere band har slike busser og for å ikke snakke om Russe busser. Disse er lette å leie for en grei pris.

Pinlig, men ufarlig

Sitte på første rad på kino med verdens største afro-parykk og spise mest mulig "godteri med lyd".

Pub til pub tur med kasserolle lokk

Ta en tur rundt til noen puber og avtal med dem at det kommer en person innom som slår med et par kasserolle lokk. Gi bartenderen forhåndsbetalt for en pils eller lignende og gi ham en lapp om hvor person skal gå neste gang. Pass på at person ikke får lappen av bartenderen før han/hun har drukket opp det som har blitt servert. La person stikke innom noen barer mens dere slapper av og venter på at person har fått beskjed på siste baren om å komme dit dere er. Pass på å kle person ut i noen usmakelige klær. Ikke typisk utdrikningslagsklær, men bare noe usmakelig. Det er mye mer flaut å gå rundt alene med noe som er usmakelig enn noe som alle forstår er et utdrikningslag.

På slep med en liten gummibåt

Hvis noen av dere har tilgang til en båt eller har mulighet til å leie en og i tillegg fått tak på en liten gummibåt, så kan dere skjenke den utkårede og etter hvert kan dere sette den utkårende på slep "langt etter" båten med en god del å drikke og kjøre rundt og ikke slippe den utkårede om bord før alt er drukket opp. Er den utkårede en god svømmer og ikke drukket så mye enda, så kan man jo dra på litt og se om dere får den utkårede en liten tur i sjøen. NB: Husk redningsvest

Rebusløp

Dette tipset er mest myntet på dere som skal drikkes ut - ikke de som skal sørge for det. Som vi alle vet er det slik at de som skal gifte seg blir utsatt for et eller annet, det være seg uskyldig eller ikke. Hva med å ta kontroll selv? Da min kone og jeg skulle gifte oss ba vi om at dette skulle bli en kveld vi alle husket, og ville huske. Vi kjente gjengen som la planer for begivenhetene mer enn bare godt, og regnet med at dette kunne ta av. Derfor la vi selv litt planer for at det skulle bli moro. Dagen før dagen (vi visste når utdrikningslaget skulle stå - det måtte bli slik) reiste vi rundt i hele det området vi hadde vanket og hang opp plakater med rebuser på. For å løse rebusene måtte man kjenne oss veldig godt. En rebus var "Hvor møtte vi hverandre?", en annen hintet på ting som hadde skjedd som hadde en eller annen form for innvirkning på forholdet. Totalt 10 rebus-stasjoner ble satt opp over et nokså stort geografisk område. Ved siste post satt jeg og min tilkommende og ventet. Som gjettet dukket de opp en time før avtalt tid for å ta oss på senga, men bom! Fuglene var allerede fløyet. Etter at vi var funnet (bare 150 meter fra det stedet vi opprinnelig skulle til) var det andre boller. Jeg skal ikke fortelle noe om "konsekvensene", men vi ble omsider gift.... JEG TOK IGJEN!

Spille inn cd til Brud / brudgom

Spesiellt hyggelig når sangtalentet ikke er på topp med noen av de skikkelig store LOVESONGS :)

Til de som skal drikkes ut og er redde for å bli dumpet et sted.

Jeg har et lite tips til de som er redde for at de blir "dumpet" et eller annet sted uten å ha penger ! Gjør som følgende : Sy en papir-penge inn i undertøyet ditt de dagene du tror du vil bli hentet - da er det helt garantert at du ikke står uten penger hvis noe skulle skje. Smart ?

Tippe konkurranse

Alle de som er med på å arrangere utdrikkningslaget kjøper en liten gave til den som blir drukket ut. Han/hun skal tippe hvem gaven er i fra og fortelle hvorfor hun/han mener det er den personen. Vist hun/han tipper feil, må han/hun shotte et glass tyrkisk og lignende. Den som "eide" gaven må fortelle historien bak gaven. Kjempe artig. Annen variant; stille spørsmål om motparten som skal gifte seg(altså den som ikke blir drukket ut). For hvert feil; shott. Dette kan være spm. som f.eks. sluttet med bleie, antall tanter på morssiden, første film de så sammen, favoritt maten/drikken hans/hennes....osv. Morro og billig!!

Vinsmaking

Perfekt ettermiddagsaktivitet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...