Gå til innhold

Ett år etter...

Gjest Fast bruker, ikke innlogget nå

Fremhevede innlegg

Skrevet

Uff, dette er vond lesing. Skjønner ikke at de kan la det gå utover barna på denne måten, de tvinger jo de andre "barna i gata" til å velge side med dette :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde jeg vært deg hadde jeg vurdert å ta med meg sakspapirene og troppe opp hos denne naboen og bedt h*n lese igjennom og etterpå spurt om h*n hadde noen flere spørsmål. Hvis ikke, så burde saken begraves der og da, fra begges side. Det burde ikke være nødvendig å gå til det skrittet, men kanskje det er det i dette tilfellet.

Skrevet
Beklager, men jeg skjønner ikke helt hva du vil fram til?

Mener du at barnevernet skulle ha jobbet hardere for å få bekreftet at anklagene mot oss var riktige?  Tro meg når jeg sier at de snudde hver stein for å avklare om det var den minste antydning til problemer av den grad som komfram i bekymringsmeldingen.  Meldingen var av en så alvorlig art at de gikk utenom vanlige prosedyrer for å få dette avklart så fort som overhodet mulig!

Eller mener du at "heksejakten" burde ha blitt utsatt til "sladderkjerringene" hadde fått vite om anklagene var riktige, og at de burde ha avblåst "jaktsesongen" når det viste seg at de tokk feil?

I så fall beklager jeg, men slike mennesker innrømmer tydeligvis aldri en feil! 

Beklager om jeg virker litt offensiv, men jeg er såret, lei meg og veldig sinna akkurat nå, så jeg tar alt i verste mening!  :tristbla:

Det jeg mente er at dere skulle blitt behandlet som uskyldige til det motsatte var bevist. BV skal ikke dømme noen bare på grunn av en bekymringsmelding, nettopp i saker hvor naboer er ute etter hevn eller har misforstått.

Sorry, hvis det ble feiltolket :sjenert:

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet
Det jeg mente er at dere skulle blitt behandlet som uskyldige til det motsatte var bevist. BV skal ikke dømme noen bare på grunn av en bekymringsmelding, nettopp i saker hvor naboer er ute etter hevn eller har misforstått.

Sorry, hvis det ble feiltolket  :sjenert:

Da skjønner jeg deg bedre. :)

Barnevernet har jeg ingenting negativt å si om. De har opptrådt ryddig og ordentlig hele veien, og vi har ikke følt oss dårlig behandlet fra dem i det hele tatt. De var kun opptatt av å få fram sannheten, og vi ga dem frie tøyler, så de kunne få alle se papirer de ønsket, samt snakke med alle dem som kunne gi en klarhet over situasjonen vår.

Barnevernet konkluderte som sagt med "sjikane, trakkasering og ærekrenkelse" etter grundig gjennomgang av anklagene.

Det er "nabogruppen: sladder og heksejakt" jeg har snart har fått nok av!

Det vil ikke være noen vits i å vise dem sakspapirene, de vet allerede om alle fakta. De var på "oppklaringsmøtet" vi holdt sammen med skole og barnevern, og de har fått med seg at anklagene var grunnløse.

Jeg gir snart opp, jeg klarer snart ikke å beskytte barna mot denne ondsinnede oppførselen, og selv om det er ille for barna å flytte, så vil det bli enda verre å bo her om ikke situasjonen forandrer seg.

Skrevet

:klem: Dere er sterk som klarer å holde ut. Jeg hadde flyttet.

Jeg fikk også noen nye "venner" tidligere i sommer, men disse har jeg bedt om å "ryke og reise" etter at de hadde snakket med den samme naboen.  Etter en direkte konfrontasjon kom det fram at de hadde blitt "advart" mot oss.  De fikk vite at ved å være sammen med oss, så satte de seg selv i barnevernets søkelys, og at vi fremdeles ble etterforsket av barnevernet.

Da vi viste dem dokumentasjon på at saken var ferdig etterforsket, og at anklagene var grunnløse, så ønsket de fremdeles å ha kontakt med oss, men da orket ikke jeg mer.

Hadde de vært de vennene jeg trodde de var, så hadde vi sluppet å bevise vår uskyld, de burde ha skjønt at det ikke var noen sannhet i anklagene!

Nå orker jeg snart ikke mere, jeg vil ha fred og ro!  :grine:

Jeg syns ikke du skal kutte ut disse vennene dine. Det er vel helt naturligt å bli skeptisk når de får høre noe sånt. Du har bare kjent dem siden i sommer.

Man kan ikke se på en person om de er skyldig / uskyldig , så at de ble i tvil når de fikk en historie servert er helt naturligt. Man kan ikke bare " Ha kjønt at det ikke er noe sannhet i anklagene "

Håper det snart blir bedre for dere.

Skrevet

Skjønner at dere har det tøft og synes dere er utrolig sterke som holder ut.

En ting jeg tenker på er at selv om denne meldingen til barnevernet ikke hadde kommet, tror du ting ville vært så annerledes? Ryktene og sladderen ville gått sin gang allikevel. Rykter om at noen er under barnevernets søkelys går som ild i tørt gress, det er nok at en nevner at noen kanskje er det, så er mølla i gang. Det jeg mener er at hvis noen bestemmer seg for å gjøre livet surt for andre så får de det til!

Jeg tenker at dere har heller en fordel i og med at dere har "bevis" på at dere er gode omsorgspersoner! Det er det ikke mange av oss som har ;) .

Ikke gi opp - fortsett å ta godt vare på barna deres, og dere selv. Og plei de gode vennene dere har! Ilden vil etterhvert slukke og dere kan leve normalt.

Skrevet
:klem: Dere er sterk som klarer å holde ut. Jeg hadde flyttet.

Jeg syns ikke du skal kutte ut disse vennene dine. Det er vel helt naturligt å bli skeptisk når de får høre noe sånt. Du har bare kjent dem siden i sommer.

Man kan ikke se på en person om de er skyldig / uskyldig , så at de ble i tvil når de fikk en historie servert er helt naturligt.  Man kan ikke  bare " Ha kjønt at det ikke er noe sannhet i anklagene "

Håper det snart blir bedre for dere.

Takk. Du har nok rett i at det er vanskelig å se om noen er uskyldig/skyldig, men jo, jeg mener at i enkelte tilfeller er det lett å vite om det er noe sannhet i anklagene.

Bekymringsmeldingen gikk ikke på barna, den gikk på oss foreldre. Vold, alkohol og narkotika var noen av anklagene.

Etter å ha tilbrakt nesten hele sommeren sammen med oss, så burde de i alle fall skjønt at disse anklagene var tatt ut av løse luften, og burde dermed ha stilt spørsmålstegn ved resten av ryktene også! I alle fall nok usikkerhet til at de kunne ha spurt oss om vår versjon.

Når skuffelsen har lagt seg vil jeg kanskje se på det på en annen måte, men akkurat nå føler jeg for å la dem seile sin egen sjø! :sjenert:

Skjønner at dere har det tøft og synes dere er utrolig sterke som holder ut.

En ting jeg tenker på er at selv om denne meldingen til barnevernet ikke hadde kommet, tror du ting ville vært så annerledes? Ryktene og sladderen ville gått sin gang allikevel. Rykter om at noen er under barnevernets søkelys går som ild i tørt gress, det er nok at en nevner at noen kanskje er det, så er mølla i gang. Det jeg mener er at hvis noen bestemmer seg for å gjøre livet surt for andre så får de det til!

Jeg tenker at dere har heller en fordel i og med at dere har "bevis" på at dere er gode omsorgspersoner! Det er det ikke mange av oss som har  ;) .

Ikke gi opp - fortsett å ta godt vare på barna deres, og dere selv. Og plei de gode vennene dere har! Ilden vil etterhvert slukke og dere kan leve normalt.

Nei, ting ville nok ikke vært særlig annerledes. Den eneste forskjellen er vel at de nå kan bruke "barneverssaken" mot oss, siden de nå har sørget for at vi har vært i kontakt med dem.

Det er noen som har bestemt seg for at vi ikke "passer inn" her, og er tydeligvis beredt på å bruke alle midler for å bli kvitt oss!

Jeg må føye til at disse menneskene er fåtallet, men det er utrolig hvor mye misstemning fåtallet kan klare å skape i et nærmiljø!

Og det "beviset" vi har fra skole, barnevern og PPT på at vi er gode omsorgspersoner skulle jeg gjerne ha fått på en annen måte, for en slik opplevelse unner jeg ikke min verste fiende.... ;)

Skrevet

Som oftes kan det å flytte gjøre at man begynner et nytt liv med hvite ark.

Hvis man i tillegg flytter innen samme skolekrets så vil det bli lettere for barna.

Bare sørg for å flytte så langt bort at du ikke får de gamle naboene dine i umiddelbar nærhet ;)

Gjest Gjest_Nabodama_*
Skrevet (endret)

Vi har en slik sak i vårt nabolag. Det er ikke noe galt med folka ved første blikk, de er så snille, hyggelige og perfekte at det er til å spy av. Men vi som har bodd i området i mange år vi vet at det ikke stemmer. Vi meldte dem til barnevernet, men de gjorde ingenting. Selv om de ikke er barnemishandlere, så er de uansett whitetrash. Vi vil ikke ha noe med dem og gjøre, og de vil ikke ha noe meed oss å gjøre, og da kan de flytte så vi kan få et hyggelig nabolag igjen.

Endret av Madeline
Skrevet (endret)
Som oftes kan det å flytte gjøre at man begynner et nytt liv med hvite ark.

Hvis man i tillegg flytter innen samme skolekrets så vil det bli lettere for barna.

Bare sørg for å flytte så langt bort at du ikke får de gamle naboene dine i umiddelbar nærhet  ;)

Hva mener du med "umiddelbar nærhet"? Akkurat nå føles det som om andre siden av jordkloden er for nærme... :ler:

Nei da, du har rett. Det å flytte innen skolekretsen hadde vært en løsning, problemet er vel at skolekretsen stort sett består av vårt nærmiljø...

Om vi skal flytte, så bør vi nok flytte til en annen kommune!

Vi har en slik sak i vårt nabolag.  Det er ikke noe galt med folka ved første blikk, de er så snille, hyggelige og perfekte at det er til å spy av.  Men vi som har bodd i området i mange år vi vet at det ikke stemmer.  Vi meldte dem til barnevernet, men de gjorde ingenting.  Selv om de ikke er barnemishandlere, så er de uansett whitetrash.  Vi vil ikke ha noe med dem og gjøre, og de vil ikke ha noe meed oss å gjøre, og da kan de flytte så vi kan få et hyggelig nabolag igjen.

Dette var interessant!

Du sier at menneskene virker hyggelige, snille og "perfekte", men at de er "whitetrash".

Hva legger du i ordet "whitetrash", og hva har de gjort for å få dette stempelet?

Det virker på meg som om du føler deg truet av dem, hvorfor?

Endret av Madeline
Skrevet

Det var selvsagt meg i innlegget over her

Gjest nabodama igjen
Skrevet

Dette var interessant! 

Du sier at menneskene virker hyggelige, snille og "perfekte", men at de er "whitetrash".

Hva legger du i ordet "whitetrash", og hva har de gjort for å få dette stempelet?

Det virker på meg som om du føler deg truet av dem, hvorfor?

Dem er så mye bedre enn oss andre. Vi ser at hun går rundt med blåmerker på armer og ben, han går rundt med brekt nese, ikke vold i den familien nei. De bortforklarer det, men det lignet mer på skader fra en slåsskamp enn en arbeidsulykke. Mora sjangler når hun går, faren ser ut som en pøbel. Hagen ser ut som om en sigøynerfamilie har slått seg ned på en søpleplass. Gresset er for høyt når det blir slått, ingen blomster i hagen, bilen er en rustholk.

Jeg er ikke truet av dem. Jeg liker bare ikke folk som trur dem er noe mer enn alle andre.

Skrevet

*himler med øynene* Ja så lenge de ikke steller hagen, og kjører rundt i en rustholk, så tror de jo at de er så mye bedre enn alle andre... :ironi:

Skrevet

Altså, du vil heller bo en plass det går ut over barna dine, enn å flytte bare for å "bevise" at du er sterk nok?? Jaha.. Bare det er bekymringsverdig nok.

Skrevet
Jeg må gi "anklagerne" honnør for en ting, de har ikke latt dette gå ut over barna i annen grad enn at enkelte ikke hilser så lenge vi voksne er tilstede.  Jeg har det inntrykket at de hilser når de møter barna alene.  Dette er jeg veldig takknemlig for!! :bukke:  :klappe:

Det virker som om de aller fleste innser at dette er en "sak mellom voksne", og lar være å blande inn barna.  (Vi har vært obs på dette, men har ikke merket noe annet negativt)

I begynnelen følte vi oss overvåket og utsatt, men vi mener det er viktig for barna å få bo i det miljøet hvor de har sine venner, i alle fall så lenge det går bra

Altså, du vil heller bo en plass det går ut over barna dine, enn å flytte bare for å "bevise" at du er sterk nok?? Jaha.. Bare det er bekymringsverdig nok.

Om du leser det jeg har skrevet, så burde du vite at Det har ennå ikke gått ut over barna at vi bor her, men vi er oppmerksomme på at det kan skje! Vi fikk vite i går at en gutt (av 17) ikke fikk leke med barna våre.

Til nå har dette kun gått ut over oss voksne, og vi forsetter ikke å bo her for å bevise at vi er "sterke", vi bor her fordi vi mener det er best for barna at de slipper å bytte miljø.

Og dessuten: du synes altså det er greit at familier blir mobbet vekk fra sine hjem?

Skrevet
Om du leser det jeg har skrevet, så burde du vite at  Det har ennå ikke gått ut over barna at vi bor her, men vi er oppmerksomme på at det kan skje!  Vi fikk vite i går at en gutt (av 17) ikke fikk leke med barna våre. 

Til nå har dette kun gått ut over oss voksne, og vi forsetter ikke å bo her for å bevise at vi er "sterke", vi bor her fordi vi mener det er best for barna at de slipper å bytte miljø.

Og dessuten: du synes altså det er greit at familier blir mobbet vekk fra sine hjem?

En av gutta nå ja, men hva om en stund? 2? 3? Tror du virkelig at barn er så dumme at de ikke skjønner når de blir eldre? Tenk den dagen barna til de som mobber dere plutselig forstår hva som foregår, og henger seg på sine foreldre? Skal dere da og påstå at barna har det best i sitt miljø?

Jeg synes ikke noe om voksne folk som blir mobbet vekk av andre familier. Men jeg synes heller ikke noe om foreldre som går over lik for å forsvare sin rett. Ikke så lenge det kan gå utover barna.

Skrevet
En av gutta nå ja, men hva om en stund? 2? 3? Tror du virkelig at barn er så dumme at de ikke skjønner når de blir eldre? Tenk den dagen barna til de som mobber dere plutselig forstår hva som foregår, og henger seg på sine foreldre? Skal dere da og påstå at barna har det best i sitt miljø?

Jeg synes ikke noe om voksne folk som blir mobbet vekk av andre familier. Men jeg synes heller ikke noe om foreldre som går over lik for å forsvare sin rett. Ikke så lenge det kan gå utover barna.

Hva galt har jeg gjort deg?

Hvorfor hevder du at vi bor her fordi jeg vil "forsvare min rett"?

Vi vet at barna kan få problemer p.g.a dette senere, og vi er følger med på dette, men akkurat nå bor vi her vi bor FOR BARNAS SKYLD!

Jeg kunne gjerne ha flyttet, jeg trives ikke her lenger, men så lenge barna har det bra her, så vi velger å bo her FOR BARNAS SKYLD!

Det KAN gå utover barna om mor er lesbisk, og har en lesbisk samboer også. Skal mor kaste ut samboeren eller leve alene til barna blir voksne fordi dette KANSKJE KAN gå ut over barnet?

(Ja, jeg henviser til din egen tråd, fordi der skriver du at du ikke kan kaste ut samboeren din om barnet får reaksjoner på at du lever i et lesbisk samboerskap!)

Du anklager meg for å "forsvare min rett" på bekostning av barna, mens du selv faktisk står i nøyaktig samme posisjon som meg!

Skrevet

Leste en del av Jacks tråder her inne på KG. Jeg ble mere bekymret for hennes barn , en TS sine. Så til deg TS vil jeg gi en stor :klem: og håper at allt ordner seg for dere .

Skrevet
Leste en del av Jacks tråder her inne på  KG.    Jeg ble mere bekymret for hennes barn  , en  TS sine.    Så til deg TS vil  jeg gi en stor  :klem:  og håper at allt ordner seg for dere .

Takk for :klem: ! Jeg behøvde den nå...

Jeg burde ikke bry meg, men jeg ble virkelig lei meg da hun anklaget meg for å "forsvare min rett" på bekostning av barna.

Alt vil ordne seg for oss, de aller fleste rundt oss er jo hyggelige snille mennesker! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...