Gå til innhold

En moderne kvinne?


Madde:)

Anbefalte innlegg

Går det ann å være Mor, elsker, sosialt midtpunkt, fashionista samtidig?

Ja, da har jeg registrert meg her også. Den første tanken som slo meg var -Jeg har rett og slett for lite å gjøre. Her registrerer jeg meg på forum etter forum og er aktive på alle sammen. Jeg kan vel begynne å presentere meg selv så dere får et innblikk i hva jeg interesserer meg for o.l; Jeg er en jente som kommer fra en liten sørlandsby og trives godt her nede. Jeg interesserer meg for moter, ballett, helse, trening, foto, kunst, filosofi og generell allmenn kunnskap. Jeg "lider" av dyseleksi men prøver så godt jeg kan. I denne dagboken vil jeg først og fremst fortelle om meg selv, mine dager hvordan jeg har det og hvordan jeg føler meg.

I dag vil jeg vel egentlig bare prøve og introdusere megselv sånn at dere vet litt om meg o.l

Da kan jeg vel begynne med i dag da;

19 mai, 10:19.

Dagens sang; Michael Buble - Home.

Jeg er hjemme i dag. To etasjer av huset er vasket og to gjennstår. Slitsomt? Ja!. Jeg har akkurat laget ferdig en bladkrans så familien skal få noe godt å spise på når de kommer hjem. Browniesen står i ovnen (min himmelske brownies.) Jeg venter kun på at den skal bli ferdig. I mellom tiden sitter jeg her mens tankene flyr opp i hodet mitt om jeg burde skaffe meg en jobb evt få noe mere og gjøre her i livet. Jeg har jo ikke akkurat mangel på ting og gjøre, tvert i mot. Men, jeg føler kanskje det meste er meningsløst? Da jeg lever godt har jeg vurdert saken om å bli aktiv i en hjelpeorganisasjon men jeg har egentlig aldri fått meg til å gjøre det. Har vi det ikke alle sånn?

Senere i dag har jeg planlagt å ta fatt på en lang trenings økt så jeg kan få en flat mage til sommeren. Vil vi ikke alle ha det? Jeg tviler på at dette blir en veldig realistisk drøm, men det er et mål og et mål trenger vi alle selv om vi ikke alltid klarer og oppnå dem.

Jeg har vel gitt opp min karriere nå, da jeg har valgt å passe på mann og barn. Barna betyr alt for meg og jeg gjør det som skal til for at de skal ha det godt. Jeg har en datter på 4 og en på 2. Min datter på 2 sier de søteste ting, men det er vel egentlig bare jeg som forstår henne enda. Men det kommer seg. Min andre datter på 4 går i barnehage noen timer på dagen, kun for det sosialet, i og med at jeg er hjemmeværende.

Jeg kan jo også fortelle dere at jeg lider av en eller annen type "Shopaholic" sykdom. Jeg klarer ikke stoppe å shoppe. Jeg må alltid ha det nye innen alt. Jeg liker å beskrive stilen min som; Romantisk, feminin, en smule rocka, stilig, retro og søt.

Ops, der var brownies`en ferdig. Got to go.

Endret av Madde:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dagens sang; Kiss from a rose - Seal.

19 mai, 13:03

Brownies`en er ferdig, Bladkransen er ferdig, Fylt avocado med reker og rømme er ferdig igjen står bare middagen.

Da jeg var ferdig med avocadoen sto det litt net shopping for tur, jeg fikk kjøpt meg; -Topp fra Mango med oversized sløyfe - pumps med sløyfe fra Marc by Marc Jacobs Ebay <3 - Lacoste vintage piquet. Så jeg fikk brent av litt penger i dag også.

De ringte fra SAS i dag også, flybilettene jeg hadde booket til sommeren hadde det skjedd noe galt med så jeg måtte bestille på nytt. Vi skal på en måndes ferie i St tropez, hvor det blir deiligt altså.

Minste mann snakker som bare det, jeg er så stolt.

Innen vennekretsen;

Jeg fikk akkurat vite at venninnen min har holdt på med 3 gutter/menn samtidig. Hvor la meg bruke begrepet fjortiss går det ann å bli? Det var sånn jeg holdt på med for 7 år siden. Hva kunne jeg gjøre? Ignorere henne? Nei, det ligger ikke til min natur, jeg tok fatt på "problemet" og snakket med henne. Det hele endte med en krangel og hun er sur på meg.

Men nå skal jeg på cafe med minstemann, en venninne og hennes datter.

Au revoir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens sang; New York, New York - Frank Sinatra.

19 mai, 21:12.

Jeg er offisiellt nesten en alene mor. Mannen min kom ikke hjem før klokken 19:00 i dag igjen. Han treffer nesten andri barna lenger. Gah, hvorfor trenger det å være så vanskelig? I hvertfall var det en koselig tur på kafe vi fikk sladret fra oss og det var et godt "måltid". Barna er lagt og jeg bare venter på at mannen min skal ha nok energi til "you-know-what". Jeg skjønner jo at han er sliten etter en lang dag med jobbing. Men, altså? "Hallo, her er jeg?". Jeg håper på at det blir bedre i morgen, da har han fri. Kanskje jeg skal ta med han og barna til parken? Jeg tror det hadde vært hyggelig.

Men nå skal jeg og min mann spise dessert.

Ciao!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens sang; Here comes the sun - The Beatles.

20 mai, 17:25.

I dag har jeg vært på bilmesse, det ble ikke noe park på oss. Mannen min hadde heller lyst til å se på en ny bil. Det er visst en fin bil han har i øynene. Jeg og barna fikk tatt oss en is mens mannen min så på biler. Jeg tro hjem litt tidlig for å lage middag mens ungene ble igjen med mannen min for å se på biler. Det ble biff stroganof til middag. Jeg satt meg ned med et ukeblad og begynte å lese en artikkel om hvordan man skulle piffe opp forholdet så jeg bestemte meg for å prøve det. I dag når mannen min var på bil messe sende jeg han skittene meldinger i håp om å få en het natt. Det var faktisk ganske spennende men jeg følte meg litt utilpasst da det er lite "ladylike". Mannen min hoppet i hverfall rett på og jeg tror han ble litt... tja hva skal jeg si? Da jeg kom hjem slengte han armene rundt meg, løftet meg opp og ga meg et langt nydlig klin mens han befølte meg. Gud så nydeligt! Minste mann begynte å grine og der var den idyllen over. Jeg har ordnet barnevakt til i kveld i håp om at vi kan få litt action. Jeg har leid hele lokal spaet i dag etter stenge tid. (Det er en venn av meg som jobber der, så jeg fikk en god pris.) Så forhåpentligvis kan vi få kost oss litt.. I`ll fill you in later. Jeg skal opp på kiosken og kjøpe lørdags godt til barna.

Ciao!

Endret av Madde:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens sang; Your song - Billy Paul.

21 mai, 17:00.

Der var søndagen kommen. Etter en herlig natt! Ja, spaaet gjorde susen! Begge to ble avslappede, **** og lystene på hverandre. Gud for en nydelig natt. Jeg fikk den deiligste masasjen og vi begge fikk det kicket!

Men i dag er det søndag, vi skal på middags besøk til mannen min sine foreldre. Da må man ta frem Chanel drakten og finstasen til barna. Ja, de er litt fine på det. Jeg kan ikke akkurat si at jeg trives så godt hos dem da de er ganske så prippene. Blir sikkert en eller annen galla middag. Men, men etter det kan vi dra hjem og kose oss. Jeg tenkte kanskje vi skulle ut å gå på rulleskøyter hele familien men jeg tviler på at mannen min er up for it. Det blir vel bare meg og barna. Han må vel jobbe.

Jaja, netshopping på gang i dag også jeg fikk tak i den nydelige chloe sommer kjolen som alle vil ha tak i. Den er min-min-min! Jeg lurer på om jeg blir den eneste med den her i landet. Til en avskrekkende pris av 28.000. Men den var vert det? Eller? Gud, den er nydelig i hvertfall.

Men, nå skal jeg på middag.

Au revoir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens sang; L-O-V-E - Nat King Cole

22 mai, 11:39.

Tusen takk for gratulasjon "Hu i svingen". Though jeg syntes den var avskrekkende dyr.

Vel, middagen i går gikk smertefritt. Barna kjedet seg i hvel forståelignok når de måtte sitte ved bordet en god stund. Det ble ikke rulleskøyter på oss i gård. Så jeg inviterte en venninne over så barna våre kunne leke og vi kunne "gossipe". Jeg føler meg som 14 igjen. Lurer på om jeg skal arrangere en leke gruppe med de forskjellige barna innen min venne krets. Eller hadde det vært en dårlig ide?

Vurderer litt nett shopping i dag også, men jeg har fortsatt litt dårlig samvittighet for kjolen i går. Though det er jo mannen min som skal nyte synet. Er det ikke? Oh, jeg kommer til og se smashing ut!! Jeg vurderer å lære meg mandarin så kan jeg utvide språk forrådet mitt litt. Til nå går det kun i Spansk, fransk, islandsk, engelsk og norsk. Mandarin hadde vært litt kult og kunne snakke.

Au revoir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens sang; Something beautiful - Robbie Williams.

22 mai, 23:04.

Ferdig med noen timers trening på Crosstraineren i trenings rommet. Skal forhåpentligvis få en flate nydelige magen til sommeren <3 Alle sover utenom meg og mannen. Han sitter vel og jobber, som vanlig. Jeg får vel gå og "forstyrre" han litt senere :) Vi trenger å ha det litt koseligt igjen.

I dag fikk jeg en herlig nyhet, men jeg kan ikke dele den med dere for da blir jeg ikke anonym lenger. Jikes, det er så vidunderlig.

Nå skal jeg ha en herlig natt med mannen <3

Love

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dagens sang; La Trotura - Shakira.

5 Juni, 20:35.

Lenge siden jeg har fått skrevet noe her, jeg er en travel kvinne :)

Nå sitter jeg i stuen, mannen er på jobb, ungene sover. Jeg sitter her med et glass rødvin og venter på mannen. Har akkurat blit ferdig med kaken jeg har bakt til han. Jeg savner så sånn han var før. "Omsorgen" hans for meg er på en måte borte. Jeg må passe på meg selv og barna, han passer på seg selv. Jeg savner måten han kysset meg på pannen og strøk meg over håret.

I morgen skal vi ut med bestevenninnen min og mannen hennes. Vi skal spille double (tennis). Lurer på hvordan det blir, for vi har ikke så godt samspill lengere.

Shoppingen min har gått bedre i det siste da. Jeg har blitt en ekte fashionista. Gårsdagens antrekk brakte MYE oppmerksomhet. Jeg gikk meg; Svarte patent flats, hvit chloe kjole, cardigan med korte puff ermer fra Mango, svart ysl belte som markerte midjen. Jeg fikk mange blikk. Fikk kjøpt meg; Hvit chloe bluse, blå shorts, brun shorts, oversized hvit topp med blonder, oversized blomstret topp.

Ciao <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens sang; Beyond the sea - Robbie Williams.

9 Juni, 17:55.

Gjett hva jeg gjorde i dag da?! Jeg hoppet fra en 14 meter høy bro (ut i vannet.) Det var kjempe gøy!

Døtrene mine har det strålende og de begynner å lære begge to. Mannen min der i mot. Da kan kom hjem i dag skulle jeg prøve å oppmuntre ham så jeg stod klar i bare de svarte blondene mine (Nei, barna var ikke hjemme.) mens jeg lagde middag. Jeg fikk som respons "Hva er det du driver med? Du er noe for deg selv du". Vil han ikke ha meg lengre?

Har avtalt noen "aktivitets" dager med barna, bestevenninnen min, og barna hennes til tirsdag. Det blir veldig koselig, skal b.la spille tennis og golf. Får håpe de liker det.. Jeg prøver alt jeg kan.

Håper alt orner seg i forholder snart..

<3 Au revoir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens sang; Gotta Love me - Jay MF.

10 juni, 12:13.

Nå er jeg på grensen til deprimert her jeg sitter.. Jeg kan jo ikke annet enn å bekymre meg om mannen min, noe må jo være galt? Jeg er helt ute av meg. Han er jo ikke seg selv.. Sex livet vårt har jo så godt som stoppet opp. Jeg vet ikke om han ikke orker eller hva.. Jeg må få prøvd å rette opp i dette, men hvordan?

Barna har det supert, og jeg føler meg som en god mor om ikke elsker.

Shoppingen går som den skal og jeg får sust inn noen innkjøp her og der. Jeg har bestilt en nydelig Chanel re-issue over telefonen og den skal spesial sendes med fly snarest. Jeg gleder meg til og komme å hente babyen min på flyplassen. Elsker den vesken, den er helt fantastisk. I dag bestilte jeg også noen Marc Jacobs flats på Ebay, håper de passer.

Skal ut på shopping med en venninne gjeng i dag..

Love <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens sang; So sick - Ne-Yo feat Jin.

11 Juni, 17:36.

Jeg er deppa, lei av ALT. Jeg vil starte på nytt. Alle i livet mitt "går i mot meg" og jeg trenger en pause. Jeg er rett og slett lei. Jeg blir ikke respektert på noen måte hos noen og føler meg usynlig hos andre. Har alle det sånn? Jeg begynner å bli gal. Jeg vet jeg kan ta mesteparten av skylden selv, men så smører de det da ganske godt inn alle de andre. Enkelte ganger vil jeg bare forsvinne, grave meg ned i jorda og se hva som skjer.. Jeg er så lei!!!! Gah, hvorfor kan ikke bare folk tenke før de snakker? Åh, jeg har følelser jeg også!

Jeg er lei av å være "super woman", jeg er lei av og være den personen alle tar forgjeves. Jeg er lei av og bare bli disset ned på. Lei av å bli kjeftet på. Lei av meg selv. Lei av alle som er skuffet over meg. Lei av mannen min som tydelig vis ikke føler det samme for meg. Lei av kroppen min. Lei av å spise. Lei av å leve. Lei av å bli tvingt til å gjøre ting. Lei av å være meg. Lei av å bli snakket til som et barn. Lei av og være meg og rett og slett lei av livet.

Har jeg lyst til og slutte livet? Nei, egentlig ikke. Jeg vil fortsatt oppleve mye mer og gi barna mine den oppveksten de trenger. Men har jeg som er person lyst til og fortsette livet? Nei, egentlig ikke. Hvis det ikke hadde vært for min familie og lysten på og oppleve nye ting kunne jeg endt livet her og nå. Fordi jeg er lei.

Jeg er lei av skolen. Og knekker snart sammen. Jeg er lei av å ikke kunne klare alt. Lei av å ikke kunne være den "super woman`èn" som jeg en gang var.

Skal jeg fokusere på de positive tankene i livet så er det at jeg har blitt solbrendt. Hvilket for noen ikke er positivt. Men det betyr at jeg kan få litt farge på kroppen.

So sick?

Bye bye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Dagens sang; The hardest part - Coldplay.

22 juni, 17:24.

Oi! Lenge siden jeg har oppdatert her. Jaja, i det siste så kan jeg vel si at "The hardest part" er over.

Sist helg var vi inne i Oslo for å se på "West side story" og det var en hyggelig opplevelse. For å ikke snakke om en hyggelig kveld på Grand hotel. Barna var hjemme for og si det sånn :) Det ble selvfølgelig litt shopping også, når jeg var i Oslo.

Dårlig tidspunkt å skrive, kinamat på kjøkkenet.

<3 Love

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens sang; Hope there is someone - Anthony and the Jhonsons

28 juni, 14:42.

Alle problemer er omme og alt er ferdig, forhåpentligvis. Vi har fått snakket ut om problemene våre og alt er som normalt. I morgen reiser vi til St tropez vi skal være der i 1 månde, vekk fra alt stress og jobb her hjemme. I anledning St tropez kommer det en skredder hjem til oss i dag som skal lage 3 nye antrekk til alle sammen. Han skal lage tre kjoler til meg en fra Versace, en fra Peter Som og en fra kongeblå chiffon kjole fra en gammel kolleksjon. Han skal sy de etter kroppen min så det blir kjempe bra!!

Jeg har funnet det søsteste antrekket fra Gucci som han skal kopiere til den eldste datteren min. Mannen min holder på med sitt eget prosjekt sa han. Han hadde vist også fått leid en Dodge Viper til St tropez ferien, hvilken enn bil det er, den skulle visst være grei nok sa han. Vi låner villaen til foreldrene hans så oppholdet blir gratis. Jeg gleder meg allerede. Synd vi ikke får med oss en barnepike så vi kunne ha gått ut en gang eller to, men det går vel greit..

Alle venninnene min skulle feste en plass kaldt Kos, jeg vet ikke hvor det er men det skulle visst være en party by. De får kose seg på Kos. Jeg tror vi vil få det likså gøy.

Brownie Cokkies står i ovnen, jeg får løpe!

Au revoir <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt dumt med en feriebil som bare har plass til mor & far eller?

God tur. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...