Gå til innhold

Aldersforskjell


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Har en lillesøster som er 15 år, blir 16 år til våren. Saken er den at hun har forelsket seg i en kamerat av meg og han i henne. Problemet er at han er 23 år. Hun er veldig voksen for alderen og han er en kjempe kjekk gutt. Klarer på en måte forså frustrasjonen deres, de treffes men er ikke sammen. Aldersforskjellen plager dem.

Bør jeg prøve å sette en stopper for dette, eller skal jeg la dem finne ut av det selv. Føler meg litt skyldig siden de har truffet hverandre gjennom meg.

Noen som har erfaringer el meninger her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Tror absolutt ikke det blir noe bedre om du blander deg inn. Jeg husker fra da jeg var 15-16 og dødsforelska i en på 22. Hadde noen nekta meg, så hadde jeg bare blitt mer innbitt og absolutt skulle bli sammen med han!

De aller aller fleste som innleder forhold der jenta er så ung, og gutten over 20 ryker. Selvfølgelig finnes det alltid noen som får det til å fungere. SÅ tror nok hun får prøve... Du kan jo alltid prøve å snakke med henne at hun ikke må føle seg tvunget til å gjøre ting (sex, drikke seg drita (nå er dette ganske vanlig i den alderen da..), osv).

Du sier at aldersforskjellen plager dem.. Aldersforskjell er ikke enkelt. Og jeg tror at det at de tenker på det, det kan kanskje vise at de innerst inne vet at det ikke kommer til å gå. (nei, jeg sier ikke at det absolutt ikke kommer til å gjøre det). Og blir de sammen, så ville jeg heller prøvd å støttet henne, så lenge han ikke utnytter henne :)

Jeg er vel en av de som alltid har likt gutter/menn som er en del år eldre enn meg, men når jeg tenker tilbake, så kan jeg egentlig ikke skjønne hva jeg hadde felles sammen med denne gutten på over 20, selv om jeg var veldig mye mer moden enn omtrent alle jentene i klassen. Og i etterkant så lurer jeg litt på hva gutten tenkte på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en lillesøster på 15, 16 til våren, og hadde ALDRI godtatt dette!

Det hadde heller ikke våre foreldre, de har faktisk ansvar for henne da hun ennå er et barn.

Jeg vet jo at hun sikkert hadde slått seg vrang, men allikevel...

I den alderen tror de jo at de er voksne, men det er de ikke uansett hvor modne de er....

Hun er enda under den seksuelle lavalder så dette kan være kriminelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det är svårt med så stor åldersskillnad. Din syster är säkert så självständig och egen att hon kommer träffa denne gutt även om ni förbjuder henne.

Prata med dem, upplys dem om prevention så hon inte hamnar i samma läge som den 15 åriga flicka som under graviditetsforumet skriver att hon är gravid med sin förlovade och som tänker behålla barnet. Hon ÄR bara barnet fortfarande, ett förhållande kan växa och bli beståndigt eller upphöra. Ett barn är mer allvarligt. Uppmana dem att skydda sig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for flere svar!

Min søster har hatt et forhold til en gutt i to år på sin egen alder, og jeg vet at hun gikk på p- piller da. Ja, jeg vet det er tidlig, men jeg synes det er bedre at jeg får henne til å bruke prevansjon. sex ville hun hatt uansett, det kan jeg ikke snakke henne bort fra.

Har også sagt til kameraten min, som min søster er forelsket i at han ikke må glemme at hun er under den seksuelle lavalder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er nok lidt mere moderen tænkede mor end så mange har en datter på 18 som har haft kæret fast i 2 år nu, de har sex og har haft det i al den tid de har været sammen, min datter var vel også under den sexuellelavalder da hun begyndte, men jeg er af den opfattelse at hvis hun selv havede lyst og hun brugte beskyttelse så var det ok for mig, hun har altid kunne snakke om det til mig og det er jeg glad for, da hun følte sig rede da havede hun sex..

jeg selv var kostbar og ventede til jeg var næste 18 og giftede mig med fyren tror nu heller ikke det er så heldigt, jeg følte mig dog ikke klar før jeg var så gammel..

når man er 15 16 så ved man ting meget bedre end alle de ander voksne tilsammen så jeg tror ikke at hvis du blander dig at det er særlig smart, heller sørg for at hun bruger prevention så ikke hun bliver gravid, eller bliver syg, som du selv siger sex vil hun ha uanset om du siger nej eller ikke så heller vide af den end det bliver gjort i det skjulte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I den alderen tror de jo at de er voksne, men det er de ikke uansett hvor modne de er....

Hun er enda under den seksuelle lavalder så dette kan være kriminelt!

Noen er mer voksen en andre på sin egen alder og selv om de ikke er voksne pga at alderen så kan det hende at hun faktisk er mer voksen enn du tror.

Jeg har ei venninne,hun er 17 år og mer voksen en de fleste av vennenne mine som er like gammel som meg.

Så det har ikke noe med alderen å gjøre,bare at aldersforskjellen er så stor,men tror hun visst hun er så forelsket i han og at at er det i henne vil de nok treffes uansett.At søsken og foreldre nekter gjør det bare verre,hun må ta lære av de erfaringene hun høster selv.

Jeg husker selv fra da jeg var i den alderen

Foreldrene mine hadde også noe å si da jeg var 16 år og var sammen med en på 30,men de kunne ikke nekte meg å være sammen med han for de visste at jeg uansett ville treffe han.(Forholdet røk etter ett år.)

Da jeg var 18 ble jeg sammen med en på 15,(jeg trodde jo han var like gammel som meg,helt til hans bror sa alderen hans)

foreldrene hans likte ikke det,men nektet oss ikke å være sammen.Vi hadde ikke SEX før han var 16,vi var sammen i 2 år da røk forholdet og i dag er vi kjempe gode venner.

Så det går faktisk ann å få ett forhold til å fungere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fyller selv snart 16, og jeg mener at de burde finne ut av dette selv. Men det er klart, du bør si hva du mener til dem begge. Husk bare på det at om du prøver å nekte henne å treffe ham, kommer hun til å gjøre det allikevel, og da skyver du henne bort fra deg. Men du trenger ikke føle deg skyldig, du har da lov til å ha venner!? :wink:

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...