Gjest gjestenA Skrevet 19. mai 2006 #1 Skrevet 19. mai 2006 Lurer bare på om det er flere enn meg som synes det er litt merkelig at den blir slaktet i Cannes? Kanskje noen bare er kjøpt og betalt for å skape negativ blest om filmen? Det ville vel ikke være første gang Den Katolske Kirke går til "drastiske" skritt, for å si det sånn. (Cannes er forresten ikke så langt unna Roma og Vatikanet, så kanskje det kan trekkes noen tråder der...?)
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2006 #2 Skrevet 19. mai 2006 Nei. Jeg har allerede sett den, og den er faktisk ikke så bra. :-( Ble skuffa.
Gjest Godjenta79 Skrevet 19. mai 2006 #3 Skrevet 19. mai 2006 .....tror ikke det er noen konspirasjon, tror folk vil se den likevel. Jeg skal det, men blir alltid skuffa når jeg ser filmen ETTER å ha lest boka..
talin Skrevet 19. mai 2006 #4 Skrevet 19. mai 2006 Siden boken ikke var bra så er de ikke rart at filmen blir slaktet.
Gjest Varg-Menja Skrevet 19. mai 2006 #5 Skrevet 19. mai 2006 Siden boken ikke var bra så er de ikke rart at filmen blir slaktet. ← Tja, det har blitt laget mange gode filmer av elendige bøker, og omvendt, så de to tingene henger som regel ikke sammen. Men det er jo selvsagt en stor mulighet for at filmen skaltes fordi den er dårlig.
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2006 #6 Skrevet 19. mai 2006 Tror neppe paven er så mektig selv om han er aldri så mye Guds rottweiler. Filmen blir stort sett slaktet over hele verden.
talin Skrevet 19. mai 2006 #7 Skrevet 19. mai 2006 Tja, det har blitt laget mange gode filmer av elendige bøker, og omvendt, så de to tingene henger som regel ikke sammen. Kan du være så snill å nevene en slik film eller bok.
Blueberry Skrevet 20. mai 2006 #8 Skrevet 20. mai 2006 Det jeg synes er skremmende er at 25 % av Norges befolkning tar boken og filmen som fakta/dokumentar... Det er en oppdiktet roman! Og sånn er det med den saken..
Gjest gjest1 Skrevet 20. mai 2006 #9 Skrevet 20. mai 2006 Det jeg synes er skremmende er at 25 % av Norges befolkning tar boken og filmen som fakta/dokumentar... Det er en oppdiktet roman! ← Hvor finner du det tallet?
Leo Skrevet 20. mai 2006 #10 Skrevet 20. mai 2006 Jeg har lest tusenvis av bøker i mitt liv og filmen er alltid dårligere enn boken! For oss som har lest mye, var ikke boken senasjonell og da ble sannsynligvis ikke filmen det heller...
Blueberry Skrevet 20. mai 2006 #11 Skrevet 20. mai 2006 Hvor finner du det tallet? ← Det ble sagt i en radioreportasje for noen dager siden.
Gjest gjest1 Skrevet 20. mai 2006 #12 Skrevet 20. mai 2006 Det ble sagt i en radioreportasje for noen dager siden. ← Okey, hadde vært morsomt å se undersøkelsen. 25 % var et høyt tall. Hvem ble spurt, et representativt utvalg, eller folk som faktisk har lest boken/sett filmen?. Er litt skeptisk til at 25 % faktisk tror at boken er en dokumentar..
Gjest Varg-Menja Skrevet 20. mai 2006 #13 Skrevet 20. mai 2006 (endret) Kan du være så snill å nevene en slik film eller bok. ← Dårlig bok som blir bra film? To ord: Steven King. Film og bok er to svært forskjellige medier, som dermed har helt ulike forutsetninger for å bli vellykket. Endret 20. mai 2006 av Varg-Menja
Gjest allium Skrevet 20. mai 2006 #14 Skrevet 20. mai 2006 Jeg har lest tusenvis av bøker i mitt liv og filmen er alltid dårligere enn boken! For oss som har lest mye, var ikke boken senasjonell og da ble sannsynligvis ikke filmen det heller... ← Unntak: Broene i Madison County. Elendig bok, nydelig film. Når det gjelder da Vinci koden, reagerer jeg på faktafeilene. Ja, jeg vet at det er en roman, at det er fiksjon. Men noen av feilene påstås å være fakta i forordet. Dessuten var ikke den boken heller særlig god. Nei, skal man ha en bra bok om gralen og sammensvergelser, les "Foucaults pendel", av Umberto Eco.
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2006 #15 Skrevet 20. mai 2006 Tom Hanks er en trestokk av en skuespiller som var flink i én film der han spilte tilbakestående. Ellers har han ikke prestert noe særlig foran kamera Hvordan kunne noen tenke seg at han skulle klare å løfte manus og gjøre filmen like bra/bedre enn boka? Den kvinnelige motspilleren er vel hun som spilte i Amelie fra Montmartre, er det ikke?
Dolly_WoW Skrevet 20. mai 2006 #16 Skrevet 20. mai 2006 jeg leser mye, og jeg elsket boken!! Tror filmen blir flott!! Og jeg gidder ikke høre på folk som sier at boka var dårlig og filmen verre. Hvis de ikke likte boka såklart liker de ikke filmen! Vet at det er oppdiktet, men jeg tror heller på den enn bibelen for å si det sånn. Tror dere ikke at den er oppdiktet?? Det er så mange spennende hemmeligheter opp gjennom historien, synes det er flott at folk graver og spør. Tror dere alt som står i historiebøkene og dere eller? Synes boka var superspennende! Liker historiene om tempelridderne! Her er noen andre tips til bøker som kan falle i smak hvis du likte Da Vinci Koden: -The last templar -Labyrinth -The secret supper -The third secret -The templar legacy
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2006 #17 Skrevet 20. mai 2006 Okey, hadde vært morsomt å se undersøkelsen. 25 % var et høyt tall. Hvem ble spurt, et representativt utvalg, eller folk som faktisk har lest boken/sett filmen?. Er litt skeptisk til at 25 % faktisk tror at boken er en dokumentar.. ← Det er faktisk sant det er veldig mange som tror boken er en dokumentar. Og ikke forstår at det er en roman...
Blueberry Skrevet 20. mai 2006 #18 Skrevet 20. mai 2006 Dere burde lese denne teksten skrevet av Åse Miriam Smidsrød: http://www.betania.no/aktuelt/til_oppbygge...vemer_jesus.htm Hun retter fokus mot hvem Jesus var, og ser på hvorvidt Da Vinci-koden inneholder fakta eller ei.
Blueberry Skrevet 20. mai 2006 #19 Skrevet 20. mai 2006 Jeg fant endelig frem til den radioreportasjen: http://www.nrk.no/nyheter/kultur/5675796.html Jeg beklager, men han som fortalte meg om det har nok misforstått littegrann, for det var franskmenn det var snakk om i den undersøkelsen. Likevel mener forfatter Bjørn Are Davidsen (forfatter av "Da Vinci dekodet") at vi nordmenn ikke er så ulike franskmenn, og av dette tallet muligens kunne vært representativt også for Norge. Hvis noen så "Fredag" på TV2 i går, så fikk dere kanskje med dere at en god del anmeldere også har gått fem på. Gjesten i det programmet mente at det kunne skyldes at det var anmeldere av krimbøker som fikk oppdraget, og ikke anmeldere av historiebøker.
Gjest gjest1 Skrevet 20. mai 2006 #20 Skrevet 20. mai 2006 Jeg har sett filmen og jeg synes den var bra, underholdende. Jeg har også lest boken, likte den også godt. Og jeg tror ikke at det er en dokumentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå